abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33169108
Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de PvdA en dit kabinet? Naar mijn inziens weinig. Eigenlijk is de PvdA het reuze-eens met het kabinet, maar zou wat kleine nuances toebrengen aan het beleid. Waarom presenteert Wouter Bos zich dan als iemand die het totaal anders zou gaan doen? Bos is voor het wegvallen van de verschillen tussen ziekenfonds en particulier, maar is tegen het nieuwe zorgstelsel. Bos wil minder WAO'ers, maar wil niemand overhevelen naar de bijstand.
De PvdA is naar mijn mening een soort mix tussen het CDA, de VVD en D66, oftewel het kabinetsbeleid dus.
pi_33169176
Komt nog eens bij dat PvdA en CDA bijna samen een kabinet hadden gevormd en dat Van Aartsen een vrij linkse VVD'er is. En dat ze nog niet zo heel lang geleden samen met de VVD en D66 in 1 kabinet zaten. Je vraagt je af waarom Bos niet openlijk voor een linkse coalitie kiest als hij zich een mening wil toebedichten.
pi_33169487
Het is allemaal 1 pot nat, p ...

Daarom noemt Bos Jan-Peter Balkenende ook helemaal niet in z'n boek. Hij zal er maar weer mee moeten samenwerken ... Hoe leg je dat dan uit, een boek waarin je JPB uitkaffert?
pi_33169838
De PvdA (lees Wouter Bos) profileert zich nu wel heel erg als 'de andere manier' maar als de PvdA gaat regeren vervallen ze gewoon weer in het regeerstramien en verdwijnen de verschillen met de VVD en/of CDA als sneeuw voor de zon. Ik zie daarom ook niet zo snel gebeuren dat de PvdA gaat regeren met SP en/of GL.

Uiteindelijk is regeren water bij de wijn doen en dat zal dan ook gebeuren, hoe mooi de praatjes van Wouter Bos nu ook mogen lijken.

Vergeet niet dat Wouter Bos al in een regering heeft gezeten (Paars II). Waar was zijn grote mond toen? Blijkbaar hebben de kiezers het geheugen van een vergiet.
pi_33171793
PVDA roept gewoon keihard wat de gemiddelde rozen-in-ontvangst-nemer roept. Ze weten heel goed te zeggen wat er fout is, maar komen met geen enkele oplossing of eigen visie op de problematiek.

Soms vraag ik me af of Bos extra tanden heeft laten implementeren in die kunstmatige kutgrijns van hem.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_33174495
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:19 schreef MrX1982 het volgende:
De PvdA (lees Wouter Bos) profileert zich nu wel heel erg als 'de andere manier' maar als de PvdA gaat regeren vervallen ze gewoon weer in het regeerstramien en verdwijnen de verschillen met de VVD en/of CDA als sneeuw voor de zon. Ik zie daarom ook niet zo snel gebeuren dat de PvdA gaat regeren met SP en/of GL.

Uiteindelijk is regeren water bij de wijn doen en dat zal dan ook gebeuren, hoe mooi de praatjes van Wouter Bos nu ook mogen lijken.

Vergeet niet dat Wouter Bos al in een regering heeft gezeten (Paars II). Waar was zijn grote mond toen? Blijkbaar hebben de kiezers het geheugen van een vergiet.
De VVD zit al 20 jaar in de regering. Die riepen naar paars dat het toch ook allemaal anders moet? waarom hebben d66 en vvd alles toen niet veranderd zo als het nu zou moeten? En kom nou niet aan met, de pvda hield alles tegen want dan zijn VVd en d66 wel hele slechte politici? Ik denk dat Bos zelf meer zou willen doen met de PvdA dan dat de rest wil. Heb het idee dat Bos anders wil. Met de nieuwe voorzitter zal het beleid niet veel naar rechts gaan.

Hoe kan het dan mensen en roepen dat er weinig verschil is tussne het kabinet en pvda en gelijk zeggen dat de pvda inhoudsloos is en het kabinet niet?
Als er dan zo weinig verschil is dan behalve de vorm, dan luister ik liever naar iemand die het leuk brengt. als er dan toch bijna geen verschil inzit.
Het kabinet daadkrachtig, bos slap. Toch zijn ze bijna gelijk....
Op welke punten heeft het kabinet wel een mening en de pvda niet? Iedereen roept maar dat het zo inhoudsloos is, maar ik vind het reuze meevallen. Ze dienen wetsvoorstellen in, tegenbegrotingen, totaal andere plannen op sommige gebieden, zie de tegenbegroting. Het komt over dat ze weinig doen, maar als ze het groots aankondigen is het populisme van Bos. Kritiek best hoor, moet altijd kunnen, maar het merendeel van de posts over Bos topics gaan over populisme inhoudsloos etc zonder argumenten. als hij inhoudsloos enzo is, met goede argumenten ondersteund wil ik die menign ook wel delen, maar nu nog niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33182557
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De VVD zit al 20 jaar in de regering. Die riepen naar paars dat het toch ook allemaal anders moet? waarom hebben d66 en vvd alles toen niet veranderd zo als het nu zou moeten? En kom nou niet aan met, de pvda hield alles tegen want dan zijn VVd en d66 wel hele slechte politici? Ik denk dat Bos zelf meer zou willen doen met de PvdA dan dat de rest wil. Heb het idee dat Bos anders wil. Met de nieuwe voorzitter zal het beleid niet veel naar rechts gaan.
Even voor de duidelijkheid:
Van 1989 - 1994 (Lubbers 3) bestond het kabinet uit een coalitie van het CDA en de PvdA. Daar zat de VVD niet bij. Dus de VVD zit 'slechts' 11 jaar in de regering.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')