quote:
Op zondag 18 december 2005 19:35 schreef Yildiz het volgende:[..]
De gemiddelde Ir doet er toch minimaal 6 jaar over hoor. En dan moet ie nog eens alles op alles zetten ook, dus om mensen nou op studieduur af te rekenen is ook zo'n drogreden.
Ik zou niet weten wat je van
mensen zou zeggen die zonder hoger diploma in die politieke hoek zitten.
JAA, dat is een goede. Die Remkes is natuurlijk een gigantische onbenul.
Er is overigens een verschil tussen slim en slim. Zo ken ik mensen zonder universitaire opleiding, die meer dan 100 patenten op hun naam hebben. Slimme mensen. Als je met hen in discussie gaat, dan ben je snel uitgeluld. Ik ken ook hoogleraren die in hun hele leven nog geen ruk hebben uitgevoerd, en waar studenten steen en been over klagen. Niet zo slimme mensen.
De opleiding zegt dus niet alles. Maar daar ging het hier ook niet over.
Waar het over gaat, is dat complexe problemen om een goede bestudering vragen, voordat je er een oordeel over kunt vellen. Rechtse politici maken daarbij vaak goede keuzes, terwijl linkse politici dat helaas niet altijd doen. Doen ze dat omdat ze niet bij machte zijn om het complexe probleem te doorgronden, of doen ze dat omdat ze hun achterban niet af willen vallen?
Maak ik weer dezelfde fout: EN/OF doen ze dat omdat ze niet alleen op basis van rationele argumenten oordelen, maar ook emotionele argumenten gebruiken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson