Ik snap het ook niet. De eerste film was al een afgeraffeld aftreksel. Ik kan me niet voorstellen dat ze het doen om de *kuch* kwaliteit *kuch* te verhogen. Daar hebben ze gewoon het budget niet voor.quote:Op zondag 18 december 2005 12:25 schreef SadKingBilly het volgende:
Echt belachelijk dat er zoveel tijd tussen films zit. Met harry potter ook al; tegen de tijd dat de meeste films gemaakt zijn kunnen de hoofdrolspelers er niet meer aan mee doen omdat ze te oud zijn
Bovendien, waarom zou je twee jaar wachten (behalve dan om ook optimaal te kunnen profiteren van de dvd release en overige verkopen); ik zie liever ieder jaar een film uitkomen..
Deel 1 van de films.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:
Nou jullie (en de filmproducenten blijkbaar) hebben de boeken zeker niet gelezen ofzo.
Dit zijn de delen:
1. The Magic Nephew (deel 1 is dus niet The Lion, The Witch and The Wardrobe)
2. The Lion, The Witch and The Wardrobe (en dus niet Prince Caspian)
3. The Horse and his boy
4. Prince Caspian
5. The voyage of the dawn treader
6. The silver chair
7. The last battle
Dus waarom iedereen zegt dat The Lion... deel 1 is, zal mij een raadsel zijn.
ja moeilijk hè. Ik lees overal dat The Lion... deel 1 uit de kronieken is, maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Deel 1 van de films.
Zo..dat was moeilijk
De boeken zijn toch niet op chronologische volgorde uitgekomen?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:
Nou jullie (en de filmproducenten blijkbaar) hebben de boeken zeker niet gelezen ofzo.
Dit zijn de delen:
3. The Horse and his boy
4. Prince Caspian
6. The silver chair
7. The last battle
Vanaf nu elk jaar een Narnia filmquote:Mei 2013: première Narnia VII
30 juli 2007
Voor wie de hoop heeft opgegeven ooit nog een tweede Narnia-film te zien, heeft Disney goed nieuws. Er komen er nog zes.
Dat lijkt een boude bewering voor een studio die een gat van drie jaar tussen The Cronicles of Narnia 1 en 2 heeft laten vallen. Maar Prince Caspian wordt volgend jaar mei in de Amerikaanse bioscopen verwacht, en juli in Nederland. En vervolgens wil Disney elk jaar met mei een nieuwe aflevering lanceren. Dat maakte de studio dit weekend bekend. Dit betekent dat er tegelijkertijd aan meerdere films zal moeten worden gewerkt. Wat in het geval van de Narnia-serie minder lastig is dan bij bijvoorbeeld Harry Potter, omdat de verschillen tussen de boeken zoveel groter zijn. Nummer drie wordt in elk geval The Voyage of the Dawn Treader, onder regie van Michael Apted.
Ziet er wederom erg goed uitquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:16 schreef Adelante het volgende:
trailer is beschikbaar inmiddels:
http://www.apple.com/trai(...)narniaprincecaspian/
[afbeelding]
Je hoeft ze niet te kijkenquote:Op maandag 11 februari 2008 16:57 schreef Djaser het volgende:
De gedachte aan zes nieuwe Narnia films is al niet zo prettig maar het idee dat er nu ook nog zes Epic movies kunnen komen maakt de ramp compleet.
Overigens, originele quote van die leeuw.
http://imdb.com/title/tt0760329/quote:Op maandag 11 februari 2008 12:57 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zag gisteren een poster met een andere naam voor de film. Iets met een reusachtig waterpaard ofzo? Een soort Loch Ness beest?
TLTWaTW is het eerste boek dat is uitgekomen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:
Dit zijn de delen:
3. The Horse and his boy
4. Prince Caspian
6. The silver chair
7. The last battle
Ook is deze volgorde logischer omdat je zo geen acteurs/actrices krijgt die te oud worden om de rollen te spelen.quote:Op maandag 11 februari 2008 20:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
TLTWaTW is het eerste boek dat is uitgekomen.
The last battle was eerder klaar maar werd later uitgegeven dan The Magician's Nephew.
De gepubliceerde volgorde is qua opbouw van de verhalen en introductie van personages en concepten veel logischer dan wanneer je The Magician's Nephew als eerste zou lezen omdat er dan al vanuit wordt gegaan dat je weet wat Narnia is, wie Aslan is en wat de betekenis is van de straatlantaarn die daar onstaat en in The Lion een mysterie is.
Huh? Ik dacht dat de film pas 2 juli uitkwam?.. Ik zie hem nog steeds 'verwacht: Woensdag 02 07 2008' staan.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:45 schreef HiZ het volgende:
Ik heb 'm gisteravond gezien in Pathe de Munt en ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was; de film was veel minder kinderachtig dan het eerste deel. En terwijl ik normaal niks vind aan lange gevechtsscenes merkte ik dat ik wel meegesleept werd in de tweestrijd tussen Peter en Miraz. Volgens mij is deze film echt een serieuze aanrader.
Ooit van Sneak preview gehoord?quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Huh? Ik dacht dat de film pas 2 juli uitkwam?.. Ik zie hem nog steeds 'verwacht: Woensdag 02 07 2008' staan.
Ah ja... dat is ook zo... Nooit gedaan. Ik kom ook niet zo vaak in de bios.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed ik kijk uit naar de 3e film in de reeks.
+ Soundtrack
+ Aslan! Rawr!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Zowel grootschalige veldslagen als 1 op 1 gevechten.
+ Meer aandacht voor de wezens in Narnia.
+ Susan die eindelijk eens wat meer met haar boog doet!
- Te weinig sneeuw en ijs
- Te weinig vechtlust (Geen enkele keer daadwerkelijke vechtlust bij Peter en zijn broer gezien).
- Disney (geen bloed, men trekt zwaarden terug zonder bloedgeul en nog lijkt het alsof het zwaard zo uit de armory komt, ik ben geen voorstander van extreem veel bloed in beeld maar in godsnaam een paar druppels waren al voldoende geweest).
[ Bericht 9% gewijzigd door Dementor op 05-07-2008 18:11:42 ]
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:59 schreef Dementor het volgende:
Een mooie film waarbij je diegene die met je meegaat en niet bekend is met Lewis en de "vriendschap" die hij had met Tolkien hierover (het liefst vooraf) wel zou moeten informeren.
Zodat de elementen die ook in The Two Towers en Fellowship of the Ring aanwezig zijn niet aangezien worden voor goedkoop jatwerk namelijkKlopt, je leest steeds (bijvoorbeeld onder de reacties op YouTube) van dat Narnia een goedkoop aftreksel is van Lord of the Rings. Maar die mensen weten niets van de oorsprong en, inderdaad, de vriendschap tussen beide auteurs. Ik zelf vind trouwens Narnia veel mooier dan LOTR. Ik houd erg van dat sprookjesachtige en dromerige (felle warme kleuren). Lord of the Rings is weer net iets 'serieuzer'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chronicles of Narnia legt constant de nadruk op het licht / het goede in de vorm van Aslan en de puurheid van de familie Pavensie terwijl in LOTR de duistere kant vrijwel altijd aanwezig is en Gandalf in mindere mate een aantal keer de boel weet te redden.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:13 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Klopt, je leest steeds (bijvoorbeeld onder de reacties op YouTube) van dat Narnia een goedkoop aftreksel is van Lord of the Rings. Maar die mensen weten niets van de oorsprong en, inderdaad, de vriendschap tussen beide auteurs. Ik zelf vind trouwens Narnia veel mooier dan LOTR. Ik houd erg van dat sprookjesachtige en dromerige (felle warme kleuren). Lord of the Rings is weer net iets 'serieuzer'.
Ik vind ze beide erg mooi, maar mijn persoonljike voorkeur gaat uit naar Narnia, het gevoel, de sfeer, het verhaal. Wel vind ik dat LOTR veel meer uitgewerkt is. De schepping is als het ware veel meer in detail gebracht en vervolgens het verloop van de tijd met tijdperken. Narnia is dat veel minder.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Chronicles of Narnia legt constant de nadruk op het licht / het goede in de vorm van Aslan en de puurheid van de familie Pavensie terwijl in LOTR de duistere kant vrijwel altijd aanwezig is en Gandalf in mindere mate een aantal keer de boel weet te redden.
Maar ik vind zowel de boeken als de daarop gebaseerde films van beide auteurs erg leuk om te lezen en te bekijken.
Narnia laat over het algemeen meer aan de verbeelding over omdat Tolkien in feite de vorm van heel Middle Earth dicteert in zijn boeken.
Ik volg je hier wel iets in. Ik moest ook even wennen aan de 'nieuwe' Lucy. Ik herkende er niets van de jongere versie in. Het is dan wel een beetje een teleurstelling op het eerste gezicht, want de binding is daadoor even weg. Maar goed, het zou niet logisch zijn geweest wanneer ze niet ouder zouden zijn geworden.quote:Op maandag 7 juli 2008 00:28 schreef Viking84 het volgende:
Vanavond gezien.
Ik vond hem minder goed dan deel 1. Dat komt door verschillende dingen: minder dan deel 1 de nadruk op christelijk-esoterische aspecten, veel te veel veldslagen, een oudere Lucy () en ik voelde totaal geen verbinding met de personages. En last but not least had Tilda Swinton van mij een wat prominentere rol mogen spelen (heb Prince Caspian nog niet gelezen, trouwens).
Wat ik al zei, het zijn kinderboeken, in het Engels, voor Engelstaligen vanaf een jaartje of 8.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:34 schreef mschol het volgende:
ik heb trouwens de boeken niet gelezen, zijn dat aanraders?
Ze zijn ook in het Nederlandsquote:Op maandag 7 juli 2008 15:38 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Wat ik al zei, het zijn kinderboeken, in het Engels, voor Engelstaligen vanaf een jaartje of 8.
Helemaal niets aan toe te voegen, leuk was ook dat er eindelijk wat humor inzatquote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:49 schreef 7eVeNL het volgende:
Gisteravond gezien, en ik ging er beetje met een open minded gevoel er naar toe, deel 1 wist mij wel te boeien maar de film was het ook net weer niet, Deel 2 heeft mij erg verrast, zoals de posters hierboven hier al zeiden; veel minder kinderachtig, stuk serieuzer, spannender, meer actie, wederom een schitterende soundtrack, met veel invloeden van deel 1 uiteraard. Een aantal scene's hebben een grote overeenkomst met LOTR, maar dat is ook niet zo gek als je weet dat Tolkien bevriend was met deze schrijver van Narnia... De CGI was ook echt top notch, alles zag er net weer iets beter uit dan in deel 1, Prima acteerwerk van de iets oudere 'kinderen', schitterende beelden, kortom ik heb mijj echt prima vermaakt! Leuke onverwachte comeback's ook van karakters en andere figuren, Ja Narnia 2 is echt een mooie feelgood bioscoop film geworden! Kom maar op met deel 3
The Last Battle is mijn favoriet, maar dan moet je toch echt eerst die andere 6 lezen.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:34 schreef mschol het volgende:
ik heb trouwens de boeken niet gelezen, zijn dat aanraders?
Ik vind die met die zeereis tof, weet alleen de titel niet meer.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:45 schreef Young_David het volgende:
[..]
The Last Battle is mijn favoriet, maar dan moet je toch echt eerst die andere 6 lezen.
The Voyage of the Dawn Treader?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:05 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vind die met die zeereis tof, weet alleen de titel niet meer.
die ja, vooral het aandeel van de muis was mooi.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pretentieus geneuzel.
Dat is dus wat mij vaak frustreert. Je kunt echt verliefd worden op een personage in een film. In het echt valt het helaas altijd tegen. Dat komt omdat dit soort films altijd het ideaalbeeld (ik bedoel niet eens zozeer het uiterlijk, maar het totaal, ook het karakter) laten zien waar mensen van dromen maar die in werkelijkheid nooit kan bestaan. Ik vind haar op zich niet heel mooi, maar ze heeft wel iets zeer aantrekkelijks.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:47 schreef medman het volgende:
Susan Pevensie is echt zó schattig in deze film!
[ afbeelding ]
Serieus, waar vind je zulke meisjes in het echt??
Daar heb je wel een punt, hoewel, als ik (weer) een meisje tegenkwam dat net zo'n glimlach heeft als die Susan ik ter plekke wegsmelt (van binnen danquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit soort films altijd het ideaalbeeld (ik bedoel niet eens zozeer het uiterlijk, maar het totaal, ook het karakter) laten zien waar mensen van dromen maar die in werkelijkheid nooit kan bestaan. Ik vind haar op zich niet heel mooi, maar ze heeft wel iets zeer aantrekkelijks.
Ja, ik ook, totdat je er mee in contact komt. Daar bedoel ik niet mee dat ieder mens in de werkelijkheid een naar persoon is, maar het zal wel tegenvallen als je een Susan Pevensie zoekt in een meisje. Dat heeft ook te maken met de omgeving natuurlijk. Haar persoon komt op een manier tot uiting die deels afhankelijk is van het sprookjesachtige van de omgeving. Dat vind je in werkelijkheid natuurlijk niet. Daarom sluit ik mij zoveel mogelijk af voor gevoelen die in mij opkomen van het romantiseren van een filmpersonage. Dan word ik niet teleurgesteldquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:19 schreef medman het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, hoewel, als ik (weer) een meisje tegenkwam dat net zo'n glimlach heeft als die Susan ik ter plekke wegsmelt (van binnen dan)
quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:26 schreef floris.exe het volgende:
Ja, ik ook, totdat je er mee in contact komt.
Sja, als je verliefd bent, ben je sowieso al door een roze bril aan het kijken. Zolang je niet geobsedeerd raakt kan dat weinig kwaad. En ik kan je vertellen dat er in het écht ook erg schattige meisjes bestaan (zoals je ongetwijfeld zult weten)!quote:Daar bedoel ik niet mee dat ieder mens in de werkelijkheid een naar persoon is, maar het zal wel tegenvallen als je een Susan Pevensie zoekt in een meisje. Dat heeft ook te maken met de omgeving natuurlijk.
Dat gevaar zit er tegenwoordig in, inderdaadquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind Lucy leuker, vooral kleine Lucy. Maar dan ben ik zeker een pedo?.
Dat ligt eraan wat je met haar wil doen en hoe oud je zelf bentquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind Lucy leuker, vooral kleine Lucy. Maar dan ben ik zeker een pedo?.
Ik heb dit eens even uitgezocht en stuitte op een artikel dat mijn eigen vermoedens bevestigt. Niet dat het artikel de absolute waarheid verkondigt wat dat betreft (het is ook maar geschreven door iemand met een idee), maar het komt in ieder geval overeen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef floris.exe het volgende:
Wat ik overigens een opmerkelijk moment vond in de film was wanneer ze in het bos slapen en Susan en Lucy met elkaar beginnen te praten. Ik weet niet precies meer wat ze zeiden, maar het kwam er op neer dat Lucy aan Susan vraagt of ze blij is dat ze weer in Narnia terecht is gekomen. Susan reageert enigszins aarzelend en zegt dan zoiets als "while it last." Ik heb begrepen dat ze in The Last Battle niet meer in Narnia komt omdat ze er niet meer in gelooft. Was deze uitspraak van haar een teken dat ze haar binding met Narnia aan het verliezen was?
quote:(...)she'll enjoy being in Narnia "while it lasts," but she knows it isn't going to and she's guarding her heart against it. In this, I think, the filmmakers are laying the groundwork for her defection from the friends of Narnia which is revealed in The Last Battle—groundwork which is, I think, implicit in the book, but which is shown more clearly in the movie.(...)
Het is grappig dat je dit zegt, want met het posten van mijn post hierboven kreeg ik opeens het gevoel dat ik er misschien iets te fanatistisch mee bezig ben onderhand. Ik had hetzelfde gevoel als bij de eerste film. Ook toen liet het me niet los voor een lange tijd. Ik ben er dan helemaal geobsedeerd door.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:23 schreef Viking84 het volgende:
floris.exe, het is maar een film. Ben je er niet een beetje érg veel mee bezig?
Ha ik vond die Aslan avatar wel stoer hoorquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het is grappig dat je dit zegt, want met het posten van mijn post hierboven kreeg ik opeens het gevoel dat ik er misschien iets te fanatistisch mee bezig ben onderhand. Ik had hetzelfde gevoel als bij de eerste film. Ook toen liet het me niet los voor een lange tijd. Ik ben er dan helemaal geobsedeerd door.
een korte opfrissing van het vorige verhaal had idd welkom geweestquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:29 schreef Zero2Nine het volgende:
In het begin zat ik echt zo van... ok wie zijn dat. Ik kende die hele Prince Caspian niet. Maar vond het best een leuke film, pas toen die kinderen weer in beeld kwam begon te dagen waar Narnia ook alweer om ging. Heb verder de boeken nooit gelezen dus kende het verhaal alleen van de eerste film, en da's toch al wel een tijdje terug. Heb die toen ook in de bios gezien en daarna nooit meer gekeken.
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Hopelijk valt het niet tegen. Niet dat de "eerste" twee films tegenvielen, maar ik vind dat je met het uitbeelden van de schepping van Narnia wel heel erg je best moet doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:46 schreef floris.exe het volgende:
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de verfilming van Het neefje van de tovenaar. Dat zal nog wel even duren, maar toch. Daarin komt de schepping van Narnia naar voren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |