Yep, maar dat ben ik altijd geweest in principe. Niet alleen op internet was dat zo. Ik ben niet gesloten en kan dat ook niet zijn omdat ik gewoon niet gesloten ben. Ik sluit mezelf sowieso niet af omdat ik niet in een kooi wil leven in mijn hoofd. Vanzelf laat ik gedachtesvloeien. In mijn pubertijd was ik wel gesloten als maar zijn kan, ik kon mezelf niet uitdrukken ook. En dat was niet het enige, ik leefde gewoon continu in een isoleercel als het ware, helemaal opgesloten in mijn denken, een grote hel. Maar ook dit heb ik vaak gezegd. Mijn hele denken was een hel. Mijn uitdrukkingsvaardigheden ook.
Bij mij is het zo dat de gedachte niet in mijn hoofd mag blijven hangen. Zodra er ook maar 1 gedachte is die repeterend van aard is, dan zit er een storing in het denken hier. Dus het nadeel is misschien inderdaad dat ik te open ben maar daar moet ik maar mee leren leven op sommige gebieden. Als mensen het niet bevalt dan is dat niet zozeer mijn probleem.
Ik kan niet anders zijn dan zoals ik ben. De een is zus de ander is zo. De een is extreem introvert en dan ander extrovert of wat dan ook. Ik kan mezelf niet opsluiten zoals ik al zei.
Heb trouwens nog veel te werken aan mijn denken en gevoel. Ik ben nog lang niet klaar, mijn hele hebben en houden is nog lang niet "volbracht". Volbracht klinkt misschien overdreven maar toch ben ik iedere dag bezig om een einddoel te bereiken, zonder me echt zozeer in te spannen.
Mijn doel is nog altijd gelukkig worden, en dat doe ik dus op mijn eigen manier. En gelukkig ben ik pas als ik me vrij voel. Vrij in het voelen ook. Vrij voelen in het voelen. Meer is het niet. Voel ik me vrij dan voel ik me vanzelf ook lichamelijk gezond.
En hoezo erg bloot geven
![]()
Ik ben niet negatief bezig, dus ik laat alleen vaak mijn positieve kant zien. Tijden gehad op fok dat ik alleen mijn negatieve kant liet zien en dat is pas erg
![]()
Het nadeel is misschien dat ik me te open geef, het voordeel is de vrijheid. En wat maakt het uit dat mensen weten hoe ik ben? Ik schaam me niet omdat ik vrijer ben nu. Ben al lang blij. Dat ik vrij over straat kan lopen en nog meer.
Ik schaam me pas echt als ik mensen uitscheld en als ik agressief ben, omdat dat niet bij me past. Als ik me voor de zoveelste keer op stang heb laten jagen schaam ik me pas. Als ik mezelf niet helemaal onder controle heb ook. Dan schaam ik me.
Ben ik positief dan schaam ik me dus niet.
Maar nu tijd voor een sigaar
![]()
Ik rook nog amper sigaretten.
[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 18-12-2005 16:55:37 ]