Ja, maar kijk ook eens hoe vaak ze er gewoon compleet naast zit en niemand die haar op het matje roept! En dan komt ze met zo'n kulsmoes als "oh er was even een spirituele storing". Jammer dat mensen keer op keer worden bedonderd door op geld beluste kwakzalvers.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:35 schreef Biancavia het volgende:
Oh, jammer dat ik het niet gezien heb.
Ik heb het idee dat Char meer telepathisch is dan dat ze in contact zou staan met gene zijde.
Inderdaad,quote:
Dat is ook wat ik mij afvraag, gelooft die Chazia er zelf eigenlijk in? Of zit ze daar alleen maar om op televisie te kunnen verschijnen?quote:Op donderdag 15 december 2005 23:52 schreef BennyNL het volgende:
het is in feite pure lijkenpikkerij..kom op, ze maakt misbruik van het leed en de goedgelovigheid van die toch al niet snuggere mensen. en die Chazia is een aandachtshoertje
quote:Op donderdag 15 december 2005 23:56 schreef TheThirdMark het volgende:
Je man Henk en je hondje Pluto willen je laten weten dat het goed met ze gaat.
he? mijn man heette Wim
Oh, krijg net een bericht door van een andere man.
Die hele Sjar is gewoon een Stoep-Hoer.
Maar ze verdiend wel makkelijk geld.
Maar dat kan ik ook hoor. Ik maak FuifDuif even tot oefen object als je het niet erg vind.
Hmnz, mij informanten vertellen me dat deze woorden je het best beschrijven....
- Koppig
- Nors
- Selectief vriendelijk
- Principieel
- Traditioneel
- Maagd (and proud of it)
- Tegendraads
- Serieus
- Melancholisch
- Nostalgisch
- Doemdenker
- Voormalig Rooms-Katholiek
- Christen (volgens de gnostische definitie om precies te zijn)
- Pessimist
- Liefhebber van Pink Floyd, The Who, Procol Harum, Led Zeppelin (het album Tommy is een aanrader overigens; echt fantastisch!) en vele anderen
- Spiritueel
- Voormalig aanhanger van Balkenende
- Niet-materialist
- Minimalist
- Respect voor al het leven: ik vind dat geen enkel levend wezen het bezit is van een ander levend wezen. Ik wijs het houden van huisdieren aldus af (behalve katten wanneer zij vrij zijn om te gaan en te staan waar zij willen) en het opzettelijk doden van dieren (inclusief de kleinste insecten) is uit den boze in mijn ogen
Klopt dit een beetje? Dan gaarne ¤500 over te maken op een nader te noemen bankadres!
Natuurlijk. Zelfde verhaal => Irene Moors.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik mij afvraag, gelooft die Chazia er zelf eigenlijk in? Of zit ze daar alleen maar om op televisie te kunnen verschijnen?
Wel lekker goedkoop met kledingquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:00 schreef WAT het volgende:
Fuifduif is de Mahatma Ghandi van de 21ste eeuw.
Echt waar? Die vind ik nu juist wel heel geloofwaardig.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:11 schreef Dante_A het volgende:
Ik heb dat de laatste tijd met Hans Kazan...
Hehequote:Op vrijdag 16 december 2005 00:29 schreef Sargon het volgende:
wat is er mis met geld verdienen aan domme mensen?
Maar hoe verklaar je dan de dingen die ze in diezelfde aflevering zei bij willekeurige mensen op straat?quote:Op donderdag 15 december 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Haha, die Char, in het begin vond ik haar zeer interessant en hield ik de mogelijkheid open dat ze daadwerkelijk over dergelijke gaven beschikt, maar de laatste tijd kan ik haar echt niet meer serieus nemen. Wat een flauwekul! Vanavond was als bekende Nederlander de broer van wijlen Pim Fortuyn te gast. Nou nou, wat een lachwekkende reading. Pimmetje schijnt nog altijd heel boos en teleurgesteld te zijn. Ik zie hem al geïrriteerd homo-achtig springen op de wolkjes van de Hemel. Nee, weg met die Char!
Wie is het daarmee eens?
Dat zijn acteurs.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:07 schreef -Delta- het volgende:
Maar hoe verklaar je dan de dingen die ze in diezelfde aflevering zei bij willekeurige mensen op straat?
Of zijn die ook allemaal gescreend van te voren.
Haha, ja.. van die voor de hand liggende dingen. Net zoals wanneer je denkt dat je vanuit je ooghoeken iets ziet bewegen dat een geest is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:26 schreef Netflier het volgende:
Ze zei ook een keer dat wanneer je je onbehaaglijk voelt in het donker of het gevoel hebt dat er iemand achter je staat terwijl dat niet zo is het duidt op de aanwezigheid van geesten.
Wat een onzin. Dat zijn gewoon primitieve angstgevoelens. Dieren hebben dat ook, omdat op donkere plekken mogelijk vijanden zitten die op hun loeren.
Ze worden blij gemaakt met een dooie mus, wat hebben ze daaraan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:35 schreef wonderer het volgende:
Maar als die mensen die ze "helpt" er blij van worden? Als ze alleen maar willen weten of het goed gaat met hun overleden kind en dat ze zich niet schuldig hoeven te voelen over de zelfmoord van hun partner? Who the fuck cares then? Een beetje meer goedheid in de wereld, een paar mensen die opgelucht en gelukkig zijn met het antwoord...
Zolang ze blij zijn? Het zijn sowieso al mensen die er wel in geloven, anders ga je niet naar zo'n show. Zelfde als mensen die blij worden van geloven in god.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ze worden blij gemaakt met een dooie mus, wat hebben ze daaraan?
Volgens mij zit er ook een H in en ik vermoed dat het iets is als Charlotte, Charlie, of iets in die richting.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:49 schreef Tobbes het volgende:
Moge Char zelf doogaan, dan vertel ik dr wel dat dr naam met een A, B, o nee, een C begint.
Helaas heb ik die uitzending niet gezien. Wat ik wel erg merkwaardig vindt is dat Pim Fortuyn amper engels kon spreken.... Maar via die Char lukte het kennelijk wel. Ja ja.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Haha, die Char, in het begin vond ik haar zeer interessant en hield ik de mogelijkheid open dat ze daadwerkelijk over dergelijke gaven beschikt, maar de laatste tijd kan ik haar echt niet meer serieus nemen. Wat een flauwekul! Vanavond was als bekende Nederlander de broer van wijlen Pim Fortuyn te gast. Nou nou, wat een lachwekkende reading. Pimmetje schijnt nog altijd heel boos en teleurgesteld te zijn. Ik zie hem al geïrriteerd homo-achtig springen op de wolkjes van de Hemel. Nee, weg met die Char!
Precies. Je kunt exact hetzelfde topic openen over imams, priesters en missionarissen/evangelisten.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:58 schreef Morwen het volgende:
Char vult blijkbaar een leegte die wijzelf of onze naasten niet kunnen vullen. Ik zie daar niks mis mee eigenlijk![]()
Is zij echt in contact met overledenen? Geen idee, maar boeit dat als zij de nabestaanden een goed gevoel kan geven? Ik denk van niet, zij doet goed werk, welke naam je er ook aan wil geven![]()
Met alle respect, maar ik vind dat nogal egoistisch. Die mensen worden blij gemaakt met een leugen en zodoende gaan ze verder van de realiteit staan. Wij krijgen allemaal te maken met dierbaren die overlijden en het hoort bij het leven dat we leren omgaan met het feit dat ze er niet meer zijn. Het verdriet van het verlies zal niet weggaan, maar op den duur wordt het makkelijker ermee te leven. Als een medium je de illusie geeft dat ze er nog zijn en dat ze via haar met jou communiceren vertraagt dat het verwerkingsproces. Of nog erger; het raakt zo ontregeld dat je er nooit meer overheen kan komen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:35 schreef wonderer het volgende:
Maar als die mensen die ze "helpt" er blij van worden? Als ze alleen maar willen weten of het goed gaat met hun overleden kind en dat ze zich niet schuldig hoeven te voelen over de zelfmoord van hun partner?
En dat is niet zo met de "illusie" van een hemel of een nirvana of het walhalla? Ik zie het verschil niet, mensen willen niet afgekapt worden van het contact met hun geliefden. En daarom hebben wij misschien wel allerlei werelden of manieren bedacht om die overgang te vergemakkelijken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:28 schreef Netflier het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik vind dat nogal egoistisch. Die mensen worden blij gemaakt met een leugen en zodoende gaan ze verder van de realiteit staan. Wij krijgen allemaal te maken met dierbaren die overlijden en het hoort bij het leven dat we leren omgaan met het feit dat ze er niet meer zijn. Het verdriet van het verlies zal niet weggaan, maar op den duur wordt het makkelijker ermee te leven. Als een medium je de illusie geeft dat ze er nog zijn en dat ze via haar met jou communiceren vertraagt dat het verwerkingsproces. Of nog erger; het raakt zo ontregeld dat je er nooit meer overheen kan komen.
U bent psycholoog?quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:28 schreef Netflier het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik vind dat nogal egoistisch. Die mensen worden blij gemaakt met een leugen en zodoende gaan ze verder van de realiteit staan. Wij krijgen allemaal te maken met dierbaren die overlijden en het hoort bij het leven dat we leren omgaan met het feit dat ze er niet meer zijn. Het verdriet van het verlies zal niet weggaan, maar op den duur wordt het makkelijker ermee te leven. Als een medium je de illusie geeft dat ze er nog zijn en dat ze via haar met jou communiceren vertraagt dat het verwerkingsproces. Of nog erger; het raakt zo ontregeld dat je er nooit meer overheen kan komen.
IK !!!quote:Op donderdag 15 december 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Wie is het daarmee eens?
die namen raad ze ook niet , ze noemt wat willekeurige letters en het slachtoffer vult dat zelf aan met een bijpassende naam,quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:19 schreef cognito_1987 het volgende:
Tja, allemaal leuk en aardig ,, maar dat ze steeds op de namen van de personen in kwestie komt lijkt me toch net iets te toevallig. Ik geloof dat ze in een soort van contact staat .. die namen kan ze gewoonweg niet raden .. nog afgezien van overige opmerkelijke uitspraken
Erg makkelijke benadering.quote:
Niets moetquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:55 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind serieus dat dit soort types vervolgd moeten worden. Een weldenkend mens trapt hier niet in, maar al die labiele en/of wanhopige mensen die dit voor zoete koek slikken moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
nou, het kost geen geldquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Jammer dat ik niet jou ben ook jahAnders zou ik dood zijn. Dan was dit prachtige wezen niet geboren.
Wat is zo leuk aan nuchter zijn?
Zwak. Het gaat hier niet om geloof. Het gaat hier om een levensinstelling. Het gaat hier om je persoonlijke geloof. Zie je hier vaak Jezus voorbij komen in the thruth? Ik zie eerder mensen die zelf het hef in handen nemen. Mensen die geen vlieg kwaad doen ook. Eerder mensen die goed doen omdat ze wat geven om de anderen en de wereld.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:03 schreef bonke het volgende:
[..]
nou, het kost geen geld
je hebt geen alternatieve genezers ( jomanda) nodig ( die laten je toch maar dood gaan )
als iedereen zo nuchter was als ik, was de wereld zonder geloof een stuk beter af
( godsdiensten hebben namelijk meer slachtoffers op hun geweten dan alle oorlogen die er bij elkaar zijn geweest )
Gaat het verder wel goed met je?quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Niets moet![]()
Ik geloof het ook niet. Maar mensen die het woord moeten te onpas gebruiken die mogen hun mond houden.
Het woord moeten
En jij studeert voor journalist? Journalistiek is niet eens een studie, het is een egocentrisch iets, van kijk mij eens een goede kijk hebben op de wereld.
God behoede de wereld.
Je bent toch journalist? Dan zou je eens je woorden beter mogen leren gebruiken? Staat je goed.
Zeker gaat het goed. Beter dan ooit zelfsquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Gaat het verder wel goed met je?
Jezus, wat bazel jij een eind de ruimte in en je veroordeelt mensen wel erg gemakkelijk, hoort dat ook bij deze stroming?![]()
Blijkbaar heb jij de waarheid in pacht. Wat dat betreft pas je wel bij die Char.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zeker gaat het goed. Beter dan ooit zelfs
Maar het woord moeten, daar hoef je niet mee te komen aanzetten hier![]()
Maak jij je druk om mijn gezondheid? Heb je niet genoeg aan jezelf te doen?
Als je 100 procent gezond bent mag je komen aanzetten. Ben je 99,999 procent gezond dan ga je maar lekker met je eigen zaken bemoeien.
Ik probeer dit nu heel subtiel te brengen en wil absoluut niet gemeen zijn, maar slik jij medicijnen?quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zeker gaat het goed. Beter dan ooit zelfs
Maar het woord moeten, daar hoef je niet mee te komen aanzetten hierZeker niet als je jezelf als journalist beschouwt.
Maak jij je druk om mijn gezondheid? Heb je niet genoeg aan jezelf te doen?
Als je 100 procent gezond bent mag je komen aanzetten. Ben je 99,999 procent gezond dan ga je maar lekker met je eigen zaken bemoeien.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:19 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ik probeer dit nu heel subtiel te brengen en wil absoluut niet gemeen zijn, maar slik jij medicijnen?
En zo ja, ben je die vergeten?
En zo ja, hoe lang al?
Echt, zoek hulp. Als jij je in het dagelijks leven net zo uitdrukt als hier op het forum dan ben je waarschijnlijk een hele eenzame jongeman.
Die logica ben ik het dan weer niet mee eens. Ik geloof niet dat een medium zo dan werkt...quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:51 schreef onemangang het volgende:
Wat ik wel erg merkwaardig vindt is dat Pim Fortuyn amper engels kon spreken.... Maar via die Char lukte het kennelijk wel. Ja ja.
Inderdaad. Zodra er een commercieel belang bij komt kijken is er iets niet pluis.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:19 schreef OpenDeur het volgende:
Bovendien valt het mij op dat de begaafden er een zeker commercieel belang bij hebben.
Was jij niet altijd een eng persoon?quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:23 schreef SCH het volgende:
Ik begin die Dromenvanger echt een beetje eng te vinden. Is er geen mod-shrinkje in de buurt?
Nee, ik ben heel aardig. Dat vindt zelfs Charquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Was jij niet altijd een eng persoon?
Als je zo aardig bent, wil je dan ff oprotten met je oordeel.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik ben heel aardig. Dat vindt zelfs Char![]()
En Wendy van Dijk dan, die is wat dat betreft nog een graadje erger.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad. Zodra er een commercieel belang bij komt kijken is er iets niet pluis.
Net zoals Irene Moors. Dat mens vertrouw ik ook niet helemaal.
Die komt me net iets te vriendelijk over. Ik zou bijna zeggen, onmenselijk.
Maar dat is vaak met mensen op tv. Ze negeren hun slechte kant, en ieder mens heeft een slechte kant in zich.
Wendy van Dijk zegt me niets.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:26 schreef Croupouque het volgende:
[..]
En Wendy van Dijk dan, die is wat dat betreft nog een graadje erger.
Of Caroline Tensen en Henny Huilman.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:26 schreef Croupouque het volgende:
[..]
En Wendy van Dijk dan, die is wat dat betreft nog een graadje erger.
Het woord moeten is een volstrekt normaal Nederlands woord.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als je zo aardig bent, wil je dan ff oprotten met je oordeel.
Doe ik dat ook. Zodra die lieve Croupouque oprot met zijn moeten en smiley die hij altijd gebruikt als pi.
Het woord moeten is een virus !!!quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Het woord moeten is een volstrekt normaal Nederlands woord.
Oprotten daarentegen gebruiken we minder graag.![]()
Kan Croupouque jou dan bellen voor een afspraak?quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
En jij studeert voor journalist? Journalistiek is niet eens een studie, het is een egocentrisch iets, van kijk mij eens een goede kijk hebben op de wereld.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:33 schreef -Delta- het volgende:
Anders gaan we ff lekker compleet offtopic![]()
![]()
Emailen magquote:Op vrijdag 16 december 2005 20:36 schreef WAT het volgende:
[..]
Kan Croupouque jou dan bellen voor een afspraak?
Schadelijk in de zin van: ze helpt mensenquote:Op zaterdag 17 december 2005 03:11 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ze is dus uitermate schadelijk en dient imo zo snel mogelijk gestopt te worden om ruimte te maken voor een echt serieuze benadering van het onderwerp.
Zullen we dan ook maar alle imams en priesters vervolgen voor het verkondigen van de meest rare ideeen waar je dan maar in moet geloven? Een gekruisigd persoon die na drie dagen uit de dood opstond en bij leven over water kon lopen enzo?quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:55 schreef Croupouque het volgende:
Ik vind serieus dat dit soort types vervolgd moet worden. Een weldenkend mens trapt hier niet in, maar al die labiele en/of wanhopige mensen die dit voor zoete koek slikken moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Ik zie wel een verschil tussen iemand die die zich valselijk voordoet voor een ander persoon en tegelijk de kwetsbare gevoelens van de nabestaanden uitbuit en iemand die een matig boek probeert te slijten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar alle imams en priesters vervolgen voor het verkondigen van de meest rare ideeen waar je dan maar in moet geloven? Een gekruisigd persoon die na drie dagen uit de dood opstond en bij leven over water kon lopen enzo?
Even goed de Privé e.d. doornemen voordat je een bekende Nederlander op bezoek krijgt?quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:41 schreef Viking84 het volgende:
ja, lastig hoor. Wat die namen betreft raadt ze maar wat, maar hoe wist ze bijv dat Daan Schuurman's opa Aad heet en dat er *iets* met Italië was? En dat hij een zwangere zus had? (ze zag een vrouw met overgewicht, niet iedereen heeft die in de familie). Ik heb niet het idee dat Char die mensen moedwillig bedondert. Volgens mij gelooft ze er zelf ook in. In dat geval heeft ze dus gewoon een psychische ziekte
Ik, want volgens de paus komen homo's helemaal niet in de hemel!!!quote:Op donderdag 15 december 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Wie is het daarmee eens?
Wat heeft de paus hier mee te maken?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik, want volgens de paus komen homo's helemaal niet in de hemel!!!![]()
Die Char zegt contact te kunnen maken met dode mensen. Pim is in de hemel volgens jouw. Maar als je in de hemel gelooft, geloof je dus in bv. de paus. En volgens de paus kan je als homo helemaal niet in de hemel komen!!quote:Op donderdag 22 december 2005 22:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat heeft de paus hier mee te maken?
jij moet toch echt beter leren luisteren naar de Paus. Homo ben je of ben je niet daarin is weinig keus. homosexualiteit ( het daadwerkelijke rugtuffen en poepschuiven etc. ) is iets wat je kan doen of laten, het doen word door de paus als zonde benoemd. Nou zijn toevallig alle mensen zondaars want niemand is immers perfect, en laat nu toevallig Jesus al die zonden op zich schijnen te hebben genomen zodat alle zondaars, incl. smeerpijpen en darmridders alsnog kans maken op de hemel..quote:Op donderdag 22 december 2005 23:05 schreef thaduck het volgende:. En volgens de paus kan je als homo helemaal niet in de hemel komen!!![]()
Pim DEED aan rugtuffen hoor!quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:17 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
jij moet toch echt beter leren luisteren naar de Paus. Homo ben je of ben je niet daarin is weinig keus. homosexualiteit ( het daadwerkelijke rugtuffen en poepschuiven etc. ) is iets wat je kan doen of laten, het doen word door de paus als zonde benoemd. Nou zijn toevallig alle mensen zondaars want niemand is immers perfect, en laat nu toevallig Jesus al die zonden op zich schijnen te hebben genomen zodat alle zondaars, incl. smeerpijpen en darmridders alsnog kans maken op de hemel..
kortom je bewering klopt niet.
Meneer de relnicht; denk je nu echt dat tv-zenders en andere zaken heel veel geld gaan besteden aan het maken én uitzenden van een poppenkast?! Ik heb deze zeer bijzondere vrouw in Amsterdam ontmoet, en geloof me; dit is geen onzin. Zij heeft een zéér bijzondere gave.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar kijk ook eens hoe vaak ze er gewoon compleet naast zit en niemand die haar op het matje roept! En dan komt ze met zo'n kulsmoes als "oh er was even een spirituele storing". Jammer dat mensen keer op keer worden bedonderd door op geld beluste kwakzalvers.
Ja absoluut, zolang het maar scoort.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:28 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Meneer de relnicht; denk je nu echt dat tv-zenders en andere zaken heel veel geld gaan besteden aan het maken én uitzenden van een poppenkast?!
Ze speelt geweldig toneel iddquote:Ik heb deze zeer bijzondere vrouw in Amsterdam ontmoet, en geloof me; dit is geen onzin. Zij heeft een zéér bijzondere gave.
Wie zegt dat geesten een taal spreken.. De meeste 'readers' achtige media krijgen zulke dingen via beelden door. En Char dus ook letters blijkbaar, zodat ze die namen kan raden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:05 schreef onemangang het volgende:
Bovendien is het ook vrij absurd dat hij aan een engelstalige duidelijk kon maken wat hij dacht.
PIM SPRAK PRAKTISCH GEEN ENGELS
K R - Kurt? Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:54 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Wie zegt dat geesten een taal spreken.. De meeste 'readers' achtige media krijgen zulke dingen via beelden door. En Char dus ook letters blijkbaar, zodat ze die namen kan raden.
Dat mag je denken ja. Maar jij hebt haar niet ontmoet, en ze heeft jou dus ook nooit een reading gegevenquote:
Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen inderdaad. Als ik die vertoningen op tv zie schaam ik me voor haar en word ik ook boos omdat ze kwetsbare mensen in de maling neemt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:57 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Dat mag je denken ja. Maar jij hebt haar niet ontmoet, en ze heeft jou dus ook nooit een reading gegeven![]()
Erhm.. Ooit BigBrother gekeken??? 1 grote poppenkast!quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:28 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Meneer de relnicht; denk je nu echt dat tv-zenders en andere zaken heel veel geld gaan besteden aan het maken én uitzenden van een poppenkast?!
Maakt het leven makkelijk. Zelfde verhaal als waarom christenen in god geloven en moslims in allah. Kom je makkelijk met dingen weg.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen inderdaad. Als ik die vertoningen op tv zie schaam ik me voor haar en word ik ook boos omdat ze kwetsbare mensen in de maling neemt.
Waaorm heb je het nodig om zo'n vrouw te geloven?
Ok, zal ik het even kort samenvatten. Heb haar vorig jaar in Amsterdam ontmoet. Mijn reading met haar is niet uitgezonden op tv trouwens. Zij heeft mij dingen verteld die zij NOOIT kon weten. Want we hadden elkaar, uiteraard, nog nooit eerder gesproken/ontmoet. Ze heeft mijn leven in die tien minuten totaal veranderd. Ik bedoel; ik kan nu toch als geen ander bevestigen dat zij niet een bedrieger is?! En nee, dit verzin ik echt niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen inderdaad. Als ik die vertoningen op tv zie schaam ik me voor haar en word ik ook boos omdat ze kwetsbare mensen in de maling neemt.
Waaorm heb je het nodig om zo'n vrouw te geloven?
Het is toch wel interessant. Waren het dingen die jij zelf al wist? Ik snap nooit waarom mensen zo verbaasd zijn als zij dingen weet die je zelf al wist.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:48 schreef Erick1985 het volgende:
Dat zijn persoonlijke dingen over mijzelf en familie-leden. En als je het niet erg vind, deel ik dat liever niet met iedereen op dit forum.
Maar schilder niet alles af als "onzin" als je er zelf niet veel vanaf weet, laat staan als je het zelf nooit hebt meegemaakt.
Da's toch een bekende psychologische truc. Ze weet die dingen omdat jij ze al weet en je vertelt ze feitelijk aan haar maar je hebt dat zelf misschien niet door. Het is niet zo heel bijzonder om dingen te vertellen die jij graag wilt horen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:57 schreef Erick1985 het volgende:
Natuurlijk zijn mensen verbaasd; hoe zou jij reageren als iemand jou ineens hele persoonlijke informatie over jezelf of naasten verteld?
De dingen die ze mij vertelde gingen over mijzelf en een paar familieleden. En sommige dingen wist ik al ja.
Ja uuuh Big Brother... maar dan noem je ook wat zeg!quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:59 schreef thaduck het volgende:
[..]
Erhm.. Ooit BigBrother gekeken??? 1 grote poppenkast!
Zo heb ik het niet ervaren en zo is het zelfs niet eens gegaan. Maargoed ik heb iets bijzonders ervaren tijdens het gesprek met haar, en het doet er absoluut niet toe wat jij ervan vind. Daarom zeg ik; ik hoop echt dat je haar ooit ook mag ontmoeten. We spreken elkaar daarnaquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's toch een bekende psychologische truc. Ze weet die dingen omdat jij ze al weet en je vertelt ze feitelijk aan haar maar je hebt dat zelf misschien niet door. Het is niet zo heel bijzonder om dingen te vertellen die jij graag wilt horen.
Ik zie toch hoe ze op tv met mensen praat en hoe ze te werk gaat. Waarom zou ik me op basis daarvan geen mening kunnen vormen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:26 schreef iteejer het volgende:
Of ze de zaak flest is niet interessant, en zegt niets over het al dan niet 'echt' zijn van haar gaves.
In hoeverre iemand iets commercieel gebruikt of niet, zegt ook al niets over de echtheid van haar gaves.
Verder ben ik het geheel met Erick1985 eens: je kan pas echt oordelen als je er zelf bij geweest bent. Als je oordeelt op basis van tv of pers, beoordeel je haar op basis van geselecteerde waarnemingen van derden. Een selectie die onvermijdelijk al een soort interpretatie inn zich draagt, en een enorm beperkte weergave is van wat er écht gebeurd is.
En beoordeel je dus in wezen die selectie, en niet haarzelf, want die heb je gewoon nog nooit gezien of meegemaakt of gevoeld.
Toch kun je de energie van de mensen voelen, soms al als een mailtje binnenkomt. De energie vliegt zo naar binnen. Of door het scherm heen. Energie reist overal door heen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:26 schreef iteejer het volgende:
interpretatie inn zich draagt, en een enorm beperkte weergave is van wat er écht gebeurd is.
En beoordeel je dus in wezen die selectie, en niet haarzelf, want die heb je gewoon nog nooit gezien of meegemaakt of gevoeld.
Voor ons wel. Als je geen goede posts kan plaatsen, plaats ze dan gewoon niet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:26 schreef iteejer het volgende:
Of ze de zaak flest is niet interessant, [slap gelul etc]
Ik vind de posts van Iteejer altijd zeer goed.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:04 schreef 004 het volgende:
[..]
Voor ons wel. Als je geen goede posts kan plaatsen, plaats ze dan gewoon niet.
Het is wel raar dat hij zegt dat het niet interessant is of ze de zaak flest.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:06 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik vind de posts van Iteejer altijd zeer goed.![]()
om eerlijk te zijn, probeert hij altijd paar simpele dingen uit te rekken tot ellenlange reply's en zinnen. Zo kan ik zijn typische post van daarnet samenvatten, bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:06 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik vind de posts van Iteejer altijd zeer goed.![]()
Ik krijg een goed gevoel bij Char. Denk je nu echt dat zij een gemakkelijk leven heeft? Prik daar eens doorheen, fame and fortune, het mocht wat.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is wel raar dat hij zegt dat het niet interessant is of ze de zaak flest.
Ik geloof sowieso niet in dat soort gaves dus als iemand dat zo commercieel exploiteert vind ik dat automatisch onethsich.
Ik heb deze topic niet echt gevolgd, maar ik lees de bijdragen van Iteejer altijd graag omdat ze niet kort door de bocht zijn, maar keurig netjes genomen (de bochtquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:12 schreef 004 het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn, probeert hij altijd paar simpele dingen uit te rekken tot ellenlange reply's en zinnen. Zo kan ik zijn typische post van daarnet samenvatten, bijvoorbeeld
"Op TV lijken dingen vaak anders dan in de werkelijkheid".
maar nee, hij wilt weer eens intelligent gaan overkomen
Weet ik veel wat voor leven ze heeft. Ik zie wat ze doet op tv en dat vind ik echt hilarischquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik krijg een goed gevoel bij Char. Denk je nu echt dat zij een gemakkelijk leven heeft? Prik daar eens doorheen, fame and fortune, het mocht wat.
mwoah, hij kan ook gewoon doen ipv parmantig te gaan reageren.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:14 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik heb deze topic niet echt gevolgd, maar ik lees de bijdragen van Iteejer altijd graag omdat ze niet kort door de bocht zijn, maar keurig netjes genomen (de bocht).
Met alle respect voor je vertrouwen in Char. Maar dit is wel echt een dooddoener. Je slingert een mening de wereld in, die wordt weerlegd en dan maak je het af met 'maar dan noem je ook wat'. Op die manier kan je elk argument of mening de grond in stampen. Persoonlijk vind ik dat nogal zwak eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:42 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Ja uuuh Big Brother... maar dan noem je ook wat zeg!
Niet van dat slechte karakter maar je vergelijking met evangelische christenen vind ik wel treffend. Dat hele blijde maar oh zo onechte.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:48 schreef Netflier het volgende:
Ik vind Char een hele nare uitstraling hebben. Ze komt over alsof ze een slecht karakter heeft en erop uit is om mensen kwaad te doen, wat ze dan zoveel mogelijk probeert te maskeren door dingen te zeggen als "you're a wonderfull person" en "let me give you a hug" en "you're late brother is in heaven now, with the angels".
Als je een christen zou zijn zou je zeggen dat ze opereert voor de duivel. (Wat je dan al snel zou zeggen overigens...)
Maar hebben meer mensen dit?
yep...quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:48 schreef Netflier het volgende:
Ik vind Char een hele nare uitstraling hebben. Ze komt over alsof ze een slecht karakter heeft en erop uit is om mensen kwaad te doen, wat ze dan zoveel mogelijk probeert te maskeren door dingen te zeggen als "you're a wonderfull person" en "let me give you a hug" en "you're late brother is in heaven now, with the angels".
Als je een christen zou zijn zou je zeggen dat ze opereert voor de duivel. (Wat je dan al snel zou zeggen overigens...)
Nopequote:Op zaterdag 24 december 2005 02:18 schreef Fonkmeistah het volgende:
quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:48 schreef Netflier het volgende:
yep...
Is niks zwaks aan. Is gewoon realistisch. Big Brother heeft niks met een gave te maken of wat dan ook. Het is een grote kneuzenkermis met lui die voor mij nog minder betekenen dan lucht. (Vooral dat wijf dat live van haar kind beviel. Nou ik had me kapot geschaamt als ik als dat kind die beelden over een aantal jaar zou terugzien). Ze leveren met dat belachelijke programma totaal geen waardige bijdrage aan het leven, aan mensen, of wat dan ook. Char daarintegen wel, tenminste; voor degenen die er voor openstaan en voor degenen die het zich interesseerd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:52 schreef thaduck het volgende:
[..]
Met alle respect voor je vertrouwen in Char. Maar dit is wel echt een dooddoener. Je slingert een mening de wereld in, die wordt weerlegd en dan maak je het af met 'maar dan noem je ook wat'. Op die manier kan je elk argument of mening de grond in stampen. Persoonlijk vind ik dat nogal zwak eigenlijk.
Ja, nou weten we het wel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:25 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Is niks zwaks aan. Is gewoon realistisch. Big Brother heeft niks met een gave te maken of wat dan ook. Het is een grote kneuzenkermis met lui die voor mij nog minder betekenen dan lucht. (Vooral dat wijf dat live van haar kind beviel. Nou ik had me kapot geschaamt als ik als dat kind die beelden over een aantal jaar zou terugzien). Ze leveren met dat belachelijke programma totaal geen waardige bijdrage aan het leven, aan mensen, of wat dan ook. Char daarintegen wel, tenminste; voor degenen die er voor openstaan en voor degenen die het zich interesseerd.
Verder laat het mij totaal koud wat sommigen hier over Char beweren, flauwe grapjes, meningen of wat dan ook. Gedachten en meningen hierover zijn vrij. Maar voorlopig heb ik iets prachtigs met haar meegemaakt. Ik ben absoluut niet achterlijk en ik heb heel snel in de gaten als iemand onzin uitkraamt. Alles wat zij tegen mij zei klopte precies. En nee; geen dagelijkse, algemene feiten van het leven of de dood. Ik bedoel DETAILS die niemand anders weet. Ik kan jullie niet uitleggen hoe mijn leven hierdoor veranderd is. Ik wou dat iedereen een reading met haar mocht meemaken.
Niks meer dan een geldwolf met haar praktijken om mensen valse hoop te geven. Haar hele bestaan is gebaseerd op het Forer effect en Cold en Hot reading. Waarbij ik denk dat het meeste nog hot reading is ook, zeker hetgene wat op tv komt. Char-latan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik krijg een goed gevoel bij Char. Denk je nu echt dat zij een gemakkelijk leven heeft? Prik daar eens doorheen, fame and fortune, het mocht wat.
Dude je hoort mij toch ook niet klagen over jouw koppigheid? En nee het is geen evangelisatiedrang, maar gewoon pure feiten die ik opnoem. Ik kan dat toch als geen ander bevestigen? Dan vind ik het dus dom dat jij blijft proberen te bewijzen dat Char onzin is, zelfs terwijl je met iemand praat (ik) die het écht heeft meegemaakt. Vind ik behoorlijk kinderachtig, kortzichtig en vooral zinloos. En nee, niet iedereen is gek behalve ik. Heb je mij dat ergens zien zeggen? Nee. Belachelijke opmerking dus, die vooral nergens op slaat.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, nou weten we het wel.
Je evangelisatiedrang begint me te irriteren. Iedereen is gek behalve jij![]()
Ik heb nog geen feit gezien hier hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:18 schreef Erick1985 het volgende:
En nee het is geen evangelisatiedrang, maar gewoon pure feiten die ik opnoem.
Daar heb ik die begaafdheid niet voor nodig hoorquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:49 schreef iteejer het volgende:
Of zijn die anderen ook paranormaal begaafd, en kunnen zij vanuit hun begaafdheid zeggen dat de begaafdheid van Char onecht is?
Kwalijke kanten - ach, je hebt ook wereldberoemde supergeleerden, de hoop van onze toekomst, richstnoer voor universitair onderzoek wereldwijd, die dan blijkt de zaak belazerd te hebben, en talloze mensen op het foute pad gezet te hebben. Incl al hun hoop op genezing, alle verloren werk wat men op basis van verzonnen feiten opgestart is, etc.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:52 schreef SCH het volgende:
Daar heb ik die begaafdheid niet voor nodig hoor
Ik gun Erick zijn positieve gevoel maar kom dan niet aan met die gave. Hij vindt het gewoon prettig net als veel mensen Jomanda prettig vinden/vonden of anderen het fijn vinden in de kerk.
Ik wijs echter op de kwalijke kanten die er ook aan kleven en ik vind dat je daar wel een beetje overheen stapt als pater topicias zijnde
Dat snap ik niet. Waarom zouden we Chriet Titulaer ook niet aanklagen of negatief beoordelen als blijkt dat hij de boel heeft belazerd?quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:05 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kwalijke kanten - ach, je hebt ook wereldberoemde supergeleerden, de hoop van onze toekomst, richstnoer voor universitair onderzoek wereldwijd, die dan blijkt de zaak belazerd te hebben, en talloze mensen op het foute pad gezet te hebben. Incl al hun hoop op genezing, alle verloren werk wat men op basis van verzonnen feiten opgestart is, etc.
Dus, ik zou zeggen, vervoeg je ook even in WFL, en ga daar uitleggen dat bv Chriet Titulaer en andere figuren die populair-wetensvchappelijke programma's op de buis zetten gevaarlijk zijn, want het zou wel es bedrog kunnen zijn!
Die gave kun je simpelweg niet beoordelen. Je bent geen deskundige, je was er niet bij, je hebt er geen ervaring in. Het enige wat je hebt is je eigen overtuiging. Prima, maar dat hoeft voor anderen geen reden te zijn zich daar iets aan gelegen te laten
Het ging over de kwalijke effecten die je noemde, ik dacht dat je daarmee bedoelde dat Char mensen verkeerde hoop gaf etc. Ik wou aantonen dat het harde wetenschappelijke circuit daar eveneens toe in staat is. Daar is het aangetoond, bij Char nog nietquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:07 schreef SCH het volgende:
Dat snap ik niet. Waarom zouden we Chriet Titulaer ook niet aanklagen of negatief beoordelen als blijkt dat hij de boel heeft belazerd?
Ik kan die gave wel beoordelen, waarom zou ik dat niet kunnen???
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:49 schreef iteejer het volgende:Erick1985 zegt dat hij erbij geweest is, en dat het hem een bijzonder goed en speciaal gevoel heeft gegeven. En dat proberen we toch allemaal, ons goed voelen? Wat is daar mis aan, en wie zijn anderen om te zeggen dat die positieve gevoelens niet echt zijn, ingebeeld zijn, etc? Of zijn die anderen ook paranormaal begaafd, en kunnen zij vanuit hun begaafdheid zeggen dat de begaafdheid van Char onecht is?
Nou nou, dat is nogal een boude bewering. Ik stel de wetenschap trouwens niet tegenover dit soort zaken. Ook de wetenschap is feilbaar, meer dan dat en moet daar dan ook op bekritiseerd en aangesproken worden. Zeker waar het mensen schade berokkend.quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:22 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het ging over de kwalijke effecten die je noemde, ik dacht dat je daarmee bedoelde dat Char mensen verkeerde hoop gaf etc. Ik wou aantonen dat het harde wetenschappelijke circuit daar eveneens toe in staat is. Daar is het aangetoond, bij Char nog niet
Ben ik zeker met je eens.quote:Op maandag 26 december 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
Maar het trekt over het algemeen toch een bepaald slag mensen aan, die wat kwetsbaarder zijn dan gemiddeld. Zeg maar: de niet al te hoog opgeleide. ... En die mensen kun je dus ook gemakkelijk(er) in de luren leggen en ik vind het niet verkeerd als daar een beetje kritisch naar gekeken wordt.
Zekers, maar die is wel meteen zijn baan kwijt en dat wordt dan ook wereldwijd rechtgezet. Wetenschappers die de fout ingaan, komen er meestal niet genadig vanaf. Nou is dat met exacte wetenschap iets gemakkelijker te bewijzen. Spirituele gaven en religieuze inzichten zijn dat veel minder omdat het voor een groot deel ook met 'geloof' te maken heeft. Van mij hoeft dat ook niet zo: al dat bewijs. Mensen die in Jomanda willen geloven, hebben daar heel vaak ook gewoon baat bij maar dat zegt natuurlijk niet meteen iets over het bestaan en de 'kwaliteit' van haar gaven.quote:Op maandag 26 december 2005 23:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens.
Maar kijk dan ook met dezelfde scepsis naar wetenschappers die weet ik wat allemaal beweren: die koreaan, de godfather van de stamcellen, heeft dus ook de zaak lopen flessen. En daar zijn natuurlijk de 'simpele luiden' ingestonken, maar ook de intellectuele toplaag.
Oh absoluut, maar volgens mij is juist die kritische houding in die alternatieve wereld nog wel eens wat minder aanwezig. Een deel van mijn familie is erg into the spirituele genezing en bij hen merk ik dat soms en dat stoort me.quote:Wat jij beschrijft is een gezonde kritische houding, die je altijd zou moeten hebben, niet alleen maar of vooral bij de alternatieve hoek
Maar wat als je haar nu echt ontmoet hebt, een reading gekregen hebt, en dat zij je dingen verteld heeft over je jeugd, overleden dierbaren en andere dingen die zij onmogelijk kan weten? Ik wil niemand overtuigen hier, maar zij is absoluut geen bedrieger. En dat ben ik ook niet met mijn ervaring.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:00 schreef Asmodean het volgende:
helemaal eens met TS. Ik geloof best in allerlei spirituele zaken, maar die Char is toch zo overduidelijk nep.... echt niet te geloven dat sommige mensen vertrouwen in haar kunnen hebben
Als ik je die dingen nou ook zou vertellen, zou je dan ook denken dat ik gaven heb?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:59 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Maar wat als je haar nu echt ontmoet hebt, een reading gekregen hebt, en dat zij je dingen verteld heeft over je jeugd, overleden dierbaren en andere dingen die zij onmogelijk kan weten? Ik wil niemand overtuigen hier, maar zij is absoluut geen bedrieger. En dat ben ik ook niet met mijn ervaring.
De wetenschap stelt hoge eisen. Dingen moeten meervoudig bewezen worden, door meerdere mensen gezien zijn, reproduceerbaar en controleerbaar zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:37 schreef SCH het volgende:
Als ik je die dingen nou ook zou vertellen, zou je dan ook denken dat ik gaven heb?
je hebt gelijk hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 15:36 schreef iteejer het volgende:
verhaal
waarom niet ???....quote:
Wat is nu het harde bewijs dat het paranormale bestaat?quote:
ff copy past van een ander topic [geen zin om het opnieuw te schrijven]quote:Op woensdag 28 december 2005 15:52 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Wat is nu het harde bewijs dat het paranormale bestaat?
Je beweert toch niet iets en dan moet de ander maar bewijzen dat dit niet waar is?
Je beweert iets en je maakt dit een feit door een bewijs te leveren.
Nu ga je echt bazelen want nu zeg je feiteljk dat het helemaal geen zin heeft om het erover te hebben want je kan het toch niet weten en dus zul je er altijd een antwoord op hebben. Ik vind dat je kritische vragen niet uit de weg moet gaan en daar lijkt het nu wel op.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:36 schreef iteejer het volgende:
[..]
De wetenschap stelt hoge eisen. Dingen moeten meervoudig bewezen worden, door meerdere mensen gezien zijn, reproduceerbaar en controleerbaar zijn.
Zomaar iets roepen is daar absoluut not done.
Twee dingen vallen op:
In de eerste plaats dat die strakke regels kennelijk níet gelden voor het bekritiseren van 'het spirituele' of 'het paranormale'. Dán is het nl ineens niet meer nodig om te bewijzen dat dit onzin is, het zelfs niet eens nodig om erbij geweest te zijn. Zomaar een eigen indruk is voldoende. Als men dezelfde kritiek die men heeft op het paranormale los zou laten op de eigen kritische bewoordingen erover, zou er weinig van over blijven
In de tweede plaats, het al dan niet wetenschappelijk bewezen zijn zegt op zichzelf geen zak. De wetenschap is een bruikbaar stuk gereedschap, in die gevallen waar de realiteit zich middels wetmatigheden openbaart, of we wetmatigheden erin kunnen ontdekken.
Maar dat betekent nog niet dat de realiteit alleen maar wetmatig kan zijn, en dat er naast dat wetmatige niets voor zou kunnen komen!
Dat er naast het wetmatige niets kan bestaan is wederom iets dat niet zozeer de wetenschap zelf, als wel sommige wat al te enthousiaste aanhangers van het rationalisme steeds uitroepen. En dat op zichzelf volledig onbewezen is, en dus onwetenschappelijk
Er wordt helemaal niet geclaimd dat het bewezen wortd.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:52 schreef partyyboyy het volgende:
Wat is nu het harde bewijs dat het paranormale bestaat?
Je beweert toch niet iets en dan moet de ander maar bewijzen dat dit niet waar is?
Je beweert iets en je maakt dit een feit door een bewijs te leveren.
Het feit dat je bij Jomanda was betekent niet dat je daarmee een expert bent. Het betekent slechts dat je er geweest bent. En daar dingen ervaren hebt, of juist niet ervaren. Die je een bepaalde indruk geven, net zoals dat bij Eric zo was.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:01 schreef SCH het volgende:
Nu ga je echt bazelen want nu zeg je feiteljk dat het helemaal geen zin heeft om het erover te hebben want je kan het toch niet weten en dus zul je er altijd een antwoord op hebben. Ik vind dat je kritische vragen niet uit de weg moet gaan en daar lijkt het nu wel op.
Ik ben trouwens uit interesse wel bij Jomanda geweest en daar heb ik een redelijk beeld gekregen van de methodiek en de wensen en inzichten van de bezoekers.
Ik ben de eerste om te zeggen dat het zo is dat niet alles wat niet bewijsbaar is niet bestaat. Ik ben een groot voorstander van het persoonlijk geloof van mensen. Maar ook van de particulariteit daarvan. Ik zal nooit het persoonlijke geloof van mensen ergens in betwisten.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:50 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het feit dat je bij Jomanda was betekent niet dat je daarmee een expert bent. Het betekent slechts dat je er geweest bent. En daar dingen ervaren hebt, of juist niet ervaren. Die je een bepaalde indruk geven, net zoals dat bij Eric zo was.
Niet alles wat niet bewijsbaar is bestaat niet. Je mag daar best kritisch op zijn, maar om die kritiek dan te funderen op wetenschappelijke basis is onzin, omdat die fenomenen zich door hun grilligheid en oncvoorspelbaarheid daat aan onttrekken.
Als je ziet dat mensen zich er teveel door laten meeslepen kun je dara kritiek op hebben; het is dan echte rkritiek die alleen op die specifieke sitiuatie of mensen kan gelden, en niet voor het fenomeen an sich.
Zeker. En in het totaalplaatje komt imo de alternatieve hoek er zo slecht niet van af. Het aantal iatrogene ziektes en sterfgevallen ligt in de reguliere gezondheidszorg bv stukken hoger dan in de alternatieve.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
Ik ben de eerste om te zeggen dat het zo is dat niet alles wat niet bewijsbaar is niet bestaat. Ik ben een groot voorstander van het persoonlijk geloof van mensen. Maar ook van de particulariteit daarvan. Ik zal nooit het persoonlijke geloof van mensen ergens in betwisten.
Eerste keer dat ik der harses zag, en niet wist wat ze deed, dacht ik meteen dat ze de evil person in een jerry springer show was. Pas na een tijdje geluisterd te hebben naar het gehakkel op namen en het repetative herhalen van haar optreden (dus altijd namen raden en daarna zeggen wie het is en daarna zeggen wat de persoon wil horen) was het wel weer duidelijk..quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:48 schreef Netflier het volgende:
Het is dan maar wat je wilt meten en hoe je het denkt te kunnen vergelijken. Ik denk niet dat het sterftecijfer een valide graadmeter is en bovendien heb je het dan puur over de medische zaken terwijl het veel vreder over welzijn gaat.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zeker. En in het totaalplaatje komt imo de alternatieve hoek er zo slecht niet van af. Het aantal iatrogene ziektes en sterfgevallen ligt in de reguliere gezondheidszorg bv stukken hoger dan in de alternatieve.
Natuurlijk behoeven mensen bescherming tegen misbruik, zoals overal.
ALs jij mij dingen kan vertellen die ik alleen weet, en dingen over (overleden) familie-leden... dan ja; dan zou ik best wel kunnen denken dat je een bijzondere gave hebt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik je die dingen nou ook zou vertellen, zou je dan ook denken dat ik gaven heb?
Heb je wel eens iets gelezen over cold reading?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef The_Psyraisor het volgende:
Sjonge jongen wat een reacties weer. ACCEPTEER TOCH GEWOON EENS ALLEMAAL DAT ER MEER IS!!!! Westerse wijsneusjes maatschappij!
En de dingen die Char zegt zijn vaak ZO persoonlijk dat er met geen mogelijkheid sprake kan zijn van een coldreading. Hij kan zij bijvoorbeeld in godsnaam weten wat iemand in zijn doodskist heeft meegenomen en wat daar voor tekst opstond???
Leg dat maar eens uit....
quote:Cold reading is a technique used by salespeople, interrogators, hypnotists, psychics, graphologists, palmists, astrologers, con men etc. to convince another person that they know more about them than they actually do.
Shotgunning is a technique used by purported psychics and mediums. The psychic gives a huge quantity of information, some of which is certain to be correct, observes the subject's reactions, and then refines the original statements according to those reactions. All of Edgar Cayce, Sylvia Browne, and James Van Praagh have been accused of it. The television psychic John Edward is famous for it.
Before starting the actual reading, the reader will typically try to elicit cooperation: "I often see images that are a bit unclear and may sometimes mean more to you than to me; if you help, we can together uncover new things about you." Then they may start out with a general statement such as "I sense that you are sometimes insecure, especially with people you don't know very well. Is there something to it?" (Forer effect) or with a guess that looks more specific than it is: "I see an elderly lady that's close to you, some sadness, and a photo album. Can you make any sense of that?" or "I feel some pain, maybe in the head or in the back." The subject will typically reveal some information with their reply, and the cold reader can continue from there. In general, while most of the words come from the reader, most of the information comes from the subject.
A number of performers have studied the techniques of cold reading and have posed as psychics offering either private fortune-telling sessions or open forum "talking with the dead" sessions in the manner of alleged psychic John Edward. Only after receiving acclaim and applause do they reveal that they needed no psychic power, only a knowledge of psychology and cold-reading. Such performers are known to include Ian Rowland, Mark Edward, Lynne Kelly, Kari Coleman and Derren Brown.
If the techniques of cold reading are combined with the use of information obtained covertly, this is known as hot reading. However, even without prior knowledge of a person, a psychic could still obtain a great deal of his subject's history by carefully analysing his or her look and other background information, such as gender, religion, race, education level and place of origin. This is called profiling.
Waarom zou ik iets accepteren waar eigenlijk geen enkele aanleiding voor is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef The_Psyraisor het volgende:
Sjonge jongen wat een reacties weer. ACCEPTEER TOCH GEWOON EENS ALLEMAAL DAT ER MEER IS!!!! Westerse wijsneusjes maatschappij!
En de dingen die Char zegt zijn vaak ZO persoonlijk dat er met geen mogelijkheid sprake kan zijn van een coldreading. Hij kan zij bijvoorbeeld in godsnaam weten wat iemand in zijn doodskist heeft meegenomen en wat daar voor tekst opstond???
Waarom oordeel je dan man??? :squote:k kan niet verklaren hóe Char dat deed, ik kijk er ook sowiezo al nooit naar.
Ik heb het geprobeerd op een "rationele" manier te verklaren. Dit doe ik altijd. Ook ik ben skeptisch al komt dat misschine nu even niet helemaal over. Maar ik sta hier wel degelijk voor open. En de dingen die ik bij Char heb gezien zijn onomstotelijk. Je kunt er gewoon met geen mogelijkheid om heen!quote:Maar ik acht de kans heel wat groter dat er gewoon normale verklaringen voor te geven zijn dan dat het iets paranormaals is...
Heb je wel eens Ian Rowland, Mark Edward, Lynne Kelly, Kari Coleman of Derren Brown gehoort?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:21 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Waarom oordeel je dan man??? :s
[..]
Ik heb het geprobeerd op een "rationele" manier te verklaren. Dit doe ik altijd. Ook ik ben skeptisch al komt dat misschine nu even niet helemaal over. Maar ik sta hier wel degelijk voor open. En de dingen die ik bij Char heb gezien zijn onomstotelijk. Je kunt er gewoon met geen mogelijkheid om heen!
Ja dingen wat ze verteld over hoe lief en aardig een persoon was blablabla zijn geen kunst. Dit is iidd makkelijk te verklaren. Maar deal with it...de dingen die zij zegt gaan echt véél verder. En die zijn niet te verklaren in aardse termen. Char heeft zich voor mij meer dan bewezen! Ik heb veel respect voor haar en vind het knap dat zij ondanks alle kritiek toch maar door blijft gaan. Want wat riskeer je wel niet wanneer je door de mand valt??Dat bedoel ik!
Precies, dat wou ik nou nét zeggen. Char heeft mij écht niet bedrogen hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ik zou hier graag eens een uitzending van willen zien voordat ik dit zomaar van je voor waar aanneem.quote:Heb je wel eens Ian Rowland, Mark Edward, Lynne Kelly, Kari Coleman of Derren Brown gehoort?
Dat zijn mensen die zoch voordeden als paranormaal begaafden en sessies hielden met mensen; precies zo als Char.
Zij konden net als Char de zogenaamd onmogelijke dingen weten, allemaal door middel van cold reading.
Het waren artiesten die cold reading hadden bestudeerd, en nadat ze respect en applaus kregen van de gelovers en ook andere paranormaal begaafde mensen, maakten ze bekend dat ze geen speciale gaven hadden en dit gewoon deden met behulp van psychologie en cold reading.
Dus zeggen dat het onmogelijk is klopt niet, het tegendeel is al langer bewezen.
Juist! Laat je ook vooral niet gekmaken door al die mensen hier. We leven nou eenmaal in een kortzichtige maatschappij waarin veel mensen oordelen zonder ergens echt iets vanaf te weten.quote:Precies, dat wou ik nou nét zeggen. Char heeft mij écht niet bedrogen hoor.
Klopt helemaal. Ik vind het zelf zo jammer dat sommigen de meeste hier alles wat voor hen onbekend is, meteen "bullshit" noemen. Kan ik me in principe ook wel iets bij voorstellen, want het is ook een beetje angst voor het onbekende. Vroeger werden vrouwen zoals Char op de brandstapel gegooit. Omdat al die inquisitie idioten en "gelovigen" van toen zich zo vastklemden aan hun geloof dat alles wat nieuw en onverklaarbaar en vreemd was meteen dood gemaakt moest worden en uit de wereld geholpen moest worden. Inderdaad dus zo ongelooflijk kortzichtig. Wat zullen die lui op hun neus gegaan zijn toen het zelf hun tijd was om te gaan. Ik zou graag willen dat juist die individuen hier op Fok een reading van haar zouden mogen meemaken. Daarna zou ik dolgraag nog eens willen discussieren met diezelfde mensen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:59 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Juist! Laat je ook vooral niet gekmaken door al die mensen hier. We leven nou eenmaal in een kortzichtige maatschappij waarin veel mensen oordelen zonder ergens echt iets vanaf te weten.
Laat je niet van de wijs brengen. Die vrouw liegt niet!
Kun je dat hard maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:02 schreef Robertje het volgende:
Lekker fake allemaal.
Nee...maar ik geloof er geen ruk van.quote:
Waarom zouden wij moeten accepteren dat er meer is als jij niet accepteerd dat er minder is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef The_Psyraisor het volgende:
Bewijs het maarquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:59 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Blaat, blaat ------8<--------
Die vrouw liegt niet!
Tja, ik ben het wel met je eens, maar zo'n reactie is nutteloos in een topic als dit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Och god, er is weer eens een populair medium hoor... Erg vermoeiend, die onzin allemaal. Vooral de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het allemaal echt is en niet eens de mogelijkheid onder ogen willen zien dat het allemaal doorgestoken kaart is...
Bewijzen dat het waar is gaat ook heel makkelijk, alleen zal Char zelf niet meewerken aan een serieus onderzoek, juist omdat dan blijkt dat het NIET waar is. En dat gelovers alleen maar pissig reageren is mij worstquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:37 schreef Quarks het volgende:
[..]
Tja, ik ben het wel met je eens, maar zo'n reactie is nutteloos in een topic als dit.
De gelovers zullen alleen maar pissig reageren en zo onstaat er makkelijk een flamewar.
Bewijzen dat Char's gave nep is kan makkelijk, bewijzen dat het waar is gaat moeilijk (niet).
Goede vraag! Ze krijgt complete boodschappen door, maar de naam is regelmatig nogal moeilijk te "verstaan" kennelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:05 schreef partyyboyy het volgende:
ja, waarom kan ze de namen ook niet gewoon in 1 keer goed raden?
Tuurlijk kan dat bewezen worden, maar ik vrees dat Char zelf niet aan onderzoek mee gaat doen wat haar "gave" op een deugdelijke manier gaat bekijken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:48 schreef The_Psyraisor het volgende:
Mocht het echt keihard bewezen kunnen worden dat wat Char doet niet echt is. Ik hoor het graag!
zei de helderziende ?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat bewezen worden, maar ik vrees dat Char zelf niet aan onderzoek mee gaat doen wat haar "gave" op een deugdelijke manier gaat bekijken.![]()
Bewijs maar eens dat ik het niet benquote:
Vast wel.quote:Tuurlijk kan dat bewezen worden, maar ik vrees dat Char zelf niet aan onderzoek mee gaat doen wat haar "gave" op een deugdelijke manier gaat bekijken.
Volgens een heel simpel principe: Char moet met feiten op de proppen komen die ze onmogelijk kan weten en/of raden/afleiden. Het moet natuurlijk ook reproduceerbaar zijn om toevalstreffers helemaal uit te sluiten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:01 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Vast wel.
Ik ben erg benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze een onderzoek zouden instellen.
Ben ook trouwens zeer benieuw HOE ze zo'n onderzoek gaan bewerksteliggen... :y
Yup, ik heb nog nooit een "paranormaal" verschijnsel gezien dat niet minstens net zo goed door een goede goochelaar/illusionist nagedaan kon worden. Dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik zo sceptisch ben tegenover paranormale verschijnselen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:10 schreef onemangang het volgende:
Net Derren Brown - Messiah gezien.
MOET JE ZIEN!!!
Hierin laat Derren Brown veel spectaculairdere kunsten zien door details over overledenen van nabestaanden te vertellen dan Char in al haar shows bij elkaar voor elkaar kreeg.
Met één verschil: Derren Brown is illusionist, performer, skepticus en niet-gelovig.
MUST SEE: http://www.demonoid.com/torrents/?v=0&c=3&t=0&s=derren+brown
Jij weet verder wel waarom Char in Amerika zo beroemd is geworden??quote:Volgens een heel simpel principe: Char moet met feiten op de proppen komen die ze onmogelijk kan weten en/of raden/afleiden. Het moet natuurlijk ook reproduceerbaar zijn om toevalstreffers helemaal uit te sluiten.
Alle serieuze onderzoeken naar paranormale zaken die ik ooit gezien heb geven of geen uitsluitsel of zeggen gewoon dat het kwats is overigens. Nog nooit gezien dat er echt iets bewezen werd, de meest positieve uitkomst is meestal: het zou heel misschien zo kunnen zijn, wat dan als "geen uitsluitsel" wordt neergezet.
volgens mij is dat helemaal niet zoquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:37 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Jij weet verder wel waarom Char in Amerika zo beroemd is geworden??
Char heeft daar de krantenkoppen gehaald door oa. moordzaken op te lossen.
Daar worden we stil van hé hihi.
Dan zal ze nu wel nog steeds voor de politie werken in Amerika. Maar nee, ze zit bij Chazia Mourali letters te raden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:37 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ze wil de wereld bewust maken.quote:volgens mij is dat helemaal niet zo
als ze echt beroemd had willen worden had ze in amerika gebleven en niet in ons kikkerlandje
tis gewoon van tevoren opgezet
Oeh, de krant! Impressed.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:37 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
RTL bood haar gewoon een hoger salaris, als ze niet commercieel was, had ze geen eigen programma op tv.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:46 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Ze wil de wereld bewust maken.
Amerika kent haar nu wel. Zij wil meer landen bewust gaan maken. Als het allemaal puur commercieel was geweest dan had ze daar net zo goed kunnen blijven natuurlijk.
Ik hebt het al vaker gezien hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ga nu kijken dan mensen, tis nu op rtl 7...sta er eens voor open, jezus zeg...
Goh, hier in Nederland worden ook moordzaken opgelost, en dan nog wel zonder een medium! Ik neem aan dat Char bij het "oplossen" van die moordzaken een heel politieapparaat achter haar had staan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:37 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Zou jij mij de politiebron kunnen geven dat dit inderdaad het geval is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:37 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
nu sta je trouwens ook open voor niksquote:Op donderdag 5 januari 2006 21:14 schreef The_Psyraisor het volgende:
Hahahahah te erg dit gewoon!
Een spiritueel subforum en dan ALLEEN MAAR negtieve reacties. Pfff pleur op zeg...ze kunnen dit gedeelte toch net zo goed opheffen..
Ongelooflijk hoe erg de wetenschap, die nog maar in de kinderschoenen staat, mensen zo overtuigd heeft.
Maar dat komt natuurlijk doordat het op school word onderwezen die wetenschap...
Ooit dacht ik ook zoals jullie hoor...Toen stond ik ook open voor niks.
Afgezien van dat alles, je weet ook niet wat er voor de show is gebeurt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:38 schreef Ticker het volgende:
Kan iemand verklaren hoe Char zo 1..2..3.. tegen de vrouw in de aflevering bevestigde dat zij regelmatig in haar overleden zoon's shirt slaapt..
Natuuuurlijk weer een staaltje Cold Reading?
inderdaad.. anders kan je net zo goed als een kluizenaar thuis gaan zitten.. want het is hiet niet de Truman show.. waar alles in scene wordt gezet om jou te vermaken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:47 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ja, maar laten we daar nou eens even een keer NIET vanuit gaan...wat blijft er dan over?
Dan blijft er gewoon een knap staaltje cold reading over; precies wat Derren Brown deed, maar hij deed het om aan te tonen dat dit soort dingen ook kunnen zonder paranormaal begaafd te zijn (ik ontken nu dus niet het bestaan van dit soort dingen).quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:47 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ja, maar laten we daar nou eens even een keer NIET vanuit gaan...wat blijft er dan over?
Iets wat zo onwaarschijnlijk is dat we er maar WEL vanuit gaan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:47 schreef The_Psyraisor het volgende:
Ja want anders wordt het te moeilijk en kloppen je overtuigingen niet meer en dan moeten er mensen huilen. aah wat zieligggggggg....quote:Iets wat zo onwaarschijnlijk is dat we er maar WEL vanuit gaan.
Nou daar ben ik het echt totaal niet mee eens.quote:Het is heel simpel, het is veel logischer dat het doorgestoken kaart is dan dat mevrouw écht met de doden zit te praten .
Pot, ketel...quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:01 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Ja want anders wordt het te moeilijk en kloppen je overtuigingen niet meer en dan moeten er mensen huilen. aah wat zieligggggggg....
Nee natuurlijk niet, logisch nadenken is niet je sterkste kant volgens mij. Daarom vind jij het veel waarschijnlijker dat dat mens echt met de doden praat ipv dat er vals gespeeld wordt.quote:Nou daar ben ik het echt totaal niet mee eens.
Ben Derren Brown net aan het downloaden, erg benieuwdquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:08 schreef LedZep het volgende:
Leuk dat Derren Brown hier voorbij is gekomen. Deze man kan namelijk gedachten lezen, en hier moet je niets paranormaals of zweverigs bij denken, het is gewoon mensenkennis en veel oefenen.
Uhuh, klopt. Je hebt helemaal gelijk.quote:Nee natuurlijk niet, logisch nadenken is niet je sterkste kant volgens mij. Daarom vind jij het veel waarschijnlijker dat dat mens echt met de doden praat ipv dat er vals gespeeld wordt.
Ze communiceert met de mensen zonder dat iemand het eigenlijk doorheeft.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:18 schreef Viking84 het volgende:
Na vanavond geloof ik in CharGeweldige aflevering. DIt is méér dan namen raden en close reading. Ik weet niet of ze echt communiceert met geesten, maar ze communiceert met iets dat niet van deze wereld is.
Zeg nou zelf, wat is logischer.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:26 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Uhuh, klopt. Je hebt helemaal gelijk.![]()
![]()
![]()
Ik heb eens een aflevering van Char gezien waar zij door een stad in nederland ging lopen, en willenkeurige mensen aansprak. Dit om aan te tonen dat wat zij doet, wel degelijk echt is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:29 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ze communiceert met de mensen zonder dat iemand het eigenlijk doorheeft.
Kijk je ook even naar Derren Brown, die doet precies hetzelfde, maar hij is een illusionist.
Ik geloof ook wel in Char, ik geloof dat ze een gave heeft.
Ze kan goed mensen laten geloven in dingen en weet informatie los te peuteren zonder dat ze het zelf doorhebben.
Het is trouwens cold reading.
Daar moeten mensen zoals als Char het wel van hebben ja, mensen die zo naief zijn dat ze blindelings een of andere muts geloven die bakken met geld verdient aan het "praten met geesten".quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:31 schreef The_Psyraisor het volgende:
Je gaat er dus vanuit dat het een begrieger is...
Heb eens wat vertrouwen in je medemens zeg!
Wat zal jij blij zijn dat er nog wat is nadat je doodgaan.. naief naief!quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:33 schreef Quarks het volgende:
De wereld waarin de doden leven bestaat niet en er zijn alleen maar paranormaal begaafden mensen die dit kunnen waarnemen en dit gebruiken om geld te verdienen.
Kijk, en hier wringt hem wat mij betreft dus al de schoen: ze kan wel gedetailleerde informatie geven maar zodra er een naam moet worden gegeven gaat ze flink aan het gissen? Vreemd, heel vreemd...quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:34 schreef Ticker het volgende:
Afijn na een emotionele reading, bleek dus dat deze man onlangs zijn kind was verloren, en zij Char gaf met volle overtuiging details van een kind waar zij niets van kon weten.
Ik ben het met je eens dat ze soms te veel gist naar namen en etc.. maar daarintegen geeft ze wel gedetailleerde informatie.
Wetenschap kan idd nog niet alles meten, zo proberen wetenschappers al een tijd zwaartekrachtgolven te meten, wat niet wegneemt dat als er idd een "dodenwereld" bestaat deze gewoon onderdeel uitmaakt van de natuur en dat deze op de een of andere manier zichzelf manifesteert en daarmee meetbaar moet zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat zal jij blij zijn dat er nog wat is nadat je doodgaan.. naief naief!
Ontdek de wereld eens wat beter.. fuck wetenschap soms.. wetenschap kan nog niet alles meten.. we leven pas in 2006, we staan in de kinderschoenen qua sommige dingen.
Jongen, wat weet jij daar nou van?? Misschien heb ik die dimensie al duizenden keren gezien (ik zeg dat het echt zo is, maar het zou kunnen)...quote:Deze wereld waarin de doden leven is nog nooit waargenomen
Ik wordt gek van dit soort uitspraken!!!!!!!quote:Daar moeten mensen zoals als Char het wel van hebben ja, mensen die zo naief zijn dat ze blindelings een of andere muts geloven die bakken met geld verdient aan het "praten met geesten".
Zomaar mensen vertrouwen die je niet kent en die iets zeer opmerkelijks beweren (en er hun brood mee verdienen) is gewoon erg naief, nofi...
Er zijn zelfs paranormale mensen die toe hebben gegeven cold reading toe te passen, zonder dat ze het zelf wisten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik heb eens een aflevering van Char gezien waar zij door een stad in nederland ging lopen, en willenkeurige mensen aansprak. Dit om aan te tonen dat wat zij doet, wel degelijk echt is.
Zij stapte toen een winkel in (ik dacht) Rotterdam binnen, en sprak daar de man achter de toonbank aan.
Afijn na een emotionele reading, bleek dus dat deze man onlangs zijn kind was verloren, en zij Char gaf met volle overtuiging details van een kind waar zij niets van kon weten.
Dus volgens jouw cold reading (wat je trouwens schreeuwt zonder dat je serieus naar het programma kijkt) heeft zij in dat geval van zijn reaktie gekregen?![]()
Ik ben het met je eens dat ze soms te veel gist naar namen en etc.. maar daarintegen geeft ze wel gedetailleerde informatie.
Wat Dan brown doet is ook fantastisch.. alleen wat hij doet is net ff iets anders.
Licht off-topic, maar is die Derren Brown ook wel zo "echt"? Ik heb nooit wat van 'm gezien hoor, ga ik zeker doen, maar het schijnt dat hij zegt geen goocheltrucs te gebruiken en iemand in dit artikel claimt dat hij dat wel degelijk van tijd tot tijd doet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:29 schreef Quarks het volgende:
Kijk je ook even naar Derren Brown, die doet precies hetzelfde, maar hij is een illusionist.
Jammer dat je hier vanalles komt vertellen, maar dan een discussie niet aankan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:42 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Jongen, wat weet jij daar nou van?? Misschien heb ik die dimensie al duizenden keren gezien (ik zeg dat het echt zo is, maar het zou kunnen)...
Dit alles is iets persoonlijks... Laat je collectieve instelling hierbij toch eens los.. denk eens niet in termen als 'we moeten met z'n allen erachter komen". Je komt er misschien zelf ooit persoonlijk nog wel eens achter. Je praat echt als een schaap. Spirituele gebeurtenissen zijn iets heel persoonlijks...misschien maak je ooit nog eens iets mee... maar stop eens met te praten voor de grote mensenkudde... De wetenschap is zoiets collectiefs...zij zullen NOOIT iets meekrijgen van deze dimenseis, simpelweg dat door het keiharde bewijs hiervan mensen niet meer hun levenslessen zullen leren waarvoor ze hier gekomen zijn.
[..]
Ik wordt gek van dit soort uitspraken!!!!!!!
Hij heeft toch toegegeven dat hij dit deed om mensen te laten zien dat er niks spiritueels is aan dit soort dingen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:44 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Licht off-topic, maar is die Derren Brown ook wel zo "echt"? Ik heb nooit wat van 'm gezien hoor, ga ik zeker doen, maar het schijnt dat hij zegt geen goocheltrucs te gebruiken en iemand in dit artikel claimt dat hij dat wel degelijk van tijd tot tijd doet.
Toch mooi dat iemand kan laten zien dat je geen bovennatuurlijke gaven hoeft te hebben om 'readings' te geven.
Ja, maar hij zegt alles met psychologische trucs te doen (menselijke geest beinvloeden, etc) terwijl een aantal dingen die hij doet makkelijk te verklaren zijn met ordinaire goocheltrucs, schijnt. Aan het begin van zijn shows zegt hij juist dat hij dat soort trucs niet gebruikt. Maar nogmaals, ik heb het zelf nog niet gezien.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:46 schreef Quarks het volgende:
Hij heeft toch toegegeven dat hij dit deed om mensen te laten zien dat er niks spiritueels is aan dit soort dingen?
lol. Close reading is een term uit de literatuurwetenschapquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:29 schreef Quarks het volgende:
Het is trouwens cold reading.
Aan zoiets dacht ik dus ook al. Ook cold reading zal misschien iets kunnen zijn waarin je heel sterk met je Intuitie werkt. Hoeft idd nog lang niet gelijk onzin te zijn.quote:Er zijn zelfs paranormale mensen die toe hebben gegeven cold reading toe te passen, zonder dat ze het zelf wisten.
Dus cold reading wil niet zeggen dat het automatisch onzin is
Weet ik, dat heeft hier niets mee te maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lol. Close reading is een term uit de literatuurwetenschap
Intuitie en een heel scherp waarnemingsvermogen. Sommige mensen zijn gewoon heel erg goed in non-verbale communicatie en dan kan je echt heel veel van mensen te weten komen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat we meer non-verbaal communiceren dan verbaal. Ik heb er zelf ook best aanleg voor en zoals ik al eerder zei, dan kan je makkelijk mensen die in paranormale dingen geloven overtuigen als je een beetje bijdehand bent en overtuigend over weet te komen. Ik heb er vaak kleine grapjes mee uitgehaald (naderhand altijd verteld en uitgelegd hoe ik dat wist/deed etc) en dan zie je mensen soms echt denken: "Hij is echt helderziend!".quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:57 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Aan zoiets dacht ik dus ook al. Ook cold reading zal misschien iets kunnen zijn waarin je heel sterk met je Intuitie werkt. Hoeft idd nog lang niet gelijk onzin te zijn.
Gewoon de aloude trukendoos.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:04 schreef Viking84 het volgende:
Maar cold reading of niet. Verklaar mij eens hoe Char ineens weet dat Patty met haar huis bezig is? Is daar een bepaald gelaatstrekje voor? Of hoe ze wist dat dat jongetje een speciale band had met een voetballer?
Dingen over celebs te weten komen is heel makkelijk, als ik de boel besodemieterde ging ik voor ik een celeb in de uitzending kreeg ook even checken wat er over haar te vinden was. Hoe zat dat precies met die speciale band tussen dat jongetje en die voetballer?quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:04 schreef Viking84 het volgende:
Maar cold reading of niet. Verklaar mij eens hoe Char ineens weet dat Patty met haar huis bezig is? Is daar een bepaald gelaatstrekje voor? Of hoe ze wist dat dat jongetje een speciale band had met een voetballer?
Penn & Teller hadden dit eens precies in een van hun 'bullshit!' shows gedaan bij drie verschillende mediums met dezelfde acteur..quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:12 schreef Quarks het volgende:
Wat ik wel eens zou willen zien is het volgende: huur een acteur in voor de cold readings en verzin een emotioneel verhaal over een niet bestaande broer of zus.
Let op Char's reactie en confronteer haar met feitelijke onjuistheden.
Je bedoelt Derren Brown en wat die doet gaat nog een stap verder.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik heb eens een aflevering van Char gezien waar zij door een stad in nederland ging lopen, en willenkeurige mensen aansprak. Dit om aan te tonen dat wat zij doet, wel degelijk echt is.
Zij stapte toen een winkel in (ik dacht) Rotterdam binnen, en sprak daar de man achter de toonbank aan.
Dus volgens jouw cold reading (wat je trouwens schreeuwt zonder dat je serieus naar het programma kijkt) heeft zij in dat geval van zijn reaktie gekregen?![]()
Wat Dan brown doet is ook fantastisch.. alleen wat hij doet is net ff iets anders.
Hey jij was ook één die mensen die er geen zak van geloofde toch??quote:Ik zag toevallig vanavond weer een Char aflevering en vooral haar reading buiten de studio (gewoon willekeurig in het land overdag) en in dit geval bij een moeder en haar dochter in één of andere eetgelegenheid verbaasde mij wel. Ik bedoel, de dingen die zij noemde gok je niet zomaar even.
Zal ik het nu even spelen zoals iedereen hier dus doet.. ok hier gaat die.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef onemangang het volgende:
[..]
Je bedoelt Derren Brown en wat die doet gaat nog een stap verder.
Hij spreek twee willekeurige mensen aan die elkaar niet kennen. En laat de een het adres en huisnummer van de ander noemen.
Hij belt naar een telefooncel en degene die het oppakt valt in slaap
Hij laat mensen vallen zonder ze aan te raken
Hij weet van een willekeurig peroon op straat exact het beroep te raden.
En Derren Brown is skepticus, ongelovig en illusionist. Nee, niet paranormaal begaafd. Gewoon heel erg slim.
Bekijk eens wat films van hem. Echt geweldig wat die allemaal weet te flikken.
Hey hallo...dit is ook niet te verklaren dacht ik zo hé... kan die nog illisionist of whatever zijn, maar dit gaat uiteraard ook bovennatuurlijk ver...quote:Je bedoelt Derren Brown en wat die doet gaat nog een stap verder.
Hij spreek twee willekeurige mensen aan die elkaar niet kennen. En laat de een het adres en huisnummer van de ander noemen.
Hij belt naar een telefooncel en degene die het oppakt valt in slaap
Hij laat mensen vallen zonder ze aan te raken
Hij weet van een willekeurig peroon op straat exact het beroep te raden.
En Derren Brown is skepticus, ongelovig en illusionist. Nee, niet paranormaal begaafd. Gewoon heel erg slim.
Bekijk eens wat films van hem. Echt geweldig wat die allemaal weet te flikken.
Nou, bij haar heb ik gemengde gevoelens. Soms denk ik: tjonge jonge, wat een nepperd, ik wil er niets meer van weten, maar op andere momenten zegt ze dingen waarvan ik denk: ongelofelijk! Zoals vanavond ook. Zo, tjakka, vanuit het niets zegt ze dingen die ze op geen enkele manier zo kan weten (en die je ook niet kunt ontlenen aan de personen tegenover je). Op Fok! hoor je hier dan wel van die verklaringen in de psychologische sfeer enzovoort, maar daar gaat dit veel te ver voor. Mensen roepen snel dingen als psychologie enzovoort, maar echt verklaren kan geen mens het. Dus ja, wat kan ik erover zeggen: ik hou mijn opties openquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:14 schreef The_Psyraisor het volgende:
[..]
Hey jij was ook één die mensen die er geen zak van geloofde toch??
Maargoed, dit bedoeld ik idd dus... Dat soort dingen zetten je echt wel aan het denken. En al die linkjes die hier nu gegeven worden dekken nog steeds niet wat Char allemaal doet.
Char is echt heel moeilijk te verklaren,reigenlijk gewoon niet...
Ik ben geen goedgelovig dom figuur, dat durf ik best met zekerheid te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |