Therapie, daar wordt hij toch beter van? Tenminste wel als het succesvolle therapie betreft. Hoe kan dat dan een straf zijn voor deze man?quote:Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef trancethrust het volgende:
Valt me altijd op hoeveel rechtssysteemexperts we hier in Nederland hebben.
Alleen een persoon die zware psychische problemen heeft kan mijn inziens overgaan tot dit soort daden. Ik zou zeggen, geef em therapie, en een lange gevangenisstraf. Tien tegen 1 dat succesvolle therapie een ergere straf is dan het opsluiten van deze persoon.
Dan zou hij met zn volle verstand er niet bijkomen dat hij de vrouw waar hij ooit van hield heeft vermoord, door in te steken op hun eigen ongeboren kind. Hij zal de rest van zn leven herinneren, alsof het gisteren gebeurd was, hoe hij dat deed. Daar komt nog bij dat met die enkele daad ook nog eens beide ouders van zijn nog levende kinderen heeft weggenomen, en het besef dat vrienden en familie die ooit iets om hem gaven om omgekeerd, nu waarschijnlijk zijn hele bestaan vervloeken.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:27 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Therapie, daar wordt hij toch beter van? Tenminste wel als het succesvolle therapie betreft. Hoe kan dat dan een straf zijn voor deze man?
mwoah dat laatste hoeft helemaal niet, hoor, ms gaf de vrouw wel aanleiding namelijkquote:Op donderdag 15 december 2005 15:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dan zou hij met zn volle verstand er niet bijkomen dat hij de vrouw waar hij ooit van hield heeft vermoord, door in te steken op hun eigen ongeboren kind. Hij zal de rest van zn leven herinneren, alsof het gisteren gebeurd was, hoe hij dat deed. Daar komt nog bij dat met die enkele daad ook nog eens beide ouders van zijn nog levende kinderen heeft weggenomen, en het besef dat vrienden en familie die ooit iets om hem gaven om omgekeerd, nu waarschijnlijk zijn hele bestaan vervloeken.
mwoah, dan steek je haar nog niet neer...quote:Op donderdag 15 december 2005 15:10 schreef milagro het volgende:
[..]
mwoah dat laatste hoeft helemaal niet, hoor, ms gaf de vrouw wel aanleiding namelijk
daar denken ze in bepaalde culturen iets anders over, wavebayquote:Op donderdag 15 december 2005 15:23 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
mwoah, dan steek je haar nog niet neer...
mja, daar valt/viel Turkeije niet onder geloof ik. Anyway, de Taliban meent ook op vrouwen te mogen inslaan omdat hun gezicht zichtbaar is, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:27 schreef milagro het volgende:
[..]
daar denken ze in bepaalde culturen iets anders over, wavebay
zeg ik ook, maar het wil nog wel eens zo zijn dat een zich misdragende vrouw met goedkeuring van de achterban/familie een dodelijk lesje geleerd wordt, in bepaalde kulturen, zoals daar zijn de Koerdische plattelandsculturenquote:Op donderdag 15 december 2005 15:29 schreef trancethrust het volgende:
Lijkt me stug dat iedereen om hem heen dat wel een acceptabele actie vond, vooral als je NIET vergeet dat ie vooral op die baby zat in te steken???
Ik ook niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Snap overigens niet wat de doodstraf ermee te maken heeft, maar goed.
ik kan er niet bij dat in bepaalde culturen de man niet gestraft wordt, als hij zijn vrouw of een vrouw mishandelt, vermoordt, of verkracht, ik noem de Pakistaanse plattelandcultuur of die in Jordanie, waar verkrachte vrouwen in de gevangenis zitten, ofwel wegens uitlokking (Pakistan) ofwel om ze te beschermen tegen hun eigen familie, die de eer vd familie graag hersteld ziet.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:33 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
mja, daar valt/viel Turkeije niet onder geloof ik. Anyway, de Taliban meent ook op vrouwen te mogen inslaan omdat hun gezicht zichtbaar is, dat dan weer wel.
En dan nog kan ik er niet bij dat iemand dat met zijn volle verstand doet, ondanks dat het een teef van een vrouw geweest kan zijn, mil agro
point taken...quote:Op donderdag 15 december 2005 15:39 schreef milagro het volgende:
[..]
ik kan er niet bij dat in bepaalde culturen de man niet gestraft wordt, als hij zijn vrouw of een vrouw mishandelt, vermoordt, of verkracht, ik noem de Pakistaanse plattelandcultuur of die in Jordanie, waar verkrachte vrouwen in de gevangenis zitten, ofwel wegens uitlokking (Pakistan) ofwel om ze te beschermen tegen hun eigen familie, die de eer vd familie graag hersteld ziet.
je zou dan kunnen stellen dat alle mannen die achter dit soort denken en doen staan (zoals soms ook de compleet niet solidaire vrouwen dat doen) binnen die cultuur niet bij hun volle verstand zijn.
Cultuurquote:Op donderdag 15 december 2005 15:34 schreef milagro het volgende:
[..]
zeg ik ook, maar het wil nog wel eens zo zijn dat een zich misdragende vrouw met goedkeuring van de achterban/familie een dodelijk lesje geleerd wordt, in bepaalde kulturen, zoals daar zijn de Koerdische plattelandsculturen
Ik heb geen enkele kennis van het rechtssysteem maar nu de baby is overleden is dat niet gewoon moord daarbij opgeteld poging tot doodslag? (of kan dat nietquote:Op donderdag 15 december 2005 14:29 schreef Gia het volgende:
Als de moeder overleeft, is het poging tot doodslag.
Wat is de strafmaat daarvoor? 2 jaar?
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:12 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele kennis van het rechtssysteem maar nu de baby is overleden is dat niet gewoon moord daarbij opgeteld poging tot doodslag? (of kan dat niet)
Hand afhakken en stenigen zou wel Da BoMB zijn denk ik.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:59 schreef speedfreakssj het volgende:
ze moeten dat soort mensen tatoueren op jhet voorhoofd wat ze hebben gedaan met een mooi teken er bij zodat het gped zichtbaar is. en dan lekker iedereen er op los laten steken met een groot mes.
Jammer dat het niet meer zo is als vroehger waar mensen met de pest een cape moesten dragen.
zou mooi zijn hier. jaartje burgerrechter doen en dan kijken of er nog steeds zoveel delicten worden gepleegd.
pff het komt erop neer dat die vent maar een jaar of 2 hoeft te zitten zoals al eerder is gezegd??quote:Op donderdag 15 december 2005 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.
Blijft dus over ernstige mishandeling en poging tot doodslag, als de moeder het overleefd.
Maar dat lag niet in de privé-sfeer, zoals in dit geval, maar was een ernstige fout van deze gynecoloog?quote:Op donderdag 15 december 2005 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.
Blijft dus over ernstige mishandeling en poging tot doodslag, als de moeder het overleefd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |