abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:23:53 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33169969
Je ziet nu te vaak dat de president wordt belemmerd door het congres , of de senaat. Kortom men belemmert hem in zijn core taken om het land te verdedigen en de economie er bovenop te helpen. Het stropetraag werken van de Democratie is niet goed voor de vooruitgang. Ik zou het goed vinden als met name de Amerikaanse president met minder "last" van congres en senaat zijn werk kan doen. Bush is niet voor niks gekozen als president , waarom moet hij dan worden lastiggevallen met volksvertegenwoordigers.

Ik zou er voor zijn als de Amerikaanse president pas na zijn regeringsperiode verantwoording moet afleggen voor zijn beleid en tijdens zijn regeerperiode carte blanche heeft. Een soort "vertraagde" democratie dus. Dan kun je snel en efficient werken, maar toch behoud je controle (omdat de president na zijn periode ter verantwoording kan worden geroepen.

Ik denk dat D66 juist DIT soort modernisering van de democratie toe zou juichen. Een democratie die snel , efficient en goed is. Geen oeverloos gezever, maar daadkrachtige politiek, met verantwoording achteraf. Ik nam de VS als voorbeeld, omdat daar het systeem al redelijk in die richting aan het gaan is.

Een kroonjuweel nieuwe stijl, aangezien de erfenis van Hans van Mierlo nogal oubollig was geworden inmiddels.

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 17-12-2005 20:35:56 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33169981
Eens!
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:25:20 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_33170007
Je bedoelt, verantwoording achteraf leggen als het te laat is?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_33170037
Ook eens. En kinderen vanaf drie moeten kunnen autorijden, roken en alcohol drinken.
pi_33170067
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:25 schreef Georges het volgende:
Je bedoelt, verantwoording achteraf leggen als het te laat is?
Redneck rampage. Dat kan ik je garanderen.
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:28:10 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33170099
Als we straks president Schwarzenegger hebben zullen we pas echt daadkrachtig beleid zien.

quote:
The Republican effort to make Arnold Schwarzenegger president of the United States has begun. California Congressman Dana Rohrabacher introduced legislation to overturn the Constitutional requirement that permits only persons born in the United States to serve as president. Similar legislation was introduced in the Senate.

If the words “I, Arnold Schwarzenegger, do solemnly swear…” seem impossible, think again. I recall saying of another actor turned governor of California, “Reagan can’t get elected.” Ever since I was proven wrong in 1980 I have never discounted the possibility of anybody becoming president - any white person, that is.

Passage of a Constitutional amendment requires a two-thirds vote from both the House and Senate. Both are controlled by the Republicans. Three-quarters of the 50 state legislatures would then have to ratify the amendment. It is fair to assume that the rest of the country is as addle brained as the Californians who made Arnold Schwarzenegger governor. Schwarzenegger’s political ascent should leave no one in doubt that he is capable of winning the presidency.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:36:51 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33170398
Dus de democratie vernieuwen in een modern jasje, wat vinden we hier van? Ik dek dat de VS de ideale proeftuin is.!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:25:36 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33172123
Bush erkent dat ie de grondwet gebroken heeft om zijn eigen burgers te bespioneren.

CNN: Bush won't confirm report NSA spied on Americans
Bush acknowledges allowing eavesdropping

Terwijl hij de dag eerder niks zei, nee, goudeerlijk, die vent.

Bush spying claim causes US storm
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:28:02 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_33172221
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:25 schreef Yildiz het volgende:
Bush erkent dat ie de grondwet gebroken heeft om zijn eigen burgers te bespioneren.

CNN: Bush won't confirm report NSA spied on Americans
Bush acknowledges allowing eavesdropping

Terwijl hij de dag eerder niks zei, nee, goudeerlijk, die vent.
Komt ie weer aan hoor.

Heb je een spionage-fetisj?
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:29:32 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33172274
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:28 schreef BrauN het volgende:

[..]

Komt ie weer aan hoor.

Heb je een spionage-fetisj?
AIVD vacature om in te spelen op vermeende bewaarplicht
quote:
- Deze vacature zal geruime tijd openstaan, gezien het grote aantal te vervullen plaatsen -
A: dat is te weinig
B: tegen mijn principes
C: B weegt zwaarder
  Donald Duck held zaterdag 17 december 2005 @ 21:30:53 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33172331
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als we straks president Schwarzenegger hebben zullen we pas echt daadkrachtig beleid zien.
[afbeelding]

[..]
Super. Zo'n president zou pas echt schijt hebben aan de VN en doen wat ie wil.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:31:35 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33172367
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet nu te vaak dat de president wordt belemmerd door het congres , of de senaat. Kortom men belemmert hem in zijn core taken om het land te verdedigen en de economie er bovenop te helpen. Het stropetraag werken van de Democratie is niet goed voor de vooruitgang. Ik zou het goed vinden als met name de Amerikaanse president met minder "last" van congres en senaat zijn werk kan doen. Bush is niet voor niks gekozen als president , waarom moet hij dan worden lastiggevallen met volksvertegenwoordigers.

Ik zou er voor zijn als de Amerikaanse president pas na zijn regeringsperiode verantwoording moet afleggen voor zijn beleid en tijdens zijn regeerperiode carte blanche heeft. Een soort "vertraagde" democratie dus. Dan kun je snel en efficient werken, maar toch behoud je controle (omdat de president na zijn periode ter verantwoording kan worden geroepen.

Ik denk dat D66 juist DIT soort modernisering van de democratie toe zou juichen. Een democratie die snel , efficient en goed is. Geen oeverloos gezever, maar daadkrachtige politiek, met verantwoording achteraf. Ik nam de VS als voorbeeld, omdat daar het systeem al redelijk in die richting aan het gaan is.

Een kroonjuweel nieuwe stijl, aangezien de erfenis van Hans van Mierlo nogal oubollig was geworden inmiddels.

Laat zo iemand maar na zijn regeerperiode verantwoording afleggen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:32:34 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33172409
Video
Zie ook die eerste video

'have helped attacked, and prevent possible terrorist attacks'

ja, omdat ik soms brinta eet, heb ik mogelijk terrorisme voorkomen, zo kan je het ook zeggen

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 17-12-2005 21:42:16 (quote aangepast) ]
pi_33172710
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]

[..]
I'll be bak!
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:45:29 #15
62182 Georges
That's the shit
pi_33172912
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

[afbeelding]
Laat zo iemand maar na zijn regeerperiode verantwoording afleggen.
Daar moest ik ook aan denken.
Verschil met een dictator wordt zo wel erg klein.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_33174810
Vreemd topic.

De VS hebben op federaal niveau een behoorlijk daadkrachtige democratie. Vergeleken daarmee is de Nederlandse - en zeker de Europese - democratie alles behalve daadkrachtig. Alhoewel dit kabinet wel flink aan de kar trekt, dat moet ik ze nageven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:33:28 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33174852
maakt niet uit zolang die dictator maar een beperkte tijd aan de macht is... verder moet er natuurlijk wel een soort van noodremconstructie zijn voor als het echt uit de hand loopt.. Om situaties a la Hitler te voorkomen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:35:31 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33174948
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maakt niet uit zolang die dictator maar een beperkte tijd aan de macht is... verder moet er natuurlijk wel een soort van noodremconstructie zijn voor als het echt uit de hand loopt.. Om situaties a la Hitler te voorkomen.
Ik wou de vergelijking niet eerder maken, maar dit is dus exáct hoe Hitler ook aan de macht kwam. Hij zou tijdelijk dictator zijn om zo het werkloosheidsprobleem op te lossen. Ik zou niet weten hoe er een noodrem kan zijn, als een president alles-overheersend is.

1
2
dic·ta·tor m,v -s, -toren 1 onbeperkt gezaghebber die een 
schrikbewind voert; 2 heerszuchtig iem

Maargoed, on-topic, meer macht, hoe exáct zie jij dat?
pi_33174977
En hoe wil je dat regelen dan?
Want als de president carte blanche heeft, kan 'ie natuurlijk een wet uitroepen dat verkeizingen niet meer nodig zijn, en dan hang je al.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:36:13 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33175010
dan maak je een grondwet waar de president niet aan kan tornen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33175197
Dit is niet alleen een vreemd topic, dit is een belachelijk topic.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:42:21 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33175245
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dan is het precies zoals Lyrebird al zegt, belachelijk.
Je wilt aan de ene kant meer macht voor de president, maar aan de andere kant dat ie nog wel door het senaat (of iets anders) teruggeroepen kan worden.

Dan klopt je stelling volgens mij niet meer.
pi_33175302
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
n wie controleert dan of de president zich aan de grondwet houdt?
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:45:02 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33175382
alleen in geval van nood
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:49:35 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33175549
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alleen in geval van nood
Noem mij een zeurpiet, maar wat is je definitie van nood? Een onschuldige in een martelgevangenis? tientallen? Honderden? Buitenlanders of Amerikanen?

Of, economisch? BNP -4%? Algeheel boycot? Totale val van de dollar? Wat is nood?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')