abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2005 @ 20:37:11 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_33225028
Er blijven Amateur-hoofdklassen met drie zaterdag en drie zondag afdelingen.

Maar er komen 2 topklassen amateurs waar de beste zaterdag-en beste zondag amateurs in gaan spelen. Die staan dus boven de hoofdklassen.

Verder zijn die hoofdklassen in het leven geroepen om door te kunnen stromen naar de profs. Dus voor het eerst zul je kunnen degraderen uit de eerste divisie en kunnen promoveren naar de profs.

Bron VI.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33225061
Dat werd tijd
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_33225104
Er zullen ongetwijfeld een heleboel nadelen aanzitten, maar ik vind het leuk!
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2005 @ 20:40:28 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_33225154
Zou wel eens willen weten wie de laatste tien jaar als laatste zijn geeindigd in de eerste divisie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33225167
ik vind het leuk, Derksen ook, en het zal ook wel goed geregeld worden.. lijkt me alleen zo dat veel clubs zoals Helmond Sport ofzo ineens zo in de financiele proberen geraken mogen ze degraderen
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2005 @ 20:41:20 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_33225188
Maar die topklasse zal nooit echte top zijn want ik zie de ge3lovigen van Quick Boys en Ijsselmeervogels niet op zondag spelen.

pi_33225205
R.I.P. Fortuna Sittard.
Als die degraderen is het echt gedaan.

Maken ze van het stadion een zwembad dan ligt het zwembad 2 minuten lopen !
pi_33225213
Tof idee, lijkt me een goede zaak voor de kwaliteit van het Nederlandse voetbal in de breedte.
Al zal er natuurlijk wel een hoop moeten veranderen bij veel hoofdklassers aan de verschillende accomodaties enz. lijkt me.
pi_33225217
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:40 schreef tong80 het volgende:
Zou wel eens willen weten wie de laatste tien jaar als laatste zijn geeindigd in de eerste divisie.

RBC.
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2005 @ 20:43:33 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_33225261
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:42 schreef Radegast het volgende:

[..]

RBC.
Dat bedoel ik

maandag 19 december 2005 @ 20:46:55 #11
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_33225375
Rode lantaarndragers :
94-95 FC Den Bosch
95-96 Helmond Sport
96-97 Haarlem
97-98 RBC Roosendaal
98-99 Telstar
99-00 Top/Oss
00-01 VVV
01-02 Top/Oss
02-03 Dordrecht '90
03-04 Fortuna Sittard
04-05 Emmen

Redelijk verschillend dus.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_33225446
Ik zie het niet zo zitten eigenlijk. Je verliest al snel de mooie amateurderby's. Maar voor doorstroming en afvloeiing valt zeker wat te zeggen.
That's all folks!
pi_33225545
Fortuna was geloof ik vorig jaar ook laatste door de punten aftrek 2 maal
pi_33225559
Lijkt me niks, wat een kutzooi
pi_33225908
mij ook niet eerlijk gezegt
pi_33226100
Stel wij waren in 94 gedegradeerd. Dan zouden we niet meer bestaan in de huidige vorm. Maar ondertussen zijn we wel 3 keer kampioen geworden. Dat kan toch niet.. Dan ben je toch een meerwaarde..

En wat zou er bijv. geworden zijn van een van Nistelrooij die toen nog in onze jeugd speelde.
  maandag 19 december 2005 @ 21:09:35 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33226195
Nou nou dit moeten we maar is gaan aankijken.

om op voorhand te zeggen dat het niets is doe ik niet aan mee. In Engeland werkt het ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2005 @ 21:11:13 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_33226281
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Stel wij waren in 94 gedegradeerd. Dan zouden we niet meer bestaan in de huidige vorm. Maar ondertussen zijn we wel 3 keer kampioen geworden. Dat kan toch niet.. Dan ben je toch een meerwaarde..

En wat zou er bijv. geworden zijn van een van Nistelrooij die toen nog in onze jeugd speelde.
Hier sluit ik me bij aan.

pi_33226393
Eigenlijk niet meer dan logisch. De besten spelen tegen elkaar in een competitie.
Toch vind ik het niet kloppen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_33226474
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:13 schreef Suijk het volgende:
Eigenlijk niet meer dan logisch. De besten spelen tegen elkaar in een competitie.
Toch vind ik het niet kloppen.
Is de beste hoofdklasser beter dan de laatstgeeindigde GGD-er?
  maandag 19 december 2005 @ 21:24:43 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_33226855
edit
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 19 december 2005 @ 21:27:21 #22
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33226982
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:15 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het zal je verbazen op wat voor een niveau de hoofdklasse speelt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_33227093
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:15 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat zie je het seizoen daarop dan wel. Is de beste van de GGD beter dan de laatste van de Eredivisie?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_33231371
Goed idee

Groningen
  dinsdag 20 december 2005 @ 01:26:44 #25
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_33235244
Fortuna
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 20 december 2005 @ 01:28:11 #26
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33235260
Eindelijk
pi_33238619
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:09 schreef SCH het volgende:
Goed idee

Groningen Cambuur
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:35:22 #28
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_33238633
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:34 schreef MaxPower het volgende:

[..]
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_33238687
Ik verbeterde alleen de fout van SCH even
pi_33240468
Ik vind het geweldig.
pi_33240747
Niks mis mee denk ik !!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:06:19 #32
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_33240954
Wat komt er in één pagina al veel onzin voorbij. Alsof dat rijtje van nummertjes laatst wat zegt. Als er een degradatieregeling zou bestaan in die seizoenen zou het lijstje er zomaar heel anders uit kunnen zien. Bovendien is die kritiek op het niveau van hoofdklassers onterecht. Het zal misschien zo zijn dat er nu veel niveauverschil bestaat, maar met de mogelijkheid te promoveren naar de 1e divisie (en eredivisie) is het voor investeerders veel aantrekkelijker om hier wat aan te doen. Dat verschil zoals er nu is, bestaat dan helemaal niet meer zo.
pi_33241075
We hebben de 1e hooligan al, MM met dat kleine rotclubje van em
pi_33241834
Wageningen en Amsterdam terug in het betaalde voetbal?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:53:27 #35
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33242093
Is al het 5e topic hierover de laatste paar maand.
Het blijft lastig, als groot liefhebber van het amateurvoetbal zou ik veel leuke derbies niet willen missen, maar de Eerste Divisie wordt er wel tien keer interessanter door.
  Redactie Games dinsdag 20 december 2005 @ 13:03:44 #36
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33242360
Zal tijd worden.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_33253519
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:41 schreef tong80 het volgende:
Maar die topklasse zal nooit echte top zijn want ik zie de ge3lovigen van Quick Boys en Ijsselmeervogels niet op zondag spelen.

Gelukkig wordt er dan op zaterdag gespeeld, om 16.00

Ik zie er weinig in. Speel liever tegen Heerjansdam dan Gemert bijvoorbeeld.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:41:45 #38
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_33253635
Onzin. Alsof alle amateursclubs hun dubieuze constructies met plaatselijk middenstanders willen verantwoorden aan de KNVB. Alsof ze geld willen steken in de broodnodige aanpassingen van het stadion.

Misschien werkt het vernieuwend, maar ik ben bang dat het voor een aantal bvo's destructief zal werken.
pi_33253645
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:11 schreef VoreG het volgende:
We hebben de 1e hooligan al, MM met dat kleine rotclubje van em
Moet ASWH eerst nog mee willen doen. Qua prestaties horen ze er wel bij, inderdaad.

18 clubs, dan zou ik zeggen op basis van de laatste jaren:

Quick Boys
IJsselmeervogels
ASWH
FC Lisse
Ter Leede
Hoek
ACV
DOVO
Harkemase Boys
Gemert
Schijndel
De Treffers
Argon
Türkiyemspor
HSC '21
ADO '20
Baronie
Bennekom of Spakenburg of Rijnsburgse Boys
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:55:53 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33256351
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:42 schreef methodmich het volgende:

[..]

Moet ASWH eerst nog mee willen doen. Qua prestaties horen ze er wel bij, inderdaad.

18 clubs, dan zou ik zeggen op basis van de laatste jaren:

Quick Boys
IJsselmeervogels
ASWH
FC Lisse
Ter Leede
Hoek
ACV
DOVO
Harkemase Boys
Gemert
Schijndel
De Treffers
Argon
Türkiyemspor
HSC '21
ADO '20
Baronie
Bennekom of Spakenburg of Rijnsburgse Boys
Laatst werd ind e Twentsche Courant Tubantia bij alle Twentsche clubs langsgegaan en als ik me het goed herrinner was geen van allen bereid om hogerop te gaan, HSC zal in dat geval dan ook niet meedoen.

Dan blijft er voor mij geen enkele reden over om me ook maar enigzins te verdiepen in de topklasse.
pi_33274319
Ik ben er ook niet voor hoor. Verwacht ook dat er in deze, niet geheel objectieve, lijst nog wel meer teams zitten die niet zullen willen.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 21 december 2005 @ 15:08:21 #42
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_33275504
Goed idee, krijg je eindelijk weer eens wat beweging in die saaie GGD, ik bedoel als je niet kan degraderen is de lol van het seizoen er voor de nrs. 7 en lager er na de winterstop wel af.
Feyenoord!!! * Barça
pi_33275668
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:09 schreef SCH het volgende:
Goed idee

Groningen
quote:
7 FC Groningen 16 8 2 6 26 19 - 18
8 SC Heerenveen 16 7 4 5 25 32 - 26

[ Bericht 13% gewijzigd door Cruoninga op 21-12-2005 15:23:59 ]
pi_33413252
quote:
'Topklasse Nederland gaat in 2008 van start'

26/12/2005 12:30

Iedere vrijdagavond ontmoeten Willem van Hanegem en ik elkaar in een stadion achter de files. En iedere vrijdagavond hopen we de televisiekijkers wat aardigs over de wedstrijd te kunnen melden. Maar tot op heden reden we vanuit Almelo, Den Haag, Roosendaal, Tilburg, Heerlen, Amsterdam, Heerenveen en Rotterdam teleurgesteld naar huis. Het feit dat Ajax, PSV, AZ en SC Heerenveen overwinteren in Europa camoufleert de werkelijke situatie.
Zodra de smaakmakers PSV, Feyenoord en AZ er niet bij betrokken zijn, is de kans op een matige tot slechte wedstrijd groot. Supporters zien dat vaak anders, omdat het clubhart en de spanning het winnen van het analytisch vermogen. Voor de neutrale voetballiefhebber wordt er in Nederland gewoon slecht gevoetbald. De Kromme en ik zijn het wekelijks als die twee Muppets op het balkon roerend met elkaar eens. In de jaren zestig, zeventig en tachtig werd er in de breedte veel beter gevoetbald, tegenwoordig parasiteert het profvoetbal volledig op de smalle nationale top. De echte toppers spelen in het buitenland, modale clubs moeten zich behelpen met de tweede garnituur.

De laatste tien jaar zijn alleen de salarissen van de spelers beter geworden. Dankzij het tien jaar oude Bosman-arrest verdienen topvoetballers in Nederland 500.000 euro per jaar, een gemiddelde speler gaat met 300.000 euro naar huis, terwijl een topspeler uit de eerste divisie ook nog 100.000 euro verdient. De enige die weinig is opgeschoten met het Bosman-arrest is Jean-Marc Bosman zelf. Hij leeft van een uitkering, terwijl honderden voetballers dankzij zijn vastberadenheid miljonair werden.

Voetballers die naar een buitenlandse club gaan hebben daar een legitieme reden voor. In Engeland, Italië, Duitsland en Spanje wordt een veelvoud van de Nederlandse salarissen betaald. Slechts een paar spelers verdienen in Nederland meer dan een miljoen euro per jaar, bij Europese topclubs worden dergelijke bedragen als maandsalaris uitgekeerd. Die concurrentiestrijd in de salarissfeer kunnen de Nederlandse clubs niet winnen, omdat in het buitenland veel hogere televisiegelden worden geïncasseerd. We zullen ons dan ook moeten neerleggen bij een afgeroomde eredivisie.

Dat spelers in de eerste divisie meer verdienen dan een lid van de Tweede Kamer, een kantonrechter, een hoogleraar en een burgemeester van een middelgrote stad, is lachwekkend. De eerste divisie is een verkapte jeugdcompetitie. Er wordt armoedig voetbal gespeeld en het is natuurlijk in strijd met iedere competitiecultuur dat er geen degradatieregeling bestaat.

U zult mij niet betrappen op indianenverhalen over mijn voetbalcarrière, maar enige eerstedivisie-ervaring kan niemand me ontzeggen. Ik speelde met Cambuur Leeuwarden, BV Veendam, Haarlem en MVV in de eerste divisie. Dat was destijds nog een interessante competitie, doordat veel ex-topvoetballers hun carrière begonnen of afbouwden op dat niveau. Zo heb ik nog samengespeeld met Willy Brokamp, Jo Bonfrère, Dick Nanninga, Johan Zuidema, Henny Weering, John Metgod en Gerrie Kleton. En als tegenstanders kwam ik roemruchte namen tegen als Tonny van der Linden, Piet Fransen, Kees Kist, Gert Bals, Guus Hiddink, Huub Stevens, Johan Neeskens, Charley Bosveld, Hans Eijkenbroek, Ronald Spelbos, Co Prins, Fons van Wissen, Frans Bouwmeester en Thijs Libregts.

Sinds voetballers tot de grootverdieners behoren, zijn ze na tien jaar financieel onafhankelijk en hebben ze geen trek meer in wedstrijden tegen Helmond Sport, AGOVV of Eindhoven. Vroeger was de mix tussen jeugdige talenten en routiniers een garantie voor aardig voetbal, tegenwoordig líjkt het vaak niet eens op profvoetbal.

Desondanks is de kwalitatieve kloof met de top van het amateurvoetbal groot. Toch zitten de ambitieuze amateurclubs de bvo’s in de eerste divisie behoorlijk dwars. Via hun businessclubs wordt er grof betaald bij de topamateurs. Sommige verenigingen hebben een indrukwekkend budget om spelers te betalen, ze scouten landelijk en verstrekken lease-auto’s. Die clubs functioneren als volwaardige profclubs, maar blijven liever rommelen in de marge dan daadwerkelijk over te stappen naar de profs, waar ze worden overladen met verplichtingen en KNVB-voorschriften.

Op deze wijze verdergaan heeft geen enkele zin, want dan zitten we in lengte van jaren met een afgeroomde eredivisie, een zwakke eerste divisie en de amateurtop die ver achterblijft. Daarom is de voorzitter van het sectiebestuur betaald voetbal Henk Kesler een voorstander van een degradatieregeling voor de eerste divisie en een topklasse van amateurs die daarop aansluit. Een paar jaar geleden waren de eerstedivisieclubs nog fel tegen, terwijl de meningen bij de amateurs verdeeld waren. Na een slimme lobby, hier en daar wat masseren en zieltjes winnen, lijkt de nieuwe structuur er nu toch te komen. De secties betaald voetbal en amateurvoetbal zijn gezamenlijk een onderzoek gestart om de haalbaarheid van een betere doorstroming in kaart te brengen. Eerstedivisieclubs kunnen straks wel degelijk degraderen na een wanprestatie en er komt een topklasse voor amateurs.

In alle omringende landen bestaat een normale doorstroming, daarom streeft de KNVB naar een meer evenwichtige bedrijfstak. De topklasse moet tot een kwaliteitsimpuls voor het amateurvoetbal en de eerste divisie leiden, waardoor clubs de positie in de voetbalpiramide kunnen innemen die ze op basis van sportieve en financiële kwaliteiten verdienen. Aan het licentiesysteem ten aanzien van veiligheid en accommodaties wordt intussen hard gewerkt. De clubs uit het zaterdag- en zondagvoetbal zullen gezamenlijk de topklasse vormen. Verenigingen die kampioen worden, maar niet willen promoveren, mogen daarvan afzien.

Om de clubs de tijd te geven zich op de eventuele nieuwe situatie voor te bereiden zal een overgangsregeling worden gehanteerd. De KNVB wil in het seizoen 2008/2009 met de topklasse van start gaan. In Zeist zijn de beleidsbepalers tot de conclusie gekomen dat het krachtsverschil tussen clubs een belangrijke indicator voor de aantrekkelijkheid van de competitie vormt. Hoe groter de onvoorspelbaarheid van de uitslagen, des te groter de belangstelling van het publiek en de media. Het ultieme doel is te komen tot een open voetbalpiramide door middel van één of twee topklasse(n). In maart 2006 gaan de profs en de amateurs daar afzonderlijk over vergaderen. In mei 2006 schuiven ze gezamenlijk aan.

De wedstrijden hebben op zaterdagmiddag om 16.00 uur plaats en de KNVB beseft dat de regionale binding en het spelen van derby’s van eminent belang zijn voor clubs uit de toekomstige topklasse. De precieze vormgeving van de promotie- en degradatieregeling, het licentiesysteem en de overgangsregeling zullen de komende maanden worden ontwikkeld. Directeur Edwin Lugt van de Eerste Divisie CV heeft de meerderheid van de clubs weten te overtuigen van het belang van deze reorganisatie.

Binnen het amateurvoetbal zijn de grote verenigingen klaar voor een nieuwe uitdaging, maar denken de omhooggevallen dorpsclubs dat het te hoog gegrepen is voor hun organisatie en sponsors. Het is nu maar te hopen dat de amateurbestuurders niet het eigenbelang laten prevaleren, maar een standpunt innemen dat vooral noodzakelijk is voor het ontwikkeling en welzijn van het totale voetbal.

Johan Derksen
pi_33413648
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:55 schreef pfaf het volgende:

[..]

Laatst werd ind e Twentsche Courant Tubantia bij alle Twentsche clubs langsgegaan en als ik me het goed herrinner was geen van allen bereid om hogerop te gaan, HSC zal in dat geval dan ook niet meedoen.
Excelsior'31 is niet voor, maar gaat er wel voor strijden om erin te komen als het ervan komt. De clubs uit de zaterdag hoofdklasse C gaan in ieder geval nog over praten over een gezamenlijk standpunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Vaduz- op 26-12-2005 14:11:19 ]
That's all folks!
pi_33413849
Wat ik me afvraag, is als een eerste divisie club degradeerd, of ze dan nog steeds profclub blijven
Ik denk zowiezo dat veel sponsors clausules zullen inbouwen dat bij degradatie uit 1e divisie dat het contract opgezegt kan worden. Ik denk al met al dat het weinig goeds zal brengen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33442291
C was erg tegen las ik recent, Vaduz.

En ik vind dat Johans column overdrijft. Hij zal weinig amateurvoetbal zien, vermoed ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_33443389
goeie zaak, maar niet haalbaar denk ik. Eindelijk af van die nixzeggende clubs, waar geen kop komt kijken: Top Oss, Eindhoven, Telstar
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_33508338
Hier een link naar een enquête van Voetbal Op Zaterdag, een site die door liefhebbers van de zaterdaghoofdklasse wordt bezocht. Komen nog redelijk positieve feiten uit:

http://www2.voetbalopzaterdag.com/enquete_topklasse.cfm
www.thuisuiteten.nl
pi_33541584
Ach, de hoofdklasse clubs mogen promoveren, maar hoeven dus niet. In Duitsland bestaat het systeem al jaren en daar zie je inderdaad profclubs uit het verleden in de 1e of 2e klasse staat (niveau knvb). In Duitsland zijn alleen meer clubs en is het niveau onder de Eredivisie hoger dan hier.
Maar als je nu bijvoorbeeld Omniworld ziet voetballen, dan wordt je niet vrolijk van de gedachten dat de amateurs straks in de Eerste Divisie komen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:14:10 #51
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33541850
Op zich klinkt het idee wel leuk, maar als bijvoorbeeld Fortuna Sittard degradeert, dan ben je toch meteen zo goed als failliet?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_33545243
Daarom willen ze ook een financiële compensatie voor dat soort gevallen bij de KNVB bedingen.
www.thuisuiteten.nl
pi_33545345
Weten we gelijk dat de aanstaande derby ASWH - NAC Breda weer op de kalender komt te staan
hier staat iets moois
pi_33545354
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:14 schreef TC03 het volgende:
Op zich klinkt het idee wel leuk, maar als bijvoorbeeld Fortuna Sittard degradeert, dan ben je toch meteen zo goed als failliet?
In andere landen gebeurt het al jaren, daar komen clubs ook weleens terug na een vrije val, zoals Fiorentina bijvoorbeeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33545391
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:48 schreef rj1 het volgende:
Weten we gelijk dat de aanstaande derby ASWH - NAC Breda weer op de kalender komt te staan
Nou, dat zou ik niet echt een derby willen noemen. Zit een aardige afstand tussen. ASWH - FC Dordrecht, die weer wel.

Overigens in die enquête 2 mensen die ASWH als favoriete club hebben genoemd. Wel geinig, ik weet wie die ander is.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:51:08 #56
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_33545467
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

In andere landen gebeurt het al jaren, daar komen clubs ook weleens terug na een vrije val, zoals Fiorentina bijvoorbeeld.
In Italie heb je ook wat andere 'financiele constructies'.

Die financiele compensatie is waarschijnlijk net als bij degradatie uit de eredivisie een afbouwregeling. Ik heb met eigen ogen gezien hoe een degradatie van ere naar eerste divisie al bijna fataal kan zijn, laat staan van 1e naar de amateurs.
En nogmaals, vertel mij welke amateurclubs om deze constructie staan te springen?
pi_33545495
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:51 schreef Stpan het volgende:

[..]

Die financiele compensatie is waarschijnlijk net als bij degradatie uit de eredivisie een afbouwregeling. Ik heb met eigen ogen gezien hoe een degradatie van ere naar eerste divisie al bijna fataal kan zijn, laat staan van 1e naar de amateurs.
En nogmaals, vertel mij welke amateurclubs om deze constructie staan te springen?
Bennekom en Rijnsburgse Boys zijn de enige die ik weet.
www.thuisuiteten.nl
pi_33545515
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:49 schreef methodmich het volgende:

Overigens in die enquête 2 mensen die ASWH als favoriete club hebben genoemd. Wel geinig, ik weet wie die ander is.
En wie zou die andere dan wel niet zijn ???
hier staat iets moois
pi_33545525
Ik vind het wel een leuk plan
pi_33545565
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:52 schreef rj1 het volgende:

[..]

En wie zou die andere dan wel niet zijn ???
Jaap Kense Fanclub HIA
www.thuisuiteten.nl
pi_33545618
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:51 schreef Stpan het volgende:

[..]

In Nederland zitten er ook genoeg clubs financieel behoorlijk in de shit. Of amateurclubs er om staan te springen vind ik niet zo heel relevant. Het gaat er om dat je gewoon gaat promoveren als je kampioen bent in jouw klasse en dat je degradeert als je de slechtste was van jouw klasse.

Wellicht dat er nu ook wat meer toezicht komt op de zwarte betalingen die schering en inslag zijn bij amateurclubs.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33546179
Apart verhaal . Ben bang dat de amateurs niks tussen de profs te zoeken hebben. Wat voegt bijvoorbeeld Omniworld nou toe?! Over de degradanten nog maar niet te spreken... dat wordt voor hen helemaal een ramp!
pi_33546239
Omniworld staat nog niet eens laatste, ik denk dat ze op lange termijn ook wel uit zullen stijgen boven clubs als FC Eindhoven, Fortuna Sittard, Haarlem....
pi_33546273
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:07 schreef Yeahinho het volgende:
Apart verhaal . Ben bang dat de amateurs niks tussen de profs te zoeken hebben. Wat voegt bijvoorbeeld Omniworld nou toe?! Over de degradanten nog maar niet te spreken... dat wordt voor hen helemaal een ramp!
Qua terrein, achterban, budget en uitstraling acht ik van de zaterdaghoofdklassers alleen IJsselmeervogels in staat om mee te doen met de profs.
www.thuisuiteten.nl
pi_33546290
Haarlem is dat niet die pauperclub waar wij op een verneukte zondagmiddag in januari met buscombi heen moeten
pi_33546324
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:10 schreef methodmich het volgende:

[..]

Qua terrein, achterban, budget en uitstraling acht ik van de zaterdaghoofdklassers alleen IJsselmeervogels in staat om mee te doen met de profs.
Ik vraag me echt af of Telstar, Haarlem en FC Eindhoven nu zoveel uitstraling, achterban en budget hebben....
pi_33546384
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of Telstar, Haarlem en FC Eindhoven nu zoveel uitstraling, achterban en budget hebben....
Ook niks. In feite is dat met FC Dordrecht ook zo hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_33546412
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 17:12 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ook niks. In feite is dat met FC Dordrecht ook zo hoor.
Daarom zie ik het probleem niet zo. De beste uit de "2e divisie" promoveren naar de 1e divisie en de slechtste uit de 1e divisie gaan 'n stapje naar beneden. Ik zie het probleem niet zo. Uiteindelijk speelt elke club op het niveau waar de club thuishoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')