abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33124762
Wel aardig stuk uit de NRC erover:
quote:
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie, VVD) hoeft niet af te treden, hoewel zij de Tweede Kamer onjuist en onvolledig heeft geïnformeerd. De bewindspersoon komt er overigens niet geheel zonder politieke blikschade vanaf. Verdonk, ook wel 'IJzeren Rita' genoemd wegens haar onbarmhartige uitstraling, kreeg gisteravond de volle laag van het linkerdeel van de volksvertegenwoordiging. Ook dat was begrijpelijk, want zij heeft steeds volgehouden dat zij landen waarnaar uitgeprocedeerden werden uitgewezen ,,nimmer'' heeft laten weten dat het hier ex-asielzoekers betrof. Zelfs nadat zij vrijdag het rapport van de commissie-Havermans, naar aanleiding van de zogeheten 'Congo-kwestie', had ontvangen, hield zij vol de Kamer niet onjuist te hebben geïnformeerd. Maar dat was een onhoudbare stelling.

Ook de coalitiegenoten D66 en, in mindere mate, het CDA hadden laten weten daarmee niet akkoord te kunnen gaan. En Verdonk ging dus binnen drie minuten diep door het stof. Zij erkende de Kamer verkeerd te hebben geïnformeerd. En bood daarvoor ook excuses aan. Daarmee was voor de coalitie eigenlijk de kous af. Een motie van afkeuring van Kamerlid De Vries (PvdA), met de bedoeling de minister tot aftreden te dwingen, kreeg geen meerderheid. Opmerkelijk was de steun die de motie kreeg van de fractie van de ChristenUnie. Immers, De Vries begint zo langzamerhand een zekere routine te ontwikkelen met het indienen van moties van wantrouwen tegen Verdonk, maar de ChristenUnie is doorgaans zeer terughoudend met dit ultieme wapen. Daardoor verleent deze steunbetuiging de motie extra gewicht: voor Verdonk staat het licht op oranje. Zij heeft ten onrechte geprobeerd de fouten van de Immigratie- en Naturalisatiedienst te verdoezelen als een onbetekenende administratieve kwestie.

Maar de vraag of de minister om dit alles moet aftreden kan ontkennend worden beantwoord. Het veel geciteerde adagium dat het onvolledig dan wel onjuist informeren van de Tweede Kamer een politieke doodzonde is, blijkt in de staatsrechtelijke praktijk minder van beton dan vaak wordt aangenomen. Bij de politieke weging van de fout moet onder meer rekening worden gehouden met de vraag wat de gevolgen waren van de nalatigheid of de fout van de bewindspersoon. Tot nu toe is niet komen vast te staan dat enige uitgeprocedeerde en uitgewezen asielzoeker door de laakbare handelwijze van de immigratiedienst in het land van herkomst repercussies heeft ondervonden. Dat verzacht de ernst van de zaak.

Bovendien heeft de minister inmiddels wél erkend dat haar handelwijze niet deugde en heeft zij meegedeeld dat maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen. Daarom is het niet nodig dat Verdonk aftreedt. Dit voor de minister gunstige oordeel heeft als schaduwzijde dat het werkt als een zwaard van Damocles. Indien bekend wordt dat een van de 102 personen in een van de 32 herkomstlanden een wrede of mensonwaardige behandeling ten deel is gevallen na terugkeer, zal Verdonk wel degelijk moeten vertrekken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33124920
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:43 schreef Argento het volgende:
Punt is dat het niet aan jou, noch aan ieder ander die geen Kamerlid is, om Verdonk's uitleg op haar merites te beoordelen. Natuurlijk staat het je vrij je erover uit te laten, maar de toegevoegde waarde ervan ontgaat me volledig.
Als ik daarop in mag gaan, het lijkt me eerder dat mensen zoals sidekick binnen de kaders van fok een autoritair willen zijn. Op een digitaal discussieplatform een scherpe profilering, daarbuiten een ander verhaal. Ik denk dat dat effect sterk veroorzaakt wordt door de anonieme insteek van het internet, meningen (al dan niet de juiste) worden versterkt naarmate je je in een online discussie sterk uitdrukt.
Maw, jezelf te serieus nemen. Dat gevoel krijg ik soms wel eens bij mensen als sidekick.
pi_33125077
Dat de christenunie die motie steunt is echt opvallend.

De CU is terecht bang dat mensen in Congo in gevaar zijn gekomen, een zeer reele angst natuurlijk.
pi_33146504
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:00 schreef SCH het volgende:
Dat de christenunie die motie steunt is echt opvallend.

De CU is terecht bang dat mensen in Congo in gevaar zijn gekomen, een zeer reele angst natuurlijk.
die angst lijkt me ook terecht.
wat me wel opvalt is dat iedereen over de ''vinkjes'' stapt. Wat stelde die vinkjes voor?
Een vinkje kan toch ook inhoudelijke informatie zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33148481
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

die angst lijkt me ook terecht.
Wat de meeste mensen vergeten, sizzler voorop, is dat de commissie geen onderzoek in Congo heeft gedaan naar de situatie van deze mensen.
pi_33150210
-offtopic-

[ Bericht 92% gewijzigd door Doderok op 17-12-2005 00:42:14 ]
pi_33151059
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen vergeten, sizzler voorop, is dat de commissie geen onderzoek in Congo heeft gedaan naar de situatie van deze mensen.
de commissie deugt volgesn mij niet echt. Ze zullen best goed werk hebben gedaan, maar in eerdere post heb ik al voorbeelden gegeven waarbij ik denk, hoekan je dat nou als administratieve fouten of het verkeerd zetten van vinkjes beschouwen? Al denk ik dat een vinkje ook inhoudelijke info kan zijn.

Ik krijg het idee dat heteen achterhoede gevecht is, Verdonk komt er toch mee weg en het onderzoek zal niet voledig zijn. Een achterhoede gevecht win je nooit en is eigenlijk zinloos om te voeren.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33152023
Waarom is men nog steeds verrast dat ze blijft zitten?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 17 december 2005 @ 01:34:51 #284
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33152138
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:30 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom is men nog steeds verrast dat ze blijft zitten?
Waar lees je verrassing?

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 17-12-2005 01:41:25 ]
pi_33212058
Ja en boeien
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33212268
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:11 schreef desiredbard het volgende:
Ja en boeien
Nou, iemand onterecht vastzetten is niet netjes en niet wenselijk van een land...
Tevens vraag ik mij af wat er zou gebeuren als jij je met je vrouw hier wilde vestigen en eerste "eventjes" langs de IND moest. Ik denk dat je binnen een paar maanden om bent en net zo hard meezeurt over het beleid van die puinzooi.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33212382
Jammer maar het is er jarenlang naar gemaakt, en wie (het volk)
zijn billen brand moet op de blaren zitten)

Laten we ook effe wel wezen:

Het is prima als iemand een beter bestaan zoekt, ik geloof niet dat al die vluchtellingen ook daadwerkelijk politiek/religieus zijn) maar er is geen werk te vinden in landen als frankrijk en Nederland. Kortom:

Als je het land niets te bieden hebt....... rot je maar weer lekker op.
Heel makkelijk maar uitkeringskassen worden leeggetrokken en de mensen die er jarenlang in betaald hebben krijgen zometeen geen AOWtje meer: doorwerken tot je 80e en maar betalen voor mensen die binnekomen en niet bijdragen

Beetje vaag trouwens wel dat zijn vrouw in Nederland woont maar hij bij een vriend in belgie logeerde?
pi_33212383
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, iemand onterecht vastzetten is niet netjes en niet wenselijk van een land...
Tevens vraag ik mij af wat er zou gebeuren als jij je met je vrouw hier wilde vestigen en eerste "eventjes" langs de IND moest. Ik denk dat je binnen een paar maanden om bent en net zo hard meezeurt over het beleid van die puinzooi.
Wat is het alternatief?
pi_33212887
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:32 schreef desiredbard het volgende:
Eigenlijk gaat het best goed met de instroom van asielzoekers.
Maar het is zo'n puinhoop bij de IND dat het nog steeds niet goedkomt. En wie brandt zijn billen? Het volk zit vrolijk aan de kerstdis straks, maar de asielzoekers/huwelijksmigranten/economische immigranten moeten op de blaren zitten, buiten hun schuld.
Ze hebben volgens meerdere verdragen gewoon recht op een eerlijke procedure en opvang.
quote:

Het is prima als iemand een beter bestaan zoekt, ik geloof niet dat al die vluchtellingen ook daadwerkelijk politiek/religieus zijn) maar er is geen werk te vinden in landen als frankrijk en Nederland. Kortom:

Heel makkelijk maar uitkeringskassen worden leeggetrokken en de mensen die er jarenlang in betaald hebben krijgen zometeen geen AOWtje meer: doorwerken tot je 80e en maar betalen voor mensen die binnekomen en niet bijdragen
Het huidige asielsysteem niedt geen ruimte voor het onderscheid tussen economische immigranten en vluchtelingen. En tja, dan gaan mensen liegen. Oorzaak-> gevolg. En dan krijg je dus een nog grotere puinzooi met (naar schatting) 80% valse aanvragen.
Een greencardsysteem zou een verademing zijn.
quote:
Beetje vaag trouwens wel dat zijn vrouw in Nederland woont maar hij bij een vriend in belgie logeerde?
Wrom? Misschien woonde ze net over de grens en had hij alleen daar onderdak? Hangende scheiding?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33212949
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Het alternatief voor mensen onterecht vastzetten?
Uh, (zomaaar uit mn blote hoofdje hoor) eerst meten dan weten? Ambtenaren die niet leesblind zijn? Mensen die hier legaal vertoeven met retourticket niet nodeloos vastzetten?
Ik noem maar wat, hoor...
pi_33213301
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Eigenlijk gaat het best goed met de instroom van asielzoekers.
Maar het is zo'n puinhoop bij de IND dat het nog steeds niet goedkomt. En wie brandt zijn billen? Het volk zit vrolijk aan de kerstdis straks, maar de asielzoekers/huwelijksmigranten/economische immigranten moeten op de blaren zitten, buiten hun schuld.

[
Buiten hun schuld??...heeft verdonk de boel soms aangestoken
En was er vervolgens niet een overlevende die weer probeerde zijn cel in de brand te steken.
Nederland kan heel goed zonder pyromanen.... zon'n geintje flikken is: direkt buiten
pi_33213352
Dat we van deze vrouw in 2006 zo weinig mogelijk last mogen hebben.

Het kabinet valt en Rita wordt burgemeester van Zeewolde of zoiets
pi_33213449
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:30 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Buiten hun schuld??
Ja, de verse lading asielzoekers heeft niets gedaan om afgerekend te worden op de problemen met de voorgaande groepen.
quote:
...heeft verdonk de boel soms aangestoken
Nee. Verdonk is verantwoordelijk voor het onterecht vastzetten van deze vreemdeling.
Tevens is er toch echt iemand verantwoordelijk voor het neerzetten van een detentiecentrum dat niet brandveilig was.
quote:
En was er vervolgens niet een overlevende die weer probeerde zijn cel in de brand te steken.
Ja, en? Wil dat zeggen dat de overige gevangenen daar schuld aan hebben?
quote:
Nederland kan heel goed zonder pyromanen.... zon'n geintje flikken is: direkt buiten
De daders wel m.i. En de rest?
pi_33213748
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, de verse lading asielzoekers heeft niets gedaan om afgerekend te worden op de problemen met de voorgaande groepen.
Ah maar ik heb oook niet gevraagd om de voorgaande groepen binnen te laten
En de komende groepen nederlanders gaan ook met deze problemen opgescheept worden dus;
waarom nigerianen, somaliers etc etc niet?
quote:
Nee. Verdonk is verantwoordelijk voor het onterecht vastzetten van deze vreemdeling.
Tevens is er toch echt iemand verantwoordelijk voor het neerzetten van een detentiecentrum dat niet brandveilig was.
Nee maar assielzoekers met een aansteker... wat is goddomee wel brandveilig
Als je ze in een bettonnen bumker zet zonder matras en ze het recht ontneemt te roken heb je de linkse huilies helemaal op de kast.
Normale mensen steken hun eigen huisvesting niet in de brand.....zeker niet als ze er zelf nog in zitten. Honden schijten oook niet in hun eigen mand en zeld uils-kuikens poepen buiten het nest
quote:
Ja, en? Wil dat zeggen dat de overige gevangenen daar schuld aan hebben?
Mischien hadden die hem moeten stoppen, er waren trouwens meerdere daders
pi_33213805
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Het centrum was brandveilig.
quote:
Nibra
Na de eerste brand in het cellencomplex op Schiphol-Oost in 2002 voerde het Nederlands Instituut voor Brandweer en Rampenbestrijding (Nibra) onderzoek uit naar de brandveiligheid van het gebouw. Het gebouw werd toen nog niet gebruikt.

Een woordvoerder van het Nibra zei donderdag in een uitzending van het Radio 1 Journaal dat het gebouw niet voldeed aan de veiligheidseisen. De wanden van de cellen waren bijvoorbeeld niet brandwerend genoeg.

Aanbevelingen
Het Nibra heeft aanbevelingen gedaan om het in aanbouw zijnde complex brandveilig te maken. Het instituut heeft niet gecontroleerd of de aanbevelingen zijn opgevolgd. De controle behoort namelijk niet tot het takenpakket van het Nibra.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/70647/index.html
pi_33213826
Overigens, zou blijken dat het centrum toch niet brandveilig was, dan valt dit onder de verantwoordelijkheid van donner.
pi_33213940
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Het centrum was brandveilig.
[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/70647/index.html
Uh, dat stukje dat je quote beweert juist het omgekeerde.
pi_33213987
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ah maar ik heb oook niet gevraagd om de voorgaande groepen binnen te laten
En de komende groepen nederlanders gaan ook met deze problemen opgescheept worden dus;
waarom nigerianen, somaliers etc etc niet?
[..]
Omdat het onredelijk is mensen af te rekenen op andersmans daden?
quote:
Nee maar assielzoekers met een aansteker... wat is goddomee wel brandveilig
Als je ze in een bettonnen bumker zet zonder matras en ze het recht ontneemt te roken heb je de linkse huilies helemaal op de kast.
Nee hoor
quote:
Normale mensen steken hun eigen huisvesting niet in de brand.....zeker niet als ze er zelf nog in zitten. Honden schijten oook niet in hun eigen mand en zeld uils-kuikens poepen buiten het nest
[..]
Gevangenen van elke soort staan erom bekend rare fratsen uit te halen.
quote:
Mischien hadden die hem moeten stoppen, er waren trouwens meerdere daders
Oh, het hele centrum deelde één grote cel waarin ze gezamenlijk een kampvuur aan hebben gelegd?
pi_33217155
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:32 schreef desiredbard het volgende:

Het ''volk'' kiest wat hij wi. Paars 1 is er door het volk gekomen. Bij de verkiezingen daarna wonnen PvdA en VVD zodaniog dat d66 niet eens meer noodzakelijk was. Het volk vond het dus goed wat er wat gebeurt en wou hetzelfde nog 4 jaar.
Kok stapte op in de zaak screbrenica. iets waar dat kabinet weinig aan kon doen, maar het nam zijn verantwoordelijkheid. kunnen ze nu wat van leren. burger heeft dus tot 2 keer toe een meerderheid gegeven aan pvdA en d66 en VVD. Dan moet je achteraf niet zeuren dat het volk moeten boeten van het kabinet. Dan moet je het volk net zo vervloeken.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')