Niet helemaal. Als ik naar de Pentax kijk bijvoorbeeld, die is ontworpen met de nadruk op manual, bij de Canon heb ik de indruk dat die vooral ontworpen is met de nadruk op automatisch. Allebei kunnen ze het andere ook, daar niet van.quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:43 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij stel je de verkeerde vragen Ivo...
Dat laatste is bijv. niet van belang omdat alle 4 de camera's dat allemaal kunnen. De rest is vooral afhankelijk van de keuze voor (extra) objectieven.
idd , laatste tijd veel camera topics ipv van in het centrale topicquote:
Vandaar dusquote:Op maandag 5 december 2005 18:34 schreef Subhuman het volgende:
Dit centrale topic wordt met ingang van vandaag gesloten. Iedereen met een vraag over de aanschaf van een digitale camera mag hiervoor een eigen topic openen.
Dit is besloten omdat er weinig "centraals" aan dit topic is. Vragen over digitale camera's zijn dikwijls erg specifiek. Het komt heel weinig voor dat je je antwoord vindt door terug te lezen in dit topic. Handiger zijn de linkjes die in FOT te vinden zijn.
Kan ik beamen. Persoonlijk ben ik altijd happy geweest met Pentax, maar de Nikon cams voelen veel beter aan in me handen. Canon vond ik ook net iets te klein. Voor die 700 euro moet het wel een beetje lekker aanvoelen.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:14 schreef ultra_ivo het volgende:
En het belangrijkste, is er een merk waar je je qua gevoel happy bij voelt?
De uiteindelijke beslissing moet je pas nemen nadat je de gelegenheid hebt gehad alle kandidaten een keer te bevoelen en uit te proberen. Neem er rustig de tijd voor. Kom eventueel naar de meet eind januari om eens een paar camera's van mensen van hier te bevoelen.
Maar met grip is de canon weer lekkerquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:24 schreef PS het volgende:
[..]
Kan ik beamen. Persoonlijk ben ik altijd happy geweest met Pentax, maar de Nikon cams voelen veel beter aan in me handen. Canon vond ik ook net iets te klein. Voor die 700 euro moet het wel een beetje lekker aanvoelen.
Mediamarkt kun je vaak erg simpel camera vast houden zonder al te veel moeite.
Zegt een vriend van mij ook, die grip is onweerstaanbaar...Ik vind een grip juist weer niet zo veel hebben. Geen knopjes in de buurt en hij ziet er gelijk uit als een bodybuilder op pillen. Maar smaken verschillen, daarom gewoon uitproberen in de winkel!quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:22 schreef dontcare het volgende:
Maar met grip is de canon weer lekker
Die adaptor geeft maar beperkte mogelijkheden. Ik heb er een voor M42 naar K-baljonet. Je verliest dan je automatisch diafragma. Voor het afdrukken moet je dus handmatig je diafragma sluiten. Nu hoeft dit geen ramp te zijn. M.n. bij preset telelenzen geldt dit sowieso altijd. En laat een van m'n favoriete lenzen no net zo'n preset lens zijnquote:Op zondag 25 december 2005 19:00 schreef Gizz het volgende:
Al kan je op een Canon ook gewoon m42 objectieven gebruiken door een convertertje van een paar euro. Voor nikon zijn ze er ook geloof ik.
ik heb anders een fotorugzak van bijna 4 kiloquote:Op maandag 26 december 2005 01:58 schreef SamStar het volgende:
Licht gewicht
Klein (handig om mee te nemen) maar ook eventueel bij gebruik bij grotere lenzen wel handig om de battery pack er onder te hangen
soms is het handig om de camera met 1 lens mee te nemen, voor als je geen zin hebt om te sjouwenquote:Op maandag 26 december 2005 04:03 schreef dontcare het volgende:
[..]
ik heb anders een fotorugzak van bijna 4 kiloen in mijn binnenzak past ie ook niet echt
Maar ik be het wel met je eens
Bedenk me net dat ik al ruim een maand mijn batterijen niet heb opgeladen en het werkt nog steeds metertje staat ook nog op full .... (toch ruim 900 foto's gemaakt deze maand )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |