abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33268918
Jawel, hij is er weer: het traditionele hoe-was-jouw-vakantiejaar-topic!

De formule is hetzelfde als de voorgaande jaren: waar ben je geweest in 2005 en hoe beviel dat? Wat waren de hoogte- of dieptepunten ?

ik geef later mijn eigen reactie
  woensdag 21 december 2005 @ 11:29:22 #2
19840 Libris
Live from Singapore
pi_33269033
Mijn laatste vakantie staat op het punt te beginnen, ik vlieg over 5 uur terug naar Nederland, voor een weekje vakantie.

Mijn vakantiejaar begon in Thailand, Phuket, (eind maart), lekker 4 dagen geluierd, was een erg goede vakantie in een splinternieuw hotel.

Mijn tweede vakantie ging ook naar Phuket, 2.5 maand later, ander hotel, ander weer, een stuk minder, met als positieve uitzondering, 2 dagen duiken.

Mijn derde vakantie was naar Borneo, en dat ik toch wel het hoogtepunt van het jaar. In het midden van de jungle neusapen kijken, veel natuur, veel rust. Zeer goed.

Hoogtepunt was dus de trip naar Borneo, en dieptepunt was het hotel/weer in Phuket in eind mei.

Zoiets k_man?
  woensdag 21 december 2005 @ 11:35:26 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_33269194
Vakantie:

Weekendje Limburg:
Dieptepunt: Takke einde rijden!
Hoogtepunt: Lange nachten op de hotelkamer (met bubbelbad)

Weekendje Zeeland:
Dieptepunt: Nog verder rijden!
Hoogtepunt: Lange strandwandelingen! En lange nachten op de hotelkamer!

Weekendje Limburg Leuk hotelletje!!:

Dieptepunt: Euhm... Geen!
Hoogtepunt: 1. Met Champagne op de kamer in het romeinse bad me vriendinnetje een witgouden ring gegeven omdat we 2,5 jaar verkering hebben!
2. Me ouders die 25 jaar getrouwd waren en opnieuw, met uitzicht op het Geuldal, een trouwgelofte hebben afgelegd.
3. Het diner (6 gangen) erna.
4. De fles whiskey op tafel! En het kleine hashjointje op het balkon met me vriendin (in avond kleding) waar me ouders enkele uren daarvoor opnieuw de gelofte hadden afgelegd.

10 dagen Florida:
Dieptepunt: Ik mocht niet rijden in de huurauto! En 4 Disneyparken in 1 week is best veel Disney!
Hoogtepunt: tjah, Amerika! Ik zou er niet willen wonen maar je moet er minstens 1 keer geweest zijn!

Maar nog belangrijker! 1 januari zit ik in de auto op weg naar:
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_33269540
Mijn vakantiejaar was top.
In het voorjaar een weekendje Antwerpen met mijn vriendin.
Hoogtepunt: 24 uur niet je hotelkamer afkomen. (en champagne in bad )
DIeptepunt: geen

In de zomer 2 weken naar Turkije
Hoogtepunt: 2 weken heerlijk niks doen
Dieptepunt: geen

Daarna 4 weken Mongolië (weliswaar stage, maar het voelde toch ook wel als vakantie )
Hoogtepunt: samen met een aantal Mongolen wodka drinken en Mongoolse liederen zingen.
Dieptepunt: De leiding.

En aansluitend 3 weken China (echte vakantie)
Hoogtepunt: het eten, de Chinese muur, terracotta leger.
Dieptepunt: met de 'slaap'bus van Erlian naar Bejing.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_33270015
Mijn vakantie naar Lloret de Mar was bijzonder goed. Beter dan ik had verwacht. 1 week lang zon, zee en strand.
pi_33270121
maart: week in noord brabant geweest met mijn vriendin in een huisje met alles er op en er aan.

Juli: sleutels van ons huis gekregen.

Daarna niet meer op vakantie geweest een huis inrichten kost een hoop geld en tijd.
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
pi_33270703
Prima jaartje!

Op 1 januari meteen goed begonnen met een winterkampeertrip van een week met m'n broertje, die dat voor het eerst deed. Een rondje door de vogezen, over een mooie graat die Noord-Zuid van Col du Calvaire tot aan de grand Ballon loopt. Ook de GR5, een lange afstands route dwars door Europa (van bergen op zoom naar Nice) loopt bovenlangd die graat. Het weer was helaas niet top, 2 dagen harde wind en sneeuw, erg zwaar, en daarna ging het overdag dooien. Dan worden je kleren nat en das niet fijn.

Eind februari nog een lang weekend in de ardennen in de sneeuw gekampeerd, was ook leuk. Toen gelukkig wel voldoende lage temperaturen om alles droog te houden.

In juli 2,5 week in de Ecrins, franse alpen, rondgehangen. Een klimcursus gevolgd bij een berggids omdat we ons niveau wat wilden opkrikken. Voor het eerst boven de 4000 meter geweest, dus letterlijk een hoogtepunt!

Jammer was dat mijn klimmaatje net die zomervakantie erg veel last kreeg van z'n rechterknie tijdens de lange zware afdalingen. Daardoor hebben we minder kunnen doen dan we gehoopt hadden.

FOTO: op weg naar de Glacier Blanc, en naar de hoger gelegen Ecrins hut (3000m)

In oktober nog een weekje in de Alpen, Zwitserland dit keer. 3 leuke toppen beklommen, en schitterend weer gehad. De zomer in de alpen is al heel mooi, maar de herfst, oei...
Enkele foto's:

Hopelijk wordt 2006 tripjes-technisch gezien net zo goed!

[ Bericht 6% gewijzigd door Gripper op 21-12-2005 12:48:12 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_33270863
Dit jaar van de zomer naar Italië geweest.

Eerste week verbleven we in de buurt van Perugia - mooie streek, lekker warm weer.
Tweede week verbleven we dicht bij Rome - enorm veel gezien van Rome, zeer indrukwekkend.

Hoogtepunt: Toch wel het metrostation uitstappen en dan kijk je op en zie je het Colloseum - schitterend.
Dieptepunt: Verdwaald raken midden in de binnenstad van Rome en dan niemand kunnen vinden die Engels spreekt, of iets van je gebrekkige Italiaans verstaat. Wat was ik blij om na 2,5 uur mijn vader weer gevonden te hebben
  woensdag 21 december 2005 @ 12:36:49 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_33270887
Tja, t'was fantastisch dit jaar!! Hoewel mijn reizen niet echt als vakantie bestempeld kunnen worden , was het toch vakantiewaardig gezellig en leuk.

Scandinavie, zelfgeorganiseerde studiereis met 30 medestudenten. In 10 dagen Kopenhagen, Oslo en Goteborg aandoen, en al dit voor een belachelijk lage prijs.

Hoogtepunt: Waardering krijgen van de deelnemers dat alles goed geregeld en zeer leuk was; uitwaaien in de haven van Oslo.
Dieptepunt: De toch wel zware heenreis en dat er iemand onwel werd en naar ziekenhuis moest; eindeloos ronddwalen op zoek naar eetgelegenheden die een groep van 30 man wilden hebben, lichtelijk gaan halucineren door de vermoeidheid.

Zwitserland, een dikke week weg naar Lausanne, Zwitserland voor een project. Helft van de dagen werken en de rest van de tijd relaxen. Op de heenweg ff stop gemaakt voor een dag in Parijs en op terugweg dwars door Zwitserland via Luzern en Interlaken terug.

Hoogtepunt:
- Wijn-drink-sessie op de berghelling boven Montreux aan het oostelijke puntje van het Meer van Geneve. Iets van 27 graden, ongelimiteerd koele zwitserse witte wijn, zittend op een klein steenpad, kijkend over het meer van Geneve met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond...

- Ook hoogtepunt was een afscheidsdiner in een restaurant. De meest gerespecteerde professoren, totaal dronken, verloren al hun respect op profesioneel gebied, maar kregen veel respect op het gebied van feestbeesten... En dit alles staat op film

- De zeer relaxte auto rit dwars door Zwitserland, echt prachtige omgeving.

Dieptepunt: Achteraf genaaid worden door de Uni, die ineens veel minder vergoed dan vooraf beloofd.

2,5 week in Estland en Letland. Alle avonturen vallen te lezen in mijn reisverslag

Hoogtepunt:
- Zoveel kleine hoogtepunten, feesten op rare plekken(penthouse, schooltje, in een bos), wandelen door een moeras, zeilen bij zonsondergang op de baltische zee, zon zien opkomen op een idyllisch boederijtje in the middle of nowhere, op dak ontbijten, snachts ronddwalen door de oude stad op zoek naar beklimbare daken, sauna massage krijgen, op verkenningstocht in verlaten Sovjet boerderij, lange onverwachte roeitochten, en nog zoveel meer,

Dieptepunt:
- erachter komen dat warme douches, verlichte en afsluitbare toiletten soms erg gemist kunnen worden.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33271597
Zoiets als:

• februari 2005 4 dagen Athene
  • april 2005 5 dagen midden- Engeland
  • mei 2005 4 dagen Dublin
  • juni 2005 4 dagen Barcelona
  • juni 2005 12 dagen Noordoost-Europa
  • juli 2005 2 dagen Berlijn
  • juli 2005 4 dagen Hamburg
  • oktober 2005 5 dagen Wenen
  • november 2005 2 dagen Liverpool
  • november 2005 2 dagen Parijs
  • december 2005 4 dagen Nice e.o.
  • december 2005 2 dagen Brussel

ofwel voor elke week van het jaar één dag in het buitenland gezeten

hoogte- en dieptepunten voeg ik later toe
  • pi_33273049
    In juli een week op de motor naar Zwitserland geweest. Zwitserland is erg mooi, maar het is wel veel rijden. Zeker als je niet alleen maar snelwegen pakt, maar vooral secundaire wegen. Zeker wel de moeite waard overigens.

In augustus drie weken Interraillen door Italië en Griekenland met z'n vieren. Heel veel gezien, was erg leuk. Prachtige Italiaanse steden bezocht, zoals Florence, Rome en Venetië. In Griekenland voornamelijk op Zakynthos gezeten, dat was vooral warm. Al met al een erg gave vakantie.

In de herst vijf dagen naar Rome geweest, voor de 2e keer dus. Gelukkig viel er nog genoeg te zien. Mooi weer gehad, niet te warm, maar ook absoluut niet koud. Veel gelopen en ook veel gezien dus.

Mag niet klagen.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
      woensdag 21 december 2005 @ 14:29:43 #12
    15524 PS
    And someday I shall fly again
    pi_33274171
    Laatste weekend van januari naar Antwerpen geweest. Lekker weekendje weg. Niet echt hoogte of dieptepunten aan Antwerpen, vind het er altijd wel fijn.

Eind April een week naar Rome gegaan. Hoogtepunt was toch wel de bekendmaking van die nieuwe paus toen ik er rond liep. Het complete sint pieter plein vol met mensen. Dieptepunt vond ik vaak de straatverkopers die overal liepen, stuur je er 1 weg komt de ander al weer.

Eind September naar Schotland geweest. Edinbrugh, Glasgow, Abderdeen en een week lang met een tourbus door het land heen. Hoogtepunt was toch wel de groep waar ik mee optrok uiterst gezellige mensen. En Skye is echt een prachtig eiland.
    Dieptepunt was een minder hosteltje waar ik eerst 100 treden opmoest.

Weekje later een weekend naar Limburg, Vaals gegaan, altijd lekker om daar te relaxen. Je kunt snel ff duitsland in.

En deze maand nog een weekendje in Gent geweest. Relaxed plaatsje maar je kan shoppen en stappen. Erg fijne mensen die belgen.
    If your shaking it more than twice, your playing with it.
      woensdag 21 december 2005 @ 14:34:12 #13
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_33274337
    Ik heb een leuk jaar gehad!

Januari: 2 dagen Antwerpen met mijn moeder(verjaardagscadeautje)
    Hoogtepunt: Mijn moeders onverholen enthousiasme dat ze een nacht in het Hilton had geregeld.
    Dieptepunt: Geen, behalve het weer.

April: 3 dagen Dublin met m'n vader
    Hoogtepunten: Met mijn vader naar de pub, lol maken met feestende Ieren en de bibliotheek van Trinity College (hebben! )
    Dieptepunt: Op zondag is écht alles dicht, al helemaal als de paus ook nog eens doodgaat.

Mei: maand Cuba in m'n up
    Eindelijk, eindelijk, eindelijk Cuba! 32 dagen lang het eiland rond.
    Hoogtepunten: te veel om op te noemen (zie ook: [Reisverslag Cuba] No es facíl! maar in een poging: het nachtleven van Santiago de Cuba, de casas particulares, het eten, de 1 mei-viering in Havana, het strand van Cayo Jutía, Baracoa, alle gesprekken, lol en doorzakavonden met Cubanen en dansen, dansen, dansen.
    Dieptepunt: Terug naar huis gaan.

September: twee weken Suriname in m'n up
    Hoogtepunten: Boottochtjes in het binnenland, het eten, Galibi. Zie ook: [Reisverhaal] Wandelen in Suriname
    Dieptepunt: eigenlijk niets, behalve de telefoonrekening na afloop (na twee weken nieuwe liefde alleen op reis heeft zo z'n nadelen... )

Oktober: drie dagen Helsinki en Tallinn met lief
    Hoogtepunten: Markt van Helsinki, Artic bar en de oude stad van Tallinn
    Dieptepunten: Dansende Finnen en de ijzige kou

November: twee weken Tanzania voor werk.
    Ok, het was geen vakantie, maar toch
    Hoogtepunten: Zien van projecten waar ik al zoveel van had gehoord, markten (vis en kanga's!), uitzicht vanuit het hotel, het vreselijke winterweer in Nederland missen ( ), werken met lokale partners en weten dat ik binnenkort weer mag...
    Dieptepunten: De touts in Arusha.

December (still to come): vier dagen Madrid met vrienden
    Oud en nieuw vieren!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_33274606
    Mijn lijstje, geen langere vakantie gehad dan 5 dagen volgend jaar beter

• Februari 2005 = 3 dagen Kalkar
    Dieptepunten: Lange rit
    Hoogtepunten: Zoveel eten/drinken als je maar kan zonder te betalen

• Februari 2005 = 3 dagen Dublin
    Dieptepunten: Souvenirs kwijtgeraakt
    Hoogtepunten: Supergezellige herberg (fourcourts hostel)

• Maart 2005 = 3 dagen Newcastle
    Dieptepunten: Ontzettend slecht weer op heenweg (boot)
    Hoogtepunten: Gave winkelstad! lekker veel geshopt dus

• Oktober 2005 = 5 dagen Dublin
    Dieptepunten: Geen
    Hoogtepunten: Uitgaan in de Temple Bar

• December 2005 = 4 dagen Limburg (Valkenburg)
    Dieptepunten: Lange rit in de auto
    Hoogtepunten: Het prachtige uitzicht over Duitsland/Belgie en Nederland in Vaals
  • Van het concert des levens, krijgt niemand het program
    pi_33274688
    Mei 2005 : weekendje Antwerpen met vriend
    Hoogtepunt/dieptepunt: was een geslaagd weekendje

Juni 2005-September 2005 : Australie + week Bangkok
    Hoogtepunt: oa koraalriffen,Ayers Rock,Darwin en alle leuke avonden in de pubs met allerlei mensen

Dieptepunt: ja kan het niet echt een dieptepunt noemen maar :de 18 uur durende reis van Airlie Beach naar Brisbane

November 2005: Weekend Dusseldorf met vriend

Hoogtepunt : het etentje bij de thai hmm
    Dieptepunt: euhh niks eigenlijk

volgend jaar more to come
    Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
    Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
    pi_33276730
    Mijn vakanties van 2005:

• Pasen: weekendje België (o.a. Brussel)
    + Lekker even een lang weekend er tussenuit
    - Het regende...

• Juli: weekendje Verdun (Frankrijk)
    + Weekend met familie van m'n vriend, was supergezellig
    - DAT is een takke-end rijden (ruim 5 uur)

• September/oktober: 25 dagen Zuidelijk Afrika (Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe)
    + Super mooie reis, veel dieren gezien!
    - De groep, was onze 4de groepsreis (Summum/Djoser) en voor het eerst heb ik gebaald van de groep. Zo erg dat we volgend jaar maar even op eigen houtje gaan. (Waarschijnlijk Nieuw-Zeeland)

Ik was graag nog wat vaker weg gegaan, maar ik heb zo ontzettend weinig vrije dagen...
  • Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 21 december 2005 @ 16:05:08 #17
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_33277374
    Gekeken naar 2004 was dit jaar niet top.

Het jaar begonnen in Fortaleza in Brazilie.

Daarna eigenlijk alleen nog 6 of 7 keer naar Nederland.

En nog een aantal keer naar Duitsland voor werk..

En over 5 dagen naar Bombay.

Dat was het..

2006 word weer beter!
    reset
    pi_33277672
    Het valt me op dat zoveel mensen reizen als negatief punt zien. Je kunt een lange autorit (wat is nou eigenlijk 5 uur voor een ritje naar frankrijk) negatief bekijken, maar ook positief: elke kilometer brengt je dichterbij dat plekje waar je graag wilt zijn.

Ik rij zelf regelmatig voor een lang weekend naar Zwitserland, donderdagavond heeb, vrijdag zaterdag zondag klimmen, zondagmiddag weer naar huis. Dat is ook een roteind rijden, en je bent bijna meer tijd kwijt aan het reizen dan de tijd die je daadwerkelijk in de bergen kan doorbrengen. Maar ja, ik woon er nou eenmaal niet vlakbij, dus het moet wel zo...
    Dit is toch een reis forum? Ook de route-soleil rijden op een zwarte zaterdag is reizen....
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_33282100
    quote:
    Op woensdag 21 december 2005 11:29 schreef Libris het volgende:
    Zoiets k_man?
    pi_33282304
    13 - 21 januari wintersport Frankrijk!
    Erg leuke week, helaas was de sneeuw verre van perfect, maar wel gezellige week gehad! .

Mei: weekend Duitsland - Ibbenbure
    Klein beetje koud nog om te klimmen, maar was erg leuk!!

Juli: 3 weken Italie/Frankrijk
    Ook hier weer wezen rotsklimmen, erg gaaf!!! Eerst een paar dagen in Milaan geweest en vervolgens met de trein verder naar Frankrijk, het klimgebied (Les Ecrin)

November: Weekendje Duitsland , klimmen
    Dit keer was het nog kouder dan in mei, maar zeker wel de moeite waard!

November: Weekend Frankrijk
    Ook ben ik nog een weekend in Frankrijk geweest, bij familie

Da wast.

Volgend jaar wordt vast een beter vakantiejaar, wintersport in februari en kleine kans dat ik oud en nieuw volgend jaar in Londen ga vieren .(lijkt mij wel leuk, maar beetje duur ). En daarnaast uiteraard weer juli/augustus klimmen in Frankrijk, en er gaan ook veel leuke weekendjes Belgie aankomen!!
    pi_33282499
    Wat gaan mensen eigenlijk veel weg
    Recessie ammehoela!

En ik doe er zelf ook aan mee, alhoewel niet met verre of dure bestemmingen en met een werk-gerelateerde.

- vriendin in Berlijn opgezocht
    - vrienden in Edinburgh opgezocht
    (handig als iedereen tijdelijk over de grens meent te moeten gaan studeren of werken )
    - klein weekje Rome
    - excursie naar Zuid-Frankrijk begeleid
    - gezeild langs de Costa Brava en een paar dagen Barcelona eraan vastgeplakt
    - en over een weekje weer naar die vriendin die nog steeds in Berlijn zit

Hoogtepunt: qua landschap, nieuwe ervaringen (nog nooit gezeild, en we gingen met een groep mensen waarvan ik er maar twee vooraf kende) absoluut Spanje. Maar Berlijn blijft ook immer geweldig, al krijg ik doorgaans slechts het nachtleven mee.
    pi_33282569
    Geen vakantie in 2005, die komt nog, vanaf morgen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_33282597
    In januari 4 dagen Florence. Erg mooie stad en in deze tijd van het jaar lekker rustig. Alleen jammer dat het een beetje een openluchtmuseum is. Er is vrijwel niks moderns, het maakt geen heel levendige indruk.

In mei 15 dagen Jemen. Een erg mooi, afwisselend land. Kleine nadelen: af en toe idioot warm en nogal matig eten. Zie ook het reisverslag elders in TRV.

In juli 2 dagen naar Keulen geweest. Ik had nog wat in te halen van de vorige keer, toen ik halverwege niet meer kon lopen door een verzwikte enkel. Leuk: chocolademuseum en Kölner Lichter. Minder leuk: het uitzicht vanaf de Dom: er bleek een groot lelijk hek te staan.

In juli eveneens 2 dagen Lille. Vooral voor de architectuur. Koolhaas viel tegen, de rest was wel ok.

In augustus 2 dagen Antwerpen. Vooral erg cultureel verantwoord met exposities, architectuur e.d.

Een dagje op en neer naar Osnabrück. Het primaire reisdoel, het Felix Nussbaum museum was de moeite waard, de rest van de stad niet erg boeiend.

In november 2 dagen Parijs; de eerste internationale TRV-meet. Jammer van de lage opkomst, verder erg leuk.

In december 2 dagen Brussel; de tweede internationale TRV-meet. Jammer van het weer en de stad , verder erg geslaagd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2005 18:46:50 ]
    pi_33282602
  • Februari: Lang weekend Parijs
    + Lekker even een lang weekend er tussenuit
    - Het was niet zo mooi weer

• Maart: Een week wintersport
    + Geweldig weer; 's nachts sneeuw en overdag volop zon. Leuk appartement en skigebied.
    - Ik was de eerste 3 dagen ziek

• Juni: Een week naar Spanje (naar m'n ouders die daar op de camping stonden)
    + Mooi weer en lekker uitgerust
    - Niks eigenlijk..

• Juli: Twee weken naar Turkije
    + Zon!
    - Turkije...

• December: Een week naar Portugal
    +/- Geen idee, ik vertrek zondag
  • amokaapjeeh O+
    pi_33287326
    Juli: 10 dagen New York.
    Hoogtepunt: De hele sfeer.
    Dieptepunt: Het weer. 40+ graden. Veel te warm.

Volgende week nog naar Rome.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')