Hou toch je bakkus.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
Natuurlijk is 'trouwens' niet typisch Brabants, die knaap zit ook maar wat te donderen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
die knaap zit ook maar wat te donderen.
Kuus?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:19 schreef partyyboyy het volgende:
Iemand die nog weet wat een 'kluutje' is?
Of een 'Kreum'?
'Kreum'? Oost-Brabant kennende zal 't wel wat met vee te maken hebben...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:19 schreef partyyboyy het volgende:
Iemand die nog weet wat een 'kluutje' is?
Of een 'Kreum'?
Niet echt. Maar wel een beetje met een boerderij.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:25 schreef BrauN het volgende:
[..]
'Kreum'? Oost-Brabant kennende zal 't wel wat met vee te maken hebben...
helaas, je zit er helemaal naast.quote:
Zoals Automatic_Rock ook al zei: Sint Oedenrode. Kwam eerder in het topic trouwens ook al voorbij.quote:
't Verschil krijg je een Brabander echt niet uitgelegd. Er zijn namelijk altijd wel voorbeelden te verzinnen waar 't allemaal niet zo duidelijk is. Geloof me, ik heb deze discussie al tot in den treuren gevoerd.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:35 schreef ginder het volgende:
.
.Ook in Brabant woon je alleen langs je buren tijdens een aardbeving en anders ernaast.
die snap ik niet :Squote:Op zondag 22 januari 2006 23:35 schreef ginder het volgende:
.
.Ook in Brabant woon je alleen langs je buren tijdens een aardbeving en anders ernaast.
"Langs" geeft een beweging aan, "ik loop langs....", "wij fietsen langs...".quote:
Jawel, je hebt mij overtuigd!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
"Langs" geeft een beweging aan, "ik loop langs....", "wij fietsen langs...".
Naast gebruik je wanneer de situatie statisch is, "ik zit naast...", "het huis staat naast..."
Bij een aardbeving beweegt 'n huis en dan zou je dus "langs" kunnen gebruiken. Aangezien een huis in andere situaties (meestal) niet beweegt zul je altijd "naast" je buren wonen en niet er "langs".
Maar zoals ik al zei, ondanks dat het zo gewoon is in 't Nederlands heb ik nog nooit een Brabander van mijn gelijk kunnen overtuigen.![]()
Snoepje!quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef partyyboyy het volgende:
Een TVP van een echte brabander!
Weten jullie wat een Kluutje is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Steve op 23-01-2006 21:02:12 ]"Atb is lief, groetjes Peri."
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:40 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Snoepje!![]()
Of is het al gezegd?![]()
edit: en kreum isNee was nog niet gezegd nee, maar nu welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
Waalwijk = Wollukquote:Op zaterdag 17 december 2005 20:20 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het kost duur. Ook zo typisch Brabants.
En veel dorpen en steden hebben eigen Brabantse namen zoals: Balkum (Berlicum), Ujen (Uden), His (Heesch), Rusmale (Rosmalen), Ziland (Zeeland).
Aanrijden kan ook wel, maar dan betekent het aankomen, en niet wegrijden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:50 schreef crossover het volgende:
aanrijden kan wel gewoon hoor..
aanlopen kan toch ook?
(zo staat het iig in de VanDale)
Dat is dus in grote delen van Brabant niet het geval.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:35 schreef ginder het volgende:
.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:15 schreef m021 het volgende:
[..]
Aanrijden kan ook wel, maar dan betekent het aankomen, en niet wegrijden.
Dude, lees het topic nog even.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:19 schreef crossover het volgende:
[..]
juist andersom.. het betekent wegrijden, niet aankomen.
Volgens mij betekent aanlopen dat iets stroef gaat, "mijn fiets loopt aan". "Ik loop aan" is Brabants of eventueel betekent het dat je nodig gesmeerd moet worden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:50 schreef crossover het volgende:
aanrijden kan wel gewoon hoor..
aanlopen kan toch ook?
(zo staat het iig in de VanDale)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |