Ik volg je hier wel iets in. Ik moest ook even wennen aan de 'nieuwe' Lucy. Ik herkende er niets van de jongere versie in. Het is dan wel een beetje een teleurstelling op het eerste gezicht, want de binding is daadoor even weg. Maar goed, het zou niet logisch zijn geweest wanneer ze niet ouder zouden zijn geworden.quote:Op maandag 7 juli 2008 00:28 schreef Viking84 het volgende:
Vanavond gezien.
Ik vond hem minder goed dan deel 1. Dat komt door verschillende dingen: minder dan deel 1 de nadruk op christelijk-esoterische aspecten, veel te veel veldslagen, een oudere Lucy () en ik voelde totaal geen verbinding met de personages. En last but not least had Tilda Swinton van mij een wat prominentere rol mogen spelen (heb Prince Caspian nog niet gelezen, trouwens).
Wat ik al zei, het zijn kinderboeken, in het Engels, voor Engelstaligen vanaf een jaartje of 8.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:34 schreef mschol het volgende:
ik heb trouwens de boeken niet gelezen, zijn dat aanraders?
Ze zijn ook in het Nederlandsquote:Op maandag 7 juli 2008 15:38 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Wat ik al zei, het zijn kinderboeken, in het Engels, voor Engelstaligen vanaf een jaartje of 8.
Helemaal niets aan toe te voegen, leuk was ook dat er eindelijk wat humor inzatquote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:49 schreef 7eVeNL het volgende:
Gisteravond gezien, en ik ging er beetje met een open minded gevoel er naar toe, deel 1 wist mij wel te boeien maar de film was het ook net weer niet, Deel 2 heeft mij erg verrast, zoals de posters hierboven hier al zeiden; veel minder kinderachtig, stuk serieuzer, spannender, meer actie, wederom een schitterende soundtrack, met veel invloeden van deel 1 uiteraard. Een aantal scene's hebben een grote overeenkomst met LOTR, maar dat is ook niet zo gek als je weet dat Tolkien bevriend was met deze schrijver van Narnia... De CGI was ook echt top notch, alles zag er net weer iets beter uit dan in deel 1, Prima acteerwerk van de iets oudere 'kinderen', schitterende beelden, kortom ik heb mijj echt prima vermaakt! Leuke onverwachte comeback's ook van karakters en andere figuren, Ja Narnia 2 is echt een mooie feelgood bioscoop film geworden! Kom maar op met deel 3
The Last Battle is mijn favoriet, maar dan moet je toch echt eerst die andere 6 lezen.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:34 schreef mschol het volgende:
ik heb trouwens de boeken niet gelezen, zijn dat aanraders?
Ik vind die met die zeereis tof, weet alleen de titel niet meer.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:45 schreef Young_David het volgende:
[..]
The Last Battle is mijn favoriet, maar dan moet je toch echt eerst die andere 6 lezen.
The Voyage of the Dawn Treader?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:05 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vind die met die zeereis tof, weet alleen de titel niet meer.
die ja, vooral het aandeel van de muis was mooi.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pretentieus geneuzel.
Dat is dus wat mij vaak frustreert. Je kunt echt verliefd worden op een personage in een film. In het echt valt het helaas altijd tegen. Dat komt omdat dit soort films altijd het ideaalbeeld (ik bedoel niet eens zozeer het uiterlijk, maar het totaal, ook het karakter) laten zien waar mensen van dromen maar die in werkelijkheid nooit kan bestaan. Ik vind haar op zich niet heel mooi, maar ze heeft wel iets zeer aantrekkelijks.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:47 schreef medman het volgende:
Susan Pevensie is echt zó schattig in deze film!
[ afbeelding ]
Serieus, waar vind je zulke meisjes in het echt??
Daar heb je wel een punt, hoewel, als ik (weer) een meisje tegenkwam dat net zo'n glimlach heeft als die Susan ik ter plekke wegsmelt (van binnen danquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit soort films altijd het ideaalbeeld (ik bedoel niet eens zozeer het uiterlijk, maar het totaal, ook het karakter) laten zien waar mensen van dromen maar die in werkelijkheid nooit kan bestaan. Ik vind haar op zich niet heel mooi, maar ze heeft wel iets zeer aantrekkelijks.
Ja, ik ook, totdat je er mee in contact komt. Daar bedoel ik niet mee dat ieder mens in de werkelijkheid een naar persoon is, maar het zal wel tegenvallen als je een Susan Pevensie zoekt in een meisje. Dat heeft ook te maken met de omgeving natuurlijk. Haar persoon komt op een manier tot uiting die deels afhankelijk is van het sprookjesachtige van de omgeving. Dat vind je in werkelijkheid natuurlijk niet. Daarom sluit ik mij zoveel mogelijk af voor gevoelen die in mij opkomen van het romantiseren van een filmpersonage. Dan word ik niet teleurgesteldquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:19 schreef medman het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, hoewel, als ik (weer) een meisje tegenkwam dat net zo'n glimlach heeft als die Susan ik ter plekke wegsmelt (van binnen dan)
quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:26 schreef floris.exe het volgende:
Ja, ik ook, totdat je er mee in contact komt.
Sja, als je verliefd bent, ben je sowieso al door een roze bril aan het kijken. Zolang je niet geobsedeerd raakt kan dat weinig kwaad. En ik kan je vertellen dat er in het écht ook erg schattige meisjes bestaan (zoals je ongetwijfeld zult weten)!quote:Daar bedoel ik niet mee dat ieder mens in de werkelijkheid een naar persoon is, maar het zal wel tegenvallen als je een Susan Pevensie zoekt in een meisje. Dat heeft ook te maken met de omgeving natuurlijk.
Dat gevaar zit er tegenwoordig in, inderdaadquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind Lucy leuker, vooral kleine Lucy. Maar dan ben ik zeker een pedo?.
Dat ligt eraan wat je met haar wil doen en hoe oud je zelf bentquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind Lucy leuker, vooral kleine Lucy. Maar dan ben ik zeker een pedo?.
Ik heb dit eens even uitgezocht en stuitte op een artikel dat mijn eigen vermoedens bevestigt. Niet dat het artikel de absolute waarheid verkondigt wat dat betreft (het is ook maar geschreven door iemand met een idee), maar het komt in ieder geval overeen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:00 schreef floris.exe het volgende:
Wat ik overigens een opmerkelijk moment vond in de film was wanneer ze in het bos slapen en Susan en Lucy met elkaar beginnen te praten. Ik weet niet precies meer wat ze zeiden, maar het kwam er op neer dat Lucy aan Susan vraagt of ze blij is dat ze weer in Narnia terecht is gekomen. Susan reageert enigszins aarzelend en zegt dan zoiets als "while it last." Ik heb begrepen dat ze in The Last Battle niet meer in Narnia komt omdat ze er niet meer in gelooft. Was deze uitspraak van haar een teken dat ze haar binding met Narnia aan het verliezen was?
quote:(...)she'll enjoy being in Narnia "while it lasts," but she knows it isn't going to and she's guarding her heart against it. In this, I think, the filmmakers are laying the groundwork for her defection from the friends of Narnia which is revealed in The Last Battle—groundwork which is, I think, implicit in the book, but which is shown more clearly in the movie.(...)
Het is grappig dat je dit zegt, want met het posten van mijn post hierboven kreeg ik opeens het gevoel dat ik er misschien iets te fanatistisch mee bezig ben onderhand. Ik had hetzelfde gevoel als bij de eerste film. Ook toen liet het me niet los voor een lange tijd. Ik ben er dan helemaal geobsedeerd door.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:23 schreef Viking84 het volgende:
floris.exe, het is maar een film. Ben je er niet een beetje érg veel mee bezig?
Ha ik vond die Aslan avatar wel stoer hoorquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het is grappig dat je dit zegt, want met het posten van mijn post hierboven kreeg ik opeens het gevoel dat ik er misschien iets te fanatistisch mee bezig ben onderhand. Ik had hetzelfde gevoel als bij de eerste film. Ook toen liet het me niet los voor een lange tijd. Ik ben er dan helemaal geobsedeerd door.
een korte opfrissing van het vorige verhaal had idd welkom geweestquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:29 schreef Zero2Nine het volgende:
In het begin zat ik echt zo van... ok wie zijn dat. Ik kende die hele Prince Caspian niet. Maar vond het best een leuke film, pas toen die kinderen weer in beeld kwam begon te dagen waar Narnia ook alweer om ging. Heb verder de boeken nooit gelezen dus kende het verhaal alleen van de eerste film, en da's toch al wel een tijdje terug. Heb die toen ook in de bios gezien en daarna nooit meer gekeken.
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Hopelijk valt het niet tegen. Niet dat de "eerste" twee films tegenvielen, maar ik vind dat je met het uitbeelden van de schepping van Narnia wel heel erg je best moet doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:46 schreef floris.exe het volgende:
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de verfilming van Het neefje van de tovenaar. Dat zal nog wel even duren, maar toch. Daarin komt de schepping van Narnia naar voren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |