Walgelijk, we waren recentelijk bezig over doodstraf/lijfstraffen hier, maar dit is toch het bewijs dat we de doodstraf weer moeten gaan invoerenquote:ROTTERDAM, donderdag
Een ongeboren meisje is in de buik van haar moeder in Rotterdam zwaargewond geraakt nadat haar vader als een dolleman met een mes op de acht maanden zwangere vrouw had ingestoken.
De baby die later met spoed in het ziekenhuis met een keizersnee ter wereld werd gebracht, was door het steekwapen geraakt in hart, hoofd en beentje. Voor het leven van het pasgeboren meisje zou gevreesd worden.
Ook de toestand van de moeder Fatma (33) is nog steeds kritiek. De vrouw werd minstens vijftien keer door haar echtgenoot V.T. (31) met een mes gestoken. Het steekwapen kliefde dwars door haar buik in het ongeboren meisje.
Het familiedrama vond plaats in een woning aan de Dantestraat in Rotterdam-Lombardijen. Het echtpaar van Turkse komaf, dat al twee kinderen heeft, woonde sinds een paar maanden in de rijtjeswoning. De 11-jarige zoon en 8-jarige dochter waren ten tijde van de tragedie op school.
-3 Troll.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Loedertje het volgende:
gelukkig hebben we een goed rechtssysteem in Nederland.
Gelukkig....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:17 schreef Ericr het volgende:
http://www.nu.nl/news/642(...)ersteken_moeder.html
Meisje heeft het dus niet overleefd.
![]()
Zo'n vent moet je langzaam hangenquote:Op donderdag 15 december 2005 11:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Jezus, wat een klotebericht...
Snap overigens niet wat de doodstraf ermee te maken heeft, maar goed.
Gevoelsmatig nog erger, leng t'che lijkt me meer in de richting.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zo'n vent moet je langzaam hangen
Vierendelen met taxi's.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zo'n vent moet je langzaam hangen
Jep, alle, werkelijk alle vertrouwen in.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Loedertje het volgende:
Megatriest, gelukkig hebben we een goed rechtssysteem in Nederland.
Dat zal inderdaad 180 uur schoffelen en een gesprek met een geitenwollensok die hem eerder zielig vind dan schuldig tot gevolg hebben. Beetje sterrenmix thee doet wonderen zeggen ze..quote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Loedertje het volgende:
Megatriest, gelukkig hebben we een goed rechtssysteem in Nederland.
Als de advocaat ontoerekeningsvatbaarheid kan aantonen misschien, anders wordt het toch al gauw minstens zo'n 8 jaar, denk ik.... Voor een dubbele moord kom je er -zelfs in Nederland- niet met 180 uur schoffelen...quote:Op donderdag 15 december 2005 11:41 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad 180 uur schoffelen en een gesprek met een geitenwollensok die hem eerder zielig vind dan schuldig tot gevolg hebben. Beetje sterrenmix thee doet wonderen zeggen ze..![]()
8 jaar is effectief nog geen 4 jaar in Nederland.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:45 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Als de advocaat ontoerekeningsvatbaarheid kan aantonen misschien, anders wordt het toch al gauw minstens zo'n 8 jaar, denk ik.... Voor een dubbele moord kom je er -zelfs in Nederland- niet met 180 uur schoffelen...
Je hebt gelijk, dat is alleen met zeden misdrijven....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:45 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Als de advocaat ontoerekeningsvatbaarheid kan aantonen misschien, anders wordt het toch al gauw minstens zo'n 8 jaar, denk ik.... Voor een dubbele moord kom je er -zelfs in Nederland- niet met 180 uur schoffelen...
Weinig kans. Aangezien het om een ongeboren kind gaat is er geen sprake van moord/doodslag. Hij zal naar alle waarschijnlijkheid ook verminderd toerekeningsvatbaar worden verklaard...quote:Op donderdag 15 december 2005 11:45 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Onethisch misschien. Terecht misschien ook wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gevoelsmatig nog erger, leng t'che lijkt me meer in de richting.
Praktisch gezien kleven er de nodige bezwaren aan. Het kindje blijft dood, het zal vast nog wel eens gebeuren en levens nemen is onethisch.
Mischien een linkje naar dat topic moslima's gaan vreemd.....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:53 schreef oheng het volgende:
Die staat vast wel voor 2020 weer op straat. Maar goed, wat was nou eigenlijk de aanleiding? Ik hoorde dat die vrouw doodsbang was, mede omdat de man erachter zou kunnen komen dat ze zwanger was?
--quote:Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mischien een linkje naar dat topic moslima's gaan vreemd.....![]()
man weet ik veel alsof enige reden hier een excuus kan zijn
Waar heb je het over? Ik heb het over een aanleiding. Niet een excuus. En welk topic?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mischien een linkje naar dat topic moslima's gaan vreemd.....![]()
man weet ik veel alsof enige reden hier een excuus kan zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |