abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2005 @ 20:59:07 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33201134
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Iedergeval altijd slimmer dan jouw naar je uitspraken te beoordelen
Psst.. 'dan JIJ', niet 'dan jou' en al ZEKER niet 'dan jouW'...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33201164
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Diederik Samson is de uitzondering die de regel bevestigt. De goede man heeft overigens 8 jaar over zijn Ir. gedaan, dus dat zegt wel iets over zijn capaciteiten.

Samson is trouwens wel een goed voorbeeld voor mijn stelling. Hij heeft de kennis om over kernenergie te oordelen, en doet dan alsof hij er geen verstand van heeft. Komt dat omdat hij verliefd is op de PvdA? Ik heb hem wel eens de stemwijzer in zien vullen, op TV, en hij was maar wat blij dat zijn keuzes tot de PvdA leidden.
Je gelooft ook dat we allemaal bedondert worden door een ''groot links coplot'' en dat alleen jij, de alles wetende het goede weet?
Zo kom je over.
UItzondering op de regel... vindt hem leuk hoor maar het is geen argument alleen een arogante houding ten toon spreiden. Dat is iets wat je het hele topic doet..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 18 december 2005 @ 21:03:52 #53
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33201260
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat hoog opgeleide mensen die zich in de materie verdiept hebben toch tegen de evolutietheorie zijn? En het gaat hierbij ook om ongelovigen,
noem er maar eens een paar dan
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33201333
Arrogantie is je niet vreemd?
  zondag 18 december 2005 @ 21:07:34 #55
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33201369
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

hou jij nou maar je mond
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33201513
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De gemiddelde Ir doet er toch minimaal 6 jaar over hoor. En dan moet ie nog eens alles op alles zetten ook, dus om mensen nou op studieduur af te rekenen is ook zo'n drogreden.
Ik zou niet weten wat je van mensen zou zeggen die zonder hoger diploma in die politieke hoek zitten.
JAA, dat is een goede. Die Remkes is natuurlijk een gigantische onbenul.

Er is overigens een verschil tussen slim en slim. Zo ken ik mensen zonder universitaire opleiding, die meer dan 100 patenten op hun naam hebben. Slimme mensen. Als je met hen in discussie gaat, dan ben je snel uitgeluld. Ik ken ook hoogleraren die in hun hele leven nog geen ruk hebben uitgevoerd, en waar studenten steen en been over klagen. Niet zo slimme mensen.

De opleiding zegt dus niet alles. Maar daar ging het hier ook niet over.

Waar het over gaat, is dat complexe problemen om een goede bestudering vragen, voordat je er een oordeel over kunt vellen. Rechtse politici maken daarbij vaak goede keuzes, terwijl linkse politici dat helaas niet altijd doen. Doen ze dat omdat ze niet bij machte zijn om het complexe probleem te doorgronden, of doen ze dat omdat ze hun achterban niet af willen vallen?

Maak ik weer dezelfde fout: EN/OF doen ze dat omdat ze niet alleen op basis van rationele argumenten oordelen, maar ook emotionele argumenten gebruiken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 18 december 2005 @ 21:14:43 #57
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33201557
quote:
Doen ze dat omdat ze niet bij machte zijn om het complexe probleem te doorgronden, of doen ze dat omdat ze hun achterban niet af willen vallen
een combinatie van beide denk ik
  zondag 18 december 2005 @ 21:15:28 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33201585
quote:
Op zondag 18 december 2005 21:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Rechtse politici maken daarbij vaak goede keuzes, terwijl linkse politici dat helaas niet altijd doen.
Um, en wie bepaalt wat de goede keuzes zijn, dan? Jij? Ik durf te wedden dat mijn referentiekader hiervoor anders is dan het jouwe, dus ik kan waarschijnlijk dezelfde claim maken voor rechtse politici.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33202037
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

dank
shame on me
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33202095
quote:
Op zondag 18 december 2005 21:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

een combinatie van beide denk ik
en rechtse politici niet?
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')