abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36216072
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:50 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

No way dat je bij de NSAC bij C2 kunt instappen. ALLE saccers die een C1 gaan doen hebben jouw niveau.
lol, sprak gisteren iemand die C1 en C2 gedaan heeft en die wist mij te vertellen dat C2 best te doen is met de ervaring en kennis die ik heb . Maar ik zie wel, eerst maar eens lid worden van die Gsac hier in Groningen.

Nog 4 weekjes dan lekker een lang weekend naar de Vogezen! .
pi_36218659
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

lol, sprak gisteren iemand die C1 en C2 gedaan heeft en die wist mij te vertellen dat C2 best te doen is met de ervaring en kennis die ik heb . Maar ik zie wel, eerst maar eens lid worden van die Gsac hier in Groningen.

Nog 4 weekjes dan lekker een lang weekend naar de Vogezen! .
Was dat bij de NSAC of bij de NKBV?

Je zegt dat je nog geen ervaring hebt in gaan in alpien basisterrein. Laat dat nou net datgene zijn wat retebelangrijk is én wat je leert tijdens een CI cursus. Veruit de meeste SAC leden hebben die takels die jij kent ook gehad en hebben ook al buitengeklommen, maar dat maakt je nog niet geschikt voor een CII (volgens de NSAC althans). Het is juist het al wat ervaring hebben in alpien basisterrein wat je moet hebben zodat je in een CII kunt leren 'klimmen' in alpien terrein (rots).

Ik zal niet ontkennen dat het qua kunde en conditie mogelijk zou zijn in te stappen in een CII maar erg verstandig lijkt me dat niet omdat je dan de basistechnieken om in basisterrein te gaan mist. Bovendien hoef je er niet op de rekenenen dat de instructeurs op de indelingsdag mensen zonder CI op een CII gaan plaatsen. Toevallig ben ik zelf alpien coördinator van de Nijsac en ik ben bij die vergaderingen geweest.

Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt gehad Anyways, sowieso heel veel plezier met klimmen enzo natuurlijk
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_36218974
@ Lortnoc
Hey das handig, ik moet 1 april zelf meedoen aan de indelingsdag, en dan maar hopen dat ik ook echt op cursus mag (waarschijnlijk loten). Maar heb je mssn nog een paar tips en tricks zodat ik meer kans maak mee te mogen
pi_36219128
Gewoon zorgen dat je kunt wat er gevraagd wordt en serieus met de veiligheisgesprekken e.d. omgaan. Zorg gewoon dat mensen zien dat je gemotiveerd bent. Zeg me even hallo 1 april, ben er dan ook
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_36219285
Owke, dan zal ik als oefening me zusje nog wel ff een paar keer omhoog takelen en voor de rest moet het dan wel allemaal goed gaan komen. Gemotiveerd ben ik zeker. Heb je trouwens enig idee hoeveel mensen er meekunnen op de cursus en hoeveel inschrijvingen er zijn
pi_36220211
Niet exact maar veel meer inschrijvingen dan plaatsen iig.
pi_36227638
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:33 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Was dat bij de NSAC of bij de NKBV?

Je zegt dat je nog geen ervaring hebt in gaan in alpien basisterrein. Laat dat nou net datgene zijn wat retebelangrijk is én wat je leert tijdens een CI cursus. Veruit de meeste SAC leden hebben die takels die jij kent ook gehad en hebben ook al buitengeklommen, maar dat maakt je nog niet geschikt voor een CII (volgens de NSAC althans). Het is juist het al wat ervaring hebben in alpien basisterrein wat je moet hebben zodat je in een CII kunt leren 'klimmen' in alpien terrein (rots).

Ik zal niet ontkennen dat het qua kunde en conditie mogelijk zou zijn in te stappen in een CII maar erg verstandig lijkt me dat niet omdat je dan de basistechnieken om in basisterrein te gaan mist. Bovendien hoef je er niet op de rekenenen dat de instructeurs op de indelingsdag mensen zonder CI op een CII gaan plaatsen. Toevallig ben ik zelf alpien coördinator van de Nijsac en ik ben bij die vergaderingen geweest.

Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt gehad Anyways, sowieso heel veel plezier met klimmen enzo natuurlijk
Was bij de NKBV. Maargoed ik zie wel hoe het loopt misschien zit ik tegen die tijd wel in Amerika .
pi_36628149
Wie van jullie is btw 2 of 3 weken terug in Eindhoven geweest? Was een boulder-wedstrijd. Erg gezellig vond ik het .

En als we het hebben over Bleau. 2 tot en met 5 Juni vertoef ik daar en tussendoor nog naar Nideggen en Base in Belgie uiteraard
pi_36628291
En dat spel krijg ik niet voor mekaar. Ik haal die toetsen door elkaar de hele tijd
pi_36628312
* Sport_Life gaat met Pasen naar de Vogezen en een week later naar Ibbenburen , maybe vd zomer ff bleau aandoen..

-LadyJane- hoeveelste ben je geworden zondag? Ik ben er vrijdag nog wezen klimmen, maar ze waren er aan het bouwen dus echt veel was er niet.. (had ook niet echt zin, kon amper lopen van de spierpijn ). Ga volgende week ff de nieuwe routes checken , nog leuke routes gevonden?
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:09:21 #111
134142 -LadyJane-
- Jane op zoek naar Tarzan -
pi_36651242
Hee! Voor iedereen op het forum die klimt:
aanstaande zaterdag is er in Klimmuur Utrecht een soort hallencompetitie.
Iedereen kan meedoen op z;n eigen niveau.
Er komen twee Dj's en er zijn serieuze prijzen te winnen.
Entree is 5 euro en je mag ook gewoon klimmen/kijken. (Geen geld voor een avondje klimmen met goeie muziek toch?)
Start: 1800uur enide = onbekend
Tot dan!
pi_36654284
hmmz jammer dan zit ik in Groningen .
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:34:44 #113
134142 -LadyJane-
pi_36654642
heuj, wie is er hier sport-life? interessant
Ik ben dertiende geworden...stom he, ik gelled uit in m'n eerste route en toen heb ik dus de top niet gehaald. anders was ik wel hoger geindigd.
groningen? wat moet je nou in groningen
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:35:28 #114
134142 -LadyJane-
pi_36654663
voor alle studenten trouwens: niet vergeten he: nk sportklimmen binnenkort weer, ga maar vast trainen en schrijf je in
pi_36655739
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:34 schreef -LadyJane- het volgende:
heuj, wie is er hier sport-life? interessant
Ik ben dertiende geworden...stom he, ik gelled uit in m'n eerste route en toen heb ik dus de top niet gehaald. anders was ik wel hoger geindigd.
groningen? wat moet je nou in groningen
Welke kleur/touw was het? Ga ik hem ook ff doen .

En ik studeer in Groningen, en komend weekend komt mn vriendinnetje langs .
Nou zul je je afvragen waarom ik zo vaak in nieuwegein klim, nou m'n ouders wonen daar nog (ook niet meer zo heel lang ben ik bang..) .
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:35 schreef -LadyJane- het volgende:
voor alle studenten trouwens: niet vergeten he: nk sportklimmen binnenkort weer, ga maar vast trainen en schrijf je in
'K ga me opgeven, samen met een klimmaat . Kom helaas niet zo aan trainen toe de komende weken, maar m'n klimmaat wel, dus ik word denk ik mental coach . En voor de gezelligheid natuurlijk! .
  woensdag 5 april 2006 @ 08:35:11 #116
134142 -LadyJane-
pi_36663988
hmm, en dan weet ik nog steeds niet wie je bent.
goedzo dat je je opgeeft voor het nsk, binnenkort trouwens ook weer een nsk boulderen.
de eerste routes voor de dames ongeveer 6c, zijn de twee blauwe routes tegenover de grote overhang, eentje op de liggende wand en eentje op de wand rechts daarvan met de groene module.
have fun, vooral de tweede is best lastig, zawere overhang, helemaal als je 'm moet voorklimmen.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:06:17 #117
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36664384
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Welke kleur/touw was het? Ga ik hem ook ff doen .

En ik studeer in Groningen, en komend weekend komt mn vriendinnetje langs .
Nou zul je je afvragen waarom ik zo vaak in nieuwegein klim, nou m'n ouders wonen daar nog (ook niet meer zo heel lang ben ik bang..) .
[..]

'K ga me opgeven, samen met een klimmaat . Kom helaas niet zo aan trainen toe de komende weken, maar m'n klimmaat wel, dus ik word denk ik mental coach . En voor de gezelligheid natuurlijk! .
In groningen kun je toch ook klimmen
Bij Bjoeks hebben ze de 37 meter hoge Excalibur, waar je strakjes weer heerlijk op kan klimmen
Ze hadden ook laatst de 2e hallencompetitie, maar vond het iets wat te rommelig. Vorige keer was het beter voor elkaar
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:14:20 #118
130803 Gripper
Get a grip
pi_36664522
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:06 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Bij Bjoeks...
Ja, hoe staat het met die boulder-kei? Alleen de manier waarop ze dat ding hebben gebouwd vind ik al leuk, als het nou ook nog geinig boulderen is, wil ik wel eens een een reden bedenken om "even" naar het noorden te rijden
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 5 april 2006 @ 09:16:41 #119
134142 -LadyJane-
pi_36664571
in groningen hebben ze een affentittengeile hoge wand
pi_36665233
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:35 schreef -LadyJane- het volgende:
hmm, en dan weet ik nog steeds niet wie je bent.
goedzo dat je je opgeeft voor het nsk, binnenkort trouwens ook weer een nsk boulderen.
de eerste routes voor de dames ongeveer 6c, zijn de twee blauwe routes tegenover de grote overhang, eentje op de liggende wand en eentje op de wand rechts daarvan met de groene module.
have fun, vooral de tweede is best lastig, zawere overhang, helemaal als je 'm moet voorklimmen.
Die rechter blauwe ken ik wel ja, was m'n klimpartner ineens verdwenen, was hij de maker in die route aan het zekeren . Maar ik heb verder niet zo erg opgelet, was mn eigen route aan het inlezen

maareh wie ben jij dan? Als je regelmatig bij ngein klimt ken ik je vast wel! Ah Jalyssa, heb je op climbing.nl gevonden (nu is gelijk je nick ook een stuk duidelijker ).
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:06 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Bij Bjoeks hebben ze de 37 meter hoge Excalibur, waar je strakjes weer heerlijk op kan klimmen
Ze hadden ook laatst de 2e hallencompetitie, maar vond het iets wat te rommelig. Vorige keer was het beter voor elkaar
In Groningen kom ik nooit echt aan klimmen toe op de een of andere manier.. . Deze week tentamens, dus word het ook weer lastig vandaar dat ik er zaterdag ook niet was bij de hallencomp. Het stond wel al in m'n agenda .
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja, hoe staat het met die boulder-kei? Alleen de manier waarop ze dat ding hebben gebouwd vind ik al leuk, als het nou ook nog geinig boulderen is, wil ik wel eens een een reden bedenken om "even" naar het noorden te rijden
Bijna af .
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:16 schreef -LadyJane- het volgende:
in groningen hebben ze een affentittengeile hoge wand
bijna al een reden om hierheen te komen ja

maar ik vind Monte Cervino leuker/beter/mooier, zowel binnen als buiten!

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2006 10:27:09 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 17:07:08 #121
134142 -LadyJane-
pi_36712953
monte is inderdaad ook erg mooi en best gezellig daar
  donderdag 6 april 2006 @ 17:34:20 #122
130803 Gripper
Get a grip
pi_36713910
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef Sport_Life het volgende:
maareh wie ben jij dan? Als je regelmatig bij ngein klimt ken ik je vast wel! Ah Jalyssa, heb je op climbing.nl gevonden (nu is gelijk je nick ook een stuk duidelijker ).
Nee, Jalyssa is het niet...
Mijn foto's op Flickr!
pi_36717694
Niet? 13e zei je toch? .

De keren dat ik in Monte was geweest was het idd erg gezellig, maar dat kwam vooral door onze eigen aanhang . Gezellige groep! .
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:31:05 #124
130803 Gripper
Get a grip
pi_36733309
Zo, plekkie gekozen voor het paasweekend. Donderdagavond rijden, overnachten op een parkeerplaatsje in Vent, en van daaruit vrijdagochtend omhoog naar de Martin-Busch Hutte. Die is zowaar dit weekend open en bemand, want het paasweekend is populair bij de toerskiërs.

Het is voor het eerst dat we een totaal onervaren iemand meenemen, een halklimmert die het wel eens wil proberen. Ben benieuwd hoe dat gaat, en of ie het leuk vindt... We keizen dan geen supermoeilijke beklimmingen uit, om hem niet meteen af te schrikken. Tot PD ofzo (of aangezien we in duitstalig gebied zitten: ziemlich einfach)

Zaterdag en zondag lekker klimmen, keus genoeg in de omgeving voor een aantal 3300-3500 m toppen (Kreuzspitze, Saykogel, Finailspitze of Similaun) . maandagochtend terughobbelen naar de parkeerplaats, en maandagavond laat weer thuis. heb er zin in!

En wat doet de rest van klimmend fok dit paasweekend?
Mijn foto's op Flickr!
pi_36738258
Ik ga naar de Vogezen, maar dat wist je vast al denk ik . Wordt super gezellig! . En oh ja, klimmen wordt natuurlijk ook leuk .
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:12:33 #126
134142 -LadyJane-
pi_36759478
Hee Gripper!
Ik ben echt zo jaloers dat je naar het Otztal gaat!
Het is daar echt prachtig. Heb de Wildspitze gedaan. Leuk om te doen. Als je de kans hebt moet je via de andere kan naar beneden gaan, mar misschien ligt daar nu wel teveel sneeuw voor. (Zie je de spalten niet...)
Ik ben inderdaad niet Jalysa...Hoe kom je daar bij? Ik heb meegedaan in de PROMO klasse, das iets anders dan de TOP klasse...Dus. Gelukkig weet Gripper het wel
Dus.
Kom je vanaaf nog even langs op onze super-hallencompetitie?
Ciao!
pi_36760980
Ik ga aan mijn scriptie werken denk ik
pi_36766667
@ Lortnoc

Heb jij enig idee wanneer de deelnemers voor de NSAC cursussen bekend worden gemaakt, want dat was ik vergeten te vragen op de indelingsdag.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:32:00 #129
130803 Gripper
Get a grip
pi_36767048
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:12 schreef -LadyJane- het volgende:
Heb de Wildspitze gedaan. Leuk om te doen. Als je de kans hebt moet je via de andere kan naar beneden gaan, mar misschien ligt daar nu wel teveel sneeuw voor. (Zie je de spalten niet...)
Een berg heeft meerdere kanten, dus afhankelijk van welke kant je omhoog gaat, is de "andere kant" een vrij breed begrip. maar we gaan m niet beklimmen, een jongen die meegaat gaat m van de zomer ook al doen, samen met de Similaun. Dus om hem niet teleur te stellen doen we het nu niet.
Om Spalten maak ik me niet zoveel zorgen, alle bruggen zijn dichtgesneeuwd, en er ligt een meter sneeuw op ofzo. Nuts kunnen wel thuisblijven
quote:
Kom je vanaaf nog even langs op onze super-hallencompetitie?
Ciao!
Totaal vergeten.. nee, sorry, pa&ma morgen 25 jaar getrouwd, vanavond feestje, en je weet wat er speelt, dus daar moet ik bij zijn...
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 17 april 2006 @ 09:39:14 #130
134142 -LadyJane-
pi_37025256
Vandaag klimmen in Eindhoven.
Waarom? Omdat het pasen is ofzo, wat een k*t feest is dat. Sorry.
Heeft er iemand trouwens verstand van fitness voor klimmers om sterker te worden? Welke apparaten enzo je nodig hebt?
Ciao
pi_37033706
Zou niet gaan fitnessen, het is toch altijd handkracht en vingerkracht waar het aan ligt. Hoogstens buik- en rugspieren voor de lichaamsspanning. Verder gewoon veel boulderen om sterker te worden. Of campusboarden oid voor de echte fanatici.
pi_37036701
Boulderwand in Groningen is bijna af! .

Helaas niet veel kunnen klimmen in de Vogezen, maar wel mooie bergwandelingen gemaakt door de sneeuw! (lag halve meter sneeuw ).
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:38:31 #133
130803 Gripper
Get a grip
pi_37054460
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:26 schreef Sport_Life het volgende:
Helaas niet veel kunnen klimmen in de Vogezen, maar wel mooie bergwandelingen gemaakt door de sneeuw! (lag halve meter sneeuw ).
Idem in het Ötztal. Ik vond het al zo raar dat de hut propvol toerskiërs zat, en wij de enige klimmers waren... Veel sneeuw, alle gletschers ruimschoots bedekt, en we hebben alles op sneeuwschoenen gedaan. Vrij veel lawinegevaar ook nog, waardoor we niet zo veel leuke routes konden klimmen. Wel de Similaun via de normaalroute, in het spoor van de toerskiërs. Niet moeilijk dus. Ik wil ook zo snel naar beneden kunnen....

Foto-impressietje volgt nog wel.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 19 april 2006 @ 11:05:02 #134
130803 Gripper
Get a grip
pi_37089798
Wat grappig, ik zie nu pas dat de ANWB-kampeer en vakantie dagen (a.s. weekend) waar ik als exposant wat mag komen vertellen in Spaarnwoude zijn. Roel_spaarndam, als er tijd is even wat routes op het beton doen?
Mijn foto's op Flickr!
pi_37092618
Waar ben jij exposant van? Ben erg benieuwd naar de foto's
pi_37114687
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:05 schreef Gripper het volgende:
Wat grappig, ik zie nu pas dat de ANWB-kampeer en vakantie dagen (a.s. weekend) waar ik als exposant wat mag komen vertellen in Spaarnwoude zijn. Roel_spaarndam, als er tijd is even wat routes op het beton doen?
Ik ben altijd in voor een beetje beton hangen Zal ff kijken wanneer ik kan. Zaterdag moet ik iig werken, maar zondagmiddag kan ik wel. Ik heb ook al een tijdje niet geklommen, dus het wordt wel weer eens tijd. NKBV regio Noord Holland zit er ook dat weekend, dus aan klimmers geen gebrek. Waar sta je trouwens ergens in spaarnwoude?

@ Lortnoc

Heb jij enig idee wanneer de uitslag van de indelingsdag komt?
pi_37120019
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:03 schreef Roel_spaarndam het volgende:

[..]

Ik ben altijd in voor een beetje beton hangen Zal ff kijken wanneer ik kan. Zaterdag moet ik iig werken, maar zondagmiddag kan ik wel. Ik heb ook al een tijdje niet geklommen, dus het wordt wel weer eens tijd. NKBV regio Noord Holland zit er ook dat weekend, dus aan klimmers geen gebrek. Waar sta je trouwens ergens in spaarnwoude?
Ik sta hiero! Heb geen idee of dat in de buurt van de klimwand is...
Die beurs duurt beide dagen van 10 tot 17 uur, dus ik weet niet of het dan wel zo handig is...

@Lortnoc: ik ga de chestpack promoten, een soort bagagevak wat je kunt monteren op de heupband en schouderband van je rugzak, en wat voor je hangt. Daar stop je klein grut in wat je onderweg bij de hand wilt houden en wat je niet in je broekzakken wilt stoppen. Het ding is bedacht door een stel buitensporters (waaronder ik) die altijd opbergplek tekort hadden, en het ding wordt geproduceerd door radical design.
Mijn foto's op Flickr!
pi_37136927
Je zit niet echt in de buurt van de klimmur kan ik je vertellen

Jij zit bij het groene vlaggetje, en de klimmuur bij het zwarte geval. Echt dichtbij is het dus niet, zal een kilometertje of 10 zijn denk ik. Maja met de auto ben je er zo
pi_37288755
De uitslag van de indelingsdag zal denk ik binnenkort bekent gemaakt worden, het hangt nog even op instructeurs denk ik.

Heb je nog foto's Gripper?
pi_37317238
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:28 schreef Lortnoc het volgende:
De uitslag van de indelingsdag zal denk ik binnenkort bekent gemaakt worden, het hangt nog even op instructeurs denk ik.
Dan wacht ik nog maar ff "geduldig" af. Als ik niet mee kan moet ik nog wel ff een alternatief regelen, maar zo wordt dat ook steeds lastiger, maja we zien het wel.

Nog iemand die zin heeft om ff te gaan klimmen in spaarnwoude vanavond, anders moet ik weer alleen en dat is vrij saai.
  woensdag 26 april 2006 @ 17:47:15 #141
130803 Gripper
Get a grip
pi_37317448
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:28 schreef Lortnoc het volgende:
Heb je nog foto's Gripper?
Neej...
De foto's van 4 verschillende personen worden door een van het stel netjes verzameld en op cd gebakken. Ik moet dus zelf ook nog even geduld hebben...
Mijn foto's op Flickr!
pi_37317983
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:37 schreef Roel_spaarndam het volgende:

[..]

Nog iemand die zin heeft om ff te gaan klimmen in spaarnwoude vanavond, anders moet ik weer alleen en dat is vrij saai.
Kom maar naar Groningen!
pi_37908888
Groningen?
Ben ik komende donderdag te vinden, misschien vanavond nog even en in ieder geval zaterdag
Ik ben alleen nog niet zo goed
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:10:45 #144
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_37909318
Owja.. en komt allen naar het NSK!!!

nsk.climbing.nl

Georganiseerd door de GSAC
In de beste hal van het noorden: Bjoeks
Check ook de toren van pak'm beet 37m hoog en 11 overhangend
Wie, ik?
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:18:35 #145
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_37909605
iemand nog iets meegekregen over de climbing for kids wedstrijd van afgelopen zondag?
an urge to help mankind overcomes me
pi_37909816
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:10 schreef Schuttingbeer het volgende:

nsk.climbing.nl

Ik klim dus bij Bjoeks (maandabonnement) maar no way dat ik op die toren ga.
Sowieso mag je daar pas op als je kan voorklimmen en dan moet je ook nog een aansprakelijkheidsverklaring ondertekenen.
In Bjoeks vind ik het wel heel leuk
pi_37910008
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:10 schreef Schuttingbeer het volgende:

nsk.climbing.nl

Er komen zeker een paar Maassaccers! Ik misschien ook, weet alleen nog niet of ga klimmen
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:32:21 #148
130803 Gripper
Get a grip
pi_37910081
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:24 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik klim dus bij Bjoeks (maandabonnement) maar no way dat ik op die toren ga.
Sowieso mag je daar pas op als je kan voorklimmen en dan moet je ook nog een aansprakelijkheidsverklaring ondertekenen.
In Bjoeks vind ik het wel heel leuk
Wat is er eigenlijk mis met een aansprakelijkheidsverklaring? Bij elke sport waarbij je zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen van je handelen is het toch niet meer dan normaal dat jij aansprakelijk bent, en niet de haleigenaar? Je klimt met je eigen touw en setjes, dan kan een hal daarvoor geen verantwoordelijkheid dragen.

Ik moet nog steeds eens gaan kijken bij Bjoeks, hoor er zoveel leuks over... Maar heb het er gewoon niet voor over om alleen voor een klimhal helemaal naar groningen te gaan. Met twee uur rijden zit ik bij mij vandaan ook in Duitsland, buiten klimmen
Mijn foto's op Flickr!
pi_37910475
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk mis met een aansprakelijkheidsverklaring? Bij elke sport waarbij je zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen van je handelen is het toch niet meer dan normaal dat jij aansprakelijk bent, en niet de haleigenaar? Je klimt met je eigen touw en setjes, dan kan een hal daarvoor geen verantwoordelijkheid dragen.

Ik moet nog steeds eens gaan kijken bij Bjoeks, hoor er zoveel leuks over... Maar heb het er gewoon niet voor over om alleen voor een klimhal helemaal naar groningen te gaan. Met twee uur rijden zit ik bij mij vandaan ook in Duitsland, buiten klimmen
Op zich is er niets mis mee, ik klim trouwens met hun setjes
Alleen het is me net iets te gevaarlijk De verklaring wordt over het algemeen de "val dood verklaring" genoemd
Hebben jullie dat filmpje op de weblog gezien?
Die idioot die ongezekerd een 5b klom? (buiten, niveau was ongeveer 5b)

edit: deze dus: http://www.metacafe.com/watch/37294/mountain_climber
pi_37910580
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Op zich is er niets mis mee, ik klim trouwens met hun setjes
Alleen het is me net iets te gevaarlijk De verklaring wordt over het algemeen de "val dood verklaring" genoemd
Hebben jullie dat filmpje op de weblog gezien?
Die idioot die ongezekerd een 5b klom? (buiten, niveau was ongeveer 5b)

edit: deze dus: http://www.metacafe.com/watch/37294/mountain_climber
die dode ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')