Hee ik zie je wel eens in Rotterdam lopen , je winkelwagentje duwend en zoekend naar eten wat je dan onder je vijflaags kleding stopt, terwijl je in jezelf mompeld dat de wereld binnekort vergaat tijdens een aanval van buitenaardse wezens.quote:Op zondag 18 december 2005 09:02 schreef wortels het volgende:
Ik weet niet of het hier het beste past, maar het past wel bij psychologie misschien.
Ik betrap mezelf er regelmatig op, als ik alleen ben in mezelf te praten. (eigenlijk doe ik het voortdurend).
Echt wel!quote:Op zondag 18 december 2005 09:28 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Volgens mij doe ik dat nooit!![]()
Ja precies dat!quote:Op zondag 18 december 2005 09:27 schreef timmeeeh het volgende:
ik doe dat ook wel
op de fiets zit ik te mopperen om andere weggebruikers
als ik in m`n eentje () iets grappigs meemaak schroom ik niet om dat even te delen met mezelf onder een bescheiden buldergelach.
quote:Op zondag 18 december 2005 09:06 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Hee ik zie je wel eens in Rotterdam lopen , je winkelwagentje duwend en zoekend naar eten wat je dan onder je vijflaags kleding stopt, terwijl je in jezelf mompeld dat de wereld binnekort vergaat tijdens een aanval van buitenaardse wezens.
Ik praat zelfs tegen mijn kat. Als hij me weer eens op een domme manier zit aan te kijken: "Is er wat? Heb ik wat van je aan? Mot je?"quote:Op zondag 18 december 2005 09:40 schreef Xilantof het volgende:
Ik doe 't ook wel eens. als ik met iets bezig ben. dat ik dan zit te praten van: "dan doen we nu dit hierbij, en dan pak ik dit"
En soms ook als ik iets vaags mee maak dat ik dat even hard op aan mezelf mededeel ofzo
van jou had ik het niet verwachtquote:Op zondag 18 december 2005 10:11 schreef Toryu het volgende:
ja ik doe het ook.
Ook niet als je tegen anderen praat?quote:Op zondag 18 december 2005 10:56 schreef Foo_niks het volgende:
Gelukkig wel verder luistert toch niemand naar wat ik zeg.
daar heb ik ook wel es last van idd, maar meestal vooral als ik in de auto zitquote:Op zondag 18 december 2005 09:27 schreef timmeeeh het volgende:
ik doe dat ook wel
op de fiets zit ik te mopperen om andere weggebruikers
als ik in m`n eentje () iets grappigs meemaak schroom ik niet om dat even te delen met mezelf onder een bescheiden buldergelach.
quote:
Het is ook niet zo dat ik constant die verbale dialoog met mezelf voer. Dat ik me al orerend op straat begeef. Maar als ik bijvoorbeeld in de supermarkt sta, kan er wel eens een "Wat wilde ik vanavond ook weer eten?" aan mijn lippen ontsnappen. Op mijn werk doe ik het ook. Gelukkig (voor mijn collega's?) heb ik een kamer voor mezelf alleen.quote:Op zondag 18 december 2005 13:17 schreef zodiakk het volgende:
[..]
. Heel apart dat daar dan spraakvermogen aan te pas komt. Bij de meeste normale mensen gaan denkprocessen namelijk onafhankelijk van het spraakvermogen. Kortom: het is aangeleerd gedrag, dat je ook makkelijk kan afleren. Je kan ook een 'dialoog met jezelf aangaan' zonder hardop te praten. Er zijn verschillende redenen waarom mensen hardop in zichzelf praten: of het is een uiting van onzekerheid over bepaalde werkzaamheden (dat zie je vaak op de werkplek) of je kan niet gestructureerd nadenken, of je spraakvermogen zit wél gekoppeld aan je denkvermogen. Kies maar. Ik weet in ieder geval dat ik mensen op de werkplek er wel over aanspreek en dat ze het dan ook laten en dat hun werk er vervolgens echt niet onder lijdt. Ik vind hardop in jezelf praten (of zoals jij het zegt 'in dialoog met jezelf zijn') van eenzelfde orde als in je neus peuteren of nagelbijten.
Ja dat heb ik ook vaak, waarbij ik dan ook nog eens echt boos kan worden op de betreffende persoon, dus zondat dat hij iets bepaalds ook echt heeft gezegdquote:Op zondag 18 december 2005 13:06 schreef Marzocchi het volgende:
Praat ook wel eens tgen mezelf, vooral wanneer ik bezig ben en het dus niet gaat zoals het moet
Verder heb ik hele discussies in gedachten met andere mensen(die ik dus zelf speel, geen verzonnen personen overigens), dat vind ik echt storend aan mezelf.
quote:Op zondag 18 december 2005 10:00 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik praat zelfs tegen mijn kat. Als hij me weer eens op een domme manier zit aan te kijken: "Is er wat? Heb ik wat van je aan? Mot je?"![]()
Veel mensen doen dat. Vooral mensen die alleen wonen.quote:Op zondag 18 december 2005 09:02 schreef wortels het volgende:
Ik weet niet of het hier het beste past, maar het past wel bij psychologie misschien.
Ik betrap mezelf er regelmatig op, als ik alleen ben in mezelf te praten. (eigenlijk doe ik het voortdurend). Maar hoe zit dat met andere mensen, doen die dat ook? Je weet dat niet omdat je iemand dan moet 'betrappen'. Zijn er mensen die nooit in zichzelf praten (hardop dus), of doet uberhaupt bijna niemand dit?![]()
Ik praat altijd tegen mijn katten. En een van de twee praat (mauwt) nog terug ook.quote:Op zondag 18 december 2005 10:00 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Ik praat zelfs tegen mijn kat. Als hij me weer eens op een domme manier zit aan te kijken: "Is er wat? Heb ik wat van je aan? Mot je?"![]()
Breuls heeft een iPodquote:Op zondag 18 december 2005 18:23 schreef Breuls het volgende:
Ik loop overigens ook vaak op straat met m'n iPod mee te zingen, en dan vraag ik me wel eens af of mensen denken dat ik in mezelf loop te ouwehoeren.
Video + ondertitels graagquote:Op zondag 18 december 2005 18:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Soms mauw ik ook tegen mijn katten, en dan hebben we hele gesprekken.
Zingen doe ik ook wel eens op straat, en dan hoef ik niet eens muziek op hebben staan. Er wordt wel eens raar gekeken inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2005 18:23 schreef Breuls het volgende:
Ik loop overigens ook vaak op straat met m'n iPod mee te zingen, en dan vraag ik me wel eens af of mensen denken dat ik in mezelf loop te ouwehoeren.
Soms loop ik mee te fluiten, en soms kijkt er iemand om.quote:Op zondag 18 december 2005 18:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zingen doe ik ook wel eens op straat, en dan hoef ik niet eens muziek op hebben staan. Er wordt wel eens raar gekeken inderdaad.
En dat ook iddquote:Op zondag 18 december 2005 18:22 schreef Alicey het volgende:
Ik praat altijd tegen mijn katten. En een van de twee praat (mauwt) nog terug ook.
Soms mauw ik ook tegen mijn katten, en dan hebben we hele gesprekken.
Ja, want ze begrijpen je !quote:Op zondag 18 december 2005 18:35 schreef kingmob het volgende:
Tegen dieren praten vind ik eerlijk gezegd de normaalste zaak van de wereld.
Dat heb ik ook.... Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik in mijzelf loop te praten...quote:Op zondag 18 december 2005 18:35 schreef kingmob het volgende:
Als ik gefrustreerd ben praat ik in mezelf. uitlaatklep denk ik...
"Dat was rood scheids!" tegen de televisie roepen heeft ook geen zin, vind je dat ook gek?quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 23:06 schreef GF het volgende:
Soms wel. Vooral als het om elektrische apparatuur gaat.
Hoe bedoel jequote:Op zondag 18 december 2005 23:06 schreef GF het volgende:
Soms wel. Vooral als het om elektrische apparatuur gaat.
Nou, m'n PC scheld ik altijd verrot bij het minste. Zelfde voor Playstation, TV, video, dvd-speler etc.quote:Op maandag 19 december 2005 10:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoe bedoel je
Als ik aan het programmeren ben in MatLab denk ik wel hardop om het overzicht te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |