abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:52:27 #76
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_33159823
Eik vind ik dat de wet zo moet worden dat je altijd een auto mag doorzoeken. Hoef je ook geen kunstgrepen meer uit te halen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:54:13 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33159858
Wat Redux zegt,
Rido en lord veneries lopen hier enorm te hete lucht te produceren zonder de problematiek te kennen, noch ff de moeite te nemen naar de problematiek. Maar wel een mening hebben over de rechtmatigheid van deze actie, dan vraag je je af hoe goed ze zich daarover geinformeerd hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33159881
Zoals NewOrder al aangaf, fouilleren is niet altijd nodig.

Neem de duitse snelwegen, daar hebben ze op sommige plaatsen gewoon politiebureaus aan de snelweg. Bij incidenten kunnen de agenten in no-time ter plaatse zijn of een snelweg compleet af kunnen zetten.

Ook kan de politie met (on)opvallende auto's regelmatig een bezoek brengen aan de beruchte parkeerplaatsen. Of een bliksemactie houden: plotseling de uitgang van een willekeurige parkeerplaats afzetten en iedereen op de parkeerplaats natrekken. De criminelen haal je er dan zo tussen uit. Als je dan iedereen gehad hebt, boel inpakken, wegwezen en evenlater een andere parkeerplaats uitzoeken.

Dat lijkt me minstens zo effectief als zo'n grote controle waarbij ze iedereen te grazen nemen. Vooral omdat de criminelen op ten duur geen flauw benul meer hebben waar ze toe kunnen slaan. En de enige mensen die je hiermee treft zijn de potentiele slachtoffers (die je netjes de situatie uit kunt leggen).

Er zijn dus genoeg mogelijkheden die op meer begrip van het publiek kunnen rekenen. Nogmaals, dit komt bij mij over als een controle om de staatskas te spekken.
Don't hurry, be crappy!
pi_33159892
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, je hebt een mening klaar zonder te weten wat de problematiek daar is, en zonder je ook maar even te verdiepen naar de problematiek aldaar?
Omdat je er zelf langsjeest en niets ziet is er dus ook niets aan de hand?
Er zijn overvallen gepleegd, diefstallen, roof..
Ja en de grootste hoeveelheid bekeuringen is weer eens voor snelheidsovertredingen en bestuurders die hun papieren vergeten zijn. Inderdaad, hiermee wordt een gevoelige slag toegebracht aan de hoeveelheden overvallen, diefstallen en roof...

Ik ben inderdaad bang vanwege terrorisme. Maar allang niet meer dat ik zelf slachtoffer ervan zal worden want die kans is nogal klein. Ik ben wel bang voor de overheid die de angst voor het terrorisme aangrijpt om de wetgeving zo aan te passen dat die overheid een Big-Brother achtige macht krijgt over zijn "onderdanen"... Doodeng, echt waar. En blijkbaar hebben we met zijn allen NOG niets geleerd uit het verleden, waarin twijfelachtige regimes toch ook al meerdere keren op een ogenschijnlijk volstrekt legitieme manier de macht naar zich toe wisten te trekken...

Donner is voor mij als persoon op dit moment een grotere bedreiging dan Osama Bin Laden. Van Donner heb ik namelijk echt iets te vrezen, nl. dat mijn persoonlijke levenssfeer steeds meer wordt aangetast door een overheid die zelf zo onbetrouwbaar is als maar mogelijk is.
pi_33159923
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:
Eik vind ik dat de wet zo moet worden dat je altijd een auto mag doorzoeken. Hoef je ook geen kunstgrepen meer uit te halen.
Dit bedoel ik dus... Doodeng, dit soort gedachten.
pi_33159968
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Redux zegt,
Rido en lord veneries lopen hier enorm te hete lucht te produceren zonder de problematiek te kennen, noch ff de moeite te nemen naar de problematiek. Maar wel een mening hebben over de rechtmatigheid van deze actie, dan vraag je je af hoe goed ze zich daarover geinformeerd hebben.
Uit de "oogst" van deze actie blijkt toch ook dat er op zijn minst gerede twijfel bestaat over de rechtmatigheid ervan?
pi_33160066
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Uit de "oogst" van deze actie blijkt toch ook dat er op zijn minst gerede twijfel bestaat over de rechtmatigheid ervan?
Hoezo? Het is bij een risico toch niet op voorhand bekend wat je gaat tegenkomen?
pi_33162354
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:03 schreef Redux het volgende:
Hoezo? Het is bij een risico toch niet op voorhand bekend wat je gaat tegenkomen?
Kom op zeg, het is de 50ste keer!
Don't hurry, be crappy!
pi_33162926
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:37 schreef RiDo78 het volgende:
Kom op zeg, het is de 50ste keer!
Ken je de 'score' van de andere 49 controleacties?
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:29:09 #85
45206 Pietverdriet
pi_33165003
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Oh, dus zonder te weten waarom dit soort acties worden gevoerd al te gaan blaten is geen reden om mensen te zeggen dat ze dom bezig zijn? Mensen die al met een oordeel klaar staan zonder te weten waarover het gaat, daar heb ik gerede twijfel bij hun oordelingsvermogen over de toelaatbaarheid van dit soort acties.
Kortom, deze twee clowns moeten eerst maar eens zich verdiepen in wat er speelt voordat ze met poep gooien.
pi_33165414
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:05 schreef Redux het volgende:
Ken je de 'score' van de andere 49 controleacties?
Nee dat niet. maar het zal wel financieel interessant geweest zijn.
Don't hurry, be crappy!
pi_33165603
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, dus zonder te weten waarom dit soort acties worden gevoerd al te gaan blaten is geen reden om mensen te zeggen dat ze dom bezig zijn? Mensen die al met een oordeel klaar staan zonder te weten waarover het gaat, daar heb ik gerede twijfel bij hun oordelingsvermogen over de toelaatbaarheid van dit soort acties.
Kortom, deze twee clowns moeten eerst maar eens zich verdiepen in wat er speelt voordat ze met poep gooien.
Je hebt mij niet horen zeggen dat ze dom bezig zijn. Ik heb het voornamelijk over het misbruiken van het fouilleren en het al dan niet onterrecht aanmerken van een gebied als 'risicogebied'. En je maakt mij niet wijs dat het noodzakelijk is dat iedereen gefouilleerd moet worden.

Bij het invoeren van deze wet werd door de politiek toegezegd dat preventief foulleren alleen in risicogebieden zou mogen. Nou daar hebben ze zich aan gehouden, maar blijkbaar kan elk gebied zomaar een risico gebied worden. Met als gevolg dat je vrijwel overal gefouilleerd kunt worden.
Don't hurry, be crappy!
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:58:05 #88
45206 Pietverdriet
pi_33165728
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:54 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Je hebt mij niet horen zeggen dat ze dom bezig zijn.
Daarmee doelde ik op jou en lord veneries, jullie zijn dom bezig al een mening te hebben zonder te weten waarover
quote:
Ik heb het voornamelijk over het misbruiken van het fouilleren en het al dan niet onterrecht aanmerken van een gebied als 'risicogebied'. En je maakt mij niet wijs dat het noodzakelijk is dat iedereen gefouilleerd moet worden.
Zonder dat je weet wat er speelt
quote:
Bij het invoeren van deze wet werd door de politiek toegezegd dat preventief foulleren alleen in risicogebieden zou mogen. Nou daar hebben ze zich aan gehouden, maar blijkbaar kan elk gebied zomaar een risico gebied worden. Met als gevolg dat je vrijwel overal gefouilleerd kunt worden.
Maar je hebt ondanks mijn vraag daarnaar nog geen betere oplossing
pi_33167468
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar je hebt ondanks mijn vraag daarnaar nog geen betere oplossing
Niet als jij alleen leest wat je wilt lezen nee.
Don't hurry, be crappy!
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:16:52 #90
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33167807
heel goed die controlles
politie maakt zich nuttig.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33183780
van mij mag de politie dit overal gaan doen. Iedereen zit toch te zeiken dat er meer blauw op straat moet?
  zondag 18 december 2005 @ 08:38:31 #92
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33183782
quote:
Op zondag 18 december 2005 08:35 schreef swashbuckler het volgende:
van mij mag de politie dit overal gaan doen. Iedereen zit toch te zeiken dat er meer blauw op straat moet?
't Is ook nooit goed.

Blijkbaar zijn er redenen om dit te doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Eindredactie Games zondag 18 december 2005 @ 08:48:02 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33183801
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach ja, wat je al niet doet om een beetje te zieken.
dan heb je gewoon niks beters te doen....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 18 december 2005 @ 08:50:25 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33183809
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:47 schreef Redux het volgende:

zoals in jouw geval.
of in jouw geval met polen, die schijnbaar massaal onze winkels leegroven
  zondag 18 december 2005 @ 08:51:11 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33183813
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TS heeft wel een punt. Er is bij invoering duidelijk gezegd dat het niet te pas en te onpas gebruikt zou gaan worden, alleen als er vermoedens waren van zware criminaliteit of als een gebied als risicogebied te boek staat. Een stuk snelweg gewoon even tot risicogebied verklaren en bij een verkeerscontrole gaan controleren vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

En dat geneuzel van "Als je niks te verbergen hebt maakt het niks uit" komt ook mijn strot uit. Ik woon goddomme niet in een oud Oostblokland waar de staat bepaalt wat ze met me doen.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er zijn ontwikkelingen die de overheid zal misbruiken om de onschuldige burger nog beter in de gaten te houden. Zie het dus somber in. En aangezien het stemvee op die partijen blijft stemmen. Zal het alleen maar erger worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Eindredactie Games zondag 18 december 2005 @ 08:51:16 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33183814
quote:
Op zondag 18 december 2005 08:38 schreef popolon het volgende:

[..]

't Is ook nooit goed.

Blijkbaar zijn er redenen om dit te doen.
je hebt blauw opstraat e blauw op straat....
  zondag 18 december 2005 @ 08:55:55 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33183823
quote:
Op zondag 18 december 2005 08:51 schreef donald_dick het volgende:

[..]

je hebt blauw opstraat e blauw op straat....
Dan heb je een goede bril nodig. Ik zie die etters nooit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33183880
quote:
Op zondag 18 december 2005 08:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan heb je een goede bril nodig. Ik zie die etters nooit.
ja die zijn natuurlijk aan het uitslapen na al die nachtelijke acties op verre snelwegen
pi_33183940
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Redux zegt,
Datzelfde geld overigens voor jou. Jij neemt zonder meer aan dat de politie goed gehandeld en het gebied terecht tot een risicogebied is uitgeroepen. Terwijl als je de oogst ziet, die uitermate mager is voor een risicogebied. Dan kun je je dus terecht afvragen of het gebied wel echt een risicogebied was.
  zondag 18 december 2005 @ 09:56:17 #100
45206 Pietverdriet
pi_33184043
quote:
Op zondag 18 december 2005 09:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Datzelfde geld overigens voor jou. Jij neemt zonder meer aan dat de politie goed gehandeld en het gebied terecht tot een risicogebied is uitgeroepen.
Nee, ik weet hoe gevaarlijk het daar kan zijn, ik weet hoe de criminaliteit daar is toegenomen,.
quote:
Terwijl als je de oogst ziet, die uitermate mager is voor een risicogebied. Dan kun je je dus terecht afvragen of het gebied wel echt een risicogebied was.
Boehoehoe
Er zijn niet direct spetterende resultaten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')