dat is precies wat ik ook dacht.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:49 schreef Aventura het volgende:
Waarom laat men het zover komen dan vraag ik me af. Het kind moet ongelofelijk veel pijn hebben gehad. en het is een wonder dat het nog niet is gestikt of verhongerd. Vaag hoor.
Daar is ook een soort Hoogervorst bezig geweest natuurlijk. Het zal best een hoop geld kosten om al die kilo's chirurgisch te laten verwijderen met een basisverzekering.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:49 schreef Aventura het volgende:
Waarom laat men het zover komen dan vraag ik me af. Het kind moet ongelofelijk veel pijn hebben gehad. en het is een wonder dat het nog niet is gestikt of verhongerd. Vaag hoor.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Daar is ook een soort Hoogervorst bezig geweest natuurlijk. Het zal best een hoop geld kosten om al die kilo's chirurgisch te laten verwijderen met een basisverzekering.
Lijkt me dat er gewoon geen geld voor was en dat mensen nu geld gaan storten voor het fonds dat dit mogelijk heeft gemaakt? Maar goed: tziet er wel erg eng uit inderdaadquote:a Haitian girl
Dat kan gewoon uitrekken hoor. Je ziet op tv ook wel eens mensen die door een of andere ziekte of brandwonden hele lappen haar kwijt zijn, terwijl er op andere plaatsen nog genoeg zit. Dan rekken ze die huid ook op en dan verdelen ze het weer over de rest van het hoofdquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:18 schreef pberends het volgende:
Erg zielig inderdaad, en dan zijn er nog mensen die in God geloven.
Maar hoe kan die huid zo erg uitrekken? Of maakt het lichaam gewoon nieuwe huid aan?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:59 schreef innepin het volgende:
Ik vraag me af hoe de operatie is gegaan![]()
Het is dus nog ook nog niet eens allemaal betaald.quote:MIAMI - A 14-year-old Haitian girl underwent a rare operation Wednesday to remove much of a 16-pound tumor-like growth on her face that all but obliterated her features.
Doctors at Holtz Children's Hospital finished operating on Marlie Casseus about 11:40 p.m., nearly 16 hours after the procedure began. The surgery is the first of many she will have to undergo.
A nonprofit group brought Casseus to the U.S. in September after the painful growth became so big it began to crush her breathing passage. The doctors are donating their time.
"I don't know how to thank you for this," her mother, Maleine Antoine, told doctors through a translator at a news conference. "I cannot express my emotions."
Casseus suffers from a rare form of polyostotic fibrous dysplasia, a nonhereditary, genetic disease that causes bone to become "like a big a bowl of jelly with some bone inside," said Dr. Jesus Gomez of University of Miami School of Medicine, one of the doctors involved in the operation.
Doctors said it was necessary to operate immediately or she would go blind.
Gomez said doctors would start with the left side of Casseus' skull and carve away the ballooning fibrous mass that had stretched and distorted her face, spreading apart her teeth.
If the operation is successful, they will seek to reconstruct the right side of her face and then later reconstruct her swollen jaw.
Doctors have performed such operations before, but rarely on a growth so big, Gomez said. Only about 3 percent of the 150,000 people diagnosed with the disease worldwide suffer such an extreme condition, he said.
Back home in Port-au-Prince, Casseus faced not only physical suffering but rejection by her neighbors.
"She was treated like an animal. If she was walking on a sidewalk, people would cross the street," Gomez said. "If they tried to stop a taxi, it would keep going."
The hospital said the $95,000 needed to fully restore Marlie's features has yet to be raised, though some donations have come in from around the world. The hospital is seeking to raise the money through its International Kids Fund.
Weet Oprah hiervan? Dit lijkt me typisch een gevalletje Angel Network, toch?quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
[..]
Het is dus nog ook nog niet eens allemaal betaald.
ik zou ook voor de trein springen, ongelooflijk dat er zulke mutaties bestaan...quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:35 schreef Dementor het volgende:
Zo wil je toch niet leven..
Eerder op een Nijlpaardquote:Op vrijdag 16 december 2005 15:57 schreef thefunny het volgende:
Vreselijk....ik vind het erg om te zeggen, maar ze lijkt zo echt op een paard..
Tumoren, of het nu dit soort gekke dingen zijn of iets vaker voorkomends zoals borst of longkanker, beginnen altijd met een aantal mutaties in cellen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:52 schreef Penny_Lane het volgende:
Ik vraag me af; als het een genetische afwijking is, komt zo`n tumor dan niet terug? Lijkt me niet dat je met het wegsnijden van een tumor de oorzaak weghaalt. Straks is alles net een beetje geheeld, begint het proces weer van voor af aan.
Er zijkn wel ziektes waarbij tumoren steeds terug komen, juist bi jdit soort snel-groeiende tumoren is dit het nog wel is het geval geloof ik.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Tumoren, of het nu dit soort gekke dingen zijn of iets vaker voorkomends zoals borst of longkanker, beginnen altijd met een aantal mutaties in cellen.
Dat zijn meestal geen mutaties die je vanaf je geboorte meekrijgt in al je cellen, maar kopieerfoutjes bij celdeling of DNA beschadigingen. De kans dat je dat nog eens gebeurt is vrij klein.
Hoe zit het met haar gebit trouwens? Ik zie een paar tanden uitsteken... hoe eet ze?quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:41 schreef Ivatje het volgende:
Marlie Casseus, 14, a Haitian girl who has a 16-pound (7.26 kg) tumor-like growth on her face, is shown in this undated handout photograph. Casseus, who has a genetic condition that causes deformity in her bones, has undergone surgery on December 14, 2005 at Holtz Children's Hospital , part of the University of Miami/Jackson Memorial Medical Center in Florida. Casseus' case received global media attention, motivating thousands of people from across the globe to donate to the International Kids Fund which is sponsoring her medical care at the public hospital, part of the University of Miami/Jackson Memorial Medical Center.
http://news.yahoo.com/news?tmpl=index2&cid=964
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan niet geloven!![]()
Gebruik je fantasie eens, wat dacht je van vloeibaar voedsel? Al of niet via een infuus...quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe zit het met haar gebit trouwens? Ik zie een paar tanden uitsteken... hoe eet ze?
Dat is waar ook eerst aan dacht maar BAHquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Doet me denken aan the elephant man.Hoe een mooi kindje kan veranderen in zo iets.
Zie je die bruine aanslag op dat laatste plaatje. Volgens mij begint dat vlees zelfs te rotten of zo.quote:Op maandag 19 december 2005 22:10 schreef StefanP het volgende:
Jemig zeg. En hoe eet dat kind? Ik zie nergens meer een mondholte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |