Ik ga liever doordeweeks, en anders kan ik pas weer op zaterdag 4 maart of zondag 26 maart.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:38 schreef Gripper het volgende:
Tja, we kunnen natuurlijk wel een datum prikken voor een meet, maar dan moet er ook wel iemand komen. De vorige keer waren alleen Lortnoc en ik serieus geïnteresseerd, en wij hebben al een keer samen geklommen. Nu sportlife en Lady Jane ook wel willen, wordt het al iets interessanter. Aangezien LJ nog een weekje ofzo in Bleau zit (als je tenminste vervoer kunt vinden)
stel ik voor dat we ergens over een week of 2,3 eens op een zondagmiddagje een dagje in Bussum gaan hangen.
Datum voorkeuren?
Wat voor promo is er in Cave dan? Ik hoorde wel iets van Mammut, bedoel je dat? Oh en als je er toch bent, check dan ook even de witte route touw 5 (d8 ik), hij heet iig "Op z'n Groningens".quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:17 schreef -LadyJane- het volgende:
Heej.
Ja, prima idee om dan ergens af te spreken.
Liever niet op 2 april, want dan ben ik al aan het klimmen in Nieuwegein. (promo)
Over Bleau, ja, ik heb vervoer, dus ik ga
Nee, het is niet Ibbenburenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:32 schreef Sport_Life het volgende:
trouwens Gripper, die foto in je fotoboek in Duitsland, is dat Ibbenbure(n?). Lijkt er wel verdomd veel op zo midden in de bossen.
Ook cool:quote:Petzl ASCENSION Ascender / Rope Grab
Model No. B17 R
The Petzl ASCENSION Ascender consistently delivers the highest performance, best ease of use and most functionality for the weight. It is the lightest full size handled ascender on the market. This lightweight and versatile ascender is great for mountaineering, caving or any activity involving rope work, even when ascending several hundred feet. Features include:
Designed for ascending ropes from 8 to 13 mm
Anodized aluminum shell
Lightweight, durable and corrosion resistant
Wide, flared rope slot allows smooth action while climbing
Spring-loaded catch allows the cam to be held in the open position and facilitates one-handed installation or removal of the device
Chrome-plated, spring-loaded steel toothed cam has inclined teeth and self-cleaning slots to provide grip on wet, icy or muddy ropes
Knurled release lever offers easy, one-thumb operation
Ergonomically contoured polyethylene-coated grip provides a sure hold
Safety lug keeps rope from pulling cam through the top of the ascender in the event of a shock load
Upper and lower carabiner holes for use with other gear in hauling and self belay
CE, EN, and NFPA rated
This item shows some small scratches but I can assure you it have never actually been used and has never taken a fall or stress.
This auction is for the ascender only, no box or manual comes with it.
It is the responsibility of the user and the purchaser of this equipment to assure that they are trained in the correct care and use of, and are aware of the operating characteristics, application limits, and the consequences of improper use of this equipment. By purchasing this item you agree that the Seller assumes no liability for any accident, injury, or other losses resulting from the use of these items.
If you have questions, ask BEFORE bidding. Shipping will be $7 anywhere within Canada, and $10 anywhere within the continental United States. All others, please contact me for a shipping price.
PayPal is the only accepted form of payment, and payment is due immediately upon receipt of the invoice.
Thanks for looking and Happy Bidding !!!
Een Petzl Jumar is hetquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef Sport_Life het volgende:
[afbeelding]
Ik was ff aan het kijken op Ebay en toen kwam ik bovenstaande carabinner achtig iets ( ? ) tegen, volgens de beschrijving is het een soort van zekersysteem? Welke creatieveling heeft een idee hoe je hiermee kunt zekeren zonder gebruik te maken van een halve mastworp oid?
[..]
Ook cool:
[afbeelding]
Deze is ook leuk:
"CMI Belay Device - 30 Years Old - Never Used" weheheh![]()
Exactemundo! Al die leipe himalayagangers die 80.000 dollar betalen en dan verwachten dat sherpa's de hele berg van onder tot boven volhangen met die dingen zweren erbij.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:41 schreef Roel_spaarndam het volgende:
<verhaal>
Al met al dus niet echt een zinnig apparaat voor sportklimmen, of je moet van artificieel klimmen houden![]()
Ja idd, mijn ding is het ook niet helemaal. Laat mij maar lekker me eigen zekeringen makenquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Exactemundo! Al die leipe himalayagangers die 80.000 dollar betalen en dan verwachten dat sherpa's de hele berg van onder tot boven volhangen met die dingen zweren erbij.
Ook welkom in dit topic dan! Wat vervelend als je door reuma niet kunt doen wat je graag wilt doen, ik zou er niet aan moeten denken...quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:20 schreef saaw het volgende:
wauw een klim topicben ik hier niet al eens geweest? nja misschien het vorige deel ofzo
ik klimvanaf mijn 8ste [ben nu 18] en heb altijd in amsterdam, THEA getraind. vanaf mn 15e reuma gekregen en ruim 2 jaar niets gedaan. deze zomer weer buiten geklommen [in Presles, was heerlijk], leek allemaal goed te gaan, weer wat gaan trainen, nu sinds kerst weer 2 keer een week niet kunnen lopen dus voorlopig weer niet klimmen ben ik bang
werk in RockSteady, de klimhal in Bussum. heel leuk daargezellig mensen en zo kan ik toch nog een beetje bezig zijn met klimmen. doe daar de bar en kinderpartijtjes/introductielessen en geef op zaterdagochtend techniektraining aan de jongste jeugd van onze vereniging [kids van 9 tot 14]
en ik las iets over een meet?
quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:20 schreef saaw het volgende:
wauw een klim topicben ik hier niet al eens geweest? nja misschien het vorige deel ofzo
ik klimvanaf mijn 8ste [ben nu 18] en heb altijd in amsterdam, THEA getraind. vanaf mn 15e reuma gekregen en ruim 2 jaar niets gedaan. deze zomer weer buiten geklommen [in Presles, was heerlijk], leek allemaal goed te gaan, weer wat gaan trainen, nu sinds kerst weer 2 keer een week niet kunnen lopen dus voorlopig weer niet klimmen ben ik bang
werk in RockSteady, de klimhal in Bussum. heel leuk daargezellig mensen en zo kan ik toch nog een beetje bezig zijn met klimmen. doe daar de bar en kinderpartijtjes/introductielessen en geef op zaterdagochtend techniektraining aan de jongste jeugd van onze vereniging [kids van 9 tot 14]
en ik las iets over een meet?
Ik mag niet meer...quote:
Misschien eindelijk naar Freyrquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:32 schreef saaw het volgende:
zijn hier trouwens ook mensen die met pasen naar Bleau gaan?
hm ik ben nooit echt fan geweest van freyr eigenlijkquote:
Denk jij trouwens dat een C2 instap mogelijk is zonder C1 te volgen? Het enige is dat ik nog geen ervaring heb met alpine lopen (naja behalve met wintersport dan als je weer eens in de poedersneeuw valt bij offpiste, ik weet hoe het is om in de sneeuw te "zwemmen"quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:52 schreef Gripper het volgende:
Grip zit met pasen een lang weekend in de alpen!
De ecrins zijn ook niet toonaangevend voor het rotsklimmen in Frankrijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:07 schreef Sport_Life het volgende:
Nou ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal met Les Ecrin, meestal pakten we de auto voor n weekend naar Ibbenburen. De laatste tijd gaan vrienden wel vaker naar het buitenland, maar ik heb momenteel een erg beperkt budget.
Komende zomer wordt 3e keer in Ecrin.
No way dat je bij de NSAC bij C2 kunt instappen. ALLE saccers die een C1 gaan doen hebben jouw niveau.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Denk jij trouwens dat een C2 instap mogelijk is zonder C1 te volgen? Het enige is dat ik nog geen ervaring heb met alpine lopen (naja behalve met wintersport dan als je weer eens in de poedersneeuw valt bij offpiste, ik weet hoe het is om in de sneeuw te "zwemmen"), verder heb ik al die touw- en reddingstechnieken al gehad met sportklimmen.
K ga het uiteraard nog overleggen met de Nsac ter zijnertijd, maar ben ff benieuwd.
Ik ook hopelijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:52 schreef Gripper het volgende:
Grip zit met pasen een lang weekend in de alpen!
maar sport_life vroeg ook niet specifiek om alpine gebiedjes... Hij klimt alweer wat jaartjes rots in de ecrins. Er zijn wel wat eenvoudige alpine touren te maken in de ecrins, maar veel is het idd niet. Montagne des agneaux, dome des ecrins, roche faurio zijn leuke F-jes, maar wel op behoorlijke hoogte. Ook rondom chamonix is er wel wat te vinden, bijv. aiguille du tour.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:53 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik ook hopelijkZou trouwens niet zo snel de Ecrins of Chamonix aanraden voor beginnende alpinisten, allemaal erg heavy terrein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |