Nee...quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:59 schreef Christine het volgende:
Is dat standaard dat je geld krijgt? Mijn geld is op namelijk
Sommige mensen schijnen hun eindejaarsuitkering zwart te ontvangenquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:59 schreef Ole het volgende:
Bruto 700 euro ongeveer. Er zal wel weinig van overblijven![]()
Oeh, dan ga ik mijn loonstrookjes even opzoeken. Waar zou het moeten staan?quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Nee...
Bij mij staat het onderaan mijn loonstrook. In mijn geval is het vastgelegd in de CAO.
Vast niet..quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Oeh, dan ga ik mijn loonstrookjes even opzoeken. Waar zou het moeten staan?
Ik werk als uitzendkracht momenteel, staat het daar ook in de CAO?
onder aan je loonstroonje, vaak is het een percentage. In mijn geval was het contant, maar dat is niet erg gebruikelijk.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Oeh, dan ga ik mijn loonstrookjes even opzoeken. Waar zou het moeten staan?
Ik werk als uitzendkracht momenteel, staat het daar ook in de CAO?
Ik ga gelijk even kijkenquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:02 schreef Ole het volgende:
[..]
Vast niet..
Als uitzendkracht kun je wel kijken of je een saldo feestdagen/vakantietoeslag hebt op je loonstrook. Misschien kun je dat wel opvragen..
Je benadeeld de gemeenschap voor ca. 250 euroquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
onder aan je loonstroonje, vaak is het een percentage. In mijn geval was het contant, maar dat is niet erg gebruikelijk.
ja, foei!quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:00 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Sommige mensen schijnen hun eindejaarsuitkering zwart te ontvangen![]()
Daar zou hard tegen opgetreden moeten worden want ze bedonderen willens en wetens de belastingdienst!!
"contant" is niet gelijk aan "zwart" hoor!quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je benadeeld de gemeenschap voor ca. 250 euro![]()
Dat ga ik sowieso doen, want per 1 januari heb ik een contract en ben ik geen uitzendkracht meerquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:11 schreef Ole het volgende:
Kun je in elk geval vragen of je dat uitgekeerd kan krijgen. Bij uitzendbureaus hoeft dat niet altijd in mei/juni
De Belgische gemeenschap want daar woont ie (of loop ik alwer achter).quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je benadeeld de gemeenschap voor ca. 250 euro![]()
Vakantiegeldquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
8% is het meestal toch?
Eindejaarsuitkering is bij ons ongeveer hetzelfde % als het vakantiegeld, dus vandaar die 8%.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vakantiegeld
Wij krijgen geen eindejaarsuitkering.
(13e maand is in januari)
42% eraf helaas...quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
3000 euro bruto ofzo... zal na diefstal van de staat niet veel van overblijven
Als je om de 4 weken betaald krijgt, dan kun je niet spreken van een dertiende maand, je hebt namelijk gewoon gewerkt voor die dertiende periode en krijgt waarschijnlijk betaalt voor steeds 4 weken werk en niet voor een maand . . . . . . Je hebt gewoon een dertiende salarisperiode.quote:Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef sanger het volgende:
Buiten standaard een 13de periode (salaris per 4 weken ipv maand) krijg ik ook een bonus. Hoeveel hoor ik nog deze week. Ik verwacht minimaal een bruto maandsalaris, misschien wel 2.
Ben handelaar in vrije goederen.quote:Op maandag 19 december 2005 08:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat voor beroep heb je dan ?
Ow, zeg dat dan, die krijg ik nog eens in Meiquote:Op maandag 19 december 2005 16:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ben handelaar in vrije goederen.
Winstuitkering.
Klein bedrijfje?quote:Op maandag 19 december 2005 09:00 schreef Basp1 het volgende:
Damn wat een mensen hier met goede secundaire arbedisvoorwaarden. Ik weet het nog niet, het bedrijf waar ik werk heeft wel winst gedraaid, maar een groot gedeelte van de winst wordt afgeroomd naar een investeringsmaatschappij toe. En het winstuitkeringspercentage wordt door het humeur van de directeur bepaald.
Ik krijg per 4 weken meer dan per maand bij mijn vorige werkgever.quote:Op maandag 19 december 2005 12:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Als je om de 4 weken betaald krijgt, dan kun je niet spreken van een dertiende maand, je hebt namelijk gewoon gewerkt voor die dertiende periode en krijgt waarschijnlijk betaalt voor steeds 4 weken werk en niet voor een maand . . . . . . Je hebt gewoon een dertiende salarisperiode.
Niet jezelf blij maken met een beetje lucht
60 medewerkers. Zit nog een directeur eigenaar in (welke verhuist is naar protugal dus die zien we nog maar 10* per jaar) , en 3 andere nitwits als managers. Waarbij vermeld moet worden dat die managers qau auto's en andere secundaire arbeidsvoorwaarden wel heel goed voor zich zelf zorgen. Maar de medwerkers die het produkt maken ach die boeien niet zoveelquote:
Ik heb net gehoord:quote:Op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
60 medewerkers. Zit nog een directeur eigenaar in (welke verhuist is naar protugal dus die zien we nog maar 10* per jaar) , en 3 andere nitwits als managers. Waarbij vermeld moet worden dat die managers qau auto's en andere secundaire arbeidsvoorwaarden wel heel goed voor zich zelf zorgen. Maar de medwerkers die het produkt maken ach die boeien niet zoveel
Ik zit ook nog te wachten op mijn beoordelingsgesprek, ben benieuwd of dat nog dit jaar gaat plaats vinden. Ik denk van wel, op vrijdagochtend 1 uur voordat de kerstborrel begint, anders zou de bedrijfsleider weer teveel moeten discusieren met mij, en dat vind ie niet leuk om met argumenten bestreden te worden.
Ook al heb je een beter salaris bij je nieuwe werkgever, dan nog is het geen 13e maand maar een 13e salarisperiode. Behoorlijk verschil!quote:Op woensdag 21 december 2005 14:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik krijg per 4 weken meer dan per maand bij mijn vorige werkgever.
Het is voor mij dus wel een "dertiende maand" zonder er normaal op achteruit te gaan.
Ach laat me in die waan joh!quote:Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook al heb je een beter salaris bij je nieuwe werkgever, dan nog is het geen 13e maand maar een 13e salarisperiode. Behoorlijk verschil!
Weet iemand trouwens een omrekensleutel?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Wij krigje altijd een bedrag van bijna 600 euro bruto. Je kan het ook netto inzetten in vrije dagen of in je pensioen storten.
Maar ik laat het in geld uitkeren en dan blijft er zo'n 4oo euro van over.
quote:Op woensdag 21 december 2005 15:59 schreef sanger het volgende:
Volgens mij wordt het extra belast toch?
Let wel even op over een paar jaar zitten er weer 53 weken in 1 jaar, Waar ik werk hebben ze vorig jaar de boel genaaid en toch de laatste periode maar 4 weken uitbetaald, terwijl die periode toch 5 weken had. Ja hadden ze als smoes in je contract staat een jaarsalaris, ja zeg ik als ik salarisonderhandlingen voer is het over een 4 weeks salaris. Ach die zaak loopt nog wel bij de bond, die ermee naar de rechter gaat.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ach laat me in die waan joh!
Ik snap heus het verschil wel, alleen zie ik het als een dertiende maand. Het geld gaat direct naar de spaarrekening ook nog een dus.
Dus tegen hetzelfde tarief als je salaris?quote:
Jaquote:Op woensdag 21 december 2005 16:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus tegen hetzelfde tarief als je salaris?
tja, ik zit hier op de boekhouding, dus ik maak het zelf overquote:Op woensdag 21 december 2005 16:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Let wel even op over een paar jaar zitten er weer 53 weken in 1 jaar, Waar ik werk hebben ze vorig jaar de boel genaaid en toch de laatste periode maar 4 weken uitbetaald, terwijl die periode toch 5 weken had. Ja hadden ze als smoes in je contract staat een jaarsalaris, ja zeg ik als ik salarisonderhandlingen voer is het over een 4 weeks salaris. Ach die zaak loopt nog wel bij de bond, die ermee naar de rechter gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |