Het downloaden is dus een ander instaat stellen een misdaad te plegen, dus ben je medeplichtig + je geeft degene die upload niet aan (wat je plicht is), dus ben je weldegelijk te vervolgen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Gozer, het is gewoon legaal. Het verspreiden van bestanden met auteursrechten is echter wel illegaal (torrents dus per definitie).
Je kan alleen iemand aangeven als je weet wie het is, iets wat bij downloaden niet het geval is.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het downloaden is dus een ander instaat stellen een misdaad te plegen, dus ben je medeplichtig + je geeft degene die upload niet aan (wat je plicht is), dus ben je weldegelijk te vervolgen.
Kennelijk niet, want ik lees overal dat dat downloaden gewoon legaal is (thuiskopie voor eigen gebruik, wat HuHu zegt).quote:Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het downloaden is dus een ander instaat stellen een misdaad te plegen, dus ben je medeplichtig + je geeft degene die upload niet aan (wat je plicht is), dus ben je weldegelijk te vervolgen.
Downloaden op zich is legaal ja.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kennelijk niet, want ik lees overal dat dat downloaden gewoon legaal is (thuiskopie voor eigen gebruik, wat HuHu zegt).
Je verleent toch je medewerking! Ik heb pas een verhaal gelezen van iemand die veroordeeld was omdat hij muziek downloadde, maar hij was niet veroordeeld voor het downloaden an sich. Ik ga even googlen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:57 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je kan alleen iemand aangeven als je weet wie het is, iets wat bij downloaden niet het geval is.
En door te downloaden stel ik niemand in staat een misdaad te plegen. Alles is al in staat gesteld (?), ik maak er alleen maar gebruik van volgens het recht op kopie voor eigen gebruik.
Thuiskopie yeah right, wie doet dat nou...niemand toch. Idereen downed toch gewoon om er niet voor te betalen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kennelijk niet, want ik lees overal dat dat downloaden gewoon legaal is (thuiskopie voor eigen gebruik, wat HuHu zegt).
Dat niemand het expliciet doet voor de thuiskopie, wil nog niet zeggen dat het niet onder die wetgeving valt.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:00 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Thuiskopie yeah right, wie doet dat nou...niemand toch. Idereen downed toch gewoon om er niet voor te betalen.
thanks for making my pointquote:Op woensdag 21 december 2005 16:01 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dat niemand het expliciet doet voor de thuiskopie, wil nog niet zeggen dat het niet onder die wetgeving valt.
Ja... maar feit is dat downloaden van audio en video legaal is, welke reden er dan ook achter zit.quote:
wat ik trouwens nog steeds niet snap is dat software downloaden illegaal isquote:Op woensdag 21 december 2005 16:06 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ja... maar feit is dat downloaden van audio en video legaal is, welke reden er dan ook achter zit.
Het aanbieden van enkel links naar content die op het emule-netwerk staan zijn zo legaal als maar kan. Na een jaar heeft Brein nog steeds geen aanklacht ingediend tegen Releases4u en Shareconnector. Daarom is Releases4u ook weer online. Brein heeft geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:05 schreef Xebber het volgende:
Heb je het over Emule websites?
Zo ja:
-edit: ik weet niet in hoeverre het illegaal is, maar ik heb de links voor de zekerheid maar verwijderd- (Tha_Terminator)
Allemaal Nederlandstalig. Zoals je ziet zijn d'r genoeg.
Het is (onder druk van software producenten) besloten dat het maken van niet-technisch-noodzakelijke-kopiën illegaal is. Technische noodzakelijke kopiën is bijvoorbeeld het installeren (kopiëren naar de harde schijf) en het starten (kopiëren naar het geheugen) van het programma.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:08 schreef Tobbes het volgende:
[..]
wat ik trouwens nog steeds niet snap is dat software downloaden illegaal is
Wat heeft dit nu weer met links te makenquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:57 schreef Camplo het volgende:
Downloaden mag, verspreiden niet... maar de helft blert maar wat mee met de algemene linkse opinie bahbah.
Omdat de regelgeving rond audio en video al veel ouder is dan de software wetgeving. De regels voor audio en video stammen nog ongeveer uit de oudheid.quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[..]
Het begint met muziek downloaden, maar de stap naar terrorisme is dan al snel gezet.
ik was een brave jongen, totdat hij zijn eerste MP3'tje binnenhaalde![]()
Nou, ik moet zeggen dat ik wel eens muziek download die ik op een originele muziekcd heb staan. Dit omdat ik een cd met favouriete nummers aan het maken ben en het downloaden soms sneller gaat dan het opstaan / cd-pakken of zoeken / rippen. Maar hey, that's me.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:00 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Thuiskopie yeah right, wie doet dat nou...niemand toch. Idereen downed toch gewoon om er niet voor te betalen.
En de muziekwereld krijgt dat niet voor elkaar? Wetgeving kun je aanpassen.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:13 schreef HuHu het volgende:
[..]
Omdat de regelgeving rond audio en video al veel ouder is dan de software wetgeving. De regels voor audio en video stammen nog ongeveer uit de oudheid.
Om te voorkomen dat software dezelfde weg zou inslaan als audio en video hebben ze onder grote druk de internationale wetgeving gedwongen dit op te nemen.
Als de muziekwereld er ook maar aan denkt, dan springen alle consumenten-organisaties wereldwijd bovenop ze. Daarnaast zijn er genoeg (vele) artiesten die het helemaal niet erg vinden. Verder maken platenmaatschappijen belachelijk veel winst, en winstderving is niet echt een sterk argument om mee aan te komen bij de rechter, aangezien het nauwelijks te bewijzen is.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:16 schreef Tobbes het volgende:
[..]
En de muziekwereld krijgt dat niet voor elkaar? Wetgeving kun je aanpassen.
Donder op als je je eigen mening als feit gaat verkondigen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef clowncloon het volgende:
[..]
tuurlijk tuurlijk, in 99% van de gevallen gaat het om copyright protected materiaal. Hey ik download ook...guilty as charged maar dan moet je verder ook niet hypocriet doen. Deal with it.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |