quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
nadeel van d50 is dan weer dat ie niet RAW kan schieten.
Volgen DPreview kan hij idd gewoon RAW schieten hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat die grote NEFbestanden elke keer op het geheugenkaartje van mijn D50 doen.

uh?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
nadeel van d50 is dan weer dat ie niet RAW kan schieten.

Vraag is ook of je kan leven met een camera die klinkt alsof er filmtransport plaats vindt na het nemen van een foto. Ik vroeg me laatst ook af of je ook het geluid van een terugdraaiende film hoort als je CF-kaartje vol is. Kan één van de 350D bezitters hier iets over vertellen??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:35 schreef berc het volgende:
[..]
uh?
en de canon is overduidelijk de beste camera die er tussen zit als het gaat om beeldkwaliteit
de vraag is alleen of je die camera wel lekker in je hand vind zitten, ik vind absoluut van niet

quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:53 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Vraag is ook of je kan leven met een camera die klinkt alsof er filmtransport plaats vindt na het nemen van een foto. Ik vroeg me laatst ook af of je ook het geluid van een terugdraaiende film hoort als je CF-kaartje vol is. Kan één van de 350D bezitters hier iets over vertellen??![]()

dat filmtransport-geluid wou ik JUIST hebben. dat piepje of fluitje wat sommige camera's maken geeft me niet het gevoel een echte foto gemaakt te hebben. Klinkt heel stom maar ik wil die sluiter horen het spiegeltje en daarna de film getransporteerd horen wordenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:53 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Vraag is ook of je kan leven met een camera die klinkt alsof er filmtransport plaats vindt na het nemen van een foto. Ik vroeg me laatst ook af of je ook het geluid van een terugdraaiende film hoort als je CF-kaartje vol is. Kan één van de 350D bezitters hier iets over vertellen??![]()

quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
waar kun je relatief goedkoop een 350d krijgen in limburg? ik vind alleen goedkope winkels in het noorden van het land en 270km is mij een beetje ver reizen....

Wrsch in Duitsland, mediamarkt ofzo!quote:

Hoe 't er nu naar uit ziet is dat absoluut geen probleem. Sony neemt de boel over, maar blijft dezelfde lens mount gebruiken. Enige 'probleem' dat je krijgt is dat er op nieuwe lensen Sony komt te staan ipv minolta, nou jammer dan. Minolta als bedrijf fabriek blijft onder de hoede van Sony de digitale slr camera's en de lensen maken, dus je hebt weinig kans dat de toekomstige produkten kut worden. Minolta staat garant voor kwaliteit.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:04 schreef lotje11 het volgende:
Schaamteloze terugvind post.... twijfel heel erg, nu konica minolta stopt met camera's (Mijn portemonee wil vooralsnog helemaal niks...)

Het wordt ook overgenomen, en Minolta stopt als merknaam, maar de camera's zullen wel door dezelfde fabriek gemaakt worden als waar de echte Minolta's uit rolden en dus hoogstwaarschijnlijk de zelfde kwaliteit camera's en lenzen blijven bouwen als ze nu al doen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:59 schreef lotje11 het volgende:
Hmm, ik ging ervan uit dat Sony de boel echt overnam, niet dat minolta onder sony zou blijven voortbestaan.
Antishake zijn de meningen over verdeeld, heb ik het idee.

gaaf, en dat werkt allemaal goed?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:07 schreef ultra_ivo het volgende:
De vraag is of lichtsterke lenzen duur zijnIk heb bij het kopen van m'n camera er rekening mee gehouden of de camera oude lichtsterke lenzen aankan. Daarom koos ik de Pentax *IstDs.
Even wat prijsvoorbeelden:
2.0/28 voor 21 Euro
1.7/50 voor 20 Euro
1.2/55 voor 75 Euro
2.0/85 voor 29 Euro (voor iemand anders al ergens gekocht voor 15 Euro)
2.5/135 voor 75 Euro
Allemaal 2e hands spul via beurzen/markten/Ebay/Fotoboeren gekocht

Dat werkt allemaal meer dan prima. Uiteraard wordt een MF lens geen AF lens. Maar AF gebruik ik sowieso maar beperkt. En dan zijn het toch omstandigheden waar ik genoeg licht heb, kan er een gewone AF zoom op.quote:
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |