Ja en de grootste hoeveelheid bekeuringen is weer eens voor snelheidsovertredingen en bestuurders die hun papieren vergeten zijn. Inderdaad, hiermee wordt een gevoelige slag toegebracht aan de hoeveelheden overvallen, diefstallen en roof...quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, je hebt een mening klaar zonder te weten wat de problematiek daar is, en zonder je ook maar even te verdiepen naar de problematiek aldaar?
Omdat je er zelf langsjeest en niets ziet is er dus ook niets aan de hand?
Er zijn overvallen gepleegd, diefstallen, roof..
Dit bedoel ik dus... Doodeng, dit soort gedachten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:
Eik vind ik dat de wet zo moet worden dat je altijd een auto mag doorzoeken. Hoef je ook geen kunstgrepen meer uit te halen.
Uit de "oogst" van deze actie blijkt toch ook dat er op zijn minst gerede twijfel bestaat over de rechtmatigheid ervan?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Redux zegt,
Rido en lord veneries lopen hier enorm te hete lucht te produceren zonder de problematiek te kennen, noch ff de moeite te nemen naar de problematiek. Maar wel een mening hebben over de rechtmatigheid van deze actie, dan vraag je je af hoe goed ze zich daarover geinformeerd hebben.
Hoezo? Het is bij een risico toch niet op voorhand bekend wat je gaat tegenkomen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Uit de "oogst" van deze actie blijkt toch ook dat er op zijn minst gerede twijfel bestaat over de rechtmatigheid ervan?
Kom op zeg, het is de 50ste keer!quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:03 schreef Redux het volgende:
Hoezo? Het is bij een risico toch niet op voorhand bekend wat je gaat tegenkomen?
Ken je de 'score' van de andere 49 controleacties?quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:37 schreef RiDo78 het volgende:
Kom op zeg, het is de 50ste keer!
Oh, dus zonder te weten waarom dit soort acties worden gevoerd al te gaan blaten is geen reden om mensen te zeggen dat ze dom bezig zijn? Mensen die al met een oordeel klaar staan zonder te weten waarover het gaat, daar heb ik gerede twijfel bij hun oordelingsvermogen over de toelaatbaarheid van dit soort acties.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Uit de "oogst" van deze actie blijkt toch ook dat er op zijn minst gerede twijfel bestaat over de rechtmatigheid ervan?
Nee dat niet. maar het zal wel financieel interessant geweest zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:05 schreef Redux het volgende:
Ken je de 'score' van de andere 49 controleacties?
Je hebt mij niet horen zeggen dat ze dom bezig zijn. Ik heb het voornamelijk over het misbruiken van het fouilleren en het al dan niet onterrecht aanmerken van een gebied als 'risicogebied'. En je maakt mij niet wijs dat het noodzakelijk is dat iedereen gefouilleerd moet worden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, dus zonder te weten waarom dit soort acties worden gevoerd al te gaan blaten is geen reden om mensen te zeggen dat ze dom bezig zijn? Mensen die al met een oordeel klaar staan zonder te weten waarover het gaat, daar heb ik gerede twijfel bij hun oordelingsvermogen over de toelaatbaarheid van dit soort acties.
Kortom, deze twee clowns moeten eerst maar eens zich verdiepen in wat er speelt voordat ze met poep gooien.
Daarmee doelde ik op jou en lord veneries, jullie zijn dom bezig al een mening te hebben zonder te weten waaroverquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:54 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Je hebt mij niet horen zeggen dat ze dom bezig zijn.
Zonder dat je weet wat er speeltquote:Ik heb het voornamelijk over het misbruiken van het fouilleren en het al dan niet onterrecht aanmerken van een gebied als 'risicogebied'. En je maakt mij niet wijs dat het noodzakelijk is dat iedereen gefouilleerd moet worden.
Maar je hebt ondanks mijn vraag daarnaar nog geen betere oplossingquote:Bij het invoeren van deze wet werd door de politiek toegezegd dat preventief foulleren alleen in risicogebieden zou mogen. Nou daar hebben ze zich aan gehouden, maar blijkbaar kan elk gebied zomaar een risico gebied worden. Met als gevolg dat je vrijwel overal gefouilleerd kunt worden.
Niet als jij alleen leest wat je wilt lezen nee.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar je hebt ondanks mijn vraag daarnaar nog geen betere oplossing
't Is ook nooit goed.quote:Op zondag 18 december 2005 08:35 schreef swashbuckler het volgende:
van mij mag de politie dit overal gaan doen. Iedereen zit toch te zeiken dat er meer blauw op straat moet?
dan heb je gewoon niks beters te doen....quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach ja, wat je al niet doet om een beetje te zieken.
of in jouw geval met polen, die schijnbaar massaal onze winkels leegrovenquote:
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er zijn ontwikkelingen die de overheid zal misbruiken om de onschuldige burger nog beter in de gaten te houden. Zie het dus somber in. En aangezien het stemvee op die partijen blijft stemmen. Zal het alleen maar erger worden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TS heeft wel een punt. Er is bij invoering duidelijk gezegd dat het niet te pas en te onpas gebruikt zou gaan worden, alleen als er vermoedens waren van zware criminaliteit of als een gebied als risicogebied te boek staat. Een stuk snelweg gewoon even tot risicogebied verklaren en bij een verkeerscontrole gaan controleren vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
En dat geneuzel van "Als je niks te verbergen hebt maakt het niks uit" komt ook mijn strot uit. Ik woon goddomme niet in een oud Oostblokland waar de staat bepaalt wat ze met me doen.
je hebt blauw opstraat e blauw op straat....quote:Op zondag 18 december 2005 08:38 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is ook nooit goed.
Blijkbaar zijn er redenen om dit te doen.
Dan heb je een goede bril nodig. Ik zie die etters nooit.quote:Op zondag 18 december 2005 08:51 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je hebt blauw opstraat e blauw op straat....
ja die zijn natuurlijk aan het uitslapen na al die nachtelijke acties op verre snelwegenquote:Op zondag 18 december 2005 08:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan heb je een goede bril nodig. Ik zie die etters nooit.
Datzelfde geld overigens voor jou. Jij neemt zonder meer aan dat de politie goed gehandeld en het gebied terecht tot een risicogebied is uitgeroepen. Terwijl als je de oogst ziet, die uitermate mager is voor een risicogebied. Dan kun je je dus terecht afvragen of het gebied wel echt een risicogebied was.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Redux zegt,
Rido en lord veneries lopen hier enorm te hete lucht te produceren zonder de problematiek te kennen, noch ff de moeite te nemen naar de problematiek. Maar wel een mening hebben over de rechtmatigheid van deze actie, dan vraag je je af hoe goed ze zich daarover geinformeerd hebben.
Nee, ik weet hoe gevaarlijk het daar kan zijn, ik weet hoe de criminaliteit daar is toegenomen,.quote:Op zondag 18 december 2005 09:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Datzelfde geld overigens voor jou. Jij neemt zonder meer aan dat de politie goed gehandeld en het gebied terecht tot een risicogebied is uitgeroepen.
Boehoehoequote:Terwijl als je de oogst ziet, die uitermate mager is voor een risicogebied. Dan kun je je dus terecht afvragen of het gebied wel echt een risicogebied was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |