abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:22:14 #51
134142 -LadyJane-
- Jane op zoek naar Tarzan -
pi_35349432
heej iedereen
ik zou dus dit weekend naar Bleau, maar, helaas, het groepje waarmee ik zou gaan, gaat opeens niet.
Dus nu ben ik op zoek naar een lift voor ergens in deze dagen (=vrijdag/zaterdag/zondag/maandag etc) om naar Bleau te gaan.
Wie kent er iemand???
Zet het op het forum!
Vele malen dank!
pi_35349927
heej ik lees nu pas weer dat meet-topic, maar het is inmiddels een maandje later hehe. K zou weleens willen meeten, ergens op een vrijdagavond? Wie hebben er zin om mee te gaan? .

trouwens Gripper, die foto in je fotoboek in Duitsland, is dat Ibbenbure(n?). Lijkt er wel verdomd veel op zo midden in de bossen .

[ Bericht 16% gewijzigd door Sport_Life op 21-02-2006 23:41:27 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:44:56 #53
134142 -LadyJane-
pi_35350513
ik ga mee
waar gaan we meeten?
ben wel in voor nieuwe klimvriendjes (ben verder al bezet hoor )
pi_35350724
Nou ergens tussen Groningen en Utrecht wat mij betreft . Rock Steady (Bussum) wil ik nog een keertje heen eigenlijk. Veel goede verhalen over gehoord. En Amsterdam heeft ook leuke wandjes, schijnt.
pi_35350984
Ik ga lekker carnaval vieren
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_35351018
pi_35351041
Ivm met de bleau vraag dus
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_35351423
haha okej. Ik ben 't weekend ook druk
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:04:21 #59
134142 -LadyJane-
pi_35351456
oh, das gemeen.
ben je wel eens in bleau geweest?
dan weet je dat in bleau boulderen leuker is dan bier zuipen in nederland
dus.
verder niks persoonlijks hoor
pi_35351566
Ja, ben er wel eens geweest en wil er zeker nog vaker heen. Zag dat je op climbing ook al een oproepje hebt staan.

En mensen die denken dat carnaval alleen maar bier zuipen is hebben het dan niet over de carnaval zoals ik en mijn vriendengroep die vieren (en zoals meer mensen in Limburg dat doen). Maar goed dat is een andere discussie, ik denk dat je ermee opgegroeid moet zijn.
pi_35358232
Tja, we kunnen natuurlijk wel een datum prikken voor een meet, maar dan moet er ook wel iemand komen. De vorige keer waren alleen Lortnoc en ik serieus geïnteresseerd, en wij hebben al een keer samen geklommen. Nu sportlife en Lady Jane ook wel willen, wordt het al iets interessanter. Aangezien LJ nog een weekje ofzo in Bleau zit (als je tenminste vervoer kunt vinden )
stel ik voor dat we ergens over een week of 2,3 eens op een zondagmiddagje een dagje in Bussum gaan hangen.

Datum voorkeuren?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:17:19 #62
134142 -LadyJane-
pi_35362732
Heej.
Ja, prima idee om dan ergens af te spreken.
Liever niet op 2 april, want dan ben ik al aan het klimmen in Nieuwegein. (promo)
Over Bleau, ja, ik heb vervoer, dus ik ga
pi_35372269
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:38 schreef Gripper het volgende:
Tja, we kunnen natuurlijk wel een datum prikken voor een meet, maar dan moet er ook wel iemand komen. De vorige keer waren alleen Lortnoc en ik serieus geïnteresseerd, en wij hebben al een keer samen geklommen. Nu sportlife en Lady Jane ook wel willen, wordt het al iets interessanter. Aangezien LJ nog een weekje ofzo in Bleau zit (als je tenminste vervoer kunt vinden )
stel ik voor dat we ergens over een week of 2,3 eens op een zondagmiddagje een dagje in Bussum gaan hangen.

Datum voorkeuren?
Ik ga liever doordeweeks, en anders kan ik pas weer op zaterdag 4 maart of zondag 26 maart.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:17 schreef -LadyJane- het volgende:
Heej.
Ja, prima idee om dan ergens af te spreken.
Liever niet op 2 april, want dan ben ik al aan het klimmen in Nieuwegein. (promo)
Over Bleau, ja, ik heb vervoer, dus ik ga
Wat voor promo is er in Cave dan? Ik hoorde wel iets van Mammut, bedoel je dat? Oh en als je er toch bent, check dan ook even de witte route touw 5 (d8 ik), hij heet iig "Op z'n Groningens".

* Sport_Life gaat vanavond ook weer in N'gein klimmen .
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:46:59 #64
134142 -LadyJane-
pi_35372768
Promo is een wedstrijd.
Promo/top heet het. Daar kan je aan meedoen als je het leuk vind en je als man 7a klimt en als vrouw 6c ofzo.
pi_35399746
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:32 schreef Sport_Life het volgende:
trouwens Gripper, die foto in je fotoboek in Duitsland, is dat Ibbenbure(n?). Lijkt er wel verdomd veel op zo midden in de bossen .
Nee, het is niet Ibbenburen

Ook een prima plekje voor een meet: uurtje vanaf Arnhem....
Mijn foto's op Flickr!
pi_35453876
Persoonlijk meet ik toch liever indoor .
pi_35591081

Ik was ff aan het kijken op Ebay en toen kwam ik bovenstaande carabinner achtig iets ( ? ) tegen, volgens de beschrijving is het een soort van zekersysteem? Welke creatieveling heeft een idee hoe je hiermee kunt zekeren zonder gebruik te maken van een halve mastworp oid?
quote:
Petzl ASCENSION Ascender / Rope Grab
Model No. B17 R

The Petzl ASCENSION Ascender consistently delivers the highest performance, best ease of use and most functionality for the weight. It is the lightest full size handled ascender on the market. This lightweight and versatile ascender is great for mountaineering, caving or any activity involving rope work, even when ascending several hundred feet. Features include:

Designed for ascending ropes from 8 to 13 mm
Anodized aluminum shell
Lightweight, durable and corrosion resistant
Wide, flared rope slot allows smooth action while climbing
Spring-loaded catch allows the cam to be held in the open position and facilitates one-handed installation or removal of the device
Chrome-plated, spring-loaded steel toothed cam has inclined teeth and self-cleaning slots to provide grip on wet, icy or muddy ropes
Knurled release lever offers easy, one-thumb operation
Ergonomically contoured polyethylene-coated grip provides a sure hold
Safety lug keeps rope from pulling cam through the top of the ascender in the event of a shock load
Upper and lower carabiner holes for use with other gear in hauling and self belay
CE, EN, and NFPA rated

This item shows some small scratches but I can assure you it have never actually been used and has never taken a fall or stress.

This auction is for the ascender only, no box or manual comes with it.

It is the responsibility of the user and the purchaser of this equipment to assure that they are trained in the correct care and use of, and are aware of the operating characteristics, application limits, and the consequences of improper use of this equipment. By purchasing this item you agree that the Seller assumes no liability for any accident, injury, or other losses resulting from the use of these items.

If you have questions, ask BEFORE bidding. Shipping will be $7 anywhere within Canada, and $10 anywhere within the continental United States. All others, please contact me for a shipping price.

PayPal is the only accepted form of payment, and payment is due immediately upon receipt of the invoice.

Thanks for looking and Happy Bidding !!!
Ook cool:

Deze is ook leuk:

"CMI Belay Device - 30 Years Old - Never Used" weheheh

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2006 23:10:55 ]
pi_35594091
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:01 schreef Sport_Life het volgende:
[afbeelding]

Ik was ff aan het kijken op Ebay en toen kwam ik bovenstaande carabinner achtig iets ( ? ) tegen, volgens de beschrijving is het een soort van zekersysteem? Welke creatieveling heeft een idee hoe je hiermee kunt zekeren zonder gebruik te maken van een halve mastworp oid?
[..]

Ook cool:

[afbeelding]

Deze is ook leuk:

"CMI Belay Device - 30 Years Old - Never Used" weheheh
Een Petzl Jumar is het Het is een soort prussikknoop (met een handvat) die je steeds een stukje omhoog schuift. Vaak wordt het gebruikt bij al eerder gefixeerde touwen in lange routes. Je hoeft dan namelijk niet alles weer opnieuw te klimmen, maar je kunt jezelf als het ware omhoog. hijsen .

Ik kan alleen bedenken dat als je gezekerd soloklimt, je steeds de jumar met je mee omhoog verplaatst. Een beetje hetzelfde principe wat ik doe met een shunt, alleen glijdt die gemakkelijk achter je aan en een jumar niet. Al met al dus niet echt een zinnig apparaat voor sportklimmen, of je moet van artificieel klimmen houden

Mvg, Roelaano

[ Bericht 4% gewijzigd door Roel_spaarndam op 01-03-2006 00:42:39 (foto'tje) ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:22:51 #69
130803 Gripper
Get a grip
pi_35598432
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:41 schreef Roel_spaarndam het volgende:

<verhaal>
Al met al dus niet echt een zinnig apparaat voor sportklimmen, of je moet van artificieel klimmen houden
Exactemundo! Al die leipe himalayagangers die 80.000 dollar betalen en dan verwachten dat sherpa's de hele berg van onder tot boven volhangen met die dingen zweren erbij.
Mijn foto's op Flickr!
pi_35602366
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Exactemundo! Al die leipe himalayagangers die 80.000 dollar betalen en dan verwachten dat sherpa's de hele berg van onder tot boven volhangen met die dingen zweren erbij.
Ja idd, mijn ding is het ook niet helemaal. Laat mij maar lekker me eigen zekeringen maken
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:20:09 #71
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_35605577
wauw een klim topic ben ik hier niet al eens geweest? nja misschien het vorige deel ofzo

ik klimvanaf mijn 8ste [ben nu 18] en heb altijd in amsterdam, THEA getraind. vanaf mn 15e reuma gekregen en ruim 2 jaar niets gedaan. deze zomer weer buiten geklommen [in Presles, was heerlijk ], leek allemaal goed te gaan, weer wat gaan trainen, nu sinds kerst weer 2 keer een week niet kunnen lopen dus voorlopig weer niet klimmen ben ik bang
werk in RockSteady, de klimhal in Bussum. heel leuk daar gezellig mensen en zo kan ik toch nog een beetje bezig zijn met klimmen. doe daar de bar en kinderpartijtjes/introductielessen en geef op zaterdagochtend techniektraining aan de jongste jeugd van onze vereniging [kids van 9 tot 14]

en ik las iets over een meet?
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:44:42 #72
130803 Gripper
Get a grip
pi_35606474
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:20 schreef saaw het volgende:
wauw een klim topic ben ik hier niet al eens geweest? nja misschien het vorige deel ofzo

ik klimvanaf mijn 8ste [ben nu 18] en heb altijd in amsterdam, THEA getraind. vanaf mn 15e reuma gekregen en ruim 2 jaar niets gedaan. deze zomer weer buiten geklommen [in Presles, was heerlijk ], leek allemaal goed te gaan, weer wat gaan trainen, nu sinds kerst weer 2 keer een week niet kunnen lopen dus voorlopig weer niet klimmen ben ik bang
werk in RockSteady, de klimhal in Bussum. heel leuk daar gezellig mensen en zo kan ik toch nog een beetje bezig zijn met klimmen. doe daar de bar en kinderpartijtjes/introductielessen en geef op zaterdagochtend techniektraining aan de jongste jeugd van onze vereniging [kids van 9 tot 14]

Ook welkom in dit topic dan! Wat vervelend als je door reuma niet kunt doen wat je graag wilt doen, ik zou er niet aan moeten denken... Toch leuk dat je in ieder geval op een leuke manier met klimmen bezig kunt zijn in de hal. RS is daar volgens mij wel een leuke hal voor, met al die kinderfeestjes met bekakte Gooise meneren en mevrouwen met een SUV vol krijsende kids... (Laurent, Jan-karel, Lodewijck, Anne-bet: opletten!! )
Het plan voor de meet was inderdaad om eens in RS te meeten: meest centraal gelegen, en nog een leuke hal ook. Voorkeur voor weekend of doordeweeks? Want we zitten natuurlijk niet aan weekenden vast...
Mijn foto's op Flickr!
pi_35606606
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:20 schreef saaw het volgende:

.

Meet is altijd leuk natuurlijk... .

Ik kan nu een week niet klimmen omdat ik mn klimspullen bij mn ouders heb laten liggen . Gordelhuren kan dan nog wel, maar mijn eigen klimschoentjes vind ik toch wel fijn om te hebben.
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:50:01 #74
74276 saaw
pi_35606680
ik werk in principe alleen zaterdag de komende tijd, maar dan is het misschien wat druk voor een meet
anders zondag? dna is het vaak rustig
of een avond
pi_35606982
Mijn voorkeur gaat uit naar een vrijdagavond.. maar ik zit komende weken nogal met een druk schema ivm wintersport en drukke weekenden dus jullie prikken maar een datum dan laat ik wel weten of ik kan of niet.
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:59:56 #76
130803 Gripper
Get a grip
pi_35607130
Ik had begrepen dat Sport_life zondagen niet zo goed uitkomen, maar hij is wel zo'n beetje de enige... Ik kan op zondagen eigenlijk altijd wel. Plan was ook al om zondag 12 maart af te spreken, we zien dan wel wie er kunnen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_35612419
Zijn er nog studenten die mee gaan doen aan het NSK? http://nsk.climbing.nl/ Als ik de waardering zo bekijk ligt het niveau aardig hoog (6a -> 8A en alles voorklimmend).

* Sport_Life gaat zich inschrijven.
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:22:40 #78
130803 Gripper
Get a grip
pi_35612645
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:14 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life gaat zich inschrijven.
Ik mag niet meer...
Mijn foto's op Flickr!
pi_35612898
Weleens meegedaan dan? .
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:32:01 #80
74276 saaw
pi_35612900
zijn hier trouwens ook mensen die met pasen naar Bleau gaan?
pi_35612952
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:32 schreef saaw het volgende:
zijn hier trouwens ook mensen die met pasen naar Bleau gaan?
Misschien eindelijk naar Freyr
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:35:32 #82
74276 saaw
pi_35612999
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Misschien eindelijk naar Freyr
hm ik ben nooit echt fan geweest van freyr eigenlijk
afgeklommen rotsen en vaak een hoop drukte
pi_35613072
Het wordt Freyr of de Vogezen. Mn klimmaat was wel goed te spreken over Freyr trouwens.
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:44:26 #84
74276 saaw
pi_35613248
ik ga zoiezo naar bleau met pasen, waarschijnlijk niet veel klimmen maar iig gezellig
hopelijk is in de zomer mijn knie wat stabieler. tot nu toe in de plannen staan Orpierre, de Verdon, Apt, [frankrijk] Finale Ligure en het Gardameer [italie]

[ Bericht 1% gewijzigd door saaw op 01-03-2006 17:53:50 ]
pi_35613338
Komende zomer weer Les Ecrin, ben plannen aan het smeden om volgend jaar C1 (en)/of C2 cursus te gaan doen van de Nsac. Maar eerst lekker snowboarden over 1,5 week
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:52:08 #86
130803 Gripper
Get a grip
pi_35613443
Grip zit met pasen een lang weekend in de alpen!
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:53:15 #87
74276 saaw
pi_35613478
ecrin is ook mooi

en ik wil ook op wintersport klote-knie
pi_35613889
Nou ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal met Les Ecrin, meestal pakten we de auto voor n weekend naar Ibbenburen. De laatste tijd gaan vrienden wel vaker naar het buitenland, maar ik heb momenteel een erg beperkt budget .
Komende zomer wordt 3e keer in Ecrin .
pi_35613955
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:52 schreef Gripper het volgende:
Denk jij trouwens dat een C2 instap mogelijk is zonder C1 te volgen? Het enige is dat ik nog geen ervaring heb met alpine lopen (naja behalve met wintersport dan als je weer eens in de poedersneeuw valt bij offpiste, ik weet hoe het is om in de sneeuw te "zwemmen" ), verder heb ik al die touw- en reddingstechnieken al gehad met sportklimmen.

K ga het uiteraard nog overleggen met de Nsac ter zijnertijd, maar ben ff benieuwd .

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 01-03-2006 18:35:03 ]
pi_35614416
Ik klim ook, maar nog niet zo lang. Een enkele 6b is me gelukt. Vanavond maar weer in Eindhoven.
pi_35630482
@ sport_life Waar zit je ergens in de ecrin, en wanneer? Zelf zit ik er van 22 juli t/m 5 augustus in les vigneaux.

De meetings worden wel lekker gepland iedere keer Precies op de dagen dat ik weer niet kan haha. Maarja, als het weer wat warmer en zonniger word dan komen jullie maar een keertje naar spaarnwoude.
pi_35632646
ik zit er dan van 1 aug. tot ergens halverwege september. we zitten in Guilestre oid, zal morge ns kijken hoe die campigin heet waar we zitten ben nu btje gaat

/edit: het was érg gezellig vannacht in de kroeg!

[ Bericht 41% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2006 16:25:50 ]
pi_35634378
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:07 schreef Sport_Life het volgende:
Nou ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal met Les Ecrin, meestal pakten we de auto voor n weekend naar Ibbenburen. De laatste tijd gaan vrienden wel vaker naar het buitenland, maar ik heb momenteel een erg beperkt budget .
Komende zomer wordt 3e keer in Ecrin .
De ecrins zijn ook niet toonaangevend voor het rotsklimmen in Frankrijk De meeste sportklimgebiedjes in plaatsen als Orpierre, Buoux, en de calanques zijn kalkwanden, overhangend en recht, pockets en colonnettes. In de ecrins is het allemaal plaatklimmen op perfect ruw graniet, ook heel mooi natuurlijk. Dat valt toch echter door de meerdere touwlengtes en de hoogte van alleen de plaatsjes al (Aillefroide: 1500 m, La Berarde:1700 m) al snel in de categorie "Alpine rotsklimmen"
Als je dat leuk vindt, is er voor jou nog veel leuks te ontdekken in Zwitserland: Engadin, Berner Oberland, Arolla (rondom de Matterhorn)

De beste manier om te zorgen dat je vergelijkingsmateriaal krijgt is natuurlijk om nou volgend jaar eens NIET naar de ecrins te gaan.
Er zijn nog zoveel mooie gebiedjes in de alpen... Ga bij briancon nou eens naar het noorden, inplaatsvan de weg naar argentiere op. Daar heb je ook wat mooie sportklimgebieden, en wat alpine rotsgraten, niet voorgeboorde routes. Erg mooi allemaal. Ook rondom chamonix is het erg mooi, maar stervensdruk in de zomer.
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:23:34 #94
74276 saaw
pi_35638522
chamonix is ook erg fijn ja maar wel verdomd druk. kun je beter laat in het najaar gaan
pi_35660501
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Denk jij trouwens dat een C2 instap mogelijk is zonder C1 te volgen? Het enige is dat ik nog geen ervaring heb met alpine lopen (naja behalve met wintersport dan als je weer eens in de poedersneeuw valt bij offpiste, ik weet hoe het is om in de sneeuw te "zwemmen" ), verder heb ik al die touw- en reddingstechnieken al gehad met sportklimmen.

K ga het uiteraard nog overleggen met de Nsac ter zijnertijd, maar ben ff benieuwd .
No way dat je bij de NSAC bij C2 kunt instappen. ALLE saccers die een C1 gaan doen hebben jouw niveau.
pi_35660616
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:52 schreef Gripper het volgende:
Ik ook hopelijk Zou trouwens niet zo snel de Ecrins of Chamonix aanraden voor beginnende alpinisten, allemaal erg heavy terrein.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:10:20 #97
130803 Gripper
Get a grip
pi_35668910
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:53 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ik ook hopelijk Zou trouwens niet zo snel de Ecrins of Chamonix aanraden voor beginnende alpinisten, allemaal erg heavy terrein.
maar sport_life vroeg ook niet specifiek om alpine gebiedjes... Hij klimt alweer wat jaartjes rots in de ecrins. Er zijn wel wat eenvoudige alpine touren te maken in de ecrins, maar veel is het idd niet. Montagne des agneaux, dome des ecrins, roche faurio zijn leuke F-jes, maar wel op behoorlijke hoogte. Ook rondom chamonix is er wel wat te vinden, bijv. aiguille du tour.

Het rotsklimmen rondom chamonix is trouwens niet zozeer gericht op sportklimmen in klimtuintjes: het zijn bijna allemaal lange alpine rotstouren op de flanken van de bekende bergen. Schitterend spul allemaal, waar ik graag nog eens wat van wil proberen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_35675818
Alpine wil ik idd pas volgend jaar gaan doen, met de C1 (en evt C2) cursus. Waarschijnlijk zitten vrienden van me rond augustus in de Ecrin die daar cursussen doen, dus dan ga ik der ook ff langs (ik zit tot begin augustus met andere vrienden in Italie en der is een aardige spoorverbinding). Vandaar Les Ecrin dus . Maar de kans is groot dat we eind augustus weer een weekje gaan als ik genoeg vrije dagen heb van mn werk, dan gaan we 'n ander gebiedje opzoeken.
pi_36214053
Woei....net twee ijsbijlen (Petzl Quark's) gekocht van m'n eerste loon, binnenkort een autootje en dan gaan die weekenden

De bergsportshop.com heeft nu een leuke deal met 18% korting voor NKBV leden.
pi_36214160
haha, eerst ijsbijlen en dan een auto ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')