abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:03:48 #141
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_33684746
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

jawel hoor. Een vriendin van mij, boerendochter, had het altijd over kuuskes en pinken. Dat zijn leeftijdscategorieën bij de koe. Zeg maar puberteit en adolescentie, al weet ik niet welke van de twee nu voor kuuske of voor pink staat.
In Veghel heet de stad met carnaval Kuusegat, waarbij er overal levensgrote koeien staan. Nee, ik woon er niet (gelukkig!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34191483
Ik kom uit de Randstad (Zoetermeer) en ik heb op mijn 21ste mijn vriend leren kennen, hij is Brabander en komt uit Rooi. In het begin was ik echt zunne stomme randstedeling die geen zak van dat Brabants verstond. Ik ben ondertussen (bijna) 27 en zit op mijn werk in Eindhoven, woon in Waalre... én kan de hierboven geplaatste moppen volgen.

Ik denk dus dat ik een redelijk beeld heb van wat wel en niet Brabants is. (voor 't gemak maak ik even onderscheid tussen ABN en Brabants)
- Wij waren ook altijd (in Zoetermeer) "uit" als school afgelopen was. "Hoelaat ben jij uit?" is volgens mij normaal ABN.
- "Aanrijden" is wel echt typisch Brabants, in 't ABN wil dat toch echt zeggen dat er wat mis is gegaan.
- Van "kuus" weet ik dat het in de ene streek "koe" is en in de andere streek "varken", dat communiceert wel zo lekker.
- "Eigenste" is of Brabants of gewoon fout, geen ABN iig. In 't ABN moet dat "eigen" zijn.
quote:
Vrûger... toen ze bej jons nâr skoôl ginge mé skôn skoen, dè wâr wè...... kwâmde tûis mé ùn hôop jong um te speule
Regio Skijndel? Dat sch-sk doen ze in Noord Holland in de buurt van Schoorl (Skorel) ook.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:38:18 #143
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_34208342
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:54 schreef Levitation het volgende:

Regio Skijndel? Dat sch-sk doen ze in Noord Holland in de buurt van Schoorl (Skorel) ook.
Skâindel & Skoorl
| | @ | Overal zanikt bagger...
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:48:59 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34210674
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

jawel hoor. Een vriendin van mij, boerendochter, had het altijd over kuuskes en pinken. Dat zijn leeftijdscategorieën bij de koe. Zeg maar puberteit en adolescentie, al weet ik niet welke van de twee nu voor kuuske of voor pink staat.
Een kuuske kan zowel een varken als een kalf zijn. (Volgens het Brabants woordenboek)
The End Times are wild
pi_34262455
Een TVP van een echte brabander!

Weten jullie wat een Kluutje is?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:51:50 #146
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_34262580
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef partyyboyy het volgende:
Een TVP van een echte brabander!

Weten jullie wat een Kluutje is?
Je woont in Weert, dwaas.

En nee... ik weet niet wat een 'kluutje' is... Da's zeker iets uit de omgeving Deurne ofzo?
pi_34262699
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:51 schreef BrauN het volgende:

[..]

En nee... ik weet niet wat een 'kluutje' is... Da's zeker iets uit de omgeving Deurne ofzo?
Nee jungske, ik woon niet in Weert, maar in een dorp bij Weert.
Alleen ik heb geen zin dat iemand weet wie ik ben.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_34262717
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:51 schreef BrauN het volgende:

[..]

Wel in het oosten idd.
pi_34262891
Ospel? Budel?
Helpt waar hij kan!
pi_34262929
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Maar in de zin "ik ben net aangereden" is het wel degelijk het vertrekken.
In de rest van Nederland betekend dat dat er net een auto tegen je aangereden is.
Learn the rules and break them.
pi_34262954
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:59 schreef NoSigar het volgende:
Ospel? Budel?
BUUHL! jaaa!!
Ospel is dan weer Limburg
pi_34262971
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:38 schreef BrauN het volgende:

[..]

Volgens mij van oorsprong Vlaams... Maar hier hoor je het ook best veel.
Meer Limburgs denk ik, daar gebruikt iedereen het.
Helpt waar hij kan!
pi_34263029
Yep, heb wel een aantal mensen door mijn woordkeuze verbaasd door zien kijken... "Ben je niet gewond?"...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:03:40 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34263086
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:54 schreef Levitation het volgende:
Ik kom uit de Randstad (Zoetermeer) en ik heb op mijn 21ste mijn vriend leren kennen, hij is Brabander en komt uit Rooi.
Rooi?

Wat is dat dan? Nistelrode?
The End Times are wild
pi_34263118
Pardon RQ, wat is daar vreemd aan? (Ik zie het even niet, maar misscvhien is het te laat {=indekken})
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:05:29 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34263169
Waarom zijn er altijd overal zoveel Brabanders?

Ik stond een paar jaar geleden te pissen in een café ergens in Spanje. Bleek iedereen daar uit Brabant te komen. (Terwijl ze elkaar niet kenden!)
The End Times are wild
pi_34263228
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef NoSigar het volgende:
Pardon RQ, wat is daar vreemd aan? (Ik zie het even niet, maar misscvhien is het te laat {=indekken})
Dat ik soms ook vergeet dat het een Brabants woord is, als ik tegen niet-Brabanders praat.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34263248
Waarom zjn er altijd zoveel Nederlanders, overal?
Helpt waar hij kan!
pi_34263251
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:05 schreef LXIV het volgende:
Waarom zijn er altijd overal zoveel Brabanders?

Ik stond een paar jaar geleden te pissen in een café ergens in Spanje. Bleek iedereen daar uit Brabant te komen. (Terwijl ze elkaar niet kenden!)
Priester zegt fokken, wij fokken.

En carnaval. Nog meer fokken.
pi_34263283
Wat is Brabants?

"Ben je niet gewond?"...
Helpt waar hij kan!
pi_34263310
jaja Carnaval weer over een maandje!
Hoewel ik het wel dom vindt dat opeens allerlei mensen leuk gaan doen, die normaal nooit leuk zijn.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:09:39 #162
47580 hoM3r
Our trip.
pi_34263319
In Brabant woon je ook nie naast je buren maar langs je buren trouwens.
pi_34263320
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:09 schreef partyyboyy het volgende:
jaja Carnaval weer over een maandje!
Hoewel ik het wel dom vindt dat opeens allerlei mensen leuk gaan doen, die normaal nooit leuk zijn.
Is allerlei trouwens Brabants?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:10:19 #164
47580 hoM3r
Our trip.
pi_34263342
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:09 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Is allerlei trouwens Brabants?
pi_34263348
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:09 schreef hoM3r het volgende:
en gebruiken mensen uit Brabant het woord 'trouwens' ook niet vaker dan de mensen uit de rest van het land?
pi_34263353
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:08 schreef NoSigar het volgende:
Wat is Brabants?

"Ben je niet gewond?"...
"Aanrijden", wegrijden.
pi_34263390
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:09 schreef hoM3r het volgende:
Láángst.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:11:23 #168
47580 hoM3r
Our trip.
pi_34263394
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:10 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

en gebruiken mensen uit Brabant het woord 'trouwens' ook niet vaker dan de mensen uit de rest van het land?
Mensen die vergeten zijn wat te zeggen, en dan snel nog iets willen zeggen, zeggen vaak trouwens. En dat zijn meestal Brabanders.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:12:56 #169
47580 hoM3r
Our trip.
pi_34263445
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Láángst.
Ek kwam er fkes nie uut hoe je da moe schraivu zoals je het zegt, moar ek kom oek uut nimwegen en nie uut broabant aik.
pi_34263471
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:11 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Mensen die vergeten zijn wat te zeggen, en dan snel nog iets willen zeggen, zeggen vaak trouwens. En dat zijn meestal Brabanders.
idd, want ik gebruik dat ook altijd als ik nog iets wilde zeggen.
pi_34263482
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:07 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Priester zegt fokken, wij fokken.

En carnaval. Nog meer fokken.
Precies, En ons best doen t.o.v die protestanten .

n.b. :

Anneke (23) staat midden in de nacht onder invloed van drugs tegen een lantaarnpaal geleund.
Opeens ziet ze de pastoor naderen van wie zij vroeger op school godsdienstonderricht heeft gehad.

De pastoor vraagt belangstellend:
"Zo, Anneke, dat is lang geleden, wat is er van jou geworden?"
"Ik ben prostituée geworden, meneer pastoor", zegt Anneke.
"Wat zeg je", vraagt de pastoor verschrikt.
"Ik ben prostituée geworden, meneer pastoor", zegt Anneke nogmaals.

"O Goddank", zegt de pastoor, "ik dacht dat je zei: Protestant!"
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:14:55 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34263528
Trouwens is echt geen typisch Brabants woord.

Bovendien kun je niet echt van Brabants spreken. Want het verschilt enorm per stad en streek.

Het Bosch is tóch weer heel anders als Tilburgs. (Wat ik trouwens het lelijkste Brabantse dialect vindt)
The End Times are wild
pi_34263542
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:10 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

"Aanrijden", wegrijden.
Hehe, ik was de OT al vergeten , excuus .
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:17:34 #174
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_34263630
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:14 schreef LXIV het volgende:

Bovendien kun je niet echt van Brabants spreken. Want het verschilt enorm per stad en streek.

Het Bosch is tóch weer heel anders als Tilburgs. (Wat ik trouwens het lelijkste Brabantse dialect vindt)
Natuurlijk is 'trouwens' niet typisch Brabants, die knaap zit ook maar wat te donderen.

Ik vind Tilburgs juist wel mooi eigenlijk... het is wel apart. Lekker proletarisch, dat wel.
pi_34263631
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:14 schreef LXIV het volgende:

Brabanders gebruiken het volgens mij gewoon vaker!
Het is geen typisch brabants nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')