abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33119663
Haha, die Char, in het begin vond ik haar zeer interessant en hield ik de mogelijkheid open dat ze daadwerkelijk over dergelijke gaven beschikt, maar de laatste tijd kan ik haar echt niet meer serieus nemen. Wat een flauwekul! Vanavond was als bekende Nederlander de broer van wijlen Pim Fortuyn te gast. Nou nou, wat een lachwekkende reading. Pimmetje schijnt nog altijd heel boos en teleurgesteld te zijn. Ik zie hem al geïrriteerd homo-achtig springen op de wolkjes van de Hemel. Nee, weg met die Char!

Wie is het daarmee eens?
pi_33119724
Oh, jammer dat ik het niet gezien heb.
Ik heb het idee dat Char meer telepathisch is dan dat ze in contact zou staan met gene zijde.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_33119898
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:35 schreef Biancavia het volgende:
Oh, jammer dat ik het niet gezien heb.
Ik heb het idee dat Char meer telepathisch is dan dat ze in contact zou staan met gene zijde.

Ja, maar kijk ook eens hoe vaak ze er gewoon compleet naast zit en niemand die haar op het matje roept! En dan komt ze met zo'n kulsmoes als "oh er was even een spirituele storing". Jammer dat mensen keer op keer worden bedonderd door op geld beluste kwakzalvers.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:44:48 #4
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_33120055
Duidelijk geval van cold reading.
Maar toch niet helemaal.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:46:23 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33120114
Nu al?
pi_33120258
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:44 schreef Gizmore het volgende:
Duidelijk geval van cold reading.
Inderdaad,

Je doet wat backgroundchecking (in dit geval van het programma kan dat), kijkt naar het type persoon (met wat ervaring is dat np) en je weet precies wat voor vragen je moet stellen om bepaalde reacties en antwoorden los te krijgen om zelf erop voort te kunnen voortborduren.

Voorbeeldje: (C: Char, M: Miep)
C: Ik zie een vaag figuur (man of vrouw)
M: Henk, dat moet henk zijn! (C: dus het is een man waar ze veel om gaf)
C: Het is een familielid (90% kan hierop en anders is het iemand close en val je nog niet door de mand)
M: Ja, het was mijn neef die plotseling is overleden
C: Ja, hij vertelt me dat het hij jullie mist (Dat wil Miep graag weten!)

etc.. etc..
Dit is een extreem simpel voorbeeld zonder de fysieke reacties erin te betrekken, maar in 3 vragen heb je zo al genoeg informatie van Miep om 15 minuten vol te lullen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33120328
Eigenlijk walgelijk, zulke acties. Waarom worden mensen als Char niet grondig onderzocht? Wat ze doet in haar eigen huis moet ze zelf weten, maar zo publiekelijk lijkt mij wel een ernstige zaak.
pi_33120373
het is in feite pure lijkenpikkerij..kom op, ze maakt misbruik van het leed en de goedgelovigheid van die toch al niet snuggere mensen. en die Chazia is een aandachtshoertje
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33120471
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:52 schreef BennyNL het volgende:
het is in feite pure lijkenpikkerij..kom op, ze maakt misbruik van het leed en de goedgelovigheid van die toch al niet snuggere mensen. en die Chazia is een aandachtshoertje
Dat is ook wat ik mij afvraag, gelooft die Chazia er zelf eigenlijk in? Of zit ze daar alleen maar om op televisie te kunnen verschijnen?
pi_33120496
Je man Henk en je hondje Pluto willen je laten weten dat het goed met ze gaat.

he? mijn man heette Wim

Oh, krijg net een bericht door van een andere man.

Die hele Sjar is gewoon een Stoep-Hoer.
Maar ze verdiend wel makkelijk geld.

Maar dat kan ik ook hoor. Ik maak FuifDuif even tot oefen object als je het niet erg vind.

Hmnz, mij informanten vertellen me dat deze woorden je het best beschrijven....

- Koppig
- Nors
- Selectief vriendelijk
- Principieel
- Traditioneel
- Maagd (and proud of it)
- Tegendraads
- Serieus
- Melancholisch
- Nostalgisch
- Doemdenker
- Voormalig Rooms-Katholiek
- Christen (volgens de gnostische definitie om precies te zijn)
- Pessimist
- Liefhebber van Pink Floyd, The Who, Procol Harum, Led Zeppelin (het album Tommy is een aanrader overigens; echt fantastisch!) en vele anderen
- Spiritueel
- Voormalig aanhanger van Balkenende
- Niet-materialist
- Minimalist
- Respect voor al het leven: ik vind dat geen enkel levend wezen het bezit is van een ander levend wezen. Ik wijs het houden van huisdieren aldus af (behalve katten wanneer zij vrij zijn om te gaan en te staan waar zij willen) en het opzettelijk doden van dieren (inclusief de kleinste insecten) is uit den boze in mijn ogen

Klopt dit een beetje? Dan gaarne ¤500 over te maken op een nader te noemen bankadres!
pi_33120555
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:56 schreef TheThirdMark het volgende:
Je man Henk en je hondje Pluto willen je laten weten dat het goed met ze gaat.

he? mijn man heette Wim

Oh, krijg net een bericht door van een andere man.

Die hele Sjar is gewoon een Stoep-Hoer.
Maar ze verdiend wel makkelijk geld.

Maar dat kan ik ook hoor. Ik maak FuifDuif even tot oefen object als je het niet erg vind.

Hmnz, mij informanten vertellen me dat deze woorden je het best beschrijven....

- Koppig
- Nors
- Selectief vriendelijk
- Principieel
- Traditioneel
- Maagd (and proud of it)
- Tegendraads
- Serieus
- Melancholisch
- Nostalgisch
- Doemdenker
- Voormalig Rooms-Katholiek
- Christen (volgens de gnostische definitie om precies te zijn)
- Pessimist
- Liefhebber van Pink Floyd, The Who, Procol Harum, Led Zeppelin (het album Tommy is een aanrader overigens; echt fantastisch!) en vele anderen
- Spiritueel
- Voormalig aanhanger van Balkenende
- Niet-materialist
- Minimalist
- Respect voor al het leven: ik vind dat geen enkel levend wezen het bezit is van een ander levend wezen. Ik wijs het houden van huisdieren aldus af (behalve katten wanneer zij vrij zijn om te gaan en te staan waar zij willen) en het opzettelijk doden van dieren (inclusief de kleinste insecten) is uit den boze in mijn ogen

Klopt dit een beetje? Dan gaarne ¤500 over te maken op een nader te noemen bankadres!
ik krijg er kippenvel van! Het klopt exact. Give me a hug .
pi_33120593
kunnen we het wel een beetje normaal houden ?

bedankt
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33120637
Fuifduif is de Mahatma Ghandi van de 21ste eeuw.
pi_33120679
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik mij afvraag, gelooft die Chazia er zelf eigenlijk in? Of zit ze daar alleen maar om op televisie te kunnen verschijnen?
Natuurlijk. Zelfde verhaal => Irene Moors.
pi_33120696
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:00 schreef WAT het volgende:
Fuifduif is de Mahatma Ghandi van de 21ste eeuw.
Wel lekker goedkoop met kleding .
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:11:15 #16
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_33120967
Ik heb dat de laatste tijd met Hans Kazan...
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_33121016
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:11 schreef Dante_A het volgende:
Ik heb dat de laatste tijd met Hans Kazan...
Echt waar? Die vind ik nu juist wel heel geloofwaardig.
pi_33121020
Char is alleen voor domme naieve huismutsen en BN'ers die op dat moment niks beters te doen hebben...
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:22:54 #19
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_33121263
Jo man, daag.
Zo zeg, noem ik er zo nog een, Jomanda.
En wat vinden jullie van dat filmpje van Jack Spijkerman en Jomanda dan?
Linkje: http://www.broodjeaap.nl/10jack.html
Overigens vind ik die Char ook maar een raar mens.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:29:23 #20
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_33121413
wat is er mis met geld verdienen aan domme mensen?
pi_33121468
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:29 schreef Sargon het volgende:
wat is er mis met geld verdienen aan domme mensen?
Hehe !
pi_33121577
Char Margolis zegt met de doden te kunnen praten.

Dat alleen al lijkt me voldoende om haar niet serieus te nemen.

Cindy Margolis zou ik echter wel serieus willen nemen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:57:59 #23
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_33121945
Die heeft best wat trekjes van Char.
Zijn dat zussen?
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:03:46 #24
14827 Kogando
Modelprutser
pi_33122031
1 miljoen dollar voor de persoon met paranormale gaven:

http://www.randi.org/research/index.html
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:07:05 #25
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33122085
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Haha, die Char, in het begin vond ik haar zeer interessant en hield ik de mogelijkheid open dat ze daadwerkelijk over dergelijke gaven beschikt, maar de laatste tijd kan ik haar echt niet meer serieus nemen. Wat een flauwekul! Vanavond was als bekende Nederlander de broer van wijlen Pim Fortuyn te gast. Nou nou, wat een lachwekkende reading. Pimmetje schijnt nog altijd heel boos en teleurgesteld te zijn. Ik zie hem al geïrriteerd homo-achtig springen op de wolkjes van de Hemel. Nee, weg met die Char!

Wie is het daarmee eens?
Maar hoe verklaar je dan de dingen die ze in diezelfde aflevering zei bij willekeurige mensen op straat?
Of zijn die ook allemaal gescreend van te voren.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33122151
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:07 schreef -Delta- het volgende:
Maar hoe verklaar je dan de dingen die ze in diezelfde aflevering zei bij willekeurige mensen op straat?
Of zijn die ook allemaal gescreend van te voren.
Dat zijn acteurs.
pi_33122247
Daarom vind ik Derren Brown zo goed, hij geeft gewoon toe dat de dingen die hij pretendeert te doen eigenlijk bullshit is. (hij doet dus ook coldreading e.d.)
nuff said.
pi_33122429
Ze zei ook een keer dat wanneer je je onbehaaglijk voelt in het donker of het gevoel hebt dat er iemand achter je staat terwijl dat niet zo is het duidt op de aanwezigheid van geesten.

Wat een onzin. Dat zijn gewoon primitieve angstgevoelens. Dieren hebben dat ook, omdat op donkere plekken mogelijk vijanden zitten die op hun loeren.
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:29:14 #29
14827 Kogando
Modelprutser
pi_33122495
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:26 schreef Netflier het volgende:
Ze zei ook een keer dat wanneer je je onbehaaglijk voelt in het donker of het gevoel hebt dat er iemand achter je staat terwijl dat niet zo is het duidt op de aanwezigheid van geesten.

Wat een onzin. Dat zijn gewoon primitieve angstgevoelens. Dieren hebben dat ook, omdat op donkere plekken mogelijk vijanden zitten die op hun loeren.
Haha, ja.. van die voor de hand liggende dingen. Net zoals wanneer je denkt dat je vanuit je ooghoeken iets ziet bewegen dat een geest is. Als je daar op let dan zie je altijd wel iets..

Beetje van hetzelfde caliber als horoscopen, enorm algemeen..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:35:23 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_33122601
Maar als die mensen die ze "helpt" er blij van worden? Als ze alleen maar willen weten of het goed gaat met hun overleden kind en dat ze zich niet schuldig hoeven te voelen over de zelfmoord van hun partner? Who the fuck cares then? Een beetje meer goedheid in de wereld, een paar mensen die opgelucht en gelukkig zijn met het antwoord...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_33122624
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:35 schreef wonderer het volgende:
Maar als die mensen die ze "helpt" er blij van worden? Als ze alleen maar willen weten of het goed gaat met hun overleden kind en dat ze zich niet schuldig hoeven te voelen over de zelfmoord van hun partner? Who the fuck cares then? Een beetje meer goedheid in de wereld, een paar mensen die opgelucht en gelukkig zijn met het antwoord...
Ze worden blij gemaakt met een dooie mus, wat hebben ze daaraan?
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:38:08 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33122640
OP > eensch.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:47:32 #33
71919 wonderer
pi_33122783
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ze worden blij gemaakt met een dooie mus, wat hebben ze daaraan?
Zolang ze blij zijn? Het zijn sowieso al mensen die er wel in geloven, anders ga je niet naar zo'n show. Zelfde als mensen die blij worden van geloven in god.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_33122816
Moge Char zelf doogaan, dan vertel ik dr wel dat dr naam met een A, B, o nee, een C begint.
pi_33122827
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:49 schreef Tobbes het volgende:
Moge Char zelf doogaan, dan vertel ik dr wel dat dr naam met een A, B, o nee, een C begint.
Volgens mij zit er ook een H in en ik vermoed dat het iets is als Charlotte, Charlie, of iets in die richting.
pi_33122837
quote:
Helaas heb ik die uitzending niet gezien. Wat ik wel erg merkwaardig vindt is dat Pim Fortuyn amper engels kon spreken.... Maar via die Char lukte het kennelijk wel. Ja ja.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33122960
Char vult blijkbaar een leegte die wijzelf of onze naasten niet kunnen vullen. Ik zie daar niks mis mee eigenlijk

Is zij echt in contact met overledenen? Geen idee, maar boeit dat als zij de nabestaanden een goed gevoel kan geven? Ik denk van niet, zij doet goed werk, welke naam je er ook aan wil geven
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 16 december 2005 @ 02:04:10 #38
71919 wonderer
pi_33123054
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:58 schreef Morwen het volgende:
Char vult blijkbaar een leegte die wijzelf of onze naasten niet kunnen vullen. Ik zie daar niks mis mee eigenlijk

Is zij echt in contact met overledenen? Geen idee, maar boeit dat als zij de nabestaanden een goed gevoel kan geven? Ik denk van niet, zij doet goed werk, welke naam je er ook aan wil geven
Precies. Je kunt exact hetzelfde topic openen over imams, priesters en missionarissen/evangelisten.
pi_33123286
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:35 schreef wonderer het volgende:
Maar als die mensen die ze "helpt" er blij van worden? Als ze alleen maar willen weten of het goed gaat met hun overleden kind en dat ze zich niet schuldig hoeven te voelen over de zelfmoord van hun partner?
Met alle respect, maar ik vind dat nogal egoistisch. Die mensen worden blij gemaakt met een leugen en zodoende gaan ze verder van de realiteit staan. Wij krijgen allemaal te maken met dierbaren die overlijden en het hoort bij het leven dat we leren omgaan met het feit dat ze er niet meer zijn. Het verdriet van het verlies zal niet weggaan, maar op den duur wordt het makkelijker ermee te leven. Als een medium je de illusie geeft dat ze er nog zijn en dat ze via haar met jou communiceren vertraagt dat het verwerkingsproces. Of nog erger; het raakt zo ontregeld dat je er nooit meer overheen kan komen.
pi_33123345
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:28 schreef Netflier het volgende:

[..]

Met alle respect, maar ik vind dat nogal egoistisch. Die mensen worden blij gemaakt met een leugen en zodoende gaan ze verder van de realiteit staan. Wij krijgen allemaal te maken met dierbaren die overlijden en het hoort bij het leven dat we leren omgaan met het feit dat ze er niet meer zijn. Het verdriet van het verlies zal niet weggaan, maar op den duur wordt het makkelijker ermee te leven. Als een medium je de illusie geeft dat ze er nog zijn en dat ze via haar met jou communiceren vertraagt dat het verwerkingsproces. Of nog erger; het raakt zo ontregeld dat je er nooit meer overheen kan komen.
En dat is niet zo met de "illusie" van een hemel of een nirvana of het walhalla? Ik zie het verschil niet, mensen willen niet afgekapt worden van het contact met hun geliefden. En daarom hebben wij misschien wel allerlei werelden of manieren bedacht om die overgang te vergemakkelijken.

En wie weet is die Afterworld er wel echt en misschien ook wel niet. Wat is er mis mee om wat steun te halen uit dat wat je geloofd, wat jou de kracht geeft om door te gaan? De mening of de overtuiging van een ander? Geloof me, als je een dierbaar iemand verliest dan zal het je aan je reet roesten Op dat moment grijp je alles wat je in je hebt aan geloof en kracht aan om te overleven....

Zelfs Char.... En als dat je helpt, wat maakt het dan verder nog uit wat een ander daar van denkt.

Het gaat om de hulp. Als je aan de afgrond hangt, ga je ook niet zoeken naar het mooiste steentje maar naar de rots die je vast kan pakken om eruit te klimmen. Boeit niks waar die steen in gelooft toch? Hij helpt je en dat doet ertoe
Only Human
pi_33128423
Ik geloof dat ze wel degelijk dingen doorkrijgt. De vraag is alleen of dat alleen in haar hoofd zit, of dat het echt van gener zijde komt. Ikzelf neig naar dat eerste. En daarbij zal ze in de loop der jaren wel heel handig zijn geworden in het vissen naar informatie en personen inschatten.
pi_33129019
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:28 schreef Netflier het volgende:

[..]

U bent psycholoog?
Ja
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:15:18 #43
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33133470
quote:

Wie is het daarmee eens?
IK !!!

Ik zapte er toevallig langs terwijl ze een transexueel aan het "readen" was, waarbij ze de wonderbaarlijke onthulling deed dat er sprake was van een vrouwen ziel in een mannenlichaam... schiet mij maar af dan.. en dan nog vragen of die dat ook zo voelt.. nee hij zit voor de lol in vrouwen kleren op de bank

oplichterstuig..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_33134070
Ze zijn blijkbaar flink aan het herhalen bij RTL, deze uitzending heb ik al een hele tijd terug gezien. Ik vond nogal vaag een voorspelbaar met dingen als "Pim is nog steeds boos"....tja dat lijkt mij logisch.
pi_33135525
Tja, allemaal leuk en aardig ,, maar dat ze steeds op de namen van de personen in kwestie komt lijkt me toch net iets te toevallig. Ik geloof dat ze in een soort van contact staat .. die namen kan ze gewoonweg niet raden .. nog afgezien van overige opmerkelijke uitspraken
en nee ik ben geen goedgelovige mogoool die niet weet hoe commercieel rtl (&wat eigenlijk niet) is. Ze brengt het geheel op een ietwat voorspelbare manier, maar ik denk wel dat ze het een en ander kan oppikken. Weet zeker dat het mogeijk is.
Of je er in gelooft of niet,, t is eigenlijk om het even,. bewijzen zijn er niet te verkrijgen door het kijken naar de teevee
Nostra operatio est naturam mutation
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:21:22 #46
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33135597
Je kan speculeren of het echt is of niet.
Of het acteurs zijn, of dat er echt speciale gaven aanwezig zijn.
Maar de echte oplossing, en het echte antwoord, is te verkrijgen door het zelf te ondergaan
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:36:46 #47
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33136109
Ik vond deze aflevering van Char ook niet echt overtuigend.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:23:53 #48
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33142234
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:19 schreef cognito_1987 het volgende:
Tja, allemaal leuk en aardig ,, maar dat ze steeds op de namen van de personen in kwestie komt lijkt me toch net iets te toevallig. Ik geloof dat ze in een soort van contact staat .. die namen kan ze gewoonweg niet raden .. nog afgezien van overige opmerkelijke uitspraken
die namen raad ze ook niet , ze noemt wat willekeurige letters en het slachtoffer vult dat zelf aan met een bijpassende naam,

Voorbeeld van Gisteren
Char : ken je iemand met een C of een S
slachtoffer: ja met een S
Char : ik zie een letter R of N, shirley ? sandy ?
slachtoffer : ehm.. Sien ?
Char : eh ja Sien

zitten er op de voorste rij een vrouw met twee snotterende dochters gepassioneerd mee te knikken
char: "je vrouw en kinderen houden van je en steunen je.. zijn ze hier ?"

dan moet je mij toch uitleggen hoe het komt dat ze van gene zijde complete boodschappen kunnen doorgeven in de trant van "Pietje mist je , houd veel van jullie en wil laten weten dat de sex geweldig was" maar wanneer het op namen aankomt ze aan gene zijde ineens niet verder komen dan 1 letter en dan nog zo onduidelijk dat char moet gissen en dus meerdere letters noemt.

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:38:54 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33142636
Als je bezig bent met het paranormale dan ben je spontaan bezig dus kun je er ook naast zitten. Je werkt dan vanuit je hart dus dan praat je wel eens vanuit je eigen hart en wat je zelf denkt, inplaats van wat er echt aan de hand is volgens mij.

Pim is dood, die zit elders te vertoeven, die maakt zich echt niet meer druk dat hij vermoord is volgens mij. Dat zou ik dus wel doen als ik dood ga of vermoord wordt, je sluit een periode af dat mede je eigen schuld is in geval van Fortuyn en gaat door in je andere leven.

Boos lopen stampen met je voeten op de wolken slaat nergens op. Daar vertraag je alleen maar je proces tot heling mee in je volgende leven.

Kan best dat ze talent heeft, heb haar nog nooit in actie gezien. Kan ook goed dat ze zomaar dingen roept in de wilde weg. Ben je paranormaal bezig dan ben je ook vaak gemotiveerd en impulsief, dus wie weet was ze in een gekke bui als ze een zij is.

Heb het nog nooit gezien dus, weet niet eens of het een hij of een zij is.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33142668
Heeft Pim nou iets verteld over zijn omgang met Marokkaanse minderjarigen?
pi_33142856
char-latan
allemaal nep dus
pies on joe toe
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:47:01 #52
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33142897
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:45 schreef bonke het volgende:

allemaal nep dus
Erg makkelijke benadering.

Wat is echt volgens jou?

Is de realiteit echt?

Mooi thema voor een topic. Wat is echt en wat is nep.

Misschien spreekt ze voor 5 procent de waarheid. En dan kun je je meteen afvragen wat de waarheid is.

Misschien heeft ze wel gelijk. Bewijs jij het? Bewijs ik het? Wie bewijst wat waar is. En wie bewijst wie de waarheid spreekt?

De waarheid. Misschien heb ik de waarheid in pacht, misschien jij. Misschien Char.

Misschien de persoon met de meest oppervlakkige manier van denken.

Ik heb het niet gezien en ik geloof mensen niet 1,2,3. Maar ik geloof wel dat er altijd een kans is dat iemand weet hoe de vork in de steel zit. Ik hoop dus ook op mensen die weten hoe alles werkt. Daar vestig ik al mijn hoop op.

Dat er ooit iemand opstaat die zegt: " Zo is het, en niet anders".

En dat bereik je niet door zomaar alles als nep aan te kaarten. Je bereikt pas wat door je in te leven in een situatie en door te denken waarom mensen iets zeggen en doen. Door te analyseren ook. Door alles te willen begrijpen.
pi_33142956
ik weet over jou ook wel wat te vertellen
als dan 5 % waarheid is en 95 % gewoon bogus dan ben ik natuurlijk meteen een begaafd iemand
pies on joe toe
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:51:55 #54
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143020
Nee, jij bent iemand die in one-liners alles afkraakt. Je bent iemand die destructief van aard is.

Volgens mij ben je iemand die in het bedrijfsleven alle mogelijke goede ideeën in het graf dumpt.

Puur omdat je alleen uitgaat van je eigen bekrompen wereldje.

Dat is dus de mening die ik van jou heb gezien een aantal posts hier. Iedere post, maar dan ook iedere post van jou voegt geen ene sodemieter toe. Ik vraag me uberhaupt af wat je hier nog doet.

Je bent ieder topic proberen dood te maken en bent ook nog eens hardnekkig in je handelswijze.

Geloof je niet dan ga je elders heen, maar wat is het nut om hier alles dood proberen te maken? Ben je de man in het zwarte pak hier?

Enige voordeel is dat je mensen wel motiveerd om nog meer te denken en nog assertiever te worden in hun denken.

Je kunt wel met one-liners gooien in ieder topic maar de inspiratie gaat nooit dood.
pi_33143124
Ik vind serieus dat dit soort types vervolgd moet worden. Een weldenkend mens trapt hier niet in, maar al die labiele en/of wanhopige mensen die dit voor zoete koek slikken moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Croupouque op 16-12-2005 20:04:08 ]
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:56:42 #56
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143163
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:55 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind serieus dat dit soort types vervolgd moeten worden. Een weldenkend mens trapt hier niet in, maar al die labiele en/of wanhopige mensen die dit voor zoete koek slikken moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Niets moet

Ik geloof het ook niet. Maar mensen die het woord moeten te onpas gebruiken die mogen hun mond houden.

Het woord moeten

En jij studeert voor journalist? Journalistiek is niet eens een studie, het is een egocentrisch iets, van kijk mij eens een goede kijk hebben op de wereld.

God behoede de wereld.

Je bent toch journalist? Dan zou je eens je woorden beter mogen leren gebruiken? Staat je goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-12-2005 20:02:17 ]
pi_33143183
sja, eigenlijk is het ook best jammer dat er niet zoveel nuchtere mensen als ik bestaan
en nee in het bedrijfsleven zal ik geen potentieele goede ideeen op een hoop gooien omdat dat iets is wat je kan zien en of voelen
ps: men in black geloof ik ook niet in hoor
pies on joe toe
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:58:42 #58
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143219
Jammer dat ik niet jou ben ook jah Anders zou ik dood zijn. Dan was dit prachtige wezen niet geboren.

Wat is zo leuk aan nuchter zijn?

Niets mooier dan leven in een droomwereld. Waar je zelf je eigen wetten bepaald
pi_33143334
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Jammer dat ik niet jou ben ook jah Anders zou ik dood zijn. Dan was dit prachtige wezen niet geboren.

Wat is zo leuk aan nuchter zijn?
nou, het kost geen geld
je hebt geen alternatieve genezers ( jomanda) nodig ( die laten je toch maar dood gaan )
als iedereen zo nuchter was als ik, was de wereld zonder geloof een stuk beter af
( godsdiensten hebben namelijk meer slachtoffers op hun geweten dan alle oorlogen die er bij elkaar zijn geweest )
pies on joe toe
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:05:56 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143409
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:03 schreef bonke het volgende:

[..]

nou, het kost geen geld
je hebt geen alternatieve genezers ( jomanda) nodig ( die laten je toch maar dood gaan )
als iedereen zo nuchter was als ik, was de wereld zonder geloof een stuk beter af
( godsdiensten hebben namelijk meer slachtoffers op hun geweten dan alle oorlogen die er bij elkaar zijn geweest )
Zwak. Het gaat hier niet om geloof. Het gaat hier om een levensinstelling. Het gaat hier om je persoonlijke geloof. Zie je hier vaak Jezus voorbij komen in the thruth? Ik zie eerder mensen die zelf het hef in handen nemen. Mensen die geen vlieg kwaad doen ook. Eerder mensen die goed doen omdat ze wat geven om de anderen en de wereld.

Het gaat om genezing ook. Om alternatieve geneeswijzes. Het gaat om verlichting.

Heeft met het individu te maken. En hier is het individualistisch van aard. Hier lopen geen miljoenen mensen achter elkaars kont aan.

Maar goed, ga jij lekker door. Doe ik ook

Ik ben een individu. En geloof in alles. Nog steeds geloof ik in alles. En dat heeft niets met het Christendom te maken.

Ik zou bijna persoonlijk zeggen dat ik anti-geloof ben, maar toch geloof ik meer dan menig Christen
pi_33143498
als iemand in het christendom of boedhisme, alah whatever wil geloven moet ie dat zelf weten daar heb ik geen probleem mee
maar lui die mediums als char geloven en niet willen inzien dat ze gewoon beduveld worden snap ik niet
kortom, ik snap je niet
pies on joe toe
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:10:16 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143529
Maar waarom denk je beduveld te worden?

Je gaat er meteen vanuit dat het nep is.

Ik zeg ook dat het niet kan, maar ik probeer te geloven dat iemand contact heeft. Waarom meteen zwart wit denken in alles?

Het is geen zwart witte wereld. Er is meer dan ja of nee. Er is ook twijfel. En misschien zit in de twijfel wel de mogelijkheid. Vanuit twijfel wordt besloten tot ja of nee, misschien leef jij wel teveel vanuit 1 standpunt.
pi_33143622
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:56 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Niets moet

Ik geloof het ook niet. Maar mensen die het woord moeten te onpas gebruiken die mogen hun mond houden.

Het woord moeten

En jij studeert voor journalist? Journalistiek is niet eens een studie, het is een egocentrisch iets, van kijk mij eens een goede kijk hebben op de wereld.

God behoede de wereld.

Je bent toch journalist? Dan zou je eens je woorden beter mogen leren gebruiken? Staat je goed.
Gaat het verder wel goed met je?

Jezus, wat bazel jij een eind de ruimte in en je veroordeelt mensen wel erg gemakkelijk, hoort dat ook bij deze stroming?
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:15:09 #64
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143653
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat het verder wel goed met je?

Jezus, wat bazel jij een eind de ruimte in en je veroordeelt mensen wel erg gemakkelijk, hoort dat ook bij deze stroming?
Zeker gaat het goed. Beter dan ooit zelfs

Maar het woord moeten, daar hoef je niet mee te komen aanzetten hier Zeker niet als je jezelf als journalist beschouwt.

Maak jij je druk om mijn gezondheid? Heb je niet genoeg aan jezelf te doen?

Als je 100 procent gezond bent mag je komen aanzetten. Ben je 99,999 procent gezond dan ga je maar lekker met je eigen zaken bemoeien.
pi_33143716
ik heb via de media zo vaak programma`s gezien die over dit soort zaken ging dat ik nu wel weet dat je gewoon beduveld word
als je nuchter nadenkt en goed gaat luisteren naar wat ze allemaal te vertellen heeft, en de manier waarop ze iets verteld zal je moeten inzien dat het gewoon oplichterij is
het werd eerder al genoemd met vragen als zit er misschien een H in de naam , en dat mensen dan gaan zeggen van " ja henk is 3 jaar terug nog overleden : nou dan krijg je dr groeten van henk
als ik zeg contact te hebben met iemand en vraag of er iemand ie overleden die bv een p of een k in de naam had, denk ik dat je wel iemand uit jou kennissenkring kan opnoemen die in de buurt komt
char doet hetzelfde maar heeft meer kennis van dit soort zaken en weet jou op die manier beter te bespelen dan iemand zonder achtergrond in de psychologie
pies on joe toe
pi_33143757
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:15 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Maar het woord moeten, daar hoef je niet mee te komen aanzetten hier

Als je 100 procent gezond bent mag je komen aanzetten. Ben je 99,999 procent gezond dan ga je maar lekker met je eigen zaken bemoeien.
Blijkbaar heb jij de waarheid in pacht. Wat dat betreft pas je wel bij die Char.

Twijfel en kwetsbaarheid is verboden. Dat zie je vaker bij mensen die zich thuisvoelen bij dit soort stromingen die aanhaken bij new-age. Het is een zoektocht naar zingeving waarbij degenen die er niet in meegaan als dom en sullig worden gekenmerkt, zoals jij bij croupouqe doet.

Het is een bekende tactiek: als je niet voor zo iemand bent, dan ben je er tegen.

Persoonlijk kan ik Char niet zo serieus nemen om dat ze haar 'gaven' als entertainment uitvent en niet op een serieuze manier.
pi_33143807
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:15 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Maar het woord moeten, daar hoef je niet mee te komen aanzetten hier Zeker niet als je jezelf als journalist beschouwt.

Ik probeer dit nu heel subtiel te brengen en wil absoluut niet gemeen zijn, maar slik jij medicijnen?
En zo ja, ben je die vergeten?
En zo ja, hoe lang al?

Echt, zoek hulp. Als jij je in het dagelijks leven net zo uitdrukt als hier op het forum dan ben je waarschijnlijk een hele eenzame jongeman.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:20:17 #68
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143823
Weet ik niet. Ik weet alleen dat er meer is dan de media. De media speelt in op wat de massa wil zien. Dus waarschijnlijk willen ze het succesvol laten blijken. Dus zal Char ook geprotertreerd worden als goed medium.

De media moet je niet geloven.

Maar om nu alles als nep te beschouwen. Dat vind ik ver gaan. Wat mij betreft is het 100 procent duidelijk dat er meer is dan deze realiteit. Af en toe is er alleen de realiteit en is er alleen de realiteit dan ben ik down.

Weet ik dat er meer is, dan ben ik levend. Want het leven is niet de realiteit. Wat achter de ellende schuilt is pas de moeite waard.

Maar ik kijk dus geen Char. Omdat die mediums populair willen overkomen. Zodra ze op tv verschijnen gaat voor mij de spanning eraf.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:19:58 #69
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_33143824
Wat Char doet is allemaal logisch te verklaren zonder te moeten verwijzen naar een hogere macht/gave waarvoor geen enkel wetenschappelijk bewijs is geleverd. Bovendien valt het mij op dat de begaafden er een zeker commercieel belang bij hebben. Dat maakt een mens sceptisch
Oh
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:20:51 #70
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143831
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:19 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik probeer dit nu heel subtiel te brengen en wil absoluut niet gemeen zijn, maar slik jij medicijnen?
En zo ja, ben je die vergeten?
En zo ja, hoe lang al?

Echt, zoek hulp. Als jij je in het dagelijks leven net zo uitdrukt als hier op het forum dan ben je waarschijnlijk een hele eenzame jongeman.

Valt mee aardige knul.

Je hoeft niet bang te zijn dat niet iedereen in jou straatje past. Is heel normaal dat bepaalde mensen jou niet helemaal mogen.

Je bent geen kindje van de liefde hoor. Maak je maar niet druk. Ben ik ook niet.

Net zoals jij mij niet ligt, wil ik ook jou niet liggen nu.

Dus ga lekker verder met je eigen leventje.

Studeer journalistiek. Probeer de vriendelijkheid zelver te zijn
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:23:19 #71
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33143915
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:51 schreef onemangang het volgende:

Wat ik wel erg merkwaardig vindt is dat Pim Fortuyn amper engels kon spreken.... Maar via die Char lukte het kennelijk wel. Ja ja.
Die logica ben ik het dan weer niet mee eens. Ik geloof niet dat een medium zo dan werkt...

Of Char echt is, wie zal het zeggen, ik laat het in het midden.
Je ziet ook verhalen van mensen die zeggen dat ze details wist, die ze alleen zelf wisten.
En er bestaan genoeg mensen die echt veel kunnen op dit gebied, ik sta er wel voor open.
Alleen niet voor iedereen die zegt dit te kunnen.
And know what you want,
pi_33143917
Ik begin die Dromenvanger echt een beetje eng te vinden. Is er geen mod-shrinkje in de buurt?
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:24:58 #73
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143963
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:19 schreef OpenDeur het volgende:
Bovendien valt het mij op dat de begaafden er een zeker commercieel belang bij hebben.
Inderdaad. Zodra er een commercieel belang bij komt kijken is er iets niet pluis.

Net zoals Irene Moors. Dat mens vertrouw ik ook niet helemaal.

Die komt me net iets te vriendelijk over. Ik zou bijna zeggen, onmenselijk.

Maar dat is vaak met mensen op tv. Ze negeren hun slechte kant, en ieder mens heeft een slechte kant in zich.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:24:50 #74
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33143978
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:23 schreef SCH het volgende:
Ik begin die Dromenvanger echt een beetje eng te vinden. Is er geen mod-shrinkje in de buurt?
Was jij niet altijd een eng persoon?
pi_33143993
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:24 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Was jij niet altijd een eng persoon?
Nee, ik ben heel aardig. Dat vindt zelfs Char
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:26:23 #76
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33144022
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ik ben heel aardig. Dat vindt zelfs Char
Als je zo aardig bent, wil je dan ff oprotten met je oordeel.

Doe ik dat ook. Zodra die lieve Croupouque oprot met zijn moeten en smiley die hij altijd gebruikt als pi.
pi_33144024
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:24 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad. Zodra er een commercieel belang bij komt kijken is er iets niet pluis.

Net zoals Irene Moors. Dat mens vertrouw ik ook niet helemaal.

Die komt me net iets te vriendelijk over. Ik zou bijna zeggen, onmenselijk.

Maar dat is vaak met mensen op tv. Ze negeren hun slechte kant, en ieder mens heeft een slechte kant in zich.
En Wendy van Dijk dan, die is wat dat betreft nog een graadje erger.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:27:12 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33144049
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:26 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Wendy van Dijk zegt me niets.

Commercieel huppelkutje zoals de rest wat op tv verschijnt.

Moet ik dat als voorbeeld nemen?

Ik neem geen voorbeeld aan beroemde mensen.

Beroemde mensen zijn bij voorbaadt nep, omdat ze beroemd zijn.

Enige lui die ik serieus neem zijn die van rtl-z. Omdat ze menselijk overkomen.
pi_33144081
ik zou der wel nemen hoor
pies on joe toe
pi_33144112
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:26 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Of Caroline Tensen en Henny Huilman.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:29:50 #81
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33144113
Geef mij maar een meid van alledag.

Zonder capsones. Die Wendy van Dijk mag dan wel spontaan willen overkomen, capsones heeft ze toch.

Diep in haar achterhoofd schuilt het idee dat half Nederland haar leuk vindt.

Vrouwen met capsones

Ik bedoel, dat zie je toch meteen?
pi_33144125
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:26 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Als je zo aardig bent, wil je dan ff oprotten met je oordeel.

Doe ik dat ook. Zodra die lieve Croupouque oprot met zijn moeten en smiley die hij altijd gebruikt als pi.
Het woord moeten is een volstrekt normaal Nederlands woord.

Oprotten daarentegen gebruiken we minder graag.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:32:00 #83
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33144173
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Het woord moeten is een volstrekt normaal Nederlands woord.

Oprotten daarentegen gebruiken we minder graag.
Het woord moeten is een virus !!!

Je moet dit, je moet dat. Je moet zus en je moet zo.

Kom op zeg. Moeten is niet normaal. Normaal bestaat niet maar bij moeten is het echt niet normaal.

Daar komt ook die ergenis vandaan.

Ik heb niets tegen Croupouque ( schrijf ik de naam goed) maar als een toekomstig journalist al met het woord moeten gaat smijten dan wordt het van kwaad tot erger. En dan geef ik maar een compliment, als waarschijnlijk goed journalist. Dan is het gewoon klote dat je moeten ziet. Omdat een creatieveling moeten niet gebruikt, moeten staat niet voor creativiteit. Moeten staat als iets dat wordt opgedragen. Iets waar je niet onderuit komt ook.

Het woord moeten zit erin gebakken als een virus jah. Mensen weten niet beter dan dat ze verplichtingen moeten nakomen. En bij verplichtingen komt moeten tevoorschijn als dat virus.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:33:41 #84
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33144212
Anders gaan we ff lekker compleet offtopic
And know what you want,
pi_33144281
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:56 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]
Kan Croupouque jou dan bellen voor een afspraak?
pi_33144380
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:33 schreef -Delta- het volgende:
Anders gaan we ff lekker compleet offtopic
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:41:14 #87
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33144393
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:36 schreef WAT het volgende:

[..]

Kan Croupouque jou dan bellen voor een afspraak?
Emailen mag

Nee, ik hou geen diep contact over hier.

Misschien ooit met een vrouw, maar dan moet het goed gaan nog. Contact met mannen die ik niet ken gaat me sowieso niet goed af in het echte leven. Ik bedoel via internet vooral
pi_33144416
Ik ben trouwens ook journalist, dat zal het wel zijn
pi_33144445
kom op he dromenvanger...gogogogo..
pi_33146545

Ik heb een aflevering gezien van Char, ik vind het saai en 't is altijd hetzelfde.

Kennen jullie die reclame waarin een medium iets vertelt over de man van de vrouw die bij haar zit: "Ik krijg iets door......je man Piet wil je vertellen dat het goed met je gaat/" Iets in die trant.
Die vrouw kijkt verbaasd: "Mijn man heet Henk!"
Die medium zo van
"O wacht, ik krijg een andere boodschap door!"

Zoiets is het ook met Char. Kan best dat er mediums zijn die in contact staan met geesten enzo, maar Char voert gewoon een toneelstukje op.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 17 december 2005 @ 03:11:41 #91
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33153561
Die reclame is inderdaad sterk "oh ze verbinden door met een andere vader"

@ Dromenvanger, Er word niet zozeer beweerd dat er geen hiernamaals is of er contact mogelijk is maar slechts dat specifiek Char een oplichtster is. iets wat na het zien van een uitzending vrij duidelijk word en is, dus geen abrupte ongefundeerde conclusie.
Als je het programma zou zien zou je zeer waarschijnlijk precies dezelfde mening hebben.

Char is daarmee niet alleen een oplichtster die misbruik maakt van gevoelige kwesties als overleden geliefden om mensen geld uit de zakken te kloppen, Ze brengt met haar overduidelijke nepperij het hele onderwerp van het hiernamaals, zielen en mediumschap in diskrediet.

Ze is dus uitermate schadelijk en dient imo zo snel mogelijk gestopt te worden om ruimte te maken voor een echt serieuze benadering van het onderwerp.

pi_33154343
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 03:11 schreef Fonkmeistah het volgende:

Ze is dus uitermate schadelijk en dient imo zo snel mogelijk gestopt te worden om ruimte te maken voor een echt serieuze benadering van het onderwerp.

Schadelijk in de zin van: ze helpt mensen De manier waarop maakt niet zo bijster veel uit toch of heeft het te maken met de extreem hoge bedragen die ze vraagt voor een sessie? Dat laatste valt eenvoudig uit te leggen: Char is een beroemd persoon en moet dus bescherming hebben (kost geld, veel geld), ze kan niet in een rijtjeshuis wonen juist daardoor (kost geld, veel geld), zij heeft daarom veel mensen in dienst die veel geld kosten. Ik vind dat wel logisch eigenlijk.

En een serieuze benadering van welk onderwerp? De mens, juist het "mechanisme" waar niemand iets van snapt? Ik wens je veel sterkte
Only Human
pi_33155577
Char heb ik sowieso nooit erg betrouwbaar gevonden.
Sowieso al die mensen die hun 'kunsten' zo enorm commercieel exploiteren bekijk ik nogal kritisch.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:15:39 #94
71919 wonderer
pi_33155676
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:55 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind serieus dat dit soort types vervolgd moet worden. Een weldenkend mens trapt hier niet in, maar al die labiele en/of wanhopige mensen die dit voor zoete koek slikken moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Zullen we dan ook maar alle imams en priesters vervolgen voor het verkondigen van de meest rare ideeen waar je dan maar in moet geloven? Een gekruisigd persoon die na drie dagen uit de dood opstond en bij leven over water kon lopen enzo?
pi_33155918
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zullen we dan ook maar alle imams en priesters vervolgen voor het verkondigen van de meest rare ideeen waar je dan maar in moet geloven? Een gekruisigd persoon die na drie dagen uit de dood opstond en bij leven over water kon lopen enzo?
Ik zie wel een verschil tussen iemand die die zich valselijk voordoet voor een ander persoon en tegelijk de kwetsbare gevoelens van de nabestaanden uitbuit en iemand die een matig boek probeert te slijten.
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:41:33 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33156040
ja, lastig hoor. Wat die namen betreft raadt ze maar wat, maar hoe wist ze bijv dat Daan Schuurman's opa Aad heet en dat er *iets* met Italië was? En dat hij een zwangere zus had? (ze zag een vrouw met overgewicht, niet iedereen heeft die in de familie). Ik heb niet het idee dat Char die mensen moedwillig bedondert. Volgens mij gelooft ze er zelf ook in. In dat geval heeft ze dus gewoon een psychische ziekte
Niet meer actief op Fok!
pi_33320761
Bijvoorbeeld die aflevering met Piet daarnet, eerst keek ze het inleiding aan. Toen vroeg ze of z'n broer Peter of Pieter heette... *stilte* oh, ik kreeg namelijk iets in die vorm door... ja, hij heet inderaad Piet. Is hij gevallen op z'n werk op boot ofzo? --->> viel ook goed te zien in het filmpje.
Zijn spullen goed opgeborgen? ----> z'n spullen ook in zo'n kast, aldus 't filmpje.

Char zit die arme man te bedotten, echt zo'n kuthoer.
pi_33320931
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:41 schreef Viking84 het volgende:
ja, lastig hoor. Wat die namen betreft raadt ze maar wat, maar hoe wist ze bijv dat Daan Schuurman's opa Aad heet en dat er *iets* met Italië was? En dat hij een zwangere zus had? (ze zag een vrouw met overgewicht, niet iedereen heeft die in de familie). Ik heb niet het idee dat Char die mensen moedwillig bedondert. Volgens mij gelooft ze er zelf ook in. In dat geval heeft ze dus gewoon een psychische ziekte
Even goed de Privé e.d. doornemen voordat je een bekende Nederlander op bezoek krijgt?
pi_33320941
hey die slet uit je icoon is toch ijsmeis?
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  donderdag 22 december 2005 @ 21:07:42 #100
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33321097
quote:

Wie is het daarmee eens?
Ik, want volgens de paus komen homo's helemaal niet in de hemel!!!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_33323914
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:07 schreef thaduck het volgende:

[..]

Ik, want volgens de paus komen homo's helemaal niet in de hemel!!!
Wat heeft de paus hier mee te maken?
pi_33325984
Hilarisch weer vanavond.

Ze heeft nog nooit van de naam Kurt gehoord

Wat een wereldvreemd iemand moet je om nog nooit van de naam Kurt Cobain gehoord te hebben.

Zielig voor die eerste jongen met die broer, echt een schatje en dan zo bedonderd te worden door zo'n oppervlakkige nitwit
  donderdag 22 december 2005 @ 23:05:51 #103
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33327415
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat heeft de paus hier mee te maken?
Die Char zegt contact te kunnen maken met dode mensen. Pim is in de hemel volgens jouw. Maar als je in de hemel gelooft, geloof je dus in bv. de paus. En volgens de paus kan je als homo helemaal niet in de hemel komen!!
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:17:49 #104
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33330571
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:05 schreef thaduck het volgende:. En volgens de paus kan je als homo helemaal niet in de hemel komen!!
jij moet toch echt beter leren luisteren naar de Paus. Homo ben je of ben je niet daarin is weinig keus. homosexualiteit ( het daadwerkelijke rugtuffen en poepschuiven etc. ) is iets wat je kan doen of laten, het doen word door de paus als zonde benoemd. Nou zijn toevallig alle mensen zondaars want niemand is immers perfect, en laat nu toevallig Jesus al die zonden op zich schijnen te hebben genomen zodat alle zondaars, incl. smeerpijpen en darmridders alsnog kans maken op de hemel..

kortom je bewering klopt niet.
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:24:29 #105
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33330780
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:17 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

jij moet toch echt beter leren luisteren naar de Paus. Homo ben je of ben je niet daarin is weinig keus. homosexualiteit ( het daadwerkelijke rugtuffen en poepschuiven etc. ) is iets wat je kan doen of laten, het doen word door de paus als zonde benoemd. Nou zijn toevallig alle mensen zondaars want niemand is immers perfect, en laat nu toevallig Jesus al die zonden op zich schijnen te hebben genomen zodat alle zondaars, incl. smeerpijpen en darmridders alsnog kans maken op de hemel..
kortom je bewering klopt niet.
Pim DEED aan rugtuffen hoor! Dus klopt het wel
  vrijdag 23 december 2005 @ 01:00:48 #106
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33331797
PIm was nog steeds boos in het hiernamaals , dat is hetgene wat niet strijkt met de bewering dat hij in de hemel zou zijn..
pi_33331918
Bovendien is het ook vrij absurd dat hij aan een engelstalige duidelijk kon maken wat hij dacht.
PIM SPRAK PRAKTISCH GEEN ENGELS
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:28:33 #108
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33351677
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar kijk ook eens hoe vaak ze er gewoon compleet naast zit en niemand die haar op het matje roept! En dan komt ze met zo'n kulsmoes als "oh er was even een spirituele storing". Jammer dat mensen keer op keer worden bedonderd door op geld beluste kwakzalvers.
Meneer de relnicht; denk je nu echt dat tv-zenders en andere zaken heel veel geld gaan besteden aan het maken én uitzenden van een poppenkast?! Ik heb deze zeer bijzondere vrouw in Amsterdam ontmoet, en geloof me; dit is geen onzin. Zij heeft een zéér bijzondere gave.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_33351766
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:28 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Meneer de relnicht; denk je nu echt dat tv-zenders en andere zaken heel veel geld gaan besteden aan het maken én uitzenden van een poppenkast?!
Ja absoluut, zolang het maar scoort.
quote:
Ik heb deze zeer bijzondere vrouw in Amsterdam ontmoet, en geloof me; dit is geen onzin. Zij heeft een zéér bijzondere gave.
Ze speelt geweldig toneel idd
pi_33352287
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 01:05 schreef onemangang het volgende:
Bovendien is het ook vrij absurd dat hij aan een engelstalige duidelijk kon maken wat hij dacht.
PIM SPRAK PRAKTISCH GEEN ENGELS
Wie zegt dat geesten een taal spreken.. De meeste 'readers' achtige media krijgen zulke dingen via beelden door. En Char dus ook letters blijkbaar, zodat ze die namen kan raden.
pi_33352330
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:54 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Wie zegt dat geesten een taal spreken.. De meeste 'readers' achtige media krijgen zulke dingen via beelden door. En Char dus ook letters blijkbaar, zodat ze die namen kan raden.
K R - Kurt? Nooit van gehoord.
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:57:27 #112
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33352362
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:32 schreef SCH het volgende:
Ze speelt geweldig toneel idd
Dat mag je denken ja. Maar jij hebt haar niet ontmoet, en ze heeft jou dus ook nooit een reading gegeven
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_33352394
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:57 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Dat mag je denken ja. Maar jij hebt haar niet ontmoet, en ze heeft jou dus ook nooit een reading gegeven
Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen inderdaad. Als ik die vertoningen op tv zie schaam ik me voor haar en word ik ook boos omdat ze kwetsbare mensen in de maling neemt.

Waaorm heb je het nodig om zo'n vrouw te geloven?
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:59:16 #114
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33352426
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:28 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Meneer de relnicht; denk je nu echt dat tv-zenders en andere zaken heel veel geld gaan besteden aan het maken én uitzenden van een poppenkast?!
Erhm.. Ooit BigBrother gekeken??? 1 grote poppenkast!
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:59:50 #115
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33352442
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen inderdaad. Als ik die vertoningen op tv zie schaam ik me voor haar en word ik ook boos omdat ze kwetsbare mensen in de maling neemt.

Maakt het leven makkelijk. Zelfde verhaal als waarom christenen in god geloven en moslims in allah. Kom je makkelijk met dingen weg.
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:45:25 #116
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33353732
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ok, zal ik het even kort samenvatten. Heb haar vorig jaar in Amsterdam ontmoet. Mijn reading met haar is niet uitgezonden op tv trouwens. Zij heeft mij dingen verteld die zij NOOIT kon weten. Want we hadden elkaar, uiteraard, nog nooit eerder gesproken/ontmoet. Ze heeft mijn leven in die tien minuten totaal veranderd. Ik bedoel; ik kan nu toch als geen ander bevestigen dat zij niet een bedrieger is?! En nee, dit verzin ik echt niet.

Ik respecteer ieders mening over dit onderwerp en over Char. En dat jij je schaamt... jouw goed recht. Maar voorlopig heb ik iets heel bijzonders meegemaakt en zij heeft mij overtuigd in bepaalde dingen die voor mij eerst een groot vraagteken waren. Dus Char kwetsbare mensen kwetsen? Nee, ik voel mij totaal niet gekwetst. Zij heeft m'n leven veranderd met iets zeer bijzonders. En ik hoop van harte dat jij haar ooit mag ontmoeten. Daarna zou ik graag nog eens met je willen discussiëren.
pi_33353781
Welke dingen wist ze dan?
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:48:49 #118
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33353846
Dat zijn persoonlijke dingen over mijzelf en familie-leden. En als je het niet erg vind, deel ik dat liever niet met iedereen op dit forum.

Maar schilder niet alles af als "onzin" als je er zelf niet veel vanaf weet, laat staan als je het zelf nooit hebt meegemaakt.
pi_33353947
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:48 schreef Erick1985 het volgende:
Dat zijn persoonlijke dingen over mijzelf en familie-leden. En als je het niet erg vind, deel ik dat liever niet met iedereen op dit forum.

Maar schilder niet alles af als "onzin" als je er zelf niet veel vanaf weet, laat staan als je het zelf nooit hebt meegemaakt.
Het is toch wel interessant. Waren het dingen die jij zelf al wist? Ik snap nooit waarom mensen zo verbaasd zijn als zij dingen weet die je zelf al wist.
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:57:46 #120
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33354065
Natuurlijk zijn mensen verbaasd; hoe zou jij reageren als iemand jou ineens hele persoonlijke informatie over jezelf of naasten verteld?

De dingen die ze mij vertelde gingen over mijzelf en een paar familieleden. En sommige dingen wist ik al ja.
pi_33354537
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:57 schreef Erick1985 het volgende:
Natuurlijk zijn mensen verbaasd; hoe zou jij reageren als iemand jou ineens hele persoonlijke informatie over jezelf of naasten verteld?

De dingen die ze mij vertelde gingen over mijzelf en een paar familieleden. En sommige dingen wist ik al ja.
Da's toch een bekende psychologische truc. Ze weet die dingen omdat jij ze al weet en je vertelt ze feitelijk aan haar maar je hebt dat zelf misschien niet door. Het is niet zo heel bijzonder om dingen te vertellen die jij graag wilt horen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:42:28 #122
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33355110
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:59 schreef thaduck het volgende:

[..]

Erhm.. Ooit BigBrother gekeken??? 1 grote poppenkast!
Ja uuuh Big Brother... maar dan noem je ook wat zeg!
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:45:59 #123
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33355185
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's toch een bekende psychologische truc. Ze weet die dingen omdat jij ze al weet en je vertelt ze feitelijk aan haar maar je hebt dat zelf misschien niet door. Het is niet zo heel bijzonder om dingen te vertellen die jij graag wilt horen.
Zo heb ik het niet ervaren en zo is het zelfs niet eens gegaan. Maargoed ik heb iets bijzonders ervaren tijdens het gesprek met haar, en het doet er absoluut niet toe wat jij ervan vind. Daarom zeg ik; ik hoop echt dat je haar ooit ook mag ontmoeten. We spreken elkaar daarna
pi_33356255
Of ze de zaak flest is niet interessant, en zegt niets over het al dan niet 'echt' zijn van haar gaves.
In hoeverre iemand iets commercieel gebruikt of niet, zegt ook al niets over de echtheid van haar gaves.

Verder ben ik het geheel met Erick1985 eens: je kan pas echt oordelen als je er zelf bij geweest bent. Als je oordeelt op basis van tv of pers, beoordeel je haar op basis van geselecteerde waarnemingen van derden. Een selectie die onvermijdelijk al een soort interpretatie inn zich draagt, en een enorm beperkte weergave is van wat er écht gebeurd is.
En beoordeel je dus in wezen die selectie, en niet haarzelf, want die heb je gewoon nog nooit gezien of meegemaakt of gevoeld.
pi_33356517
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:26 schreef iteejer het volgende:
Of ze de zaak flest is niet interessant, en zegt niets over het al dan niet 'echt' zijn van haar gaves.
In hoeverre iemand iets commercieel gebruikt of niet, zegt ook al niets over de echtheid van haar gaves.

Verder ben ik het geheel met Erick1985 eens: je kan pas echt oordelen als je er zelf bij geweest bent. Als je oordeelt op basis van tv of pers, beoordeel je haar op basis van geselecteerde waarnemingen van derden. Een selectie die onvermijdelijk al een soort interpretatie inn zich draagt, en een enorm beperkte weergave is van wat er écht gebeurd is.
En beoordeel je dus in wezen die selectie, en niet haarzelf, want die heb je gewoon nog nooit gezien of meegemaakt of gevoeld.
Ik zie toch hoe ze op tv met mensen praat en hoe ze te werk gaat. Waarom zou ik me op basis daarvan geen mening kunnen vormen.

Ik ben het ook niet met je eens dat de commercialiteit niks zou zeggen over de authenticiteit.

Er zijn erg veel van dit soort Char-achtige mensen - op allerlei paranormaal en 'gave'-achtig terrein. Ik denk dat ik wel een beetje zicht heb op hoe die wereld er uit ziet en ik geloof zeker dat er heel veel oprechtheid is en dat heel veel mensen bij zichzelf een gave ervaren en dat anderen daar weer iets bij ervaren. Als dat zorgvuldig en met discretie en empathie gebeurt dan is daar volgens mij niet zoveel mee mis.

De kermisattractie die Char er op tv van maakt vind ik echter alle perken van geloofwaardigheid en ethiek te buiten gaan. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat als je iets met deze wereld hebt, het dan voor dit soort mensen (waar bijvoorbeeld ook Jolanda) bij hoort, opneemt.

Natuurlijk willen mensen heel graag iets ervaren en als je dat maar graag genoeg wilt en een soort religieus geloof hebt in dit soort gaves, dan gebeurt er wel iets. Ik ben ervan overtuigd dat je dat allemaal zelf doet en dat het zogenaamde medium daar niks mee te maken heeft maar als zo'n iemand er een rol in kan spelen door jou boven jezelf te laten uitstijgen of op een weg te zetten, dan is dat op zich wel mooi. Maar die Char maakt er een soort Hans Kazan-act van en dat vind ik niet zo aansprekend. En ik vind het echt onzin om te zeggen dat ik daar geen oordeel over zou mogen of kunnen hebben omdat ik het niet zelf heb meegemaakt.
pi_33357266
quote:

interpretatie inn zich draagt, en een enorm beperkte weergave is van wat er écht gebeurd is.
Toch kun je de energie van de mensen voelen, soms al als een mailtje binnenkomt. De energie vliegt zo naar binnen. Of door het scherm heen. Energie reist overal door heen...

Maar mee eens dat mensen te snel oordelen, daar maken de meesten zich schuldig aan, ook ik wel eens.
pi_33357343
quote:
Of ze de zaak flest is niet interessant, [slap gelul etc]
Voor ons wel. Als je geen goede posts kan plaatsen, plaats ze dan gewoon niet.
pi_33357385
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:04 schreef 004 het volgende:

[..]

Voor ons wel. Als je geen goede posts kan plaatsen, plaats ze dan gewoon niet.
Ik vind de posts van Iteejer altijd zeer goed.
pi_33357457
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:06 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het is wel raar dat hij zegt dat het niet interessant is of ze de zaak flest.

Ik geloof sowieso niet in dat soort gaves dus als iemand dat zo commercieel exploiteert vind ik dat automatisch onethsich.
pi_33357584
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:06 schreef Stenny het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn, probeert hij altijd paar simpele dingen uit te rekken tot ellenlange reply's en zinnen. Zo kan ik zijn typische post van daarnet samenvatten, bijvoorbeeld

"Op TV lijken dingen vaak anders dan in de werkelijkheid".

maar nee, hij wilt weer eens intelligent gaan overkomen
pi_33357606
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wel raar dat hij zegt dat het niet interessant is of ze de zaak flest.

Ik geloof sowieso niet in dat soort gaves dus als iemand dat zo commercieel exploiteert vind ik dat automatisch onethsich.
Ik krijg een goed gevoel bij Char. Denk je nu echt dat zij een gemakkelijk leven heeft? Prik daar eens doorheen, fame and fortune, het mocht wat.
pi_33357639
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:12 schreef 004 het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn, probeert hij altijd paar simpele dingen uit te rekken tot ellenlange reply's en zinnen. Zo kan ik zijn typische post van daarnet samenvatten, bijvoorbeeld

"Op TV lijken dingen vaak anders dan in de werkelijkheid".

maar nee, hij wilt weer eens intelligent gaan overkomen
Ik heb deze topic niet echt gevolgd, maar ik lees de bijdragen van Iteejer altijd graag omdat ze niet kort door de bocht zijn, maar keurig netjes genomen (de bocht ).
pi_33357695
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik krijg een goed gevoel bij Char. Denk je nu echt dat zij een gemakkelijk leven heeft? Prik daar eens doorheen, fame and fortune, het mocht wat.
Weet ik veel wat voor leven ze heeft. Ik zie wat ze doet op tv en dat vind ik echt hilarisch
pi_33357699
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:14 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik heb deze topic niet echt gevolgd, maar ik lees de bijdragen van Iteejer altijd graag omdat ze niet kort door de bocht zijn, maar keurig netjes genomen (de bocht ).
mwoah, hij kan ook gewoon doen ipv parmantig te gaan reageren.
pi_33358672
Ik vind Char een hele nare uitstraling hebben. Ze komt over alsof ze een slecht karakter heeft en erop uit is om mensen kwaad te doen, wat ze dan zoveel mogelijk probeert te maskeren door dingen te zeggen als "you're a wonderfull person" en "let me give you a hug" en "you're late brother is in heaven now, with the angels".

Als je een christen zou zijn zou je zeggen dat ze opereert voor de duivel. (Wat je dan al snel zou zeggen overigens...)

Maar hebben meer mensen dit?
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:52:16 #136
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33358816
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:42 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Ja uuuh Big Brother... maar dan noem je ook wat zeg!
Met alle respect voor je vertrouwen in Char. Maar dit is wel echt een dooddoener. Je slingert een mening de wereld in, die wordt weerlegd en dan maak je het af met 'maar dan noem je ook wat'. Op die manier kan je elk argument of mening de grond in stampen. Persoonlijk vind ik dat nogal zwak eigenlijk.
pi_33358845
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:48 schreef Netflier het volgende:
Ik vind Char een hele nare uitstraling hebben. Ze komt over alsof ze een slecht karakter heeft en erop uit is om mensen kwaad te doen, wat ze dan zoveel mogelijk probeert te maskeren door dingen te zeggen als "you're a wonderfull person" en "let me give you a hug" en "you're late brother is in heaven now, with the angels".

Als je een christen zou zijn zou je zeggen dat ze opereert voor de duivel. (Wat je dan al snel zou zeggen overigens...)

Niet van dat slechte karakter maar je vergelijking met evangelische christenen vind ik wel treffend. Dat hele blijde maar oh zo onechte.
  zaterdag 24 december 2005 @ 02:18:45 #138
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33362186
quote:

yep...
pi_33366151
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:18 schreef Fonkmeistah het volgende:

quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:48 schreef Netflier het volgende:

yep...
Nope
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:25:54 #140
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33372968
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:52 schreef thaduck het volgende:

[..]

Met alle respect voor je vertrouwen in Char. Maar dit is wel echt een dooddoener. Je slingert een mening de wereld in, die wordt weerlegd en dan maak je het af met 'maar dan noem je ook wat'. Op die manier kan je elk argument of mening de grond in stampen. Persoonlijk vind ik dat nogal zwak eigenlijk.
Is niks zwaks aan. Is gewoon realistisch. Big Brother heeft niks met een gave te maken of wat dan ook. Het is een grote kneuzenkermis met lui die voor mij nog minder betekenen dan lucht. (Vooral dat wijf dat live van haar kind beviel. Nou ik had me kapot geschaamt als ik als dat kind die beelden over een aantal jaar zou terugzien). Ze leveren met dat belachelijke programma totaal geen waardige bijdrage aan het leven, aan mensen, of wat dan ook. Char daarintegen wel, tenminste; voor degenen die er voor openstaan en voor degenen die het zich interesseerd.

Verder laat het mij totaal koud wat sommigen hier over Char beweren, flauwe grapjes, meningen of wat dan ook. Gedachten en meningen hierover zijn vrij. Maar voorlopig heb ik iets prachtigs met haar meegemaakt. Ik ben absoluut niet achterlijk en ik heb heel snel in de gaten als iemand onzin uitkraamt. Alles wat zij tegen mij zei klopte precies. En nee; geen dagelijkse, algemene feiten van het leven of de dood. Ik bedoel DETAILS die niemand anders weet. Ik kan jullie niet uitleggen hoe mijn leven hierdoor veranderd is. Ik wou dat iedereen een reading met haar mocht meemaken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Erick1985 op 24-12-2005 16:32:03 ]
pi_33374105
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:25 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Is niks zwaks aan. Is gewoon realistisch. Big Brother heeft niks met een gave te maken of wat dan ook. Het is een grote kneuzenkermis met lui die voor mij nog minder betekenen dan lucht. (Vooral dat wijf dat live van haar kind beviel. Nou ik had me kapot geschaamt als ik als dat kind die beelden over een aantal jaar zou terugzien). Ze leveren met dat belachelijke programma totaal geen waardige bijdrage aan het leven, aan mensen, of wat dan ook. Char daarintegen wel, tenminste; voor degenen die er voor openstaan en voor degenen die het zich interesseerd.

Verder laat het mij totaal koud wat sommigen hier over Char beweren, flauwe grapjes, meningen of wat dan ook. Gedachten en meningen hierover zijn vrij. Maar voorlopig heb ik iets prachtigs met haar meegemaakt. Ik ben absoluut niet achterlijk en ik heb heel snel in de gaten als iemand onzin uitkraamt. Alles wat zij tegen mij zei klopte precies. En nee; geen dagelijkse, algemene feiten van het leven of de dood. Ik bedoel DETAILS die niemand anders weet. Ik kan jullie niet uitleggen hoe mijn leven hierdoor veranderd is. Ik wou dat iedereen een reading met haar mocht meemaken.
Ja, nou weten we het wel.

Je evangelisatiedrang begint me te irriteren. Iedereen is gek behalve jij
pi_33375655
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:

[..]

Niks meer dan een geldwolf met haar praktijken om mensen valse hoop te geven. Haar hele bestaan is gebaseerd op het Forer effect en Cold en Hot reading. Waarbij ik denk dat het meeste nog hot reading is ook, zeker hetgene wat op tv komt. Char-latan.
  zaterdag 24 december 2005 @ 19:18:04 #143
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33377689
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, nou weten we het wel.

Je evangelisatiedrang begint me te irriteren. Iedereen is gek behalve jij
Dude je hoort mij toch ook niet klagen over jouw koppigheid? En nee het is geen evangelisatiedrang, maar gewoon pure feiten die ik opnoem. Ik kan dat toch als geen ander bevestigen? Dan vind ik het dus dom dat jij blijft proberen te bewijzen dat Char onzin is, zelfs terwijl je met iemand praat (ik) die het écht heeft meegemaakt. Vind ik behoorlijk kinderachtig, kortzichtig en vooral zinloos. En nee, niet iedereen is gek behalve ik. Heb je mij dat ergens zien zeggen? Nee. Belachelijke opmerking dus, die vooral nergens op slaat.
pi_33377969
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:18 schreef Erick1985 het volgende:
En nee het is geen evangelisatiedrang, maar gewoon pure feiten die ik opnoem.
Ik heb nog geen feit gezien hier hoor.
pi_33378568
SCH vindt het onzin, heeft ie argumenten voor.
Erick1985 vindt het geen onzin, heeft ie ook argumenten voor.
Das verder prima, het is niet het doel van dit forum om tot een uitspraak, conclusie of waarheidsvinding te komen.

Erick1985 zegt dat hij erbij geweest is, en dat het hem een bijzonder goed en speciaal gevoel heeft gegeven. En dat proberen we toch allemaal, ons goed voelen? Wat is daar mis aan, en wie zijn anderen om te zeggen dat die positieve gevoelens niet echt zijn, ingebeeld zijn, etc? Of zijn die anderen ook paranormaal begaafd, en kunnen zij vanuit hun begaafdheid zeggen dat de begaafdheid van Char onecht is?
pi_33378642
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:49 schreef iteejer het volgende:
Of zijn die anderen ook paranormaal begaafd, en kunnen zij vanuit hun begaafdheid zeggen dat de begaafdheid van Char onecht is?
Daar heb ik die begaafdheid niet voor nodig hoor

Ik gun Erick zijn positieve gevoel maar kom dan niet aan met die gave. Hij vindt het gewoon prettig net als veel mensen Jomanda prettig vinden/vonden of anderen het fijn vinden in de kerk.

Ik wijs echter op de kwalijke kanten die er ook aan kleven en ik vind dat je daar wel een beetje overheen stapt als pater topicias zijnde
pi_33378985
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:52 schreef SCH het volgende:
Daar heb ik die begaafdheid niet voor nodig hoor

Ik gun Erick zijn positieve gevoel maar kom dan niet aan met die gave. Hij vindt het gewoon prettig net als veel mensen Jomanda prettig vinden/vonden of anderen het fijn vinden in de kerk.

Ik wijs echter op de kwalijke kanten die er ook aan kleven en ik vind dat je daar wel een beetje overheen stapt als pater topicias zijnde
Kwalijke kanten - ach, je hebt ook wereldberoemde supergeleerden, de hoop van onze toekomst, richstnoer voor universitair onderzoek wereldwijd, die dan blijkt de zaak belazerd te hebben, en talloze mensen op het foute pad gezet te hebben. Incl al hun hoop op genezing, alle verloren werk wat men op basis van verzonnen feiten opgestart is, etc.
Dus, ik zou zeggen, vervoeg je ook even in WFL, en ga daar uitleggen dat bv Chriet Titulaer en andere figuren die populair-wetensvchappelijke programma's op de buis zetten gevaarlijk zijn, want het zou wel es bedrog kunnen zijn!

Die gave kun je simpelweg niet beoordelen. Je bent geen deskundige, je was er niet bij, je hebt er geen ervaring in. Het enige wat je hebt is je eigen overtuiging. Prima, maar dat hoeft voor anderen geen reden te zijn zich daar iets aan gelegen te laten
pi_33379086
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:05 schreef iteejer het volgende:

[..]

Kwalijke kanten - ach, je hebt ook wereldberoemde supergeleerden, de hoop van onze toekomst, richstnoer voor universitair onderzoek wereldwijd, die dan blijkt de zaak belazerd te hebben, en talloze mensen op het foute pad gezet te hebben. Incl al hun hoop op genezing, alle verloren werk wat men op basis van verzonnen feiten opgestart is, etc.
Dus, ik zou zeggen, vervoeg je ook even in WFL, en ga daar uitleggen dat bv Chriet Titulaer en andere figuren die populair-wetensvchappelijke programma's op de buis zetten gevaarlijk zijn, want het zou wel es bedrog kunnen zijn!

Die gave kun je simpelweg niet beoordelen. Je bent geen deskundige, je was er niet bij, je hebt er geen ervaring in. Het enige wat je hebt is je eigen overtuiging. Prima, maar dat hoeft voor anderen geen reden te zijn zich daar iets aan gelegen te laten
Dat snap ik niet. Waarom zouden we Chriet Titulaer ook niet aanklagen of negatief beoordelen als blijkt dat hij de boel heeft belazerd?

Ik kan die gave wel beoordelen, waarom zou ik dat niet kunnen???
pi_33379591
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:07 schreef SCH het volgende:
Dat snap ik niet. Waarom zouden we Chriet Titulaer ook niet aanklagen of negatief beoordelen als blijkt dat hij de boel heeft belazerd?

Ik kan die gave wel beoordelen, waarom zou ik dat niet kunnen???
Het ging over de kwalijke effecten die je noemde, ik dacht dat je daarmee bedoelde dat Char mensen verkeerde hoop gaf etc. Ik wou aantonen dat het harde wetenschappelijke circuit daar eveneens toe in staat is. Daar is het aangetoond, bij Char nog niet

Je kunt daar voor jezelf een oordeel over hebben ja. Maar dat anderen daar dan net zo over zouden moeten oordelen is niet zo, anderen mogen toch zelf weten wat ze denken?
Jij mag toch ook denken wat je denkt, ook al ben je er nooit geweest, niet deskundig, en op de keper beschouwd eigenlijjk alleen maar bevooroordeeld?
  zaterdag 24 december 2005 @ 22:00:19 #150
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33382321
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:49 schreef iteejer het volgende:Erick1985 zegt dat hij erbij geweest is, en dat het hem een bijzonder goed en speciaal gevoel heeft gegeven. En dat proberen we toch allemaal, ons goed voelen? Wat is daar mis aan, en wie zijn anderen om te zeggen dat die positieve gevoelens niet echt zijn, ingebeeld zijn, etc? Of zijn die anderen ook paranormaal begaafd, en kunnen zij vanuit hun begaafdheid zeggen dat de begaafdheid van Char onecht is?
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Kijk, ik vind het hartstikke leuk ergens over te discussiëren. Iedereen heeft ergens een mening over; en dat respecteer ik. Maar 1+1=3 gedrag aangaande mijn ervaring is gewoon zinloos. Ik heb Char ontmoet, hartstikke bijzonder allemaal, SCH heeft haar niet ontmoet dus gelooft er niet in. Mij prima. Maar ga mij niet proberen het tegendeel te bewijzen terwijl ik 200% zeker ben dat het wél waar is dat Char die gave heeft, omdat ik het zelf heb meegemaakt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Erick1985 op 24-12-2005 22:06:42 ]
pi_33420131
Ene Carlos in Australië deed ongeveer hetzelfde als Char, maar dan met wat meer show en poeha eromheen. Wist de complete Sydney Opera vol te krijgen met volgelingen op dezelfde wijze overtuigd waren in zijn gaves als jij dat bent met die van Char.

Kort filmpje zien over Carlos?
http://www.xenutv.com/cults/hibelief3.rm
pi_33425604
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:22 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het ging over de kwalijke effecten die je noemde, ik dacht dat je daarmee bedoelde dat Char mensen verkeerde hoop gaf etc. Ik wou aantonen dat het harde wetenschappelijke circuit daar eveneens toe in staat is. Daar is het aangetoond, bij Char nog niet
Nou nou, dat is nogal een boude bewering. Ik stel de wetenschap trouwens niet tegenover dit soort zaken. Ook de wetenschap is feilbaar, meer dan dat en moet daar dan ook op bekritiseerd en aangesproken worden. Zeker waar het mensen schade berokkend.

In het geval van Char zijn mensen natuurlijk vrij om er in mee te gaan en ik ontken ook niet dat sommige mensen er wat aan hebben of er baat bij hebben er in te geloven. Maar het trekt over het algemeen toch een bepaald slag mensen aan, die wat kwetsbaarder zijn dan gemiddeld. Zeg maar: de niet al te hoog opgeleide. Dat klinkt misschien wat arro maar het is een gegeven, kun je vaststellen aan de mensen die in die show zitten of bij Jomanda in de zaal. En die mensen kun je dus ook gemakkelijk(er) in de luren leggen en ik vind het niet verkeerd als daar een beetje kritisch naar gekeken wordt. Zeker als het op een commerciele manier gebeurt, zoals bij RTL4 waar het toch vooral om kijkcijfers en winst draait.
pi_33425814
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
Maar het trekt over het algemeen toch een bepaald slag mensen aan, die wat kwetsbaarder zijn dan gemiddeld. Zeg maar: de niet al te hoog opgeleide. ... En die mensen kun je dus ook gemakkelijk(er) in de luren leggen en ik vind het niet verkeerd als daar een beetje kritisch naar gekeken wordt.
Ben ik zeker met je eens.

Maar kijk dan ook met dezelfde scepsis naar wetenschappers die weet ik wat allemaal beweren: die koreaan, de godfather van de stamcellen, heeft dus ook de zaak lopen flessen. En daar zijn natuurlijk de 'simpele luiden' ingestonken, maar ook de intellectuele toplaag.

Wat jij beschrijft is een gezonde kritische houding, die je altijd zou moeten hebben, niet alleen maar of vooral bij de alternatieve hoek
pi_33425947
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:23 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ben ik zeker met je eens.

Maar kijk dan ook met dezelfde scepsis naar wetenschappers die weet ik wat allemaal beweren: die koreaan, de godfather van de stamcellen, heeft dus ook de zaak lopen flessen. En daar zijn natuurlijk de 'simpele luiden' ingestonken, maar ook de intellectuele toplaag.
Zekers, maar die is wel meteen zijn baan kwijt en dat wordt dan ook wereldwijd rechtgezet. Wetenschappers die de fout ingaan, komen er meestal niet genadig vanaf. Nou is dat met exacte wetenschap iets gemakkelijker te bewijzen. Spirituele gaven en religieuze inzichten zijn dat veel minder omdat het voor een groot deel ook met 'geloof' te maken heeft. Van mij hoeft dat ook niet zo: al dat bewijs. Mensen die in Jomanda willen geloven, hebben daar heel vaak ook gewoon baat bij maar dat zegt natuurlijk niet meteen iets over het bestaan en de 'kwaliteit' van haar gaven.
quote:
Wat jij beschrijft is een gezonde kritische houding, die je altijd zou moeten hebben, niet alleen maar of vooral bij de alternatieve hoek
Oh absoluut, maar volgens mij is juist die kritische houding in die alternatieve wereld nog wel eens wat minder aanwezig. Een deel van mijn familie is erg into the spirituele genezing en bij hen merk ik dat soms en dat stoort me.
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:00:38 #155
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_33427124
helemaal eens met TS. Ik geloof best in allerlei spirituele zaken, maar die Char is toch zo overduidelijk nep.... echt niet te geloven dat sommige mensen vertrouwen in haar kunnen hebben
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_33444056
ja, waarom kan ze de namen ook niet gewoon in 1 keer goed raden?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:59:27 #157
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33451909
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:00 schreef Asmodean het volgende:
helemaal eens met TS. Ik geloof best in allerlei spirituele zaken, maar die Char is toch zo overduidelijk nep.... echt niet te geloven dat sommige mensen vertrouwen in haar kunnen hebben
Maar wat als je haar nu echt ontmoet hebt, een reading gekregen hebt, en dat zij je dingen verteld heeft over je jeugd, overleden dierbaren en andere dingen die zij onmogelijk kan weten? Ik wil niemand overtuigen hier, maar zij is absoluut geen bedrieger. En dat ben ik ook niet met mijn ervaring.
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:12:52 #158
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_33452331
ja, dat is natuurlijk heel wat anders. Ik vind haar op tv echter zo enorm nep overkomen. Sterker nog, ik vind haar een beetje evil overkomen, met die koude ogen van d'r. Maar das offtopic natuurlijk. Terwijl ik normaal gesproken dit soort dingen nog wel eens wil geloven maakt ze op mij gewoon een enorm neppe indruk. Daar komt nog bij dat ik een aantal keer wat dingen over haar tv-shows heb gelezen, waarin beweerd werd dat er duidelijk meer readings mislukten dan er lukten. Die worden alleen niet uitgezonden.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  dinsdag 27 december 2005 @ 23:21:36 #159
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33456603
Ja dat begrijp ik. Je kunt natuurlijk nooit 100% zeker zijn in hoeverre ze iets knippen in de shows of wat dan ook. Haha ja ze kijkt soms heel mysterieus, dat heb ik ook gezien. Gebeurde ook toen ze bij mij stond en dan wordt je gewoon echt een beetje angstig haha. Maar hoe dan ook; zij is een zeer bijzondere vrouw.
pi_33457030
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:59 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Maar wat als je haar nu echt ontmoet hebt, een reading gekregen hebt, en dat zij je dingen verteld heeft over je jeugd, overleden dierbaren en andere dingen die zij onmogelijk kan weten? Ik wil niemand overtuigen hier, maar zij is absoluut geen bedrieger. En dat ben ik ook niet met mijn ervaring.
Als ik je die dingen nou ook zou vertellen, zou je dan ook denken dat ik gaven heb?
pi_33472234
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:37 schreef SCH het volgende:
Als ik je die dingen nou ook zou vertellen, zou je dan ook denken dat ik gaven heb?
De wetenschap stelt hoge eisen. Dingen moeten meervoudig bewezen worden, door meerdere mensen gezien zijn, reproduceerbaar en controleerbaar zijn.
Zomaar iets roepen is daar absoluut not done.

Twee dingen vallen op:

In de eerste plaats dat die strakke regels kennelijk níet gelden voor het bekritiseren van 'het spirituele' of 'het paranormale'. Dán is het nl ineens niet meer nodig om te bewijzen dat dit onzin is, het zelfs niet eens nodig om erbij geweest te zijn. Zomaar een eigen indruk is voldoende. Als men dezelfde kritiek die men heeft op het paranormale los zou laten op de eigen kritische bewoordingen erover, zou er weinig van over blijven

In de tweede plaats, het al dan niet wetenschappelijk bewezen zijn zegt op zichzelf geen zak. De wetenschap is een bruikbaar stuk gereedschap, in die gevallen waar de realiteit zich middels wetmatigheden openbaart, of we wetmatigheden erin kunnen ontdekken.
Maar dat betekent nog niet dat de realiteit alleen maar wetmatig kan zijn, en dat er naast dat wetmatige niets voor zou kunnen komen!
Dat er naast het wetmatige niets kan bestaan is wederom iets dat niet zozeer de wetenschap zelf, als wel sommige wat al te enthousiaste aanhangers van het rationalisme steeds uitroepen. En dat op zichzelf volledig onbewezen is, en dus onwetenschappelijk
pi_33472624
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:36 schreef iteejer het volgende:
verhaal
je hebt gelijk hoor
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:51:04 #163
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33472675
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:49 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

je hebt gelijk hoor
waarom niet ???....
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33472705
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:51 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

waarom niet ???....
Wat is nu het harde bewijs dat het paranormale bestaat?

Je beweert toch niet iets en dan moet de ander maar bewijzen dat dit niet waar is?
Je beweert iets en je maakt dit een feit door een bewijs te leveren.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:56:41 #165
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33472838
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:52 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Je beweert toch niet iets en dan moet de ander maar bewijzen dat dit niet waar is?
ff copy past van een ander topic [geen zin om het opnieuw te schrijven]
Ten eerste bestaat er niet zoiets als paranormaal. Er bestaat alleen het totaal van alles, waarvan we nog niet alles begrijpen. [alles wat is is normaal]
Natuurlijk worden er aannames door gelovigen gemaakt die later niet blijken te kloppen.
maar daar maakt de wetenschap zich net zo goed "schuldig" aan.

verder ben ik van mening dat wetenschap en persoonlijke ervaring en interpretatie van het nog niet verklaarbare prima hand in hand samen kunnen gaan.

Als je honderd jaar geleden had gezegt dat je honden kan trainen om verschillende soorten kanker te laten diagnosticeren, zou dat als paranormaal herkent worden.
Dat we nu weten dat ze dat gewoon kunnen ruiken door de receptoren in hun reukorgaan maakt het nog niet minder bijzonder.

wanneer wij bv straks bepaalde energieen kunnen dedecteren en ook begrijpen hoe die met andere energieen interactie hebben om zo bv telepathie te kunnen verklaren, maakt dat telepathie dan opeens werkelijkheid? Of was het dan al werkelijkheid maar konden we het alleen nog niet begrijpen en verklaren.

Ik begrijp de aversie wel tegen het zogenaamde paranormale omdat er natuurlijk een hoop mensen rondlopen met een scala van motieven die zaken beweren die domweg niet met de werkelijkheid overeenkomen.
Maar om dan al het niet verklaarbare op 1 hoop te gooien en af te doen als dom, naief, onwetend of weet ik niet wat. Lijkt mij alles behalve terecht en gegrond.

[ Bericht 3% gewijzigd door soulsurvivor op 28-12-2005 17:14:22 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33472998
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:36 schreef iteejer het volgende:

[..]

De wetenschap stelt hoge eisen. Dingen moeten meervoudig bewezen worden, door meerdere mensen gezien zijn, reproduceerbaar en controleerbaar zijn.
Zomaar iets roepen is daar absoluut not done.

Twee dingen vallen op:

In de eerste plaats dat die strakke regels kennelijk níet gelden voor het bekritiseren van 'het spirituele' of 'het paranormale'. Dán is het nl ineens niet meer nodig om te bewijzen dat dit onzin is, het zelfs niet eens nodig om erbij geweest te zijn. Zomaar een eigen indruk is voldoende. Als men dezelfde kritiek die men heeft op het paranormale los zou laten op de eigen kritische bewoordingen erover, zou er weinig van over blijven

In de tweede plaats, het al dan niet wetenschappelijk bewezen zijn zegt op zichzelf geen zak. De wetenschap is een bruikbaar stuk gereedschap, in die gevallen waar de realiteit zich middels wetmatigheden openbaart, of we wetmatigheden erin kunnen ontdekken.
Maar dat betekent nog niet dat de realiteit alleen maar wetmatig kan zijn, en dat er naast dat wetmatige niets voor zou kunnen komen!
Dat er naast het wetmatige niets kan bestaan is wederom iets dat niet zozeer de wetenschap zelf, als wel sommige wat al te enthousiaste aanhangers van het rationalisme steeds uitroepen. En dat op zichzelf volledig onbewezen is, en dus onwetenschappelijk
Nu ga je echt bazelen want nu zeg je feiteljk dat het helemaal geen zin heeft om het erover te hebben want je kan het toch niet weten en dus zul je er altijd een antwoord op hebben. Ik vind dat je kritische vragen niet uit de weg moet gaan en daar lijkt het nu wel op.

Ik ben trouwens uit interesse wel bij Jomanda geweest en daar heb ik een redelijk beeld gekregen van de methodiek en de wensen en inzichten van de bezoekers.
pi_33473741
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:52 schreef partyyboyy het volgende:

Er wordt helemaal niet geclaimd dat het bewezen wortd.

Iemand vertelt dat hij er geweest is, en daar eea ervaren heeft. En dat zou dan niet zo zijn omdat hij dat niet bewijzen kan...?
Zolang hij het niet kan bewijzen, is het dus geen feit dat hij dat ervaren heeft?

Je keert het om: er zijn feiten, en daar kun je van alles mee doen. Je kunt ze proberen in te passen in één of andere theroei of wetmatigheid bv. En daar kun je al dan niet bewijzen voor hanteren. Maar EERST is er het feit. Dan pas het (eventuele) bewijs. En niet omgekeerd
pi_33474462
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:01 schreef SCH het volgende:
Nu ga je echt bazelen want nu zeg je feiteljk dat het helemaal geen zin heeft om het erover te hebben want je kan het toch niet weten en dus zul je er altijd een antwoord op hebben. Ik vind dat je kritische vragen niet uit de weg moet gaan en daar lijkt het nu wel op.

Ik ben trouwens uit interesse wel bij Jomanda geweest en daar heb ik een redelijk beeld gekregen van de methodiek en de wensen en inzichten van de bezoekers.
Het feit dat je bij Jomanda was betekent niet dat je daarmee een expert bent. Het betekent slechts dat je er geweest bent. En daar dingen ervaren hebt, of juist niet ervaren. Die je een bepaalde indruk geven, net zoals dat bij Eric zo was.

Niet alles wat niet bewijsbaar is bestaat niet. Je mag daar best kritisch op zijn, maar om die kritiek dan te funderen op wetenschappelijke basis is onzin, omdat die fenomenen zich door hun grilligheid en oncvoorspelbaarheid daat aan onttrekken.
Als je ziet dat mensen zich er teveel door laten meeslepen kun je dara kritiek op hebben; het is dan echte rkritiek die alleen op die specifieke sitiuatie of mensen kan gelden, en niet voor het fenomeen an sich.
pi_33474808
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:50 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het feit dat je bij Jomanda was betekent niet dat je daarmee een expert bent. Het betekent slechts dat je er geweest bent. En daar dingen ervaren hebt, of juist niet ervaren. Die je een bepaalde indruk geven, net zoals dat bij Eric zo was.

Niet alles wat niet bewijsbaar is bestaat niet. Je mag daar best kritisch op zijn, maar om die kritiek dan te funderen op wetenschappelijke basis is onzin, omdat die fenomenen zich door hun grilligheid en oncvoorspelbaarheid daat aan onttrekken.
Als je ziet dat mensen zich er teveel door laten meeslepen kun je dara kritiek op hebben; het is dan echte rkritiek die alleen op die specifieke sitiuatie of mensen kan gelden, en niet voor het fenomeen an sich.
Ik ben de eerste om te zeggen dat het zo is dat niet alles wat niet bewijsbaar is niet bestaat. Ik ben een groot voorstander van het persoonlijk geloof van mensen. Maar ook van de particulariteit daarvan. Ik zal nooit het persoonlijke geloof van mensen ergens in betwisten.

Maar je kunt wel in het algemeen iets zeggen over de werking van geloof en religie en de sociologische tendensen daarin.
pi_33475110
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
Ik ben de eerste om te zeggen dat het zo is dat niet alles wat niet bewijsbaar is niet bestaat. Ik ben een groot voorstander van het persoonlijk geloof van mensen. Maar ook van de particulariteit daarvan. Ik zal nooit het persoonlijke geloof van mensen ergens in betwisten.
Zeker. En in het totaalplaatje komt imo de alternatieve hoek er zo slecht niet van af. Het aantal iatrogene ziektes en sterfgevallen ligt in de reguliere gezondheidszorg bv stukken hoger dan in de alternatieve.
Natuurlijk behoeven mensen bescherming tegen misbruik, zoals overal.
  woensdag 28 december 2005 @ 17:16:14 #171
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_33475257
quote:

Eerste keer dat ik der harses zag, en niet wist wat ze deed, dacht ik meteen dat ze de evil person in een jerry springer show was. Pas na een tijdje geluisterd te hebben naar het gehakkel op namen en het repetative herhalen van haar optreden (dus altijd namen raden en daarna zeggen wie het is en daarna zeggen wat de persoon wil horen) was het wel weer duidelijk..

Overigens is ze wel goed in wat ze doet. En veel mensen die dit nodig hebben om leed te verwerken zal ze ook zeker een plezier doen.

Helaas blijft het gezegde: De een ze dood is de ander ze brood
Je leeft maar één keer...
pi_33475584
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:11 schreef iteejer het volgende:

[..]

Zeker. En in het totaalplaatje komt imo de alternatieve hoek er zo slecht niet van af. Het aantal iatrogene ziektes en sterfgevallen ligt in de reguliere gezondheidszorg bv stukken hoger dan in de alternatieve.
Natuurlijk behoeven mensen bescherming tegen misbruik, zoals overal.
Het is dan maar wat je wilt meten en hoe je het denkt te kunnen vergelijken. Ik denk niet dat het sterftecijfer een valide graadmeter is en bovendien heb je het dan puur over de medische zaken terwijl het veel vreder over welzijn gaat.

Ik vraag me af of je sowieso gelijk hebt trouwens maar dat blijft een onbewijsbaar verhaal.
  woensdag 28 december 2005 @ 22:47:35 #173
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33487264
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

ALs jij mij dingen kan vertellen die ik alleen weet, en dingen over (overleden) familie-leden... dan ja; dan zou ik best wel kunnen denken dat je een bijzondere gave hebt.
pi_33651632
Het is simpel ;

Char vraagt door aan mensen, weet zelf in het begin niets en door te vragen over allerlei dingen komt ze "dingen te weten".

En dat noemt ze praten met doden.

Yeah right Zo kan ik het ook
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:45:44 #175
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33726868
Sjonge jongen wat een reacties weer. ACCEPTEER TOCH GEWOON EENS ALLEMAAL DAT ER MEER IS!!!! Westerse wijsneusjes maatschappij!

En de dingen die Char zegt zijn vaak ZO persoonlijk dat er met geen mogelijkheid sprake kan zijn van een coldreading. Hij kan zij bijvoorbeeld in godsnaam weten wat iemand in zijn doodskist heeft meegenomen en wat daar voor tekst opstond???

Leg dat maar eens uit....
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:55:58 #176
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33727257
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef The_Psyraisor het volgende:
Sjonge jongen wat een reacties weer. ACCEPTEER TOCH GEWOON EENS ALLEMAAL DAT ER MEER IS!!!! Westerse wijsneusjes maatschappij!

En de dingen die Char zegt zijn vaak ZO persoonlijk dat er met geen mogelijkheid sprake kan zijn van een coldreading. Hij kan zij bijvoorbeeld in godsnaam weten wat iemand in zijn doodskist heeft meegenomen en wat daar voor tekst opstond???

Heb je wel eens iets gelezen over cold reading?
Juist dit soort dingen weten de 'paranormale' van mensen los te peuteren.

Waarom moeten we het zonder meer accepteren, omdat jij het gelooft
quote:
Cold reading is a technique used by salespeople, interrogators, hypnotists, psychics, graphologists, palmists, astrologers, con men etc. to convince another person that they know more about them than they actually do.

Shotgunning is a technique used by purported psychics and mediums. The psychic gives a huge quantity of information, some of which is certain to be correct, observes the subject's reactions, and then refines the original statements according to those reactions. All of Edgar Cayce, Sylvia Browne, and James Van Praagh have been accused of it. The television psychic John Edward is famous for it.

Before starting the actual reading, the reader will typically try to elicit cooperation: "I often see images that are a bit unclear and may sometimes mean more to you than to me; if you help, we can together uncover new things about you." Then they may start out with a general statement such as "I sense that you are sometimes insecure, especially with people you don't know very well. Is there something to it?" (Forer effect) or with a guess that looks more specific than it is: "I see an elderly lady that's close to you, some sadness, and a photo album. Can you make any sense of that?" or "I feel some pain, maybe in the head or in the back." The subject will typically reveal some information with their reply, and the cold reader can continue from there. In general, while most of the words come from the reader, most of the information comes from the subject.

A number of performers have studied the techniques of cold reading and have posed as psychics offering either private fortune-telling sessions or open forum "talking with the dead" sessions in the manner of alleged psychic John Edward. Only after receiving acclaim and applause do they reveal that they needed no psychic power, only a knowledge of psychology and cold-reading. Such performers are known to include Ian Rowland, Mark Edward, Lynne Kelly, Kari Coleman and Derren Brown.

If the techniques of cold reading are combined with the use of information obtained covertly, this is known as hot reading. However, even without prior knowledge of a person, a psychic could still obtain a great deal of his subject's history by carefully analysing his or her look and other background information, such as gender, religion, race, education level and place of origin. This is called profiling.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:06:45 #177
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33727651
Dat over die colreadings ken ik al lang. En ja, volgens die theorie zou je idd heel wat paragnosten kunnen ontmaskeren. Maar bij Char is dit een heel ander verhaal. De dingen die zij zegt zijn gewoon té persoonlijk om achter te komen via welke methode dan ook. Iemand kan niet zomaar lospueteren of iemand een een briefje in een kist heeft gelegen en daar de tekst, die daar opstond, ook nog eens in de uitzending voorlezen. Dat KAN gewoon niet! Het enige wat je daarvoor zou kunnen zeggen is dat het allemaal van te voren verteld is en dat de mensen in de uitzending dus acteurs zijn. Maar dat is echt de allergrootst denkbare bullshit. Dat zou een zeer wanhopige manier zijn om haar te ontkrachten.
Char heeft gewoonweg een taak de mensen hier in deze maatschappij bewust te gaan maken van dat er meer is. Niet meer en niet minder.
Men komt er nog wel achter...
Vind het ook helemaal niet nodig om al die ongelovige -so called- skepticie te overtuigen. Eerder doodvermoeiend.
Men komt er nog wel achter.
pi_33727788
quote:

Waarom zou ik iets accepteren waar eigenlijk geen enkele aanleiding voor is? Ik begrijp best dat je alles wilt geloven. Alleen als je alles gaat geloven wat je ziet, hoort en voelt dan kom je nergens. Je moet je kritisch opstellen, anders kan je waarheid en fictie niet van elkaar onderscheiden.
Ik kan niet verklaren hóe Char dat deed, ik kijk er ook sowiezo al nooit naar. Maar ik acht de kans heel wat groter dat er gewoon normale verklaringen voor te geven zijn dan dat het iets paranormaals is...
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:21:43 #179
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33728151
quote:
k kan niet verklaren hóe Char dat deed, ik kijk er ook sowiezo al nooit naar.
Waarom oordeel je dan man??? :s
quote:
Maar ik acht de kans heel wat groter dat er gewoon normale verklaringen voor te geven zijn dan dat het iets paranormaals is...
Ik heb het geprobeerd op een "rationele" manier te verklaren. Dit doe ik altijd. Ook ik ben skeptisch al komt dat misschine nu even niet helemaal over. Maar ik sta hier wel degelijk voor open. En de dingen die ik bij Char heb gezien zijn onomstotelijk. Je kunt er gewoon met geen mogelijkheid om heen!
Ja dingen wat ze verteld over hoe lief en aardig een persoon was blablabla zijn geen kunst. Dit is iidd makkelijk te verklaren. Maar deal with it...de dingen die zij zegt gaan echt véél verder. En die zijn niet te verklaren in aardse termen. Char heeft zich voor mij meer dan bewezen! Ik heb veel respect voor haar en vind het knap dat zij ondanks alle kritiek toch maar door blijft gaan. Want wat riskeer je wel niet wanneer je door de mand valt?? Dat bedoel ik!
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:37:02 #180
100054 Quarks
pi_33728581
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:21 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Waarom oordeel je dan man??? :s
[..]

Ik heb het geprobeerd op een "rationele" manier te verklaren. Dit doe ik altijd. Ook ik ben skeptisch al komt dat misschine nu even niet helemaal over. Maar ik sta hier wel degelijk voor open. En de dingen die ik bij Char heb gezien zijn onomstotelijk. Je kunt er gewoon met geen mogelijkheid om heen!
Ja dingen wat ze verteld over hoe lief en aardig een persoon was blablabla zijn geen kunst. Dit is iidd makkelijk te verklaren. Maar deal with it...de dingen die zij zegt gaan echt véél verder. En die zijn niet te verklaren in aardse termen. Char heeft zich voor mij meer dan bewezen! Ik heb veel respect voor haar en vind het knap dat zij ondanks alle kritiek toch maar door blijft gaan. Want wat riskeer je wel niet wanneer je door de mand valt?? Dat bedoel ik!
Heb je wel eens Ian Rowland, Mark Edward, Lynne Kelly, Kari Coleman of Derren Brown gehoort?
Dat zijn mensen die zoch voordeden als paranormaal begaafden en sessies hielden met mensen; precies zo als Char.
Zij konden net als Char de zogenaamd onmogelijke dingen weten, allemaal door middel van cold reading.

Het waren artiesten die cold reading hadden bestudeerd, en nadat ze respect en applaus kregen van de gelovers en ook andere paranormaal begaafde mensen, maakten ze bekend dat ze geen speciale gaven hadden en dit gewoon deden met behulp van psychologie en cold reading.

Dus zeggen dat het onmogelijk is klopt niet, het tegendeel is al langer bewezen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:48:07 #181
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33728951
quote:

Precies, dat wou ik nou nét zeggen. Char heeft mij écht niet bedrogen hoor.
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:57:56 #182
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33729272
quote:
Heb je wel eens Ian Rowland, Mark Edward, Lynne Kelly, Kari Coleman of Derren Brown gehoort?
Dat zijn mensen die zoch voordeden als paranormaal begaafden en sessies hielden met mensen; precies zo als Char.
Zij konden net als Char de zogenaamd onmogelijke dingen weten, allemaal door middel van cold reading.

Het waren artiesten die cold reading hadden bestudeerd, en nadat ze respect en applaus kregen van de gelovers en ook andere paranormaal begaafde mensen, maakten ze bekend dat ze geen speciale gaven hadden en dit gewoon deden met behulp van psychologie en cold reading.

Dus zeggen dat het onmogelijk is klopt niet, het tegendeel is al langer bewezen.
Ik zou hier graag eens een uitzending van willen zien voordat ik dit zomaar van je voor waar aanneem.
Ik geloof namelijk niet dat deze mensen ook zulke vergaande persoonlijke dingen van hun goedgelovige mensen wisten zoasl char dat weet.

En in het andere geval is misschien dat Coldreading ook wel iets waarmee je sterk leert met je intuitie te werken?? Zien we dat misschien even over het hoofd bij die techniek?
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:59:47 #183
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33729332
quote:
Precies, dat wou ik nou nét zeggen. Char heeft mij écht niet bedrogen hoor.
Juist! Laat je ook vooral niet gekmaken door al die mensen hier. We leven nou eenmaal in een kortzichtige maatschappij waarin veel mensen oordelen zonder ergens echt iets vanaf te weten.
Laat je niet van de wijs brengen. Die vrouw liegt niet!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:00:49 #184
64781 bonke
pipo koeie
pi_33729372
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:59 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Die vrouw liegt niet!
wellus
pies on joe toe
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:02:19 #185
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33729426
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:02:38 #186
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33729435
Lekker fake allemaal.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:09:34 #187
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33729664
quote:

[..]

Juist! Laat je ook vooral niet gekmaken door al die mensen hier. We leven nou eenmaal in een kortzichtige maatschappij waarin veel mensen oordelen zonder ergens echt iets vanaf te weten.
Laat je niet van de wijs brengen. Die vrouw liegt niet!
Klopt helemaal. Ik vind het zelf zo jammer dat sommigen de meeste hier alles wat voor hen onbekend is, meteen "bullshit" noemen. Kan ik me in principe ook wel iets bij voorstellen, want het is ook een beetje angst voor het onbekende. Vroeger werden vrouwen zoals Char op de brandstapel gegooit. Omdat al die inquisitie idioten en "gelovigen" van toen zich zo vastklemden aan hun geloof dat alles wat nieuw en onverklaarbaar en vreemd was meteen dood gemaakt moest worden en uit de wereld geholpen moest worden. Inderdaad dus zo ongelooflijk kortzichtig. Wat zullen die lui op hun neus gegaan zijn toen het zelf hun tijd was om te gaan. Ik zou graag willen dat juist die individuen hier op Fok een reading van haar zouden mogen meemaken. Daarna zou ik dolgraag nog eens willen discussieren met diezelfde mensen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:09:58 #188
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33729674
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:02 schreef Robertje het volgende:
Lekker fake allemaal.
Kun je dat hard maken?
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:15:41 #189
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33729882
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:09 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Kun je dat hard maken?
Nee...maar ik geloof er geen ruk van.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:09:43 #190
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33732405
quote:

Waarom zouden wij moeten accepteren dat er meer is als jij niet accepteerd dat er minder is?
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:01:03 #191
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33734546
quote:

[..]

Blaat, blaat ------8<--------

Die vrouw liegt niet!
Bewijs het maar
pi_33735850
Och god, er is weer eens een populair medium hoor... Erg vermoeiend, die onzin allemaal. Vooral de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het allemaal echt is en niet eens de mogelijkheid onder ogen willen zien dat het allemaal doorgestoken kaart is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:37:34 #193
100054 Quarks
pi_33735956
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Och god, er is weer eens een populair medium hoor... Erg vermoeiend, die onzin allemaal. Vooral de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het allemaal echt is en niet eens de mogelijkheid onder ogen willen zien dat het allemaal doorgestoken kaart is...
Tja, ik ben het wel met je eens, maar zo'n reactie is nutteloos in een topic als dit.
De gelovers zullen alleen maar pissig reageren en zo onstaat er makkelijk een flamewar.

Bewijzen dat Char's gave nep is kan makkelijk, bewijzen dat het waar is gaat moeilijk (niet).
pi_33736039
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:37 schreef Quarks het volgende:

[..]

Tja, ik ben het wel met je eens, maar zo'n reactie is nutteloos in een topic als dit.
De gelovers zullen alleen maar pissig reageren en zo onstaat er makkelijk een flamewar.

Bewijzen dat Char's gave nep is kan makkelijk, bewijzen dat het waar is gaat moeilijk (niet).
Bewijzen dat het waar is gaat ook heel makkelijk, alleen zal Char zelf niet meewerken aan een serieus onderzoek, juist omdat dan blijkt dat het NIET waar is. En dat gelovers alleen maar pissig reageren is mij worst .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 5 januari 2006 @ 17:52:25 #195
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33736415
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 17:05 schreef partyyboyy het volgende:
ja, waarom kan ze de namen ook niet gewoon in 1 keer goed raden?
Goede vraag! Ze krijgt complete boodschappen door, maar de naam is regelmatig nogal moeilijk te "verstaan" kennelijk.

Hoe zit dat?
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:48:23 #196
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33738043
Mocht het echt keihard bewezen kunnen worden dat wat Char doet niet echt is. Ik hoor het graag!
pi_33739607
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:48 schreef The_Psyraisor het volgende:
Mocht het echt keihard bewezen kunnen worden dat wat Char doet niet echt is. Ik hoor het graag!
Tuurlijk kan dat bewezen worden, maar ik vrees dat Char zelf niet aan onderzoek mee gaat doen wat haar "gave" op een deugdelijke manier gaat bekijken.
pi_33740545
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat bewezen worden, maar ik vrees dat Char zelf niet aan onderzoek mee gaat doen wat haar "gave" op een deugdelijke manier gaat bekijken.
zei de helderziende ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33740581
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:56 schreef Mirage het volgende:

[..]

zei de helderziende ?
Bewijs maar eens dat ik het niet ben
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:01:00 #200
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33740718
quote:
Vast wel.
Ik ben erg benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze een onderzoek zouden instellen.
Ben ook trouwens zeer benieuw HOE ze zo'n onderzoek gaan bewerksteliggen... :y
pi_33740919
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:01 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Vast wel.
Ik ben erg benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze een onderzoek zouden instellen.
Ben ook trouwens zeer benieuw HOE ze zo'n onderzoek gaan bewerksteliggen... :y
Volgens een heel simpel principe: Char moet met feiten op de proppen komen die ze onmogelijk kan weten en/of raden/afleiden. Het moet natuurlijk ook reproduceerbaar zijn om toevalstreffers helemaal uit te sluiten.

Alle serieuze onderzoeken naar paranormale zaken die ik ooit gezien heb geven of geen uitsluitsel of zeggen gewoon dat het kwats is overigens. Nog nooit gezien dat er echt iets bewezen werd, de meest positieve uitkomst is meestal: het zou heel misschien zo kunnen zijn, wat dan als "geen uitsluitsel" wordt neergezet.
pi_33741039
Net Derren Brown - Messiah gezien.

MOET JE ZIEN!!!

Hierin laat Derren Brown veel spectaculairdere kunsten zien door details over overledenen van nabestaanden te vertellen dan Char in al haar shows bij elkaar voor elkaar kreeg.

Met één verschil: Derren Brown is illusionist, performer, skepticus en niet-gelovig.

MUST SEE: http://www.demonoid.com/torrents/?v=0&c=3&t=0&s=derren+brown
pi_33741140
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:10 schreef onemangang het volgende:
Net Derren Brown - Messiah gezien.

MOET JE ZIEN!!!

Hierin laat Derren Brown veel spectaculairdere kunsten zien door details over overledenen van nabestaanden te vertellen dan Char in al haar shows bij elkaar voor elkaar kreeg.

Met één verschil: Derren Brown is illusionist, performer, skepticus en niet-gelovig.

MUST SEE: http://www.demonoid.com/torrents/?v=0&c=3&t=0&s=derren+brown
Yup, ik heb nog nooit een "paranormaal" verschijnsel gezien dat niet minstens net zo goed door een goede goochelaar/illusionist nagedaan kon worden. Dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik zo sceptisch ben tegenover paranormale verschijnselen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:37:15 #204
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33742127
quote:
Volgens een heel simpel principe: Char moet met feiten op de proppen komen die ze onmogelijk kan weten en/of raden/afleiden. Het moet natuurlijk ook reproduceerbaar zijn om toevalstreffers helemaal uit te sluiten.

Alle serieuze onderzoeken naar paranormale zaken die ik ooit gezien heb geven of geen uitsluitsel of zeggen gewoon dat het kwats is overigens. Nog nooit gezien dat er echt iets bewezen werd, de meest positieve uitkomst is meestal: het zou heel misschien zo kunnen zijn, wat dan als "geen uitsluitsel" wordt neergezet.
Jij weet verder wel waarom Char in Amerika zo beroemd is geworden??

Char heeft daar de krantenkoppen gehaald door oa. moordzaken op te lossen.
Daar worden we stil van hé hihi.

[ Bericht 8% gewijzigd door The_Psyraisor op 05-01-2006 20:47:27 ]
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:38:45 #205
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33742182
Ze is nu op rtl 7!
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:45:36 #206
64781 bonke
pipo koeie
pi_33742441
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:37 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

volgens mij is dat helemaal niet zo
als ze echt beroemd had willen worden had ze in amerika gebleven en niet in ons kikkerlandje
tis gewoon van tevoren opgezet
pies on joe toe
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:46:02 #207
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_33742463
quote:

Dan zal ze nu wel nog steeds voor de politie werken in Amerika. Maar nee, ze zit bij Chazia Mourali letters te raden.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:46:47 #208
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33742489
quote:
volgens mij is dat helemaal niet zo
als ze echt beroemd had willen worden had ze in amerika gebleven en niet in ons kikkerlandje
tis gewoon van tevoren opgezet
Ze wil de wereld bewust maken.
Amerika kent haar nu wel. Zij wil meer landen bewust gaan maken. Als het allemaal puur commercieel was geweest dan had ze daar net zo goed kunnen blijven natuurlijk.
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:49:02 #209
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33742581
Ga nu kijken dan mensen, tis nu op rtl 7...sta er eens voor open, jezus zeg...
pi_33742703
quote:

[..]

Oeh, de krant! Impressed.

En ze is vast naar nederland gekomen omdat het haar taak is hier de mensen te laten zien dat er meer is. Dat heeft niets te maken met een wat krappe markt in amerika w.b.t. media (hihi).

Serieus, ik zou graag willen dat er leven na de dood is en contact met overledenen mogelijk. Er is echter geen enkel medium (geweest, we blijven wetenschappelijk natuurlijk) die aan heeft kunnen tonen dat de gave echt is. Het zijn altijd verhalen uit tweede, derde etc. hand.
Er is geen enkele mogelijkheid dat iemand ooit kan bewijzen dat dergelijke contacten onmogelijk zijn, op de believers na claimt dan ook niemand dat. Punt is dat er nog nooit bewezen is dat het mogelijk is.

Ik zou blij zijn met het bewijs (bewijs voor, nogmaals een ander bewijs is niet mogelijk) maar laat het dan ook eens zien.
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:55:00 #211
100054 Quarks
pi_33742844
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:46 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Ze wil de wereld bewust maken.
Amerika kent haar nu wel. Zij wil meer landen bewust gaan maken. Als het allemaal puur commercieel was geweest dan had ze daar net zo goed kunnen blijven natuurlijk.
RTL bood haar gewoon een hoger salaris, als ze niet commercieel was, had ze geen eigen programma op tv.
Nederland kent haar onderhand ook wel, waarom werkt ze niet samen met andere paranormaal begaafden?
Waarom komt ze naar zijn klein en nuchter land als Nederland, waarom geen groot land waar ze veel meer mensen kan bereiken?
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ga nu kijken dan mensen, tis nu op rtl 7...sta er eens voor open, jezus zeg...
Ik hebt het al vaker gezien hoor.
pi_33743122
quote:

[..]

Goh, hier in Nederland worden ook moordzaken opgelost, en dan nog wel zonder een medium! Ik neem aan dat Char bij het "oplossen" van die moordzaken een heel politieapparaat achter haar had staan?
pi_33743254
quote:

[..]

Zou jij mij de politiebron kunnen geven dat dit inderdaad het geval is?
Nee, dat kan je niet. Er is geen enkele politiezaak in Amerika opgelost dankzij het ingrijpen van een medium. Dat is een mythe, in stand gehouden door mediums die dergelijk nieuws zelf naar voren brengen... Check maar na. Wedden dat je geen official zult vinden die zal kunnen beamen van Char beweerd?
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:14:24 #214
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33743585
Hahahahah te erg dit gewoon!
Een spiritueel subforum en dan ALLEEN MAAR negtieve reacties. Pfff pleur op zeg...ze kunnen dit gedeelte toch net zo goed opheffen..
Ongelooflijk hoe erg de wetenschap, die nog maar in de kinderschoenen staat, mensen zo overtuigd heeft.
Maar dat komt natuurlijk doordat het op school word onderwezen die wetenschap...
Ooit dacht ik ook zoals jullie hoor... Toen stond ik ook open voor niks.
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:18:41 #215
64781 bonke
pipo koeie
pi_33743738
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:14 schreef The_Psyraisor het volgende:
Hahahahah te erg dit gewoon!
Een spiritueel subforum en dan ALLEEN MAAR negtieve reacties. Pfff pleur op zeg...ze kunnen dit gedeelte toch net zo goed opheffen..
Ongelooflijk hoe erg de wetenschap, die nog maar in de kinderschoenen staat, mensen zo overtuigd heeft.
Maar dat komt natuurlijk doordat het op school word onderwezen die wetenschap...
Ooit dacht ik ook zoals jullie hoor... Toen stond ik ook open voor niks.
nu sta je trouwens ook open voor niks
want waar jij voor open staat bestaat niet
pies on joe toe
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:30:15 #216
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33744249
Wel hoor, dat bestaat wel. 100% Zeker weten.
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:38:59 #217
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33744623
Kan iemand verklaren hoe Char zo 1..2..3.. tegen de vrouw in de aflevering bevestigde dat zij regelmatig in haar overleden zoon's shirt slaapt..

Natuuuurlijk weer een staaltje Cold Reading?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:41:31 #218
100054 Quarks
pi_33744740
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:38 schreef Ticker het volgende:
Kan iemand verklaren hoe Char zo 1..2..3.. tegen de vrouw in de aflevering bevestigde dat zij regelmatig in haar overleden zoon's shirt slaapt..

Natuuuurlijk weer een staaltje Cold Reading?
Afgezien van dat alles, je weet ook niet wat er voor de show is gebeurt.
Zal me niets verbazen als ze voor de show nog even met de mensen praat.
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:47:49 #219
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33744998
Ja, maar laten we daar nou eens even een keer NIET vanuit gaan...wat blijft er dan over?
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:49:55 #220
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33745094
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:47 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ja, maar laten we daar nou eens even een keer NIET vanuit gaan...wat blijft er dan over?
inderdaad.. anders kan je net zo goed als een kluizenaar thuis gaan zitten.. want het is hiet niet de Truman show.. waar alles in scene wordt gezet om jou te vermaken.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:53:18 #221
100054 Quarks
pi_33745226
quote:
Dan blijft er gewoon een knap staaltje cold reading over; precies wat Derren Brown deed, maar hij deed het om aan te tonen dat dit soort dingen ook kunnen zonder paranormaal begaafd te zijn (ik ontken nu dus niet het bestaan van dit soort dingen).
pi_33745314
quote:
Iets wat zo onwaarschijnlijk is dat we er maar WEL vanuit gaan.

Het is heel simpel, het is veel logischer dat het doorgestoken kaart is dan dat mevrouw écht met de doden zit te praten .
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:01:02 #223
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33745512
quote:
Iets wat zo onwaarschijnlijk is dat we er maar WEL vanuit gaan.
Ja want anders wordt het te moeilijk en kloppen je overtuigingen niet meer en dan moeten er mensen huilen. aah wat zieligggggggg....
quote:
Het is heel simpel, het is veel logischer dat het doorgestoken kaart is dan dat mevrouw écht met de doden zit te praten .
Nou daar ben ik het echt totaal niet mee eens.
pi_33745672
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:01 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Ja want anders wordt het te moeilijk en kloppen je overtuigingen niet meer en dan moeten er mensen huilen. aah wat zieligggggggg....
Pot, ketel...
quote:
Nou daar ben ik het echt totaal niet mee eens.
Nee natuurlijk niet, logisch nadenken is niet je sterkste kant volgens mij. Daarom vind jij het veel waarschijnlijker dat dat mens echt met de doden praat ipv dat er vals gespeeld wordt.
pi_33745839
Leuk dat Derren Brown hier voorbij is gekomen. Deze man kan namelijk gedachten lezen, en hier moet je niets paranormaals of zweverigs bij denken, het is gewoon mensenkennis en veel oefenen.
pi_33746025
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:08 schreef LedZep het volgende:
Leuk dat Derren Brown hier voorbij is gekomen. Deze man kan namelijk gedachten lezen, en hier moet je niets paranormaals of zweverigs bij denken, het is gewoon mensenkennis en veel oefenen.
Ben Derren Brown net aan het downloaden, erg benieuwd .

Mijn persoonlijke ervaring is dat het vrij makkelijk is om mensen die in dit soort dingen geloven om de tuin te leiden. Idd gewoon door mensenkennis en een gezonde portie deductievermogen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:18:40 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33746326
Na vanavond geloof ik in Char Geweldige aflevering. DIt is méér dan namen raden en close reading. Ik weet niet of ze echt communiceert met geesten, maar ze communiceert met iets dat niet van deze wereld is.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:26:23 #228
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33746699
quote:
Nee natuurlijk niet, logisch nadenken is niet je sterkste kant volgens mij. Daarom vind jij het veel waarschijnlijker dat dat mens echt met de doden praat ipv dat er vals gespeeld wordt.
Uhuh, klopt. Je hebt helemaal gelijk.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:29:09 #229
100054 Quarks
pi_33746829
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:18 schreef Viking84 het volgende:
Na vanavond geloof ik in Char Geweldige aflevering. DIt is méér dan namen raden en close reading. Ik weet niet of ze echt communiceert met geesten, maar ze communiceert met iets dat niet van deze wereld is.
Ze communiceert met de mensen zonder dat iemand het eigenlijk doorheeft.
Kijk je ook even naar Derren Brown, die doet precies hetzelfde, maar hij is een illusionist.

Ik geloof ook wel in Char, ik geloof dat ze een gave heeft.
Ze kan goed mensen laten geloven in dingen en weet informatie los te peuteren zonder dat ze het zelf doorhebben.

Het is trouwens cold reading.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:31:52 #230
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33746944
Je gaat er dus vanuit dat het een begrieger is...
Heb eens wat vertrouwen in je medemens zeg!
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:33:12 #231
100054 Quarks
pi_33746995
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:26 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Uhuh, klopt. Je hebt helemaal gelijk.
Zeg nou zelf, wat is logischer.

Char kan niet met dode mensen praten en voert de show uit om geld te verdienen.
De wereld waarin de doden leven bestaat niet en er zijn alleen maar paranormaal begaafden mensen die dit kunnen waarnemen en dit gebruiken om geld te verdienen.

Of, Char kan wel praten met dode mensen - hierdoor bestaat er een wereld waarin dode mensen leven - en krijgt alleen een paar letters door als ze met de overledenen praat.
Deze wereld waarin de doden leven is nog nooit waargenomen (het zou dan minstens te meten moeten zijn) en deze doden komen af en toe de levenden plagen, maar als mensen het echt willen verschijnen ze niet en geven ze enkel een paar letters door.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:34:55 #232
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33747065
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:29 schreef Quarks het volgende:

[..]

Ze communiceert met de mensen zonder dat iemand het eigenlijk doorheeft.
Kijk je ook even naar Derren Brown, die doet precies hetzelfde, maar hij is een illusionist.

Ik geloof ook wel in Char, ik geloof dat ze een gave heeft.
Ze kan goed mensen laten geloven in dingen en weet informatie los te peuteren zonder dat ze het zelf doorhebben.

Ik heb eens een aflevering van Char gezien waar zij door een stad in nederland ging lopen, en willenkeurige mensen aansprak. Dit om aan te tonen dat wat zij doet, wel degelijk echt is.
Zij stapte toen een winkel in (ik dacht) Rotterdam binnen, en sprak daar de man achter de toonbank aan.
Afijn na een emotionele reading, bleek dus dat deze man onlangs zijn kind was verloren, en zij Char gaf met volle overtuiging details van een kind waar zij niets van kon weten.
Dus volgens jouw cold reading (wat je trouwens schreeuwt zonder dat je serieus naar het programma kijkt) heeft zij in dat geval van zijn reaktie gekregen?

Ik ben het met je eens dat ze soms te veel gist naar namen en etc.. maar daarintegen geeft ze wel gedetailleerde informatie.
Wat Dan brown doet is ook fantastisch.. alleen wat hij doet is net ff iets anders.
pi_33747076
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:31 schreef The_Psyraisor het volgende:
Je gaat er dus vanuit dat het een begrieger is...
Heb eens wat vertrouwen in je medemens zeg!
Daar moeten mensen zoals als Char het wel van hebben ja, mensen die zo naief zijn dat ze blindelings een of andere muts geloven die bakken met geld verdient aan het "praten met geesten".

Zomaar mensen vertrouwen die je niet kent en die iets zeer opmerkelijks beweren (en er hun brood mee verdienen) is gewoon erg naief, nofi...
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:37:20 #234
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33747176
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:33 schreef Quarks het volgende:

De wereld waarin de doden leven bestaat niet en er zijn alleen maar paranormaal begaafden mensen die dit kunnen waarnemen en dit gebruiken om geld te verdienen.
Wat zal jij blij zijn dat er nog wat is nadat je doodgaan.. naief naief!
Ontdek de wereld eens wat beter.. fuck wetenschap soms.. wetenschap kan nog niet alles meten.. we leven pas in 2006, we staan in de kinderschoenen qua sommige dingen.
pi_33747177
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:34 schreef Ticker het volgende:

Afijn na een emotionele reading, bleek dus dat deze man onlangs zijn kind was verloren, en zij Char gaf met volle overtuiging details van een kind waar zij niets van kon weten.

Ik ben het met je eens dat ze soms te veel gist naar namen en etc.. maar daarintegen geeft ze wel gedetailleerde informatie.
Kijk, en hier wringt hem wat mij betreft dus al de schoen: ze kan wel gedetailleerde informatie geven maar zodra er een naam moet worden gegeven gaat ze flink aan het gissen? Vreemd, heel vreemd...
pi_33747268
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wat zal jij blij zijn dat er nog wat is nadat je doodgaan.. naief naief!
Ontdek de wereld eens wat beter.. fuck wetenschap soms.. wetenschap kan nog niet alles meten.. we leven pas in 2006, we staan in de kinderschoenen qua sommige dingen.
Wetenschap kan idd nog niet alles meten, zo proberen wetenschappers al een tijd zwaartekrachtgolven te meten, wat niet wegneemt dat als er idd een "dodenwereld" bestaat deze gewoon onderdeel uitmaakt van de natuur en dat deze op de een of andere manier zichzelf manifesteert en daarmee meetbaar moet zijn.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:42:44 #237
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33747402
quote:
Deze wereld waarin de doden leven is nog nooit waargenomen
Jongen, wat weet jij daar nou van?? Misschien heb ik die dimensie al duizenden keren gezien (ik zeg dat het echt zo is, maar het zou kunnen)...
Dit alles is iets persoonlijks... Laat je collectieve instelling hierbij toch eens los.. denk eens niet in termen als 'we moeten met z'n allen erachter komen". Je komt er misschien zelf ooit persoonlijk nog wel eens achter. Je praat echt als een schaap. Spirituele gebeurtenissen zijn iets heel persoonlijks...misschien maak je ooit nog eens iets mee... maar stop eens met te praten voor de grote mensenkudde... De wetenschap is zoiets collectiefs...zij zullen NOOIT iets meekrijgen van deze dimenseis, simpelweg dat door het keiharde bewijs hiervan mensen niet meer hun levenslessen zullen leren waarvoor ze hier gekomen zijn.

quote:
Daar moeten mensen zoals als Char het wel van hebben ja, mensen die zo naief zijn dat ze blindelings een of andere muts geloven die bakken met geld verdient aan het "praten met geesten".

Zomaar mensen vertrouwen die je niet kent en die iets zeer opmerkelijks beweren (en er hun brood mee verdienen) is gewoon erg naief, nofi...
Ik wordt gek van dit soort uitspraken!!!!!!!
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:43:56 #238
100054 Quarks
pi_33747462
quote:

[..]

Ik heb eens een aflevering van Char gezien waar zij door een stad in nederland ging lopen, en willenkeurige mensen aansprak. Dit om aan te tonen dat wat zij doet, wel degelijk echt is.
Zij stapte toen een winkel in (ik dacht) Rotterdam binnen, en sprak daar de man achter de toonbank aan.
Dus volgens jouw cold reading (wat je trouwens schreeuwt zonder dat je serieus naar het programma kijkt) heeft zij in dat geval van zijn reaktie gekregen?

Wat Dan brown doet is ook fantastisch.. alleen wat hij doet is net ff iets anders.
Er zijn zelfs paranormale mensen die toe hebben gegeven cold reading toe te passen, zonder dat ze het zelf wisten.
Dus cold reading wil niet zeggen dat het automatisch onzin is.

Aan dit verhaal heb ik verder niets, ik heb het zelf niet gezien, was jij erbij of zag je het alleen op tv?

Er zijn veel bedriegers/oplichters geweest die zich voordeden als paranomraal begaafden, dit komt de geloofwaardigheid van andere paranormaal begaafde natuurlijk niet ten goede.

Dacht jij ook de Robbert van den Broeke speciale gaven had?
Nu blijkt ook wel weer dat hij de boel heeft lopen oplichten.

Ik heb overigens niets tegen Char, ze helpt mensen blijkbaar, en dat vind ik goed.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:44:43 #239
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33747495
quote:
Licht off-topic, maar is die Derren Brown ook wel zo "echt"? Ik heb nooit wat van 'm gezien hoor, ga ik zeker doen, maar het schijnt dat hij zegt geen goocheltrucs te gebruiken en iemand in dit artikel claimt dat hij dat wel degelijk van tijd tot tijd doet.

Toch mooi dat iemand kan laten zien dat je geen bovennatuurlijke gaven hoeft te hebben om 'readings' te geven.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:46:45 #240
100054 Quarks
pi_33747620
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:42 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Jongen, wat weet jij daar nou van?? Misschien heb ik die dimensie al duizenden keren gezien (ik zeg dat het echt zo is, maar het zou kunnen)...
Dit alles is iets persoonlijks... Laat je collectieve instelling hierbij toch eens los.. denk eens niet in termen als 'we moeten met z'n allen erachter komen". Je komt er misschien zelf ooit persoonlijk nog wel eens achter. Je praat echt als een schaap. Spirituele gebeurtenissen zijn iets heel persoonlijks...misschien maak je ooit nog eens iets mee... maar stop eens met te praten voor de grote mensenkudde... De wetenschap is zoiets collectiefs...zij zullen NOOIT iets meekrijgen van deze dimenseis, simpelweg dat door het keiharde bewijs hiervan mensen niet meer hun levenslessen zullen leren waarvoor ze hier gekomen zijn.

[..]

Ik wordt gek van dit soort uitspraken!!!!!!!
Jammer dat je hier vanalles komt vertellen, maar dan een discussie niet aankan.

Als het persoonlijk is, dan kun je ook betwijfelen of het echt bestaat, of dat het alleen maar bij mensen in het hoofd zit.

Waaruit bestaan die dimensies dan, die jij hebt waargenomen?
Als er mensen zijn die het kunnen zien/waarnemen, dan moet het toch ook te meten/fotograferen zijn?
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:44 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Licht off-topic, maar is die Derren Brown ook wel zo "echt"? Ik heb nooit wat van 'm gezien hoor, ga ik zeker doen, maar het schijnt dat hij zegt geen goocheltrucs te gebruiken en iemand in dit artikel claimt dat hij dat wel degelijk van tijd tot tijd doet.

Toch mooi dat iemand kan laten zien dat je geen bovennatuurlijke gaven hoeft te hebben om 'readings' te geven.
Hij heeft toch toegegeven dat hij dit deed om mensen te laten zien dat er niks spiritueels is aan dit soort dingen?
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:50:16 #241
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33747830
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:46 schreef Quarks het volgende:
Hij heeft toch toegegeven dat hij dit deed om mensen te laten zien dat er niks spiritueels is aan dit soort dingen?
Ja, maar hij zegt alles met psychologische trucs te doen (menselijke geest beinvloeden, etc) terwijl een aantal dingen die hij doet makkelijk te verklaren zijn met ordinaire goocheltrucs, schijnt. Aan het begin van zijn shows zegt hij juist dat hij dat soort trucs niet gebruikt. Maar nogmaals, ik heb het zelf nog niet gezien.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:52:24 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33747941
quote:
lol. Close reading is een term uit de literatuurwetenschap
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:57:02 #243
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33748156
quote:
Er zijn zelfs paranormale mensen die toe hebben gegeven cold reading toe te passen, zonder dat ze het zelf wisten.
Dus cold reading wil niet zeggen dat het automatisch onzin is
Aan zoiets dacht ik dus ook al. Ook cold reading zal misschien iets kunnen zijn waarin je heel sterk met je Intuitie werkt. Hoeft idd nog lang niet gelijk onzin te zijn.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:57:48 #244
100054 Quarks
pi_33748190
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

lol. Close reading is een term uit de literatuurwetenschap
Weet ik, dat heeft hier niets mee te maken.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:04:29 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33748471
Maar cold reading of niet. Verklaar mij eens hoe Char ineens weet dat Patty met haar huis bezig is? Is daar een bepaald gelaatstrekje voor? Of hoe ze wist dat dat jongetje een speciale band had met een voetballer?
Niet meer actief op Fok!
pi_33748731
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:57 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Aan zoiets dacht ik dus ook al. Ook cold reading zal misschien iets kunnen zijn waarin je heel sterk met je Intuitie werkt. Hoeft idd nog lang niet gelijk onzin te zijn.
Intuitie en een heel scherp waarnemingsvermogen. Sommige mensen zijn gewoon heel erg goed in non-verbale communicatie en dan kan je echt heel veel van mensen te weten komen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat we meer non-verbaal communiceren dan verbaal. Ik heb er zelf ook best aanleg voor en zoals ik al eerder zei, dan kan je makkelijk mensen die in paranormale dingen geloven overtuigen als je een beetje bijdehand bent en overtuigend over weet te komen. Ik heb er vaak kleine grapjes mee uitgehaald (naderhand altijd verteld en uitgelegd hoe ik dat wist/deed etc) en dan zie je mensen soms echt denken: "Hij is echt helderziend!".
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:12:14 #247
100054 Quarks
pi_33748795
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:04 schreef Viking84 het volgende:
Maar cold reading of niet. Verklaar mij eens hoe Char ineens weet dat Patty met haar huis bezig is? Is daar een bepaald gelaatstrekje voor? Of hoe ze wist dat dat jongetje een speciale band had met een voetballer?
Gewoon de aloude trukendoos.
Cold reading, het Forer effect, voorkeur voor zelfbevestiging, het door suggestie creëren van confabulations, etc.

http://www.physics.smu.edu/~pseudo/ColdReading/

Wat ik wel eens zou willen zien is het volgende: huur een acteur in voor de cold readings en verzin een emotioneel verhaal over een niet bestaande broer of zus.
Let op Char's reactie en confronteer haar met feitelijke onjuistheden.
pi_33748820
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:04 schreef Viking84 het volgende:
Dingen over celebs te weten komen is heel makkelijk, als ik de boel besodemieterde ging ik voor ik een celeb in de uitzending kreeg ook even checken wat er over haar te vinden was. Hoe zat dat precies met die speciale band tussen dat jongetje en die voetballer?
pi_33750459
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:12 schreef Quarks het volgende:
Wat ik wel eens zou willen zien is het volgende: huur een acteur in voor de cold readings en verzin een emotioneel verhaal over een niet bestaande broer of zus.
Let op Char's reactie en confronteer haar met feitelijke onjuistheden.
Penn & Teller hadden dit eens precies in een van hun 'bullshit!' shows gedaan bij drie verschillende mediums met dezelfde acteur..
Acteur gedroeg zich als een drukke businessman... kreeg lulverhaal te horen dat ie te veel werkte.
Dezelfde acteur gedroeg zich als familyman... kreeg te horen dat zijn vrouw heel veel van hem hield
Dezelfde acteur gedroeg zich als een werkeloze loser... kreeg te horen dat hij op zoek moest gaan naar werk.

In werkelijkheid had hij een rustige baan en was hij single.
pi_33750571
Ik zag toevallig vanavond weer een Char aflevering en vooral haar reading buiten de studio (gewoon willekeurig in het land overdag) en in dit geval bij een moeder en haar dochter in één of andere eetgelegenheid verbaasde mij wel. Ik bedoel, de dingen die zij noemde gok je niet zomaar even.
pi_33750700
quote:

[..]

Je bedoelt Derren Brown en wat die doet gaat nog een stap verder.
Hij spreek twee willekeurige mensen aan die elkaar niet kennen. En laat de een het adres en huisnummer van de ander noemen.
Hij belt naar een telefooncel en degene die het oppakt valt in slaap
Hij laat mensen vallen zonder ze aan te raken
Hij weet van een willekeurig peroon op straat exact het beroep te raden.

En Derren Brown is skepticus, ongelovig en illusionist. Nee, niet paranormaal begaafd. Gewoon heel erg slim.
Bekijk eens wat films van hem. Echt geweldig wat die allemaal weet te flikken.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:14:15 #252
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33751086
quote:
Ik zag toevallig vanavond weer een Char aflevering en vooral haar reading buiten de studio (gewoon willekeurig in het land overdag) en in dit geval bij een moeder en haar dochter in één of andere eetgelegenheid verbaasde mij wel. Ik bedoel, de dingen die zij noemde gok je niet zomaar even.
Hey jij was ook één die mensen die er geen zak van geloofde toch??

Maargoed, dit bedoeld ik idd dus... Dat soort dingen zetten je echt wel aan het denken. En al die linkjes die hier nu gegeven worden dekken nog steeds niet wat Char allemaal doet.
Char is echt heel moeilijk te verklaren,reigenlijk gewoon niet...
Ik ben geen goedgelovig dom figuur, dat durf ik best met zekerheid te zeggen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:17:35 #253
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33751193
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef onemangang het volgende:

[..]

Hij spreek twee willekeurige mensen aan die elkaar niet kennen. En laat de een het adres en huisnummer van de ander noemen.

En Derren Brown is skepticus, ongelovig en illusionist. Nee, niet paranormaal begaafd. Gewoon heel erg slim.
Zal ik het nu even spelen zoals iedereen hier dus doet.. ok hier gaat die.

Haha en jij gelooft die Derren Brown? Die vent is een oplichter! Alles wat hij doet is doorgestoken kaart. Laat hem maar eens bij mij die shit proberen. Als dat allemaal zou kunnen zou hij levensgevaarlijk zijn joh!

Zo.. dat was'm.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:18:02 #254
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33751205
quote:

Hey hallo...dit is ook niet te verklaren dacht ik zo hé... kan die nog illisionist of whatever zijn, maar dit gaat uiteraard ook bovennatuurlijk ver...
Dat moet haast wel een ver gevorderde manier van telepathie zijn ofzo...
En telephatie is ook iets bovennatuurlijks in feite...
pi_33751271
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:14 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Hey jij was ook één die mensen die er geen zak van geloofde toch??

Maargoed, dit bedoeld ik idd dus... Dat soort dingen zetten je echt wel aan het denken. En al die linkjes die hier nu gegeven worden dekken nog steeds niet wat Char allemaal doet.
Char is echt heel moeilijk te verklaren,reigenlijk gewoon niet...
Ik ben geen goedgelovig dom figuur, dat durf ik best met zekerheid te zeggen.
Nou, bij haar heb ik gemengde gevoelens. Soms denk ik: tjonge jonge, wat een nepperd, ik wil er niets meer van weten, maar op andere momenten zegt ze dingen waarvan ik denk: ongelofelijk! Zoals vanavond ook. Zo, tjakka, vanuit het niets zegt ze dingen die ze op geen enkele manier zo kan weten (en die je ook niet kunt ontlenen aan de personen tegenover je). Op Fok! hoor je hier dan wel van die verklaringen in de psychologische sfeer enzovoort, maar daar gaat dit veel te ver voor. Mensen roepen snel dingen als psychologie enzovoort, maar echt verklaren kan geen mens het. Dus ja, wat kan ik erover zeggen: ik hou mijn opties open .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')