abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33096202
quote:
ROTTERDAM, donderdag
Een ongeboren meisje is in de buik van haar moeder in Rotterdam zwaargewond geraakt nadat haar vader als een dolleman met een mes op de acht maanden zwangere vrouw had ingestoken.
De baby die later met spoed in het ziekenhuis met een keizersnee ter wereld werd gebracht, was door het steekwapen geraakt in hart, hoofd en beentje. Voor het leven van het pasgeboren meisje zou gevreesd worden.
Ook de toestand van de moeder Fatma (33) is nog steeds kritiek. De vrouw werd minstens vijftien keer door haar echtgenoot V.T. (31) met een mes gestoken. Het steekwapen kliefde dwars door haar buik in het ongeboren meisje.
Het familiedrama vond plaats in een woning aan de Dantestraat in Rotterdam-Lombardijen. Het echtpaar van Turkse komaf, dat al twee kinderen heeft, woonde sinds een paar maanden in de rijtjeswoning. De 11-jarige zoon en 8-jarige dochter waren ten tijde van de tragedie op school.
Walgelijk, we waren recentelijk bezig over doodstraf/lijfstraffen hier, maar dit is toch het bewijs dat we de doodstraf weer moeten gaan invoeren

Niks geen tweede kans voor de dader, dochtertje krijgt niet eens een kans

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 15-12-2005 10:53:43 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2005 @ 10:51:31 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33096798
Megatriest, gelukkig hebben we een goed rechtssysteem in Nederland.
pi_33096831
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Loedertje het volgende:

gelukkig hebben we een goed rechtssysteem in Nederland.
-3 Troll.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:07:31 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33097415
http://www.nu.nl/news/642(...)ersteken_moeder.html

Meisje heeft het dus niet overleefd.

pi_33097571
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:17 schreef Ericr het volgende:
http://www.nu.nl/news/642(...)ersteken_moeder.html

Meisje heeft het dus niet overleefd.

Gelukkig....
Ik bedoel als je als zuigeling in je hoofd gestoken wordt...... wat is dan daarnaa je kwaliteit van leven

Het is nu dus volledig...... Waar is die rol hennep touw gebleven?
pi_33097573
Jezus, wat een klotebericht...

Snap overigens niet wat de doodstraf ermee te maken heeft, maar goed.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33097582
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Jezus, wat een klotebericht...

Zo'n vent moet je langzaam hangen
pi_33097621
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Gevoelsmatig nog erger, leng t'che lijkt me meer in de richting.
Praktisch gezien kleven er de nodige bezwaren aan. Het kindje blijft dood, het zal vast nog wel eens gebeuren en levens nemen is onethisch.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33097622
Sommige mensen zijn dus echt ziek

Hoe kom je er in goedsnaam bij om je eigen dochtertje in de buik van je vrouw dood te steken! ...
Uhm...
  donderdag 15 december 2005 @ 11:37:35 #11
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_33097880
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Vierendelen met taxi's.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  Admin donderdag 15 december 2005 @ 11:39:19 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_33097916
quote:
Jep, alle, werkelijk alle vertrouwen in.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_33097961
quote:
Dat zal inderdaad 180 uur schoffelen en een gesprek met een geitenwollensok die hem eerder zielig vind dan schuldig tot gevolg hebben. Beetje sterrenmix thee doet wonderen zeggen ze..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:43:15 #14
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33097991
Zo heel af en toe... echt hééél af en toe post ik er ééntje.

!

Langdurig uit de maatschappij nemen deze mijnheer.
Helaas heeft-ie daarvoor zijn misdrijf in het verkeerde land gepleegd.

Geen enkele straf zal in verhouding kunnen staan tot het misdrijf.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_33098031
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:41 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad 180 uur schoffelen en een gesprek met een geitenwollensok die hem eerder zielig vind dan schuldig tot gevolg hebben. Beetje sterrenmix thee doet wonderen zeggen ze..
Als de advocaat ontoerekeningsvatbaarheid kan aantonen misschien, anders wordt het toch al gauw minstens zo'n 8 jaar, denk ik.... Voor een dubbele moord kom je er -zelfs in Nederland- niet met 180 uur schoffelen...
  donderdag 15 december 2005 @ 11:49:09 #16
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33098118
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:45 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Als de advocaat ontoerekeningsvatbaarheid kan aantonen misschien, anders wordt het toch al gauw minstens zo'n 8 jaar, denk ik.... Voor een dubbele moord kom je er -zelfs in Nederland- niet met 180 uur schoffelen...
8 jaar is effectief nog geen 4 jaar in Nederland.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_33098223
quote:

[..]

Je hebt gelijk, dat is alleen met zeden misdrijven....
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_33098227
quote:

[..]

Weinig kans. Aangezien het om een ongeboren kind gaat is er geen sprake van moord/doodslag. Hij zal naar alle waarschijnlijkheid ook verminderd toerekeningsvatbaar worden verklaard...

Een lange celstraf lijkt me uitgesloten.
pi_33098229
Zal wel weer cultuurgoed zijn, moeilijke jeugd vormfoutje
pi_33098240
Die staat vast wel voor 2020 weer op straat. Maar goed, wat was nou eigenlijk de aanleiding? Ik hoorde dat die vrouw doodsbang was, mede omdat de man erachter zou kunnen komen dat ze zwanger was?

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 15-12-2005 11:54:46 (tiepvauden) ]
pi_33098272
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gevoelsmatig nog erger, leng t'che lijkt me meer in de richting.
Praktisch gezien kleven er de nodige bezwaren aan. Het kindje blijft dood, het zal vast nog wel eens gebeuren en levens nemen is onethisch.
Onethisch misschien. Terecht misschien ook wel.
pi_33098364
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:53 schreef oheng het volgende:
Die staat vast wel voor 2020 weer op straat. Maar goed, wat was nou eigenlijk de aanleiding? Ik hoorde dat die vrouw doodsbang was, mede omdat de man erachter zou kunnen komen dat ze zwanger was?
Mischien een linkje naar dat topic moslima's gaan vreemd.....
man weet ik veel alsof enige reden hier een excuus kan zijn
pi_33098428
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef desiredbard het volgende:

[..]

--

[ Bericht 5% gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2005 12:01:24 (blijf lezen zwaaibaai!!) ]
burgerweeshuis
  donderdag 15 december 2005 @ 12:05:08 #24
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_33098526
jezus man, houdt het dan niet op? Hoe kun je nou in de buik van je zwangere! vrouw steken.
Die man was vast niet helemaal 100%.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_33098642
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik heb het over een aanleiding. Niet een excuus. En welk topic?
pi_33101814
Valt me altijd op hoeveel rechtssysteemexperts we hier in Nederland hebben.

Alleen een persoon die zware psychische problemen heeft kan mijn inziens overgaan tot dit soort daden. Ik zou zeggen, geef em therapie, en een lange gevangenisstraf. Tien tegen 1 dat succesvolle therapie een ergere straf is dan het opsluiten van deze persoon.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 15 december 2005 @ 14:27:38 #27
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_33101901
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef trancethrust het volgende:
Valt me altijd op hoeveel rechtssysteemexperts we hier in Nederland hebben.

Alleen een persoon die zware psychische problemen heeft kan mijn inziens overgaan tot dit soort daden. Ik zou zeggen, geef em therapie, en een lange gevangenisstraf. Tien tegen 1 dat succesvolle therapie een ergere straf is dan het opsluiten van deze persoon.
Therapie, daar wordt hij toch beter van? Tenminste wel als het succesvolle therapie betreft. Hoe kan dat dan een straf zijn voor deze man?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:29:36 #28
3542 Gia
User under construction
pi_33101948
Als de moeder overleeft, is het poging tot doodslag.

Wat is de strafmaat daarvoor? 2 jaar?
pi_33102933
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:27 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Therapie, daar wordt hij toch beter van? Tenminste wel als het succesvolle therapie betreft. Hoe kan dat dan een straf zijn voor deze man?
Dan zou hij met zn volle verstand er niet bijkomen dat hij de vrouw waar hij ooit van hield heeft vermoord, door in te steken op hun eigen ongeboren kind. Hij zal de rest van zn leven herinneren, alsof het gisteren gebeurd was, hoe hij dat deed. Daar komt nog bij dat met die enkele daad ook nog eens beide ouders van zijn nog levende kinderen heeft weggenomen, en het besef dat vrienden en familie die ooit iets om hem gaven om omgekeerd, nu waarschijnlijk zijn hele bestaan vervloeken.
pi_33102993
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:09 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dan zou hij met zn volle verstand er niet bijkomen dat hij de vrouw waar hij ooit van hield heeft vermoord, door in te steken op hun eigen ongeboren kind. Hij zal de rest van zn leven herinneren, alsof het gisteren gebeurd was, hoe hij dat deed. Daar komt nog bij dat met die enkele daad ook nog eens beide ouders van zijn nog levende kinderen heeft weggenomen, en het besef dat vrienden en familie die ooit iets om hem gaven om omgekeerd, nu waarschijnlijk zijn hele bestaan vervloeken.
mwoah dat laatste hoeft helemaal niet, hoor, ms gaf de vrouw wel aanleiding namelijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_33103028
Precies, het verhaal wordt altijd alleen maar van de Telegraaf kant gehoord.
pi_33103360
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:10 schreef milagro het volgende:

[..]

mwoah dat laatste hoeft helemaal niet, hoor, ms gaf de vrouw wel aanleiding namelijk
mwoah, dan steek je haar nog niet neer...
burgerweeshuis
  donderdag 15 december 2005 @ 15:25:54 #33
3542 Gia
User under construction
pi_33103425
Is de moeder nou ook dood of niet? Dat is me niet helemaal duidelijk.
pi_33103485
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:23 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

mwoah, dan steek je haar nog niet neer...
daar denken ze in bepaalde culturen iets anders over, wavebay
pi_33103544
Lijkt me stug dat iedereen om hem heen dat wel een acceptabele actie vond, vooral als je NIET vergeet dat ie vooral op die baby zat in te steken???
pi_33103652
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:27 schreef milagro het volgende:

[..]

daar denken ze in bepaalde culturen iets anders over, wavebay
mja, daar valt/viel Turkeije niet onder geloof ik. Anyway, de Taliban meent ook op vrouwen te mogen inslaan omdat hun gezicht zichtbaar is, dat dan weer wel.

En dan nog kan ik er niet bij dat iemand dat met zijn volle verstand doet, ondanks dat het een teef van een vrouw geweest kan zijn, mil agro
burgerweeshuis
pi_33103693
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:29 schreef trancethrust het volgende:
Lijkt me stug dat iedereen om hem heen dat wel een acceptabele actie vond, vooral als je NIET vergeet dat ie vooral op die baby zat in te steken???
zeg ik ook, maar het wil nog wel eens zo zijn dat een zich misdragende vrouw met goedkeuring van de achterban/familie een dodelijk lesje geleerd wordt, in bepaalde kulturen, zoals daar zijn de Koerdische plattelandsculturen
  donderdag 15 december 2005 @ 15:37:04 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33103752
Wat een verhaal.
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:24 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik ook niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33103823
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:33 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

mja, daar valt/viel Turkeije niet onder geloof ik. Anyway, de Taliban meent ook op vrouwen te mogen inslaan omdat hun gezicht zichtbaar is, dat dan weer wel.

En dan nog kan ik er niet bij dat iemand dat met zijn volle verstand doet, ondanks dat het een teef van een vrouw geweest kan zijn, mil agro
ik kan er niet bij dat in bepaalde culturen de man niet gestraft wordt, als hij zijn vrouw of een vrouw mishandelt, vermoordt, of verkracht, ik noem de Pakistaanse plattelandcultuur of die in Jordanie, waar verkrachte vrouwen in de gevangenis zitten, ofwel wegens uitlokking (Pakistan) ofwel om ze te beschermen tegen hun eigen familie, die de eer vd familie graag hersteld ziet.

je zou dan kunnen stellen dat alle mannen die achter dit soort denken en doen staan (zoals soms ook de compleet niet solidaire vrouwen dat doen) binnen die cultuur niet bij hun volle verstand zijn.
pi_33104207
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:39 schreef milagro het volgende:

[..]

ik kan er niet bij dat in bepaalde culturen de man niet gestraft wordt, als hij zijn vrouw of een vrouw mishandelt, vermoordt, of verkracht, ik noem de Pakistaanse plattelandcultuur of die in Jordanie, waar verkrachte vrouwen in de gevangenis zitten, ofwel wegens uitlokking (Pakistan) ofwel om ze te beschermen tegen hun eigen familie, die de eer vd familie graag hersteld ziet.

je zou dan kunnen stellen dat alle mannen die achter dit soort denken en doen staan (zoals soms ook de compleet niet solidaire vrouwen dat doen) binnen die cultuur niet bij hun volle verstand zijn.
point taken...

Gelukkig zijn het netto gezien niet al te veel culturen, maar ik kan er ook niet bij.
burgerweeshuis
  donderdag 15 december 2005 @ 16:37:09 #41
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33105695
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:34 schreef milagro het volgende:

[..]

zeg ik ook, maar het wil nog wel eens zo zijn dat een zich misdragende vrouw met goedkeuring van de achterban/familie een dodelijk lesje geleerd wordt, in bepaalde kulturen, zoals daar zijn de Koerdische plattelandsculturen
Cultuur Dat is geen cultuur... dat is geen geloof.... dat is gewoon ziek... Als men in Nederland woont, heeft men zich aan de Nederlandse wetten te houden. Die man moet gewoon levenslang krijgen. Ik snap sowiezo niet waarom sommigen er met 4 jaar af komen, voor gruwelijke moorden/daden...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 15 december 2005 @ 17:59:15 #42
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_33107968
ze moeten dat soort mensen tatoueren op jhet voorhoofd wat ze hebben gedaan met een mooi teken er bij zodat het gped zichtbaar is. en dan lekker iedereen er op los laten steken met een groot mes.
Jammer dat het niet meer zo is als vroehger waar mensen met de pest een cape moesten dragen.
zou mooi zijn hier. jaartje burgerrechter doen en dan kijken of er nog steeds zoveel delicten worden gepleegd.
pi_33108252
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:29 schreef Gia het volgende:
Als de moeder overleeft, is het poging tot doodslag.

Wat is de strafmaat daarvoor? 2 jaar?
Ik heb geen enkele kennis van het rechtssysteem maar nu de baby is overleden is dat niet gewoon moord daarbij opgeteld poging tot doodslag? (of kan dat niet )
  donderdag 15 december 2005 @ 18:26:08 #44
3542 Gia
User under construction
pi_33108542
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:12 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele kennis van het rechtssysteem maar nu de baby is overleden is dat niet gewoon moord daarbij opgeteld poging tot doodslag? (of kan dat niet )
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.

Blijft dus over ernstige mishandeling en poging tot doodslag, als de moeder het overleefd.
  donderdag 15 december 2005 @ 18:27:56 #45
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_33108586
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:59 schreef speedfreakssj het volgende:
ze moeten dat soort mensen tatoueren op jhet voorhoofd wat ze hebben gedaan met een mooi teken er bij zodat het gped zichtbaar is. en dan lekker iedereen er op los laten steken met een groot mes.
Jammer dat het niet meer zo is als vroehger waar mensen met de pest een cape moesten dragen.
zou mooi zijn hier. jaartje burgerrechter doen en dan kijken of er nog steeds zoveel delicten worden gepleegd.
Hand afhakken en stenigen zou wel Da BoMB zijn denk ik.

Verder is het heel triest.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_33109048
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.

Blijft dus over ernstige mishandeling en poging tot doodslag, als de moeder het overleefd.
pff het komt erop neer dat die vent maar een jaar of 2 hoeft te zitten zoals al eerder is gezegd??

Wat een hopeloos rechtssysteem hebben we zeg
pi_33109240
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat lag niet in de privé-sfeer, zoals in dit geval, maar was een ernstige fout van deze gynecoloog?
  donderdag 15 december 2005 @ 19:09:51 #48
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_33109718
Het kindje is helaas overleden,moeder ligt nog kritiek
Woorden schieten te kort.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  donderdag 15 december 2005 @ 19:14:08 #49
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33109835
Een soort abortus dus.
Ziek.
pi_33110006
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:14 schreef Christine het volgende:
Een soort abortus dus.
Ziek.
Nee, moord.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:19:54 #51
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33110046
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, moord.
Dat zeg ik.
Echt ziek dat iemand zoiets doet... ik hoop dat die vrouw het iig overleeft
pi_33110080
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:19 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Echt ziek dat iemand zoiets doet... ik hoop dat die vrouw het iig overleeft
Een gewone legale abortus waarbij de moeder instemt vind ik geen moord.
pi_33116372
Van mij mag deze zwaargestoorde man de rest van zijn leven achter de tralies of in een inrichting. Ik moet er niet aan denken dat justitie 'het' ooit nog vrij laat rondlopen in de maatschappij.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 00:53:05 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33121853
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:12 schreef NZ het volgende:
Precies, het verhaal wordt altijd alleen maar van de Telegraaf kant gehoord.
Precies, misschien had die baby wel een ernstige vorm van ADHD en kon die vader er gewoon niet meer tegen dat die kleine elke keer zo hard schopte zodat zijn vrouw onwijs veel pijn had , je weet het niet hè?
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:16:57 #55
3542 Gia
User under construction
pi_33129956
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar dat lag niet in de privé-sfeer, zoals in dit geval, maar was een ernstige fout van deze gynecoloog?
Ernstige fout, nalatigheid, hoe je het ook noemen wilt. De moeder heeft de gynaecoloog strafrechtelijk laten vervolgen en ze heeft gewonnen. Het vonnis luidde "dood door schuld".
Maar helaas is er geen strafmaat voor het doden van een ongeboren kind.

Zo stond het destijds in de krant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')