abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 23:36:07 #101
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_33232409
Als ik wegga 's avonds neem ik iig iets mee waa ik me mee kan verdedigen..
pi_33233273
ik heb nog NOOIT iets dergelijks meegenomen...nu woon ik dan ook wel niet in amsterdam maar toch..vind zoiets echt belachelijk. Op t moment supreme haalt dat toch niks meer uit..beetje simpele zielenmethodes vind ik dat
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:04:46 #103
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_33233371
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:01 schreef AltamirA het volgende:
ik heb nog NOOIT iets dergelijks meegenomen...nu woon ik dan ook wel niet in amsterdam maar toch..vind zoiets echt belachelijk. Op t moment supreme haalt dat toch niks meer uit..beetje simpele zielenmethodes vind ik dat
Geloof me, op zo'n moment maakt dat wel uit..
  dinsdag 20 december 2005 @ 01:11:37 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33235011
ik loop altijd met een middeleeuws ridder zwaard over straat
geld het dan ook?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 20 december 2005 @ 03:28:59 #105
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33236232
Het is eerste wat in je opkomt als een vriend van je laat zien dat ie 1 of andere
steekwapen bij zich heeft is..?

>Bij mij is dat zoiets van:
Waar de fok heeft ie dat voor nodig? Denk t ie nou echt dat ie gevaar loopt
Of vast en zeker ruzie krijgt straks? Beetje debiel. Niet helemaal sober.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33236301
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:04 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Geloof me, op zo'n moment maakt dat wel uit..
Dat hangt natuurlijk van de situatie af, maar ik vind een mes echt even te ver gaan. Ik heb zelf nooit ruzie, en vind het ook overbodig om een mes op zak te hebben. Vrienden van me hebben wel vaker ruzie, maar die dragen ook geen wapens. Hier buiten de stad is het ook niet echt nodig, aangezien iedereen elkaar ongeveer wel kent en anders kom je daar zo wel achter.

Als iemand mij bedreigt en m'n portomonee afpakt ofzo, dan krijgt ie dat ding lekker. Maar reken maar dat ik em dezelfde week nog terug heb met meer inhoud dan dat ik em weggaf. Ook weer een voordeel van niet in de stad wonen; je komt er sneller achter wie wat doet
pi_33236308
En ook al zou ik het zelf niet doen, ik snap wel dat mensen tegenwoordig eerder geneigd zijn om een wapen te dragen. Dronken boeren, relmarokkanen en overig tuig hebben we in overvloed in Nederland.
pi_33236324
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:27 schreef P8 het volgende:

[..]

volgens mij zijn dit sowieso pittige dilemma's voor het gerecht. Als je een inbreker 20 keer in zijn ribben steekt, dan zal je waarschijnlijk horen dat je het ietwat overdone hebt, en dan zul je ook wel een straf krijgen. Ik denk dat als je zelf een vuurwapen in huis hebt, en de inbreker neerschiet, dat je dan alleen een straf krijgt voor verboden wapenbezit. En de schoonmaakkosten zullen ook wel voor eigen rekening zijn

Maar probeer het ook van de andere kant te bekijken. Stel dat je met een inbreker in jouw huis mag doen wat je wilt, dan kan dat verdraaid worden. Dan heb je in feite een legale manier om iemand te vermoorden.
Bedreiging in eigen huis telt volgens mij redelijk zwaar. Want als je zelfs daar niet veilig bent, waar dan wel?

Ik heb hier laatst toevallig een arrest over gelezen. Hierbij hoorde een bewoner toevallig dat er een inbraak op zijn huis werd beraamd. Toen werd en voelde de man zich dusdanig bedreigd in eigen huis (in vorm van inbraak en de dreigend op hem aflopend onbekend figuur), waarbij die man de inbreker dus heeft neergeschoten. Normaal gesproken is een dreigende houding nog steeds een dreigende houding, en dus geen excuus voor noodweer. Maar blijkbaar wordt aan bedreiging in eigen haard een hogere prioriteit gesteld. Op grond van noodweer werd hij dus vrijgesproken, maar kreeg wel een gevangenisstraf van drie weken voor verboden vuurwapenbezit.

Ik ga het morgenmiddag nog even opzoeken, want volgens mij staat het ook in De Hollende Kleurling onder noodweer exces.
pi_33237140
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 04:00 schreef boyv het volgende:

[..]

Bedreiging in eigen huis telt volgens mij redelijk zwaar. Want als je zelfs daar niet veilig bent, waar dan wel?

Ik heb hier laatst toevallig een arrest over gelezen. Hierbij hoorde een bewoner toevallig dat er een inbraak op zijn huis werd beraamd. Toen werd en voelde de man zich dusdanig bedreigd in eigen huis (in vorm van inbraak en de dreigend op hem aflopend onbekend figuur), waarbij die man de inbreker dus heeft neergeschoten. Normaal gesproken is een dreigende houding nog steeds een dreigende houding, en dus geen excuus voor noodweer. Maar blijkbaar wordt aan bedreiging in eigen haard een hogere prioriteit gesteld. Op grond van noodweer werd hij dus vrijgesproken, maar kreeg wel een gevangenisstraf van drie weken voor verboden vuurwapenbezit.

Ik ga het morgenmiddag nog even opzoeken, want volgens mij staat het ook in De Hollende Kleurling onder noodweer exces.
HR Hollende Kleurling heeft nog niet eens bijna met noodweerexces te maken. Daarbij gaat het erom wanneer iemand als verdachte mag worden beschouwd en behandeld.

En dat arrest wat je aanhaalt ken ik niet. Maar er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
- je mag je eigen (of ander) lijf verdedigen; huisvredebreuk niet
- verboden wapenbezit doet inderdaad in beginsel niets af aan een beroep op noodweer (-exces)
- de persoon in kwestie heeft voorzorgmaatregelen genomen, omdat hij wist dat er ingebroken zouden worden. Daaruit volgde de handeling die als noodweer zou kunnen gelden. Omdat de man gewoon subsidiair gezien anders had moeten handelen (politie inschakelen) gaat een beroep op noodweer (-exces) niet op. Dan is er sprake van een strafbare voorbereiding.
pi_33238520
Ach als jij iemand hebt neergestoken ben je sowieso een moordenaar, MITS er getuigen zijn die zeggen dat het om noodweer ging.
pi_33240788
Je hebtzelf het wapen bij je waardoor jezelf al strafbaar bent. Ongeacht wat de tegenpartij je aan doet.

Heeft de tegenpartij dat mes en weet jij het in handen te krijgen tijdens je verdediging en je steekt de tegenpartij neer , zelfs dan ben je nog strafbaar. De kans dat je echt een straf krijgt is in dat geval wel kleiner , de kans op een voorwaardelijk is groter.
pi_33240906
Zoals hierboven al gezegd word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')