Wordt het niks anders van. Die zin heeft niks te maken met jou 'natuurlijk'.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:40 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
wel handig als je de onderste zin ook citeert die mijn 'natuurlijk' onderbouwt en verklaart
ok. Mischien had ik het woord natuurlijk weg moeten laten. [mijn excuus]quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wordt het niks anders van. Die zin heeft niks te maken met jou 'natuurlijk'.
Aha. Dat je een bewustzijn hebt is wel bewezen lijkt me. Daar twijfelde ik ook niet aan. Ik zeg alleen dat het niet iets op zichzelf staands is, maar een product van ingewikkelde processen in de hersenen. Dus (ongeveer) een illusie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:10 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ok. Mischien had ik het woord natuurlijk weg moeten laten. [mijn excuus]
Wat ik bedoel is:
jij stelt dat je bewustzijn een illusie is.
Ik stel dat het bewustzijn een feit is, die overigens wel illusies als werkelijkheid kan ervaren.
het lijkt mischien een klein verschil, maar wel een essentiele.
ja dat kan je zeggen jaquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aha. Dat je een bewustzijn hebt is wel bewezen lijkt me. Daar twijfelde ik ook niet aan. Ik zeg alleen dat het niet iets op zichzelf staands is, maar een product van ingewikkelde processen in de hersenen. Dus (ongeveer) een illusie.
Bijna-dood ervaringen lijken me niet al te moeilijk te verklaren. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:31 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ja dat kan je zeggen ja![]()
alleen is dat een aanname van een bepaalde logica en uitgangspunten.
Ik geloof dit alleen niet, omdat het op zichzelfstaande bewustzijn meer aannemelijk voor mij is.
Het belangrijkste aanwijzingspunt hier voor is bv de bijnadood ervaringen, waar de wetenschap nog nooit een bevredigende verklaring voor hebben kunnen vinden.
Bepaalde zaken kun je niet uitleggen met alleen hersenactiviteit.
daarom, en de wetenschap gaat er volgens mij van uit dat alles alleen in de hersenen gebeurt en opgeslagen wordt. Wat volkomen in tegenspraak spraak is, met de steeds vaker voorkomende gevallen dat na een orgaandonor transplantatie, herinneringen en gewoontes overgenomen worden door de donorontvanger. Deze gevallen groeien met de dag [aangezien de transplantatiefrequentie ook toeneemt] . Hier hebben artsen geen verklaring voor.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bijna-dood ervaringen lijken me niet al te moeilijk te verklaren. Maar dat terzijde.
Onze kennis van onze eigen hersenen is nog zodanig klein dat er bijna elke maand een nieuwe functie aan een bepaald stukje wordt toegekend, of verwijdert.
Ik heb hier twee woorden voor: wishfull thinking.quote:
Kan je dat ook nog kracht bijzetten met een onderbouwing?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb hier twee woorden voor: wishfull thinking.
Dat bewijst dat het denken onderdeel van het lichaam is, bewustzijn is niet je denken.quote:En al was dat onomstotelijk bewezen dan is dat alleen maar een verschrikkelijk sterke aanwijzing dat het bewustzijn juist aan het lichaam gekoppeld is ipv. dat het onafhankelijk bestaat van het lichaam.
Wat heeft het feit dat je een boek gelezen hebt te maken dat je opa een vertaler was?quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:58 schreef raphidae het volgende:
Tja, die 'feiten' die je noemde wil ik dan wel ter discussie stellen. Toevallig heeft mijn opa (die schrijver en vertaler was) ooit een boek vertaald dat diep inging op bijna-dood ervaringen, en wat ik gelezen heb. Uit de wetenschappelijke testen bleek dat het allemaal te verklaren was.
Bijvoorbeeld: ze schreven bovenop de chirurgielampen een 'geheime' boodschap waar alleen de chirurg en de onderzoeker vanaf wisten en iedere keer als iemand claimde een bde te hebben gehad en de operatie vlekkeloos kon navertellen hadden ze de boodschap 'gemist'.
En ik durf wel te beweren dat jij uit de verhalen die jij als feiten brengt ons niet kan vertellen in welk ziekenhuis dat was, welke artsen het om ging en hoe de blindgeboren vrouw heet en door welke aandoening ze blind was.
En dan zijn het geen feiten meer, maar is het 'wishfull thinking'. Helemaal omdat je andere verklaringen kortaf als 'hoogst speculatief' afdoet.
Verder heb ik nog nooit in een wetenschappelijke context gehoord dat mensen die een orgaantransplantatie hebben ondergaan eigenschappen overnemen van de donor. En al was dat onomstotelijk bewezen dan is dat alleen maar een verschrikkelijk sterke aanwijzing dat het bewustzijn juist aan het lichaam gekoppeld is ipv. dat het onafhankelijk bestaat van het lichaam.
En - En...zou toch ook kunnen?quote:Verder heb ik nog nooit in een wetenschappelijke context gehoord dat mensen die een orgaantransplantatie hebben ondergaan eigenschappen overnemen van de donor. En al was dat onomstotelijk bewezen dan is dat alleen maar een verschrikkelijk sterke aanwijzing dat het bewustzijn juist aan het lichaam gekoppeld is ipv. dat het onafhankelijk bestaat van het lichaam.
disinformatie. Kopt niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:41 schreef nickybol het volgende:
Een BD ervaring wordt opgewekt door een bepaald proces in de hersenen. Door een bepaald deel van de hersenen te stimuleren kun je een bijna-dood ervaring opwekking. Met een bepaalde drug kun je precies hetzelfde resultaat bereiken.
Hey, ik ben buiten mijn lichaam... wow SHIT!!!quote:Het lijkt mij ook niet logisch wanneer mensen die buiten hun lichaam treden een 'geheime boodschap' boven een lamp missen
Onderbouwen zou best leuk zijn. BDE's zijn gewoon wetenschappelijk verklaard. Als jij beweert van niet, dan zul je ook moeten toegeven dat alle religies waar zijn, want wat je tijdens een BDE ziet is sterk afhankelijk van je geloof. De christen ziet Jezus, de hindoe ziet Shiva. Het is een illusie die wordt gemaakt in je hersenen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:02 schreef soulsurvivor het volgende:
disinformatie. Kopt niet.
je kan bepaalde effecten nabootsen door bepaalde delen van hersen te stimuleren.
maar het totaal van zaken die je kan nabootsen, hebben niets met bde te maken.
Dit argument is te goedkoop en onvolledig. Hiermee verklaar je niets.
en om andere maar te citeren; wishfull thinking.
je hebt gelijk, deels. ik denk dat het voor de mens onmogelijk is om de waarheid in zijn volheid te kunnen zien. toch denk ik dat er waarheid is die iedereen kan kennen, ongeacht je subjectiviteit die men normaal kenmerkt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alles wat een mens ziet, is gekleurd door mening en perceptie. Dus mijn punt blijft staan. Je kunt de waarheid niet 'zuiver' zien. Als ik een stoel zie, zie ik een andere stoel dan jij, ook al kijken we naar hetzelfde object.
Dat zul je dan moeten onderbouwen. Je kunt dat wel 'denken', maar dat heeft verder weinig bewijskracht. En wat een persoon van die waarheid ziet is dan ook weer een kwestie van perceptie. Zoals ik nooit kan weten of jij dezelfde stoel ziet als ik, kun jij nooit weten of een hindoe dezelfde god ziet als jij, maar dan met andere ogen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:09 schreef pmb_rug het volgende:
je hebt gelijk, deels. ik denk dat het voor de mens onmogelijk is om de waarheid in zijn volheid te kunnen zien. toch denk ik dat er waarheid is die iedereen kan kennen, ongeacht je subjectiviteit die men normaal kenmerkt.
Dat zegt alleen iets over associaties in de hersenen, en niet het daadwerkelijk bestaan van...quote:De christen ziet Jezus, de hindoe ziet Shiva. Het is een illusie die wordt gemaakt in je hersenen.
Mens is afhankelijk van het denken, denken = beperkt....quote:ik denk dat het voor de mens onmogelijk is om de waarheid in zijn volheid te kunnen zien.
Dat is nu juist mijn punt. Een BDE zegt *niets* over een eventueel leven na de dood, laat staan over het bestaan van (een) god(en).quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:15 schreef Dj_White_Night het volgende:
Dat zegt alleen iets over associaties in de hersenen, en niet het daadwerkelijk bestaan van...
Ik ben aardig, in tegenstelling tot jou, bezig om mijn punten te onderbouwen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Onderbouwen zou best leuk zijn. BDE's zijn gewoon wetenschappelijk verklaard. Als jij beweert van niet, dan zul je ook moeten toegeven dat alle religies waar zijn, want wat je tijdens een BDE ziet is sterk afhankelijk van je geloof. De christen ziet Jezus, de hindoe ziet Shiva. Het is een illusie die wordt gemaakt in je hersenen.
We are borgquote:Ik zie daar het nut niet van in
Ik heb jou nog niet zien onderbouwen waarom BDE's 'echt' zouden zijn en niet verklaard / te verklaren door de wetenschap. Waarom BDE's wetenschappelijk te verklaren zijn, is al eerder uitgelegd door anderen. Je kunt een BDE opwekken en wat er wordt gezien door mensen is in overeenkomst met wat er gebeurt in de hersenen. Natuurlijk kun je altijd nog zeggen "God veroorzaakt die kortsluiting in je hersenen", maar een BDE is vooralsnog geen bewijs voor het bestaan van een god.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:20 schreef soulsurvivor het volgende:
Ik ben aardig, in tegenstelling tot jou, bezig om mijn punten te onderbouwen.
Als jij zegt [ BDE's zijn gewoon wetenschappelijk verklaard ] is dat wel heel goedkoop omdat ik net zaken aanvoer die niet verklaard zijn.
dat mensen indentiteiten die ze zien later invullen naar hun referentiekader van hun aangeleerde religie is niet meer dan logisch.
Mensen herkennen namelijk alleen wat men kent.
[een vliegtuig is namelijk geen vuurspugende vogel zoals de indianen hem beschreven.]
Opvallend is juist dat vooral sterk religieuze mensen hun religie bij terugkomst niet veroordeelde, maar meer eucomenisch gericht werden.
Nog steeds nu ik dit stukje schrijf, vraag ik me af waarom je zo vijandig reageerd [Onderbouwen zou best leuk zijn]. terwijl ik dit in tegenstelling tot jou wel doe.
Ik zie daar het nut niet van in
Ik neem aan dat je deze post bedoelt met 'onderbouwing'. Maar je zegt hier feitelijk helemaal niets. Een BDE kun je opwekken, maar een opgewekte BDE is volgens jou geen echte BDE. Dat is wat ik hier lees. Dat is een nogal nietszeggende bewering. Je kunt ook via de hersenen een orgasme opwekken. Maar dat is dan geen echt orgasme? Je *bent* je hersenen, niets meer en niets minder. Zonder je hersenen ervaar je niets.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:02 schreef soulsurvivor het volgende:
disinformatie. Kopt niet.
je kan bepaalde effecten nabootsen door bepaalde delen van je hersenen te stimuleren.
maar het totaal van zaken die je kan nabootsen, hebben niets met bde te maken.
Dit argument is te goedkoop en onvolledig. Hiermee verklaar je niets.
en om andere maar te citeren; wishfull thinking.
bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb jou nog niet zien onderbouwen waarom BDE's 'echt' zouden zijn en niet verklaard / te verklaren door de wetenschap.
dat je een spiriutuele ervaring kan oproepen is een feit. [en maakt hem niet minder echt]quote:Waarom BDE's wetenschappelijk te verklaren zijn, is al eerder uitgelegd door anderen. Je kunt een BDE opwekken en wat er wordt gezien door mensen is in overeenkomst met wat er gebeurt in de hersenen. Natuurlijk kun je altijd nog zeggen "God veroorzaakt die kortsluiting in je hersenen", maar een BDE is vooralsnog geen bewijs voor het bestaan van een god.
niets in deze wereld ja...quote:Zonder je hersenen ervaar je niets.
die hele serie god bestaat niet [die ik overigens helemaal met plezier gekeken heb] is wel zo eenzijdig en beperkt in de informatie, dat je daar geen objectieve conclusie uit kan trekken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van een ervaring buiten de hersenen en het lichaam om. Ook een out-of-body-experience is wetenschappelijk verklaarbaar. Hersenwetenschapper Swaab heeft vrij nauwkeurig uitgelegd hoe dit alles werkt in God bestaat niet: klik
Wie wil dan ook bewijs hiervoor zien?quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:08 schreef nickybol het volgende:
Flikker nou in godsnaam eens op met "er is geen bewijs voor geen god" Hier wordt ik zo ziek van. Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat. Jezus is vannacht aan mij verschenen. Bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Ik weet zeker dat er boven een grote blauwe smurf is die alles regelt. Bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Dat kun je niet.
Onverklaarbare zaken bestaan niet. Hooguit onverklaarde zaken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:12 schreef soulsurvivor het volgende:
Deze Swaab tipt enkele eigenschappen aan die je mogelijk op zijn manier kan verklaren.
Maar andere [onverklaarbare] zaken laat hij buiten wegen.
Ik heb persoonlijk nog nooit een wetenschapper een dergelijke conclusie zien trekken. Dat zou uitermate dom zijn. Er zijn echter geen zaken die in de richting van een bestaan van een god wijzen en daarom zou het een beetje absurd zijn om het bestaan van zo'n entiteit aan te nemen. Maar zijn bestaan niet aannemen is iets anders dan zijn bestaan ontkennen. 'De wetenschap' zal zich pas met een eventueel bestaan van god gaan bezig houden op het moment dat er sterke aanwijzingen voor zijn bestaan zijn. Ze houden zich immers ook niet bezig met het bestaan van kabouters of eenhoorns, ondanks het feit dat daarover net zoveel verhaaltjes bestaan als over god.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:16 schreef soulsurvivor het volgende:
Maar vaak vragen wetenschappers en hun aanhangers voor bewijs van god en concluderen uitblijven hiervan dat hij niet bestaat. Deze conclusie is wetenschappelijk onverantwoord en inconcequent.
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 24 december 2005 13:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Onverklaarbare zaken bestaan niet. Hooguit onverklaarde zaken.
zie je link: God bestaat nietquote:Op zaterdag 24 december 2005 13:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk nog nooit een wetenschapper een dergelijke conclusie zien trekken. Dat zou uitermate dom zijn.
Ik denk dat jij ook wel weet dat de titel van dat programma er eentje met een dikke knipoog is. Iedere wetenschapper zal moeten toegeven dat het onmogelijk is om te bewijzen dat god niet bestaat. Maar nogmaals: er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij wel bestaat. Net zoals er geen enkele reden is om aan te nemen dat er kabouters en eenhoorns bestaan. Het is vooralsnog een irrelevante vraag voor wetenschappers. De meeste wetenschappers zal het aan hun reet roesten of god al dan niet bestaat. Ze worden alleen steeds lastiggevallen door irritante gelovigen die in de wetenschap een complot tegen god zien.quote:
waarom ga je niet eerst in op alle andere posts waar je nog geen antwoord op hebt gegeven.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook wel weet dat de titel van dat programma er eentje met een dikke knipoog is. Iedere wetenschapper zal moeten toegeven dat het onmogelijk is om te bewijzen dat god niet bestaat. Maar nogmaals: er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij wel bestaat. Net zoals er geen enkele reden is om aan te nemen dat er kabouters en eenhoorns bestaan. Het is vooralsnog een irrelevante vraag voor wetenschappers. De meeste wetenschappers zal het aan hun reet roesten of god al dan niet bestaat. Ze worden alleen steeds lastiggevallen door irritante gelovigen die in de wetenschap een complot tegen god zien.
geen enkele?quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar nogmaals: er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij wel bestaat. Net zoals er geen enkele reden is om aan te nemen dat er kabouters en eenhoorns bestaan. Het is vooralsnog een irrelevante vraag voor wetenschappers.
quote:nummer 1, alles wat wij kunnen zien,ruiken, voelen, horen, proeven en afwegen is 1/oneindigste van god....
ookal krijgen wij 1.000.000.000/oneindigste van de puzzel weten we nog te weinig.
Bv : een mier die de hele aarde bestudeert... logica zegt mij dat dat niet KAN, simpel weg.. ze zijn te klein.
nummer 2, meeste mensen zijn niet eens 100% zeker over zichzelf( Zelf-realisatie) hoe wil je dat God realiseren? of uitsluiten...
nummer 3, het denken staat bekend om los te staan van de feiten (mensen worden namelijk dagelijks voor de gek gehouden).
Dus 100% vertrouwen op het denken garandeert een fout in je conclusie.
nummer 4, Het universum is een proces van expansie en implosie(big bang is de expansie na de implosie, in elkaar zakken)... wat heeft dit process gestart? of was het een "iets uit het niets" gebeuren??? wat volgens natuurkunde/chemie onmogelijk is... massa voor process= massa na process.
De wet van oorzaak en gevolg zegt mij dat er iets die cyclus van het bestaan heeft gestart
nummer 5, Mocht het wetenschappelijk verklaard worden hoe zo'n cyclus ontstaat... hoe komen die omstandigheden, en hoe komen de omstandigheden van de omstandigheden..etc etc etc (tot in de eeuwigheid)
In andere woorden, hoe meer kennis, hoe meer ons verwijdert van het uiteindelijke antwoord.(vanuit gaand dat god bestaat)
nummer 6, alles zit zo (bijna) perfect in elkaar dat er wel een soort van ontwerper achter moet zitten...
persoonlijk heb ik associaties met een negatieve godheid Kal AkA universele Mind.
nummer 7, hoe onstaat leven? een embryo wordt bevrucht maar wat laat het leven?
uiteindelijk dezelfde vraagstelling als het universum... hoe komt iets uit het niets.
kom niet aanzetten met chemie embryo+sperma... want dat komt neer op toeval !
waar valt het dan vandaan? totaal random bullshit, of een systeem?
Er werdt gezegd dat het universum bestaat uit tijd,ruimte en replicatoren....zoja, wat werdt het eerst gerepliceert? het origineel...
Dit hele punt is gebaseerd op het bestaan van god. Logica zegt dat 'als god bestaat' dit punt relevant is, anders niet.quote:nummer 1, alles wat wij kunnen zien,ruiken, voelen, horen, proeven en afwegen is 1/oneindigste van god....
ookal krijgen wij 1.000.000.000/oneindigste van de puzzel weten we nog te weinig.
Bv : een mier die de hele aarde bestudeert... logica zegt mij dat dat niet KAN, simpel weg.. ze zijn te klein.
Dus je mag nergens een idee over hebben of een standpunt innemen als je niet op een budha manier naar jezelf kijkt?quote:nummer 2, meeste mensen zijn niet eens 100% zeker over zichzelf( Zelf-realisatie) hoe wil je dat God realiseren? of uitsluiten...
Volgens mij is de verklaring dat de natuurwetten tijdens of na de big bang zijn ontstaan. Trouwens hoe lost een 'schepper' dit vraagstuk op want hoe is die schepper ontstaan?quote:nummer 4, Het universum is een proces van expansie en implosie(big bang is de expansie na de implosie, in elkaar zakken)... wat heeft dit process gestart? of was het een "iets uit het niets" gebeuren??? wat volgens natuurkunde/chemie onmogelijk is... massa voor process= massa na process.
De wet van oorzaak en gevolg zegt mij dat er iets die cyclus van het bestaan heeft gestart
Dus om vragen te voorkomen moet je vooraf gewoon zeggen dat het een schepper is?quote:nummer 5, Mocht het wetenschappelijk verklaard worden hoe zo'n cyclus ontstaat... hoe komen die omstandigheden, en hoe komen de omstandigheden van de omstandigheden..etc etc etc (tot in de eeuwigheid)
In andere woorden, hoe meer kennis, hoe meer ons verwijdert van het uiteindelijke antwoord.(vanuit gaand dat god bestaat)
*zucht* ID is voor mietjes. Niks zit perfect in elkaar, het meeste zit zo inelkaar dat het net werkt. Als aannemers zouden werken zoals een 'schepper' het menselijk lichaam in elkaar heeft gezet zou het voorbijrijden van een vrachtwagen meer doden opleveren dan de tsunami.quote:nummer 6, alles zit zo (bijna) perfect in elkaar dat er wel een soort van ontwerper achter moet zitten...
persoonlijk heb ik associaties met een negatieve godheid Kal AkA universele Mind.
Totale random bullshit heeft in combinatie met selectie leven gecreerd.quote:nummer 7, hoe onstaat leven? een embryo wordt bevrucht maar wat laat het leven?
uiteindelijk dezelfde vraagstelling als het universum... hoe komt iets uit het niets.
kom niet aanzetten met chemie embryo+sperma... want dat komt neer op toeval !
waar valt het dan vandaan? totaal random bullshit, of een systeem?
Er werdt gezegd dat het universum bestaat uit tijd,ruimte en replicatoren....zoja, wat werdt het eerst gerepliceert? het origineel...
Die post is nu al door 2 mensen compleet onderuit gehaald. Lekker gefundeerd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:52 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ik pik ff een gefundeerde post van Dj_White_Night van een ander topic.:
[..]
Schijnbaar zien sommige mensen een link tussen veel tekst en waarheid; dat zou ook de populariteit van de bijbel verklaren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die post is nu al door 2 mensen compleet onderuit gehaald. Lekker gefundeerd.
je bedoeld dat jij op die post gereageerd hebt in een ander topic.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die post is nu al door 2 mensen compleet onderuit gehaald. Lekker gefundeerd.
neem aan dat dit grappig bedoeld is.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Schijnbaar zien sommige mensen een link tussen veel tekst en waarheid; dat zou ook de populariteit van de bijbel verklaren.
Als iemand een stelling onderbouwd met belabberd slechte argumenten, kun je zeker wel spreken van onderuit halen. En dat die post complete onzin is, is ook zeker. Alle stellingen daarin zijn al minstens honderd keer weerlegd. Ik heb dat gewoon nog een keer overgedaan. Dat sommige mensen compleet onwetend zijn en dat zelf niet eens door hebben, daar kan ik niks aan doen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:41 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
je bedoeld dat jij op die post gereageerd hebt in een ander topic.
dat je daaruit de conclusie trekt dat die post helemaal onderuit gehaald is getuigt van een ongepaste zelfingenomenheid.
Overigens is post er niet voor op onderuit gehaald te worden, maar om bepaalde ideeen en visies te ventileren. De waarheid in levenschouwelijke topics blijft persoonlijk. Hierin is geen sprake van absolute waarheid en kan je al helemaal niet spreken van onderuit halen.
jammer...
For example; a Swiss study (Blanke. et.al, 2002), published in Nature Magazine [4], found that electrical stimulation on the brain region known as the right angular gyrus repeatedly caused out-of-body experiences to the patient[5]. According to this perspective the etiology of the NDE is understood as a result of neurobiological mechanisms, related to such factors as epilepsy and brain stimulation. The similarities amongst the experiences of the many documented cases of NDE may be understood to signify that the pathology of the brain during the dying and reviving process is more or less the same in all humans, as suggested by Russian specialist Dr. Vladimir Negovsky in his book Clinical Death As Seen by Reanimator (Pravda, 2004). However, this model fails to explain NDEs that result from close brushes to death where the brain does not actually suffer trauma, such as a near-miss automobile accident.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:20 schreef soulsurvivor het volgende:
Als jij zegt [ BDE's zijn gewoon wetenschappelijk verklaard ] is dat wel heel goedkoop omdat ik net zaken aanvoer die niet verklaard zijn.
dat mensen indentiteiten die ze zien later invullen naar hun referentiekader van hun aangeleerde religie is niet meer dan logisch.
Mensen herkennen namelijk alleen wat men kent.
ok.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als iemand een stelling onderbouwd met belabberd slechte argumenten, kun je zeker wel spreken van onderuit halen. En dat die post complete onzin is, is ook zeker. Alle stellingen daarin zijn al minstens honderd keer weerlegd. Ik heb dat gewoon nog een keer overgedaan. Dat sommige mensen compleet onwetend zijn en dat zelf niet eens door hebben, daar kan ik niks aan doen.
ja dit zijn de bekende onderzoeken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:51 schreef raphidae het volgende:
[..]
For example; a Swiss study (Blanke. et.al, 2002), published in Nature Magazine [4], found that electrical stimulation on the brain region known as the right angular gyrus repeatedly caused out-of-body experiences to the patient[5]. According to this perspective the etiology of the NDE is understood as a result of neurobiological mechanisms, related to such factors as epilepsy and brain stimulation. The similarities amongst the experiences of the many documented cases of NDE may be understood to signify that the pathology of the brain during the dying and reviving process is more or less the same in all humans, as suggested by Russian specialist Dr. Vladimir Negovsky in his book Clinical Death As Seen by Reanimator (Pravda, 2004). However, this model fails to explain NDEs that result from close brushes to death where the brain does not actually suffer trauma, such as a near-miss automobile accident.
A well-known scientific hypothesis that attempts to explain NDEs was originally suggested by Dr. Karl Jansen (1995;1997) and deals with accounts of the side-effects of the drug Ketamine. Ketamine was used as an anesthetic on U.S. soldiers during the Vietnam War; but its use was abandoned and never spread to civilian use because the soldiers complained about sensations of floating above their body and seeing bright lights. Further experiments by numerous researchers verified that intravenous injections of ketamine could reproduce all of the commonly cited features of an NDE; including a sense that the experience is "real" and that one is actually dead, separation from the body, visions of loved ones, and transcendent mystical experiences.
Ketamine acts in part by blocking the NMDA receptor for the neurotransmitter glutamate. Glutamate is released in abundance when brain cells die, and if it weren't blocked, the glutamate overload would cause other brain cells to die as well. In the presence of excess glutamate, the brain releases its own NMDA receptor blocker to defend itself; and it is these blockers Dr. Jansen (amongst others) hypothesize as the cause of many NDEs. Shawn Thomas, director of Neurotransmitter.net, has suggested that agmatine is the key substance involved in near-death experiences [6].
Maakt dat zo'n gebeurtenis dan minder waar?quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als jij beweert dat er zaken zijn waarbij iemand iets in een andere ruimte waarnam en navertelde, lever dan ook daar even bewijs bij. Volgens mij zijn er namelijk geen geverifieerde zaken waarbij zoiets plaatsvond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |