Wind je niet zo op. Met dit soort opmerkingen overtuig je 'm echt niet eerder.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:28 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Misschien als ik het ook zeg dat onze dropsgek het ook snapt.
Je kan dat snotjong honder keer zeggen hoe het is, maar hij blijft het kromlullen. En dan moet ik m'n excuses aanbiedenquote:Op zaterdag 17 december 2005 21:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wind je niet zo op. Met dit soort opmerkingen overtuig je 'm echt niet eerder.
ik kan je wel begrijpen hoor, maar het helpt echt niet
Je meet tijd en afstand. Iedere meter draad staat voor 1sec. iedere meter draad staat voor 300.000km van de lichtsnelheid. Als je minder meters draad hebt, dan heb je ook minder vaak 300.000km/sec van het licht kunnen meten. Iemand die vervolgnens een heel kort draadje heeft, heeft t.o.v het licht ook maar heel weing kilometers afgelegd.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:27 schreef trancethrust het volgende:
Kuch. Zal ik hier wederom deponeren dat je als je elke seconde 1 meter touw afwikkelt je met dat touw in effect de tijd meet en geen enkele afstand?
Waarom zou je zo omslachtig omrekenen? Je kan toch ook gewoon een stopwatch nemen die dan uiteindelijk minder secondes zal aangeven...?quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Een touw van 1 meter betekend 1 x 300.000km
Minder touw, minder kilometers..![]()
Ja, die is nu al 301 keer langsgekomen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:40 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Waarom zou je zo omslachtig omrekenen? Je kan toch ook gewoon een stopwatch nemen die dan uiteindelijk minder secondes zal aangeven...?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:32 schreef Wombcat het volgende:
Maar volgens mij komen we geen steek verder zo, je kunt net zo goed stellen dat gras rood is, en dat rozen groen zijn. Dat kan best als je de definitie van rood en groen veranderd. Maar wat je dan niet kunt doen is vervolgens wéér die definitie veranderen en zeggen dat zowel gras als rozen groen zijn.
Ach, je bent niet de enige.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:46 schreef JeroenMeloen het volgende:
Oja, ik ga er ook nog op in ook...
Maar hier hebben jullie geen antwoord op..quote:Je meet tijd en afstand. Iedere meter draad staat voor 1sec. iedere meter draad staat voor 300.000km van de lichtsnelheid. Als je minder meters draad hebt, dan heb je ook minder vaak 300.000km/sec van het licht kunnen meten. Iemand die vervolgnens een heel kort draadje heeft, heeft t.o.v het licht ook maar heel weing kilometers afgelegd.
Een touw van 10 meter betekend 10 x 300.000km
Een touw van 1 meter betekend 1 x 300.000km
Minder touw, minder kilometers..
Jawel, dat jij het antwoord niet accepteert, is weer wat anders.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:54 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Maar hier hebben jullie geen antwoord op..
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, dat jij het antwoord niet accepteert, is weer wat anders.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:40 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Waarom zou je zo omslachtig omrekenen? Je kan toch ook gewoon een stopwatch nemen die dan uiteindelijk minder secondes zal aangeven...?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:27 schreef trancethrust het volgende:
Kuch. Zal ik hier wederom deponeren dat je als je elke seconde 1 meter touw afwikkelt je met dat touw in effect de tijd meet en geen enkele afstand?
Zoals al tien keer (of meer) gezegd. Je beweegt niet ten opzichte van het touw, want het touw beweegt met je mee. Je laat het immers niet achter.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:06 schreef rudeonline het volgende:
Dat slaat nergens op. Je meet zowel tijd als afstand. Je stelt toch dat je t.o.v het touw altijd met 1m/sec beweegt.
Je hebt het touw bij je. De hele tijd. Hoezo beweegt het touw dan ten opzichte van jou? Je hebt immers eerder zelf gezgd, dat je het touw bij je houdt, want je rolt het op op een katrol. Je laat die katrol toch niet achter?quote:Snelheid meet je tenslotte altijd t.o.v iets anders, in dit geval neem ik daar het touw voor.
Ja, maar datzelfde kun je dus ook met een stopwatch meten. Jouw touwexperiment voegt echt helemaal niet toe aan een stopwatch.quote:Dat had ook de lichtsnelheid kunnen zijn. Alleen krijg je bij het naderen van de lichtsnelheid het touw nog nauwelijks afgerolt. Jouw tijd gaat immers heel traag. De lichtsnelheid is dan ook heel traag.
Zeg drolleke, waarom heb je dan net zo veel secondes als meters? Je meet toch wat anders?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:06 schreef rudeonline het volgende:
Dat slaat nergens op. Je meet zowel tijd als afstand. Je stelt toch dat je t.o.v het touw altijd met 1m/sec beweegt. Snelheid meet je tenslotte altijd t.o.v iets anders, in dit geval neem ik daar het touw voor. Dat had ook de lichtsnelheid kunnen zijn. Alleen krijg je bij het naderen van de lichtsnelheid het touw nog nauwelijks afgerolt. Jouw tijd gaat immers heel traag. De lichtsnelheid is dan ook heel traag.
Praten tegen een muur is idd net zo effectief.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:11 schreef LostFormat het volgende:
Waar halen jullie de energie vandaan.
Dit is mijn ontspanningquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:11 schreef LostFormat het volgende:
Waar halen jullie de energie vandaan.
Er lachen meer mensen mee en ik combineer dit met drank, tv en slap geouwehoer.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
eigenlijk best zielig voor een zaterdagavond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |