Zie je het niet allemaal iets te zwart/wit? Ikzelf ben soms erg zeker, soms erg onzeker, soms stil en verlegen, soms resoluut.. Ik denk dat ik daarin geen uitzondering ben.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit is dus wat ik bedoel.... Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik hou helemaal niet van kneedbare onzekere poppetjes. Vind er geen moer aan. Geef mij maar een echte vrouw die niet op d'r mondje is gevallen (dan bedoel ik niet zo'n muts die DENKT dat ze niet op haar mondje is gevallen maar eentje die echt kan lullen en zinnige, terzake doende dingen zegt... net zoals als de meeste vrouwen denken humor te hebben, is ook simpelweg niet waar).
Een goede man is niet dom.quote:En dan nog met zo'n 'net goed' houding ook, want het is toch maar een domme man. Zou je mij niet moeten flikken in ieder geval, maar laten we het gezellig houden dames![]()
Je zou ook kunnen stellen dat het bij het salaris-voorbeeld gaat om haantjes-gedrag. Hoe hard je schreeuwt is belangrijker dan wat je doet. Misschien dat dat ook niet verkeerd is om eens te veranderen..quote:Misschien dat jullie als vrouwen dan eens iets moeten gaan doen aan die ongelijkheid (bedoel ik vooral het bekende salaris-voorbeeld)... Zoiets moet met een beetje lef en een grote bek binnen een half jaar op te lossen zijn. Hier zijn namelijk allerlei wetten voor in dit land. Maar dan moet je er wel gebruik van maken.
Daar ben ik het wel mee eens. Meer doen dan schreeuwen..quote:Misschien beter dan te roepen dat je kort wordt gehouden?
Maar dit is erg subjectief: jij vindt dat veel vrouwen DENKEN dat ze niet op hun mondje gevallen zijn, maar dat is jouw invulling.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit is dus wat ik bedoel.... Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik hou helemaal niet van kneedbare onzekere poppetjes. Vind er geen moer aan. Geef mij maar een echte vrouw die niet op d'r mondje is gevallen (dan bedoel ik niet zo'n muts die DENKT dat ze niet op haar mondje is gevallen maar eentje die echt kan lullen en zinnige, terzake doende dingen zegt... net zoals als de meeste vrouwen denken humor te hebben, is ook simpelweg niet waar).
Daarom zei ik vrouwen die meelopen, maar ik had beter kunnen zeggen die er aan mee doen en/of het nog in de hand werken ook. Wrong en stom.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:51 schreef Étoile het volgende:
sweetgirly, dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij leggen vrouwen over het algemeen de lat hoger voor vrouwen dan mannen. Vrouwen veroordelen en beoordelen elkaar onderling zo sterk. Ik heb in ieder geval de ervaring dat ideeën over vlot, sociaal, onafhankelijk, niet burgerlijk overkomen vooral naar vrouwelijke vriendinnen, kennissen en collegae hoog gehouden 'moet' worden.
Wil niet zeggen dat mannen hier niet ook over kunnen zeiken hoor.
Onzekerheid heeft daar niet zo veel mee te maken. Iedereen is wel een beetje onzeker en dat staat los van je vermogen om je mondje op (scherp)zinnige wijze te roeren. Anders wordt het wanneer onzekerheid gaat overheersen. Ook dat kan een momentopname zijn natuurlijk. Maar ik heb het over 'de rode lijn' dan zeg maar...quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zie je het niet allemaal iets te zwart/wit? Ikzelf ben soms erg zeker, soms erg onzeker, soms stil en verlegen, soms resoluut.. Ik denk dat ik daarin geen uitzondering ben.
Domme mannen kunnen vast ook goed zijn. Maar je snapt wel wat ik bedoel toch?quote:Een goede man is niet dom.
Vrouwen doen niet aan haantjes gedrag? Maar zit misschien wel wat in.quote:Je zou ook kunnen stellen dat het bij het salaris-voorbeeld gaat om haantjes-gedrag. Hoe hard je schreeuwt is belangrijker dan wat je doet. Misschien dat dat ook niet verkeerd is om eens te veranderen..
Jeejquote:Daar ben ik het wel mee eens. Meer doen dan schreeuwen..
Klopt, dat zeg ik ook niet en zou ík iig zeker niet beweren.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:53 schreef WAT het volgende:
Alsof bouwvrouwen of vrouwen die liever in een man zijn shaduw staan niet zichzelf zijn ...
Volgens mij heeft ze in zo'n discussie dan gewoon gelijk als je "hou je bek!" roeptquote:Als je dan als man zegt 'hou je bek eens' omdat het allemaal kant noch wal raakt dan gaat de dame in kwestie opeens denken dat ik me bedreigd voel door een sterke vrouw en dat ik mijn eeuwenoude machtspositie als man in gevaar zie komen etc, etc, etc.... terwijl ik alleen de lulkoek-kraan dicht wil draaien
Nee dat is echt niet mijn invulling. Is iets wat ik vrij vaak tegenkom namelijk in verhitte discussies. Dat een vrouw opeens dingen gaat zeggen die weinig hout snijden en het plotseling op gaat vatten als een man-vrouw iets. En maar doorkakelen want 'ik ben niet op m'n mondje gevallen en sta m'n vrouwtje hier tussen die mannen'... discussieren om het weerwoord, niets meer of minder.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dit is erg subjectief: jij vindt dat veel vrouwen DENKEN dat ze niet op hun mondje gevallen zijn, maar dat is jouw invulling.
Ok... Hoewel ik ook daar denk dat je gradaties hebt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Onzekerheid heeft daar niet zo veel mee te maken. Iedereen is wel een beetje onzeker en dat staat los van je vermogen om je mondje op (scherp)zinnige wijze te roeren. Anders wordt het wanneer onzekerheid gaat overheersen. Ook dat kan een momentopname zijn natuurlijk. Maar ik heb het over 'de rode lijn' dan zeg maar...
Het is dan ook niet echt een tactische manier om haar dat duidelijk te maken. Als ze onzin uitkraamt, waarom dan niet met sterke argumenten haar de mond snoeren?quote:Probleem is (zoals ik al zei) dat sommige vrouwen dus DENKEN dat ze niet op hun mondje gevallen zijn en dan allerlei onzin uit gaan kramen. Als je dan als man zegt 'hou je bek eens' omdat het allemaal kant noch wal raakt dan gaat de dame in kwestie opeens denken dat ik me bedreigd voel door een sterke vrouw en dat ik mijn eeuwenoude machtspositie als man in gevaar zie komen etc, etc, etc.... terwijl ik alleen de lulkoek-kraan dicht wil draaien![]()
Tuuwk.quote:Domme mannen kunnen vast ook goed zijn. Maar je snapt wel wat ik bedoel toch?
Minder vrouwen dan mannen in ieder geval..quote:Vrouwen doen niet aan haantjes gedrag? Maar zit misschien wel wat in.
Je had het niet per se hoeven vertalen hoor, ik had je wel begrepen.quote:Verder ben ik het met je eens, maar dat valt buiten de 'scope' van deze discussie. In normaal Nederlands is het een beetje off-topic![]()
quote:Jeej![]()
Dat hou je bek was even een verkorte weergave, geen transcriptiequote:Op dinsdag 20 december 2005 15:19 schreef WAT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze in zo'n discussie dan gewoon gelijk als je "hou je bek!" roept
Oh, zo bedoel je, slachtofferrol. Net als bv. een Surinamer zegt: "Dat doe je zeker omdat ik zwart ben hé?!".quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee dat is echt niet mijn invulling. Is iets wat ik vrij vaak tegenkom namelijk in verhitte discussies. Dat een vrouw opeens dingen gaat zeggen die weinig hout snijden en het plotseling op gaat vatten als een man-vrouw iets. En maar doorkakelen want 'ik ben niet op m'n mondje gevallen en sta m'n vrouwtje hier tussen die mannen'... discussieren om het weerwoord, niets meer of minder.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat iedere man met een moeder, zus, vriendin of wat dan ook dit zal herkennen.
Ik accepteer gelijkwaardigheid. Maar stom gelul is stom gelul of het nou van een man of een vrouw komt. Alleen veel (nou ja, veel...) vrouwen voelen zich dan benadeeld als vrouw zijnde.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:13 schreef sweetgirly het volgende:
Als vrouwen in die zin meer achter elkaar staan + mannen gelijkwaardigheid accepteren, zou dat nog weleens beter kunnen zijn. Of is dat weer een hopeloos streven
Hierbij wil ik dan nog wel even aantekenen dat mannen sommige dingen heel moeilijk begrijpen, en het daarom als onzin bestempelen. Bij dat laatste kan ik begrijpen dat het opeens een stuk heter wordt dan..quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee dat is echt niet mijn invulling. Is iets wat ik vrij vaak tegenkom namelijk in verhitte discussies. Dat een vrouw opeens dingen gaat zeggen die weinig hout snijden en het plotseling op gaat vatten als een man-vrouw iets. En maar doorkakelen want 'ik ben niet op m'n mondje gevallen en sta m'n vrouwtje hier tussen die mannen'... discussieren om het weerwoord, niets meer of minder.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat iedere man met een moeder, zus, vriendin of wat dan ook dit zal herkennen.
Als volgens Pappie_Culo de vrouw gelijk begint van "Ja, jij als man krijgt mij er niet onder" terwijl P_C dat helemaal niet zo bedoelde, is het dan niet juist de vrouw die P_C verkeerd begrepen heeft?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hierbij wil ik dan nog wel even aantekenen dat mannen sommige dingen heel moeilijk begrijpen, en het daarom als onzin bestempelen. Bij dat laatste kan ik begrijpen dat het opeens een stuk heter wordt dan..
Toevoeging : Ik zou echter nooit op het niveau gaan discussieren van "Dat zeg je vast omdat ik een vrouw ben" of iets dergelijks. Uit latere reacties blijkt dat je daar misschien op doelt.
Ik dacht ik help dat vrouwtje effequote:Op dinsdag 20 december 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:
Je had het niet per se hoeven vertalen hoor, ik had je wel begrepen.
Mannen hebben veel bezwaren, maar naar zichzelf kijken, zoals al werd gezegd, kunnen ze ook niet (altijd).quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Denk dat het grootste bezwaar van mannen de eeuwige draaikonterij van vrouwen is. En dat begint doorgaans al in de eerste paar weken.
Ik stelde hem ook iets te uitlokkend, want je zou er nl speculaties van gaan krijgenquote:Dit is dus wat ik bedoel.... Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik hou helemaal niet van kneedbare onzekere poppetjes. Vind er geen moer aan. Geef mij maar een echte vrouw die niet op d'r mondje is gevallen (dan bedoel ik niet zo'n muts die DENKT dat ze niet op haar mondje is gevallen maar eentje die echt kan lullen en zinnige, terzake doende dingen zegt... net zoals als de meeste vrouwen denken humor te hebben, is ook simpelweg niet waar).
En zo wordt het over en weer elkaar beschuldigen.quote:Natuurlijk kan zoiets soms een beetje frustrerend zijn als het je niet uitkomt als man zijnde. Maar het probleem zit hem er vooral in dat een hoop vrouwen mannen aan een bepaalde standaard houden zonder naar zichzelf te kijken of zich zelf volgens hun eigen morele standaard te gedragen. En dan nog met zo'n 'net goed' houding ook, want het is toch maar een domme man. Zou je mij niet moeten flikken in ieder geval, maar laten we het gezellig houden dames![]()
Wij moeten niks, al doe ik mijn best somsquote:Misschien dat jullie als vrouwen dan eens iets moeten gaan doen aan die ongelijkheid (bedoel ik vooral het bekende salaris-voorbeeld)... Zoiets moet met een beetje lef en een grote bek binnen een half jaar op te lossen zijn. Hier zijn namelijk allerlei wetten voor in dit land. Maar dan moet je er wel gebruik van maken.
Voor mijn rechten opkomen, zal ík iig zeker doen en dan niet het aanrecht.quote:En dat is dus wat ik bedoel... allemaal reuze stoere vrouwen maar vooral kletspraat voor onder een kopje thee (uitzonderingen daargelaten) en verdomd weinig actie. En dan hoef je ook niet te vervallen in allerlei feministische praat, gewoon opkomen voor je rechten als mens, simpel zat.
Tuurlijk, genoeg die het proberen.quote:Misschien beter dan te roepen dat je kort wordt gehouden?
Dat zal best, maar in een discussie over weet ik veel... de Midden Oosten problematiek ofzo... zal dat toch niet zo snel een rol spelen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hierbij wil ik dan nog wel even aantekenen dat mannen sommige dingen heel moeilijk begrijpen, en het daarom als onzin bestempelen. Bij dat laatste kan ik begrijpen dat het opeens een stuk heter wordt dan..
Dat denk ik wel dan inderdaad. En zelfs als het niet zo is, dan is een van de domste dingen die je kunt doen daar een hele scene over maken. Dan bewijs je imo wel dat het je echt hoog zit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:26 schreef WAT het volgende:
[..]
Als volgens Pappie_Culo de vrouw gelijk begint van "Ja, jij als man krijgt mij er niet onder" terwijl P_C dat helemaal niet zo bedoelde, is het dan niet juist de vrouw die P_C verkeerd begrepen heeft?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik dacht ik help dat vrouwtje effe![]()
Ik zie niet zo snel een verband nee..quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat zal best, maar in een discussie over weet ik veel... de Midden Oosten problematiek ofzo... zal dat toch niet zo snel een rol spelen?
Ik vind wel dat je erg generaliseert.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Klopt, al is bij mannen meer de zin "maar ik kom tenminste voor mijn mening uit".quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je erg generaliseert.
Ja, natuurlijk zijn er die vrouwen, net zo goed als er mannen zjin die niet kunnen discussieren. Volgens mij is dat niet sekse-gerelateerd, maar een gebrek aan techniek.
Ben de eerste om dat toe te geven. Weet ik ook alleen omdat ik sinds kort omgang heb met een dame die echt kan lullen en me daar zo nu en dan op wijst (en dan ga ik vanzelf wel nadenken en kom ik dus tot deze conclusie... is waar)quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:28 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Mannen hebben veel bezwaren, maar naar zichzelf kijken, zoals al werd gezegd, kunnen ze ook niet (altijd).
quote:Ik stelde hem ook iets te uitlokkend, want je zou er nl speculaties van gaan krijgen, vandaar.
Is zo, dat merk ik. Zeg ook niet ALLE vrouwen. Die laatste zin... is dat ook uitlokkend bedoeld toevallig?quote:En zo wordt het over en weer elkaar beschuldigen.
Want is dat idd zo dat vrouwen zo denken? Jij zegt het, is het werkelijk waar?
Persoonlijk vind ik iemand niet zo snel dom, en ben in die zin juist open. Kortzichtigheid is wel iets wat voor mij domheid van de geest soms representeert.
Denk niet dat je in Nederland geliquideerd wordt wanneer je je beroept op de wet gelijke behandeling.quote:Wij moeten niks, al doe ik mijn best soms, koppigheid.
Maar wat je zegt, is makkelijk gezegd dan gedaan. Dat zou een hele politieke discussie worden.
Zo werkt het niet. Vrouwen zijn al eeuwenlang aan het strijden tegen ongelijkheid en onderdrukking. Of het werkt of heeft gewerkt? Gedeeltelijk misschien.
Vrouwen strijden al jaren, decennia lang. Zie de sociale bewegingen, zie sommige culturen, waar ze bijkans amper voor hun rechten kunnen opkomen omdat geweld of erger de dood erop kan volgen.
Natuurlijk generaliseer ik een beetje, anders zit ik hier tot aan mn pensioen te discussieren... In mijn optiek is het wel lichtelijk sekse gerelateerd. Waar het dan door zou komen, geen idee. Andere manier van denken? Ik weet het niet. En misschien zie ik het ook wel helemaal verkeerd of is dat typisch iets wat veel om mij heen gebeurt. Wie zal het zeggen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je erg generaliseert.
Ja, natuurlijk zijn er die vrouwen, net zo goed als er mannen zjin die niet kunnen discussieren. Volgens mij is dat niet sekse-gerelateerd, maar een gebrek aan techniek.
"Ik ben tenminste eerlijk"quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt, al is bij mannen meer de zin "maar ik kom tenminste voor mijn mening uit".
En dat is net zo zinloos en niet ter zake doende als dat een vrouw haar vrouw-zijn erbij haalt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt, al is bij mannen meer de zin "maar ik kom tenminste voor mijn mening uit".
Ik moet er zelf wel bij zeggen dat ik soms wel een bui heb dat ik simpelweg alles wat je zegt op een verkeerde manier zal opvatten, de tegenaanval zal openen, en uiteindelijk een hele scene zal maken...quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
In mijn optiek is het wel lichtelijk sekse gerelateerd. Waar het dan door zou komen, geen idee. Andere manier van denken? Ik weet het niet. En misschien zie ik het ook wel helemaal verkeerd of is dat typisch iets wat veel om mij heen gebeurt. Wie zal het zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |