idd. Nederland heeft onzettend veel bloed aan z´n handen door de eeuwen heen, maar je hoort mij dat absoluut niet goedpraten, laat staan verheerlijken.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
De Hollanders hebben wereldwijd mensen afgeslacht vanwege koloniale redenen. Toch moest ik op de basisschool voor de VOC juichen. Wat maakt dat minder erg dan de misdaden van Benito?
Ik post nergens dat ik er achter sta, maar ik vind dat iedereen recht moet hebben op een eigen mening.
Dat is wel heel erg naïef. Je hebt vast nog nooit van Colijn en zijn vriendjes gehoord.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:13 schreef D1 het volgende:
[..]
Hmmmm, waar zal ik eens beginnen. Nederland heeft nooit systematisch een volk gedeporteerd en afgemaakt puur op basis van afkomst. Alhoewel Italië onder Mussolini geen vernietegingskampen had, heeft het actief en met vol medeweten aan deze praktijken meegewerkt. Verder is WOII net iets recenter als de "gouden eeuw" van de VOC. Alhoewel naar huidige maatstaven ook de VOC verwerpelijke activiteiten had is dit natuurlijk een compleet scheve vergelijking met de misdaden die zijn gepleegd onder het bewind van Mussolini.
Maar wat nog veel belangrijker is is dat in Nederland er geen supporters zitten in stadions die uit volle borst Piet Heyn gaan zingen en voornemens hebben om Indonesië nog eens te annexeren. Dat is in Italie net iets anders. Daar viert rechts extremisme hoogtij, en dat maakt dat dergeljike gebaren gewoon niet thuis horen in een stadion.
En 40 jaar later in een uitwedstrijd tegen Indonesië met de RMS vlag zwaaien ?quote:Op donderdag 22 december 2005 01:19 schreef cultheld het volgende:
Of vind jij het menselijk om zwangere inheemse vrouwtjes een bajonet door de buik te jagen?
Jij komt met een vergelijking aanzetten. Ik maak die simpelweg af. Heb jij wel eens supportersgroepen lofliederen over Colijn horen zingen, of dat Indonesische vrouwen weer bajonetten door de buiken gejaagd moeten worden? Het probleem is niet zo zeer dat Di Canio er zo over denkt. Er zijn zo veel mongolen die er verachtelijke ideeen op nahouden dat je je daar niet altijd druk over kunt maken. Het probleem is dat Di Canio een gebaar maakt wat door de supportersgroepen als Hitlergroet wordt gebruikt, en derhalve deze verachtelijke groeperingen op het voetbalveld brengt.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg naïef. Je hebt vast nog nooit van Colijn en zijn vriendjes gehoord.
De praktijken van de Hollanders in Indonesië waren even verwerpelijk als die van Benito's troepen in Ethiopië. Beide gevallen vind ik verwerpelijk, maar ik vind het vrij zielig om dan met het vingertje te gaan wijzen en te roepen dat "zulke mensen zo slecht zijn" om vervolgens de polonaise te starten omdat Colijn een held is (ik zeg niet dat jij dat doet, maar veel mensen die de groet van Di Canio afwijzen doen dat wel).
Of vind jij het menselijk om zwangere inheemse vrouwtjes een bajonet door de buik te jagen?
Nogmaals: Iedereen heeft in mijn optiek recht op een eigen mening; Zo lang die maar binnen de grenzen van de wet acceptabel is.
quote:Op donderdag 22 december 2005 01:19 schreef cultheld het volgende:
Dat is wel heel erg naïef. Je hebt vast nog nooit van Colijn en zijn vriendjes gehoord.
De praktijken van de Hollanders in Indonesië waren even verwerpelijk als die van Benito's troepen in Ethiopië.
Hoe ziet ie er uit Golfer? Is dat niet uit jouw tijd?quote:
Volgens mij ben jij de grootste dombo, daar jij het punt überhaupt niet ziet. Het is ook typisch iets voor domme mensen om een ander dom te noemen.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Colijn en Indonesië.![]()
Ik zie nog regelmatig ze de Colijn-groet brengen, die Indo's
Man, wat ben jij een ongelovelijke dombo.
Proberen goed te praten wat fout is met allerlei verkeerde argumenten.
Ach ja, dan krijgen we dit gezeik weer. Politiek correct (lees niet rechts genoeg) is echt weer zo'n calimero term die de laatste jaren steeds vaker gebruikt wordt. Waar het om gaat is dat Di Canio een gebaar maakt wat direct in relatie staat met volkerenmoord. En dat de doelgroep van dat gebaar, de irriducibili, slikt het als zoete koek omdat ze wensten dat ze nog in die tijd leefden. Dat is verachtelijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de grootste dombo, daar jij het punt überhaupt niet ziet. Het is ook typisch iets voor domme mensen om een ander dom te noemen.
Mijn punt is dat (en ik zal het nog maar niet voor je spellen, want zo laag schat ik je nog net niet in) een hoop Nederlanders die met het vingertje naar clubheld Di Canio wijzen vanwege zijn groet op het voetbalveld hypocriet zijn omdat zij tegelijkertijd wél trots zijn op de VOC. Ik maak in dit geval dus geen vergelijking tussen twee voetballers die een gebaar naar hun publiek maken. Wel geef ik aan dat veel mensen hypocriet idealistisch in de rondte lullen en ik vermoed dat jij er ook zo één bent. Zo'n politiek-correcte Janlul die eigenlijk geen eigen mening heeft.
Ik zal het verband eens uitleggen. De VOC was verantwoordelijk voor een enorme waslijst aan misdaden tegen de mensheid. Mussolini ook. De VOC deed dit gedeeltelijk met een racistische, maar grotendeels met een koloniale inslag. Mussolini gaf de voorkeur aan een fascistisch koloniale inslag, maar er zijn dus wel degelijk overeenkomsten tussen de VOC en de mensen van Benito Mussolini. Het verheerlijken hiervan vind ik fout, maar ik verbied niemand om dat te doen. Verder is Di Canio natuurlijk een prima vent, die tenminste ergens voor staat.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:52 schreef golfer het volgende:
Verband tussen de VOC en Colijn met Di Canio zijn fascistische groet ontgaat mij nog steeds.
Maar ga vooral, zoals Colijn het ooit eens zei: "Nederlanders gaat vooral rustig slapen"
Nogmaals ga door ik kom niet meer bijquote:Op donderdag 22 december 2005 02:00 schreef cultheld het volgende:
Verder is Di Canio natuurlijk een prima vent, die tenminste ergens voor staat.
Plus VOC is een mooie voetbalnaam dat kan de Partidado Fascistico de Mussolini niet zeggen.quote:Op donderdag 22 december 2005 02:03 schreef rubbereend het volgende:
de VOC deed het vooral met een finanaciele inslag of beter deden alles alleen voor het geld
Hitler stond ook ergens voor, net als Osama, en ik denk dat Stalin ook wel echt een ideaal beeld in gedachten had...quote:Op donderdag 22 december 2005 02:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zal het verband eens uitleggen. De VOC was verantwoordelijk voor een enorme waslijst aan misdaden tegen de mensheid. Mussolini ook. De VOC deed dit gedeeltelijk met een racistische, maar grotendeels met een koloniale inslag. Mussolini gaf de voorkeur aan een fascistisch koloniale inslag, maar er zijn dus wel degelijk overeenkomsten tussen de VOC en de mensen van Benito Mussolini. Het verheerlijken hiervan vind ik fout, maar ik verbied niemand om dat te doen. Verder is Di Canio natuurlijk een prima vent, die tenminste ergens voor staat.
Dan ben je slechts gedeeltelijk geïnformeerdquote:Op donderdag 22 december 2005 02:03 schreef rubbereend het volgende:
de VOC deed het vooral met een finanaciele inslag of beter deden alles alleen voor het geld
Dit is inderdaad wel erg komischquote:Op donderdag 22 december 2005 02:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nogmaals ga door ik kom niet meer bij
En het andere deel dan ?quote:Op donderdag 22 december 2005 02:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan ben je slechts gedeeltelijk geïnformeerd
quote:Op donderdag 22 december 2005 02:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nogmaals ga door ik kom niet meer bij
Er zijn nog behoorlijk wat over...quote:Op donderdag 22 december 2005 02:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ook.
Het is dat we van de mods niet verder door mogen gaan om geschiedenisles te geven, anders had ik er nog de Egyptenaren en Hannibal bij gehaald om de daden van Di Canio ook goed te praten, qua vergelijking met het goedkeuren van het gedrag van Di Canio.
Maar wie weet, kan Cultheld nog wat andere door hem zo gerespecteerde dictators ophoesten om het allemaal goed te praten.![]()
Coen, Van Heutsz, Van Daelen en Luns zijn helden. Laten we het daar maar op houdenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |