quote:Lazio at risk of FIFA action
FIFA are preparing to come down hard on Lazio after asking the Italian FA for all documentation pertaining to Paolo Di Canio’s recent Roman salute.
The world football governing body have decided to investigate the incident further in order to ‘determine the extent’ of Di Canio’s violation of FIFA’s code of ethics, which came into being in 2004 and the consequence of his behaviour.
The Lazio captain has already served a one-match ban and been fined Ł7,000 for acknowledging Biancocelesti supporters with the fascist Roman salute during a recent match at Livorno.
It was the second time the 37-year-old has made the controversial gesture after having incited Roma fans with the same gesture at the Rome derby last January.
FIFA President Sepp Blatter said recently that they would not tolerate any form of racist behaviour and that the time had come to start punishing clubs more severely for the misdemeanours of their players.
“Definitely, the only sanction you can take against racism is the deduction of points, suspension or expulsion from competition,” explained Blatter. “Or even relegation to the next League.”
“It's a shame for sport. A financial sentence is nothing - we have to be really tough.”
Zeker teveel Star Trek gekeken...quote:Op donderdag 22 december 2005 22:55 schreef fanneke het volgende:
[..]
De Amerikanen gebruiken al sinds mensenheugenis (behalve bij jou waarschijnlijk) USS en geen SS.
scherp.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:50 schreef OneStupidDog het volgende:
[..]
Zeker teveel Star Trek gekeken...
Onder het nalezen met afstand de mooiste post!quote:Op donderdag 22 december 2005 01:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie nog regelmatig ze de Colijn-groet brengen, die Indo's
Jij hebt kennelijk een plaat voor je hoofd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:50 schreef OneStupidDog het volgende:
[..]
Zeker teveel Star Trek gekeken...
Hij is iig eerlijkquote:Fascist Di Canio legt zich niet neer bij straf
23/12/2005 20:41
Paolo Di Canio gaat zijn straf voor zijn omstreden groet aanvechten. Zijn verdediging van de Lazio-spits is zoals gebruikelijk opvallend.
De Italiaanse bond legde Di Canio een schorsing van één duel en een boete van 10.000 euro op. Na het uitduel met Livorno had de spits met een opgeheven arm de meegereisde Lazio-fans bedankt. Deze fascistische groet zorgde voor de nodige ophef.
Of Di Canio's verdediging zijn zaak goed zal doen, is zeer de vraag. 'Ik ben een fascist, maar geen racist', vertelde hij aan het Italiaanse persbureau ANSA. Kortom, de straf voor racisme is niet op zijn plaats.
Ja, Berlusconi is dan ook een hele fijne en eerlijke ventquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:25 schreef the_legend_killer het volgende:
Berlusconi is het met Di Canio eens.
Zeg Sherlock... Documenteer je eerst ff voordat je iemand probeert te dissen, of om op een uiterst zielig en bijdehante manier punten te scoren bij fanneke.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:19 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk een plaat voor je hoofd.
http://www.nachohat.org/gallery/american_navy_warships , om maar eens een voorbeeld te geven.
En fascist op de voorkant?quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Nu ga ik extra kerst vieren met een S.S.Lazio shirt aan.
Alleen nog Di Canio achterop laten drukken.
Over die SS in Lazio maak ik geen ophef, die begrijp ik wel, maar ik heb nog steeds moeite met mensen die er openlijk voor uit komen fascist te zijn en Mussolini bewonderen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:38 schreef the_legend_killer het volgende:
Nee gek.
Mensen moeten zich gewoon niet aanstellen.
BV die SS heeft gewoon een andere betekenis, maar er wordt steeds ophef om gemaakt..
Niveautje.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:58 schreef A.Petacchi het volgende:
tsjonge al 4 pagina's over die bastardo.![]()
PAOLO DI CANIO NAPOLETANO![]()
PAOLO DI CANIO NAPOLETANO![]()
LA MAMMA DE DI CANIO E' UNA PUTTANA![]()
Haha, wat een kankerdebiel ( Excuse my french )quote:
Webonquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:58 schreef A.Petacchi het volgende:
tsjonge al 4 pagina's over die bastardo.![]()
MI MAMMA E' UNA PUTTANA![]()
Die kerel geeft net openlijk toe dat hij een fascist is, ik neem aan jij dus ook?quote:
Het leven moet simpel zijn met zo'n enorme plaat voor je kop.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:31 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel geeft net openlijk toe dat hij een fascist is, ik neem aan jij dus ook?
Jij bent degene met een plaat voor zijn kop. Jij adoreert blijkbaar iemand die openlijk uitkomt voor zijn liefde voor het fascisme.. 1+1=2. Idiot.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het leven moet simpel zijn met zo'n enorme plaat voor je kop.
Jij reageert simpel. Mensen die bij de Chinees gaan eten zijn zeker ook Chinees? Volgens jouw zwakzinnige redenatie wel. Veel plezier met die enorme plaat voor je hoofd, je leven is vast heel erg simpel zo.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:34 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij bent degene met een plaat voor zijn kop. Jij adoreert blijkbaar iemand die openlijk uitkomt voor zijn liefde voor het fascisme.. 1+1=2. Idiot.
Hij kan ook gewoon fan zijn van zijn voetbal kwaliteiten. Zoals bij wel meer voetballers het geval is. Verder hoeven persoonlijke aanvallen niet hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:31 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel geeft net openlijk toe dat hij een fascist is, ik neem aan jij dus ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |