Ben een stukje verder met RBC.
Kende een desastreuze seizoensstart, in mijn 4-4-2. Uit de eerste 11 duels haalde ik 3 punten. Inmiddels zit ik net na de winterstop en sta ik opeens 16e. Mijn team heeft nu uit 18 duels 16 punten verzameld. Ik boekte goede zeges op bijvoorbeeld Twente (2-4) en Vitesse (valse 1-0 na helemaal weggespeeld te zijn, in de 89e minuut).
Ik speel nu dan ook 4-2-3-1 en dat gaat wat beter. Mark Volders op doel, achterin op rechts Sidney Lammens, centraal Arjan Ebbinge en Tyrone Loran, op links José Fortes Rodriguez. Middenveld nu twee defensieve mannen, aanvoerder Paul de Lange - die weg mag na dit seizoen, heb ik hem moeten beloven - en Jorge Acuña, de Feyenoord-huurling. Op rechts speelt dan Sporting-huurling Edgar Marcelino en op links Tayfur Kahraman, die al 8 assists gaf. Hij komt van Argon. Mijn schaduwspits is Tim Smolders, in de punt staat de van AZ gehuurde Ali Elkhattabi, die helemaal los is gekomen en inmiddels al 10 goals maakte in de eredivisie.
Op de bank heb ik dan nog keeper Erwin Friebel, routinier Robert Molenaar, de van Standard Luik gehuurde linksback Akram Roumani, de veelzijdige Marphe Redjosetiko, AZ-huurling Haris Medunjanin, rechtsbuiten Nyron Wau en spits Danny Koevermans, die ik kocht van AZ. Arjan Human, Walter van Ommeren en Paul Kpaka (gehuurd van Genk) kunnen ook nog als spits spelen.
Verder is Danny Guyt boos op me, omdat ik hem wil verkopen en hij vindt dat ik dat bij een speler van zijn kaliber niet kan maken.
![]()
Mijn doel is duidelijk, degradatie voorkomen, al dan niet via de nacompetitie. Zal lastig genoeg worden, maar ik heb weer wat aansluiting en vanaf nummer twaalf staat alles dicht op elkaar.