Redneck rampage. Dat kan ik je garanderen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:25 schreef Georges het volgende:
Je bedoelt, verantwoording achteraf leggen als het te laat is?
quote:The Republican effort to make Arnold Schwarzenegger president of the United States has begun. California Congressman Dana Rohrabacher introduced legislation to overturn the Constitutional requirement that permits only persons born in the United States to serve as president. Similar legislation was introduced in the Senate.
If the words “I, Arnold Schwarzenegger, do solemnly swear…” seem impossible, think again. I recall saying of another actor turned governor of California, “Reagan can’t get elected.” Ever since I was proven wrong in 1980 I have never discounted the possibility of anybody becoming president - any white person, that is.
Passage of a Constitutional amendment requires a two-thirds vote from both the House and Senate. Both are controlled by the Republicans. Three-quarters of the 50 state legislatures would then have to ratify the amendment. It is fair to assume that the rest of the country is as addle brained as the Californians who made Arnold Schwarzenegger governor. Schwarzenegger’s political ascent should leave no one in doubt that he is capable of winning the presidency.
Komt ie weer aan hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:25 schreef Yildiz het volgende:
Bush erkent dat ie de grondwet gebroken heeft om zijn eigen burgers te bespioneren.
CNN: Bush won't confirm report NSA spied on Americans
Bush acknowledges allowing eavesdropping
Terwijl hij de dag eerder niks zei, nee, goudeerlijk, die vent.
AIVD vacature om in te spelen op vermeende bewaarplichtquote:Op zaterdag 17 december 2005 21:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
Komt ie weer aan hoor.
Heb je een spionage-fetisj?
A: dat is te weinigquote:- Deze vacature zal geruime tijd openstaan, gezien het grote aantal te vervullen plaatsen -
Super. Zo'n president zou pas echt schijt hebben aan de VN en doen wat ie wil.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als we straks president Schwarzenegger hebben zullen we pas echt daadkrachtig beleid zien.
[afbeelding]
[..]
quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet nu te vaak dat de president wordt belemmerd door het congres , of de senaat. Kortom men belemmert hem in zijn core taken om het land te verdedigen en de economie er bovenop te helpen. Het stropetraag werken van de Democratie is niet goed voor de vooruitgang. Ik zou het goed vinden als met name de Amerikaanse president met minder "last" van congres en senaat zijn werk kan doen. Bush is niet voor niks gekozen als president , waarom moet hij dan worden lastiggevallen met volksvertegenwoordigers.![]()
Ik zou er voor zijn als de Amerikaanse president pas na zijn regeringsperiode verantwoording moet afleggen voor zijn beleid en tijdens zijn regeerperiode carte blanche heeft. Een soort "vertraagde" democratie dus. Dan kun je snel en efficient werken, maar toch behoud je controle (omdat de president na zijn periode ter verantwoording kan worden geroepen.
Ik denk dat D66 juist DIT soort modernisering van de democratie toe zou juichen. Een democratie die snel , efficient en goed is. Geen oeverloos gezever, maar daadkrachtige politiek, met verantwoording achteraf. Ik nam de VS als voorbeeld, omdat daar het systeem al redelijk in die richting aan het gaan is.
Een kroonjuweel nieuwe stijl, aangezien de erfenis van Hans van Mierlo nogal oubollig was geworden inmiddels.
I'll be bak!quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als we straks president Schwarzenegger hebben zullen we pas echt daadkrachtig beleid zien.
[afbeelding]
[..]
Daar moest ik ook aan denken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:31 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
[afbeelding]
Laat zo iemand maar na zijn regeerperiode verantwoording afleggen.
Ik wou de vergelijking niet eerder maken, maar dit is dus exáct hoe Hitler ook aan de macht kwam. Hij zou tijdelijk dictator zijn om zo het werkloosheidsprobleem op te lossen. Ik zou niet weten hoe er een noodrem kan zijn, als een president alles-overheersend is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maakt niet uit zolang die dictator maar een beperkte tijd aan de macht is... verder moet er natuurlijk wel een soort van noodremconstructie zijn voor als het echt uit de hand loopt.. Om situaties a la Hitler te voorkomen.
1 2 | schrikbewind voert; 2 heerszuchtig iem |
Dan is het precies zoals Lyrebird al zegt, belachelijk.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan maak je een grondwet waar de president niet aan kan tornen
n wie controleert dan of de president zich aan de grondwet houdt?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan maak je een grondwet waar de president niet aan kan tornen
Noem mij een zeurpiet, maar wat is je definitie van nood? Een onschuldige in een martelgevangenis? tientallen? Honderden? Buitenlanders of Amerikanen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alleen in geval van nood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |