Als een Brabander een bezoekje brengt aan Groningen ofzo kan het vast wel eens voorkomen dat deze woorden daar ook vallen denk ik....quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:44 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wordt dat in noord nederland ook niet zo gebruikt?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:36 schreef Hihat het volgende:
Da ge bedankt zeit, da witte.
En chocolade is sjoo-kladequote:Op zaterdag 17 december 2005 11:34 schreef Hihat het volgende:
Typisch Brabants en in de rest van Nederland niet begrepen:
Fiep(vertaling: fopspeen)
Verder ook altijd leuk hoe vooral oudere Brabantse dames het woord Eau-de-Cologne (je weet wel uit de tijd dat WC-eend nog '4711' heette) uitspreken:
'wèr is munne onjeklonje'
Dat is, naar mijn weten, ook in Limburg een bekend begrip.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:34 schreef Hihat het volgende:
Typisch Brabants en in de rest van Nederland niet begrepen:
Fiep(vertaling: fopspeen)
Verder ook altijd leuk hoe vooral oudere Brabantse dames het woord Eau-de-Cologne (je weet wel uit de tijd dat WC-eend nog '4711' heette) uitspreken:
'wèr is munne onjeklonje'
In limburg ook.. we doen het dan in een "tas".quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:07 schreef babsjuh het volgende:
Als rasechte Brabantse die naar Rotterdam is verhuisd word ik nog wel eens raar aangekeken als ik aankondig dat ik koffie ga inschudden.... Schijnt ook Brabants te zijn, hier wordt de koffie ingeschonken zeggen ze dan, schudden geeft zo'n rotzooi....
Dan kom je waarschijnlijk wel uit de Peel ofzo???quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:07 schreef babsjuh het volgende:
Als rasechte Brabantse die naar Rotterdam is verhuisd word ik nog wel eens raar aangekeken als ik aankondig dat ik koffie ga inschudden.... Schijnt ook Brabants te zijn, hier wordt de koffie ingeschonken zeggen ze dan, schudden geeft zo'n rotzooi....
Ik heb het in Eindhoven ook nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan kom je waarschijnlijk wel uit de Peel ofzo???
Hier in Oss wordt het iig niet gebruikt.., tenminste niet in mijn omgeving
Het is in ieder geval ook Twents, eerst eavn umtrekkn.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:08 schreef babsjuh het volgende:
Ook goed voor verwarring: Ik ga zo mee, ik moet me eerst nog even omtrekken
Weet je zeker dat je uit Brabant komt??? Ik hoor je alleen maar Twentse of achterhoekse uitdrukkingen opnoemenquote:Op zaterdag 17 december 2005 14:08 schreef babsjuh het volgende:
Ook goed voor verwarring: Ik ga zo mee, ik moet me eerst nog even omtrekken.... Omkleden snappen ze hier wel, omtrekken doen ze alleen met sjablonen op papier
En wat is jouw kant dan??quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:11 schreef CarpeNoctem het volgende:
@automatic aan deze kant van Oss heb ik het ook nog nooit gehoord
Oja, idd. Of geelzigquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:45 schreef PM-girl het volgende:
En wa dachte gullie van unne oranjese trui?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:04 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ge kunt ut ete en ut begeint met een Q
Qkske
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |