Dat bedoelde ik dus. Maar aangezien je al tegen iemand anders zei, dat dit slechts voorbeelden waren en dit topic niet bedoeld was om daarover een discussie te beginnen was mijn eerdere post al niet meer relevant.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb me behoorlijk verdiept in vraagstukken als kernenergie en gentechnologie. "Rechtse" politici zijn voor, "linkse" politici zijn tegen.
Waarom is dat zo?
Toen ik jong was, was ik tegen kernenergie en tegen gentechnologie. Met de jaren heb ik me in dit soort zaken verdiept en ik kan nu de voors en tegens tegen elkaar afwegen. We hebben het over complexe problemen, die je niet in een half uurtje geanalyseerd hebt, en waar je niet zo maar een elegante conclusie aan vast kunt binden.
Na jaren van studie ben ik voor kernenergie en voor gentechnologie. Een beetje politicus moet door dezelfde mangel en komt dan ook tot een conclusie. Links trekt een andere conclusie dan ik.
Blijkbaar zijn linkse politici dus dom, of houden ze zich dom, omdat ze hun achterban niet af willen vallen.
Zijn linkse politici dom? Of zijn ze sluw?
Ik ben van mening dat als je twee personen dezelfde informatie geeft over een technisch/beta-wetenschappelijk onderwerp, en je geeft ze ruim de tijd om die materie te bestuderen, dat zij dan in grote lijnen tot dezelfde conclusie zullen komen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:47 schreef NanKing het volgende:
[..]
Gezien deze reactie, is dit topic vrij nutteloos. Je wilt alleen horen ja of nee?
Correct me if I'm wrong hoor. Maar het is niet zo dat je als je 2 personen dezelfde informatie geeft dat zij beiden dezelfde conclusies trekken.
Je denkt niet dat het aan de persoon ligt? Gedachtegang, leefomgeving, kennis die, die persoon al heeft een hele grote rol spelen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je twee personen dezelfde informatie geeft over een technisch/beta-wetenschappelijk onderwerp, en je geeft ze ruim de tijd om die materie te bestuderen, dat zij dan in grote lijnen tot dezelfde conclusie zullen komen.
Ik ben benieuwd:quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:42 schreef Lyrebird het volgende:
Dit topic gaat over hoe diep politici zich ergens in verdiepen. Kernenergie en gentechnologie dienen slechts als voorbeeld. Ik wil in een ander topic best wel over de voors en tegens van kernenergie discussieren.
evolutietheorie....quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je twee personen dezelfde informatie geeft over een technisch/beta-wetenschappelijk onderwerp, en je geeft ze ruim de tijd om die materie te bestuderen, dat zij dan in grote lijnen tot dezelfde conclusie zullen komen.
Nee, ik heb het over technisch/beta-wetenschappelijke onderwerpen. Bij andere onderwerpen, zoals legalisatie van drugs, israel/palestina, etc. komen ook andere aspecten om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je denkt niet dat het aan de persoon ligt? Gedachtegang, leefomgeving, kennis die, die persoon al heeft een hele grote rol spelen?
Want wat jij nu eigenlijk beweerd is dat we allemaal op het zelfde punt uit zouden komen ongeacht het onderwerp.
Zelfs bij wetenschappelijke onderwerpen spelen veel meer dingen een rol dan puur de tekst die je leest.quote:Op zondag 18 december 2005 00:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over technisch/beta-wetenschappelijke onderwerpen. Bij andere onderwerpen, zoals legalisatie van drugs, israel/palestina, etc. komen ook andere aspecten om de hoek kijken.
Politici spreken over technische onderwerpen alsof het koopkrachtplaatjes zijn.
En ook bij een onderwerp als kernenergie ontbreekt het vaak aan een 'objectieve' informatievoorziening. Het is altijd de pro- of contra-lobby.quote:Op zondag 18 december 2005 00:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zelfs bij wetenschappelijke onderwerpen spelen veel meer dingen een rol dan puur de tekst die je leest.
Dan bedoel ik niet 1+ 1. Maar idd een onderwerp zoals kernenergie.
Hoe verklaar je dan dat hoog opgeleide mensen die zich in de materie verdiept hebben toch tegen de evolutietheorie zijn? En het gaat hierbij ook om ongelovigen, dus het argument geloof telt niet.quote:Op zondag 18 december 2005 00:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over technisch/beta-wetenschappelijke onderwerpen. Bij andere onderwerpen, zoals legalisatie van drugs, israel/palestina, etc. komen ook andere aspecten om de hoek kijken.
Politici spreken over technische onderwerpen alsof het koopkrachtplaatjes zijn.
Zekers. Maar als men zich concentreert op het technische aspect, dan nog lijken linkse politici verblind te worden door de andere aspecten.quote:Op zondag 18 december 2005 00:10 schreef du_ke het volgende:
Bij een technisch onderwerp komt vaak ook meer kijken dan een rationeel plaatje met mogelijke voors en tegens.
OP welke gebieden dan? Heb je concrete voorbeelden? Niet kernenergie of gentechnologie. Dat zijn politike motieven heeft niks te maken met de techniek opzich.quote:Op zondag 18 december 2005 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zekers. Maar als men zich concentreert op het technische aspect, dan nog lijken linkse politici verblind te worden door de andere aspecten.
Goede vraag.quote:Op zondag 18 december 2005 00:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat hoog opgeleide mensen die zich in de materie verdiept hebben toch tegen de evolutietheorie zijn? En het gaat hierbij ook om ongelovigen, dus het argument geloof telt niet.
immers, je zegt dat als iedereen dezelfde info heeft en er zich in verdiept hij tot een zelfde conclusie moet komen. Evolutietheorie is een technisch(beta) onderwerp.
Diederik Samsom is afgestudeerd als kernfysicus en heeft jarenlange ervaring op dit gebied. Dit is nog maar 1 voorbeeld...quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik moet de eerste kernfysicus nog tegenkomen die tegen kernenergie is.
Ja alles is relatief. Zo haal je altijd gelijk met je stelling. Misschien weten we wel heel weinig van kernernegie, weet jij veel.quote:Op zondag 18 december 2005 00:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goede vraag.
Evolutietheorie is inderdaad een technisch beta onderwerp, maar helaas is er nog eigenlijk maar heel weinig bekend over de evolutie. Hetzelfde geldt voor de medische wetenschappen. Als beta-wetenschapper in een medische omgeving sta ik er persoonlijk vaak van te kijken hoe weinig we van het lichaam afweten.
In vergelijking met kernenergie en gentechnologie weten we nog maar heel weinig over de evolutie.
Diederik Samson is de uitzondering die de regel bevestigt. De goede man heeft overigens 8 jaar over zijn Ir. gedaan, dus dat zegt wel iets over zijn capaciteiten.quote:Op zondag 18 december 2005 11:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Diederik Samsom is afgestudeerd als kernfysicus en heeft jarenlange ervaring op dit gebied. Dit is nog maar 1 voorbeeld...
De gemiddelde Ir doet er toch minimaal 6 jaar over hoor. En dan moet ie nog eens alles op alles zetten ook, dus om mensen nou op studieduur af te rekenen is ook zo'n drogreden.quote:Op zondag 18 december 2005 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Diederik Samson is de uitzondering die de regel bevestigt. De goede man heeft overigens 8 jaar over zijn Ir. gedaan, dus dat zegt wel iets over zijn capaciteiten.
Klopt. Dat was een beetje flauw. Maar echt slim is ie niet.quote:Op zondag 18 december 2005 19:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De gemiddelde Ir doet er toch minimaal 6 jaar over hoor. En dan moet ie nog eens alles op alles zetten ook, dus om mensen nou op studieduur af te rekenen is ook zo'n drogreden.
Samsom is helemaal geen utizondering. Hoeveel kernfysici ken jij?quote:Op zondag 18 december 2005 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Diederik Samson is de uitzondering die de regel bevestigt.
Waar slaat dit nou weer op? Kom nou eens met argumenten in plaats van arrogantie.quote:[...]
Samson is trouwens wel een goed voorbeeld voor mijn stelling. Hij heeft de kennis om over kernenergie te oordelen, en doet dan alsof hij er geen verstand van heeft.
Oh nee! Zou hij inhoudelijk gewoon bij de PvdA passen dan?quote:Ik heb hem wel eens de stemwijzer in zien vullen, op TV, en hij was maar wat blij dat zijn keuzes tot de PvdA leidden.
Een domme kernfysicusquote:Op zondag 18 december 2005 19:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Dat was een beetje flauw. Maar echt slim is ie niet.
Je zit er niet ver naast.quote:Op zondag 18 december 2005 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een domme kernfysicus. Jij bent dus minimaal hoogleraar in quantumfysica of zo, neem ik aan?
Iedergeval altijd slimmer dan jouw naar je uitspraken te beoordelenquote:Op zondag 18 december 2005 19:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Dat was een beetje flauw. Maar echt slim is ie niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |