Cultuurquote:Op donderdag 15 december 2005 15:34 schreef milagro het volgende:
[..]
zeg ik ook, maar het wil nog wel eens zo zijn dat een zich misdragende vrouw met goedkeuring van de achterban/familie een dodelijk lesje geleerd wordt, in bepaalde kulturen, zoals daar zijn de Koerdische plattelandsculturen
Ik heb geen enkele kennis van het rechtssysteem maar nu de baby is overleden is dat niet gewoon moord daarbij opgeteld poging tot doodslag? (of kan dat nietquote:Op donderdag 15 december 2005 14:29 schreef Gia het volgende:
Als de moeder overleeft, is het poging tot doodslag.
Wat is de strafmaat daarvoor? 2 jaar?
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:12 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele kennis van het rechtssysteem maar nu de baby is overleden is dat niet gewoon moord daarbij opgeteld poging tot doodslag? (of kan dat niet)
Hand afhakken en stenigen zou wel Da BoMB zijn denk ik.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:59 schreef speedfreakssj het volgende:
ze moeten dat soort mensen tatoueren op jhet voorhoofd wat ze hebben gedaan met een mooi teken er bij zodat het gped zichtbaar is. en dan lekker iedereen er op los laten steken met een groot mes.
Jammer dat het niet meer zo is als vroehger waar mensen met de pest een cape moesten dragen.
zou mooi zijn hier. jaartje burgerrechter doen en dan kijken of er nog steeds zoveel delicten worden gepleegd.
pff het komt erop neer dat die vent maar een jaar of 2 hoeft te zitten zoals al eerder is gezegd??quote:Op donderdag 15 december 2005 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.
Blijft dus over ernstige mishandeling en poging tot doodslag, als de moeder het overleefd.
Maar dat lag niet in de privé-sfeer, zoals in dit geval, maar was een ernstige fout van deze gynecoloog?quote:Op donderdag 15 december 2005 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo'n 11 jaar geleden is hier in Helmond een gynaecoloog schuldig bevonden aan dood door schuld bij een ongeboren kind. Echter het schijnt dat er geen strafmaat is in het Nederlands recht voor het doden van een ongeboren kind. Men kan het moord, doodslag of dood door schuld noemen, maakt niet uit als er geen strafmaat voor is.
Blijft dus over ernstige mishandeling en poging tot doodslag, als de moeder het overleefd.
Een gewone legale abortus waarbij de moeder instemt vind ik geen moord.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:19 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Echt ziek dat iemand zoiets doet... ik hoop dat die vrouw het iig overleeft
Precies, misschien had die baby wel een ernstige vorm van ADHD en kon die vader er gewoon niet meer tegen dat die kleine elke keer zo hard schopte zodat zijn vrouw onwijs veel pijn had , je weet het niet hè?quote:Op donderdag 15 december 2005 15:12 schreef NZ het volgende:
Precies, het verhaal wordt altijd alleen maar van de Telegraaf kant gehoord.
Ernstige fout, nalatigheid, hoe je het ook noemen wilt. De moeder heeft de gynaecoloog strafrechtelijk laten vervolgen en ze heeft gewonnen. Het vonnis luidde "dood door schuld".quote:Op donderdag 15 december 2005 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar dat lag niet in de privé-sfeer, zoals in dit geval, maar was een ernstige fout van deze gynecoloog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |