Malle Genjuro, BB zal het even uitleggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:21 schreef Genjuro het volgende:
http://www.angelfire.com/dragon2/powerpuncher/marciano.html
Part of it lies in how a fighter sets himself when he delivers his blow. A pure boxer stylist will be on his toes, mobile, with little contact with the floor when he hits. The force of his impact comes from his arms and shoulders only. But a slugger, a Jim Jefferies, Joe Louis, Dempsey, Frazier, Foreman, Tyson, or Marciano, will plant his feet flat as he punches, using the floor for leverage to get more of his body weight behind the punch.
Weet iemand wat dit juist wilt zeggen, want ik snap het niet
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd alquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:16 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Malle Genjuro, BB zal het even uitleggen
Boksers 'dansen' toch vaak? Dat bedoelen ze met een boksersstijl die gericht is op mobiliteit, op beweeglijkheid. Als je dan slaat, dan komt de kracht vanuit je armen en schouders, je lichaamsgewicht heeft er weinig mee te maken. Je kunt je lichaamsgewicht alleen gebruiken als je zoals de echte strikers je voorste voet plat hebt. Probeer beide manieren maar uit![]()
Ik vind de sluggermethode ook beterquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd al![]()
Ik dacht echt dat ik een nieuwe techniek had gevonden om mn slagkracht nog te verhogenspijtig dus
Vooral dat "using the floor for leverage" klinkt wat raar...
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
Ik zet 't maar even in mijn favorieten, op vrijdagavond ga ik zoiets niet lezen, maar dank voor die link.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785
du blöder Jüde!
daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
mn site rippen wat doe jequote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
du blöder Jüde!
daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
nm, zolang iedereen het maar useful vindquote:Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
just niet, tussen de 2 en de 6 herhalingen, dan bouw je kracht opquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:48 schreef cultheld het volgende:
Oké, gewoon niet op massa trainen dus en 15 herhalingen gebruiken bij dingen als bankdrukken, rugspieren en dumbells.
Met krachttraining train je juist die snelle spiervezels, de trage spiervezels worden voornamelijk getrained bij langdurig sporten. Daarom dat sprinters meestal goed gespierd zijn, terwijl marathonlopers graatmager zijnquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.
Als je bv aan bankdrukken doet en daar ver in gaat dan krijg je korte, compacte spieren, komt de lenigheid niet ten goede, ook train je daarmee voornamelijk de langzame spiercellen(je hebt snelle en langzame, zal vast zo officieel niet heten, maar goed), wat de wat meer explosieve snelheid niet ten goede komt.
Neem als bv een echte bodybuilder, vaak erg sterk, maar zo langzaam als dikke stront, is niet ideaal voor vechtsport dus
Aanvulling...
Voor vechtsport doe je ook aan krachttraining, je pakt het alleen zo aan dat de spieren mooi lang en soepel blijven, kracht en soepelheid, dat is waar het om gaat.
Yep, erg vet iddquote:Op zondag 19 maart 2006 21:31 schreef uppie83 het volgende:
Iemand net de finale van K1 max Japan gezien??? Geweldige vechter die Sato![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:41 schreef cultheld het volgende:
Ja, ik ook. Ik zou hem wel eens willen zien vechten tegen Puramuk of Drago.
JJ is even goed te gebruiken voor zelfverdediging als elke andere traditionele martial arts, en spijtig genoeg is dat enorm beperktquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:39 schreef Dacide het volgende:
en in hoeverre is jiu jitsu te gebruiken als zelfverdedigingssport..
Tot zover ik weet is traditionele JJ enkel worpen, als er slaan en schoppen in wordt verwerkt is het niet meer de traditionele vormquote:En als laatst: hoe zit t met de trap en slaan technieken ervan?
Sorry maar dit slaat de plank flink mis.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Genjuro het volgende:
[..]
JJ is even goed te gebruiken voor zelfverdediging als elke andere traditionele martial arts, en spijtig genoeg is dat enorm beperkt
[..]
Tot zover ik weet is traditionele JJ enkel worpen, als er slaan en schoppen in wordt verwerkt is het niet meer de traditionele vorm
Echter het laat 1 heel belangrijk punt handig achterwege: indien je helemaal geen vechtsport beheerst is de kans dat je het er eens stuk slechter afbrengt nog veel groter. Dat hij door zijn training te lang zou wachten vindt ik een tamelijk onzinnige bewering en heeft meer met de persoon dan zijn training te maken. Het zorgt ervoor dat hij in ieder geval een stuk beter aanvallen kan afweren en ontwijken.quote:Op zondag 2 april 2006 00:19 schreef Genjuro het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7674028043115699716&q=tyson&pl=true&auto=true
Mooi filmpje, met veel waarheid erin
Weet ik zo nog niet, vechtsport kan een vals gevoel van veiligheid geven, wat bij sommige mensen betekend dat ze onverantwoorde zaken gaan doen. Ik doel bevoorbeeld op het ontwapenen van een tegenstander met een mes, wie dat in de praktijk doet speelt met zijn leven.quote:Op zondag 2 april 2006 17:09 schreef Tobz het volgende:
[..]
Echter het laat 1 heel belangrijk punt handig achterwege: indien je helemaal geen vechtsport beheerst is de kans dat je het er eens stuk slechter afbrengt nog veel groter. Dat hij door zijn training te lang zou wachten vindt ik een tamelijk onzinnige bewering en heeft meer met de persoon dan zijn training te maken. Het zorgt ervoor dat hij in ieder geval een stuk beter aanvallen kan afweren en ontwijken.
Eigenlijk moet je dit filmpje alleen beluisteren aangezien het beeldmateriaal gewoon gespeeld is en dus niet objectief is. De suggestieve aard ervan maakt hele fimplje zelfs tamelijk belachelijk.
Ik ben het echter wel eens met een bepaald argument: zodra een vechtsport serieus voor competitie gaat trainen verminderd het in waarde voor zelfverdediging. Echter het zal nog altijd beter zijn dan gewoon niks doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |