Gehaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:03 schreef OldSchoolFool het volgende:
Als je minder dan éénmaal in de 3 jaar in t ziekenhuis ligt, kan je net zo goed de allergoedkoopste verzekering met 500 euro eigen risico nemen.
In 3 jaar tijd heb je namelijk de kosten er weer uit.
p.s. Ik heb in 33 jaar tijd 1 keer in t ziekenhuis gelegen, dus reken maar uit.
Klopt, maar het is allemaal niet te voorspellen. Voor het zelfde geld ben je morgen dood omdat je overreden wordt door een auto. Allemaal als als als als. Dus de kreet 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst' vind ik deels bull.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gehaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Voor dat laatste is het topic deels bedoeld.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:36 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik heb alle zorgverzekeraars met elkaar vergeleken en ik kom tot de conclusie dat Zilveren Kruis en Interpolis het meeste waar voor hun geld bieden. Ik denk zelfs dat dat overall is, dus niet afhankelijk van persoon. Ik ben nu bij het Zilveren Kruis en ben daar zeer tevreden mee. Echter heb ik alle verzekeringen verder lopen bij de rabobank. Voor de duidelijkheid zou dat voor mij het gemakkelijkst zijn. Wat zijn de ervaringen met Interpolis? of is dit niet de bedoeling van het topic?
quote:Op woensdag 14 december 2005 16:20 schreef _mman het volgende:
[..]
ik heb ook moeite om die berekeningen te geloven...
quote:Op woensdag 21 december 2005 23:48 schreef merry77 het volgende:
Er klopt geen ruk van die berekening op de VWS site.
Heb alle bedragen eens ingevuld en mijn eigen bereking ernaast gedaan. SHOCKING!
Waar de VWS site tot +1 euro minder betalen voor 2006 komt, kom ik zelf op -52 euro uit.
Dat is 52 euro minder per maand NETTO!
Er staat nog een regel met +12 bij hun, "overige fiscale maatregel" Maar staat niet toegelicht en komt dus uit de lucht vallen.
KloteVWS
![]()
[..]
De uitvoering van de Interpolis zorgverzekering gebeurt door Zilveren Kruis, dus het zou in de praktijk niet zoveel uit moeten maken welke je kiest.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:36 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik heb alle zorgverzekeraars met elkaar vergeleken en ik kom tot de conclusie dat Zilveren Kruis en Interpolis het meeste waar voor hun geld bieden. Ik denk zelfs dat dat overall is, dus niet afhankelijk van persoon. Ik ben nu bij het Zilveren Kruis en ben daar zeer tevreden mee. Echter heb ik alle verzekeringen verder lopen bij de rabobank. Voor de duidelijkheid zou dat voor mij het gemakkelijkst zijn. Wat zijn de ervaringen met Interpolis? of is dit niet de bedoeling van het topic?
quote:Op woensdag 21 december 2005 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: kom maar op met de cijfers
Als je klant bent bij de rabo krijg je ngo eens 7% korting bij Interpolis...quote:Op woensdag 21 december 2005 22:36 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik heb via de site van mijn collectieve verzekering achterhaald dat ik er ook kan blijven als ik een baan buiten de sector krijg. De premie voor de basisverzekering wordt dan wel een paar euro hoger en ik verlies natuurlijk de collectiviteitskorting. Maar ik vind het wel best en houd dus deze verzekering.quote:Op donderdag 22 december 2005 18:30 schreef thaleia het volgende:
(...)
Wil graag eens lezen wat anderen doen met dit 'collectiviteitsvraagstuk', of zijn jullie allemaal zo tevreden met je huidige baan dat je wel verwacht daar nog heel lang te blijven?
quote:Op donderdag 22 december 2005 18:30 schreef thaleia het volgende:
Hm. De collectieve verzekering die mijn werkgever heeft afgesloten is erg aantrekkelijk, en waarschijnlijk wel gunstiger dan wat ik elders kan krijgen. Maar het is ook wel verstandig om, zolang je nog gezond bent, te zorgen dat je "binnen bent" bij een verzekeraar waar je ook kunt blijven. En aangezien ik binnen een paar jaar wel van baan verwacht te veranderen....als je binnen die paar jaar een akelige chronische ziekte krijgt ben je de lul, dan wil geen verzekeraar je hebben.
Misschien toch maar gewoon voor een normaal pakket gaan, of via de FNV gaan, ook al verander je nog zo vaak van baan, lid van de FNV blijf ik toch wel.
Of, zoals iemand anders hier ergens al schreef: wel voor het gunstigste pakket gaan (die collectieve dus), in de verwachting dat het huidige stelsel het toch niet zo heel lang gaat uithouden
Wil graag eens lezen wat anderen doen met dit 'collectiviteitsvraagstuk', of zijn jullie allemaal zo tevreden met je huidige baan dat je wel verwacht daar nog heel lang te blijven?
7.5% zelfs, op de basisverzekering. En 10% op aanvullende verzekeringen.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Als je klant bent bij de rabo krijg je ngo eens 7% korting bij Interpolis...
Dat zegt alleen dat Interpolis duur is. Met mijn huidige verzekering met nagenoeg dezelfde aanvullende verzekering (Zilveren Kruis) is ¤10,- goedkoperquote:Op donderdag 22 december 2005 23:11 schreef Light het volgende:
[..]
7.5% zelfs, op de basisverzekering. En 10% op aanvullende verzekeringen.
Interpolis werkt samen met Achmea. En Zilveren Kruis is van Achmea. Dus qua prijs zullen ze elkaar vast niet veel ontlopen. Een basisverzekering van 88 euro is normaal. Wel wil ik de aanvullingen en dergelijke nog eens goed vergelijken, maar ik verwacht weinig verschil tussen de verschillende Achmea-groep dingen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:29 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Dat zegt alleen dat Interpolis duur is. Met mijn huidige verzekering met nagenoeg dezelfde aanvullende verzekering (Zilveren Kruis) is ¤10,- goedkoper
Ik was dus ook van plan om mijn verzekering bij Menzis aan te vragen, maar toen kwam ik langs de website van PMA. Wat ik me nu afvraag is of er ook nadelen aan zitten om het via PMA te doen ipv direct via Menzis. Waarom sluit iedereen dan niet direct bij PMA af en niet via Menzis ?quote:Op donderdag 22 december 2005 23:42 schreef Dreamscape het volgende:
Ik heb me vorige week aangemeld bij Menzis via PMA(http://www.kiesbasisverzekering.nl/) maar nog niets gehoord van hun? Meer mensen met ervaringen?
ik heb me een paar dagen geleden ook aangemeld via PMA. Ik wou dit eerst via national academic doen, maar je zit 5 jaar vast aan hun aanvullende verzekeringen. bij pma is dit maar 1 jaar. ik heb gekozen voor pma omdat het goedkoop is en toch via menzis. zij hebben goede vergoedingen en voorwaarden. voordeel is dat je er maar 1 jaar aan vastzit. zouden ze volgend jaar toch de premies verhogen, dan ga ik over naar een andere zorgverzekeraar.quote:Op zondag 25 december 2005 00:23 schreef Irix het volgende:
[..]
Ik was dus ook van plan om mijn verzekering bij Menzis aan te vragen, maar toen kwam ik langs de website van PMA. Wat ik me nu afvraag is of er ook nadelen aan zitten om het via PMA te doen ipv direct via Menzis. Waarom sluit iedereen dan niet direct bij PMA af en niet via Menzis ?
Mja ik zat ook te twijfelen. Uiteindelijk een kleine aanvulling genomen, eigenlijk alleen voor de uitgebreidere buitenlandzorg. Maja.. eigenlijk ook niet echt nodig. Was 6 pleuro meer.quote:Op maandag 26 december 2005 00:01 schreef thaleia het volgende:
Wie neemt er wel een aanvullende verzekering die niet over tand-toestanden gaat en waarom precies? Zie ik wellicht iets belangrijks over het hoofd?
Nou schat, ik zou zeggen, kijk zélf ff op de sites van die maatschappijen als je dat wil weten?quote:Op maandag 26 december 2005 13:47 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Maar ik vraag me nu dus af wat het verschil is tussen het volledige (en duurste) pakket van Geove/Menzis en het volledige pakket (en dus ook duurste) van ZilverenKruis.. iemand dit misschien al uitgezocht?
Kon toch zijn dat iemand dat al uitgezocht had? Dan hoef ik dat niet meer te doen.. of is dat nu zo raarquote:Op maandag 26 december 2005 13:51 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Nou schat, ik zou zeggen, kijk zélf ff op de sites van die maatschappijen als je dat wil weten?![]()
Jij vraagt een vergelijking tussen 2 maatschappijen en ook nog es bepaalde paketten. Er zijn iets van 30 maatschappijen. Ik weet niet of jij ooit kansberekening op school gehad hebt, maar de kans dat iemand juist die combinatie die jij wil weten heeft uitgezocht is ongeveer zo groot als de kans op een speld in een hooiberg. Maakt niet uit verder.quote:Op maandag 26 december 2005 14:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Kon toch zijn dat iemand dat al uitgezocht had? Dan hoef ik dat niet meer te doen.. of is dat nu zo raar![]()
Als dat niet het geval is ga ik heus zelf wel kijken hoor!
In de praktijk zul je niet snel zelf een chirurg kiezen, maar wel een bepaald ziekenhuis. Volgens mij is het meer dat bij een naturapolis een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen contracten heeft en met andere niet. Bij een contract worden de vergoedingen rechtstreeks met het ziekenhuis verrekend. Is het een ziekenhuis waarmee geen contract is, dan wil dat ook nog niet per se zeggen dat je dan de zorg niet vergoed zou krijgen. Wel kan de verzekeraar bij een naturapolis dan een lagere vergoeding geven. Verstandig om daar van tevoren naar te informeren.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:21 schreef Slofsky het volgende:
Volgens mij houdt de naturapolis in dat je de zorg krijgt toegewezen, je kan bijvoorbeeld niet een eigen chirurg kiezen. Bij de restitutiepolis is dit wel het geval, waardoor je dus meer betaalt.
Misschien even googelen op 'studentenverzekering'?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:37 schreef Slofsky het volgende:
Echt niemand?
Bij het VGZ heb je 'n jongerenverzekering voor mensen tot 27 jaar. Ik heb de polis eens vergeleken met andere polissen, onder andere polis waar mijn collectiviteit onder valt en niemand kan aan de basisverzekering van het VGZ met daarbij deze aanvullende verzekering tippen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:44 schreef Slofsky het volgende:
Mijn excuses, ben nooit echt een expert in het uitleggen. Weet iemand al iets over de befaamde studentenverzekering
?
Omdat je nog geen nieuwe verzekeraar hebt gekozen, ben je vanaf vandaag verzekerd volgens het aanbod dat je huidige verzekeraar je eind 2005 heeft gedaan. Dat aanbod zal zo dicht mogelijk benaderen hoe je tot nu toe altijd verzekerd was. Dus als je eerder je medicijnen niet hoefde voor te schieten, hoeft dat nu waarschijnlijk ook niet.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:26 schreef Alicey het volgende:
Ik heb nog geen keuze gemaakt voor mijn nieuwe zorgverzekeraar, maar moet morgen wel medicijnen ophalen (Ja, dat had ik eerder kunnen doen). Hoe gaat dat in zijn werk? Moet ik het nu zelf voorschieten, of gaat het rechtstreeks via mijn huidige verzekeraar?
Ok.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat je nog geen nieuwe verzekeraar hebt gekozen, ben je vanaf vandaag verzekerd volgens het aanbod dat je huidige verzekeraar je eind 2005 heeft gedaan. Dat aanbod zal zo dicht mogelijk benaderen hoe je tot nu toe altijd verzekerd was. Dus als je eerder je medicijnen niet hoefde voor te schieten, hoeft dat nu waarschijnlijk ook niet.
Tot 1 maart kun je nog kiezen voor een nieuwe verzekering/verzekeraar. Die verzekering gaat dan met terugwerkende kracht in vanaf vandaag.
Ik denk, ik hóóp dat het zonder rompslomp gaat (wie weet wat voor chaos het wordt...quote:Op zondag 1 januari 2006 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.Ik zie nu trouwens dat het eigenlijk niet het goede topic is om te vragen.
Ik had begrepen dat de premies verrekend worden tussen de verzekeraars onderling, mocht ik overstappen (Ik twijfel tussen mijn huidige verzekeraar en een collectieve verzekering, maar van die laatste wacht ik nog op antwoord op een paar vragen), en dat geldt dan neem ik aan ook voor uitgekeerde bedragen/claims?
Maargoed, ik begrijp dus dat ik waarsch. gewoon medicijnen kan ophalen zonder iets voor te hoeven schieten of administratieve rompslomp?
Het bestaat uit een herhaalrecept van begin November en een nieuw recept dat begin December is uitgeschreven. Dat herhaalrecept zal misschien idd onder de oude verzekering vallen, maar het nieuwe recept vraag ik me af..quote:Op zondag 1 januari 2006 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Maar wat ik me nog bedacht: die nieuwe medicijnen liggen al voor je klaar? Dan valt dat toch nog onder december, dus de oude situatie zou ik denken.
Nieuw recept, begin december. Lijkt me dat dat dus geboekt wordt op 2005, dus je oude verzekering.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het bestaat uit een herhaalrecept van begin November en een nieuw recept dat begin December is uitgeschreven. Dat herhaalrecept zal misschien idd onder de oude verzekering vallen, maar het nieuwe recept vraag ik me af..
Ok, dan zou het helemaal mooi opgelost zijn.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nieuw recept, begin december. Lijkt me dat dat dus geboekt wordt op 2005, dus je oude verzekering.
Waarom stap je dan niet over naar de collectiviteit van United consumers? Is ook bij Vgz en je krijgt dan korting. Ik heb deze ook genomenquote:Op zondag 1 januari 2006 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij het VGZ heb je 'n jongerenverzekering voor mensen tot 27 jaar. Ik heb de polis eens vergeleken met andere polissen, onder andere polis waar mijn collectiviteit onder valt en niemand kan aan de basisverzekering van het VGZ met daarbij deze aanvullende verzekering tippen.
Ik blijf dus lekker bij het VGZ. Bij de collectiviteit zou ik 10% korting krijgen op de ¤ 88,00 per maand en 15% korting op de aanvullende verzekering, maar de dekking van de aanvullende polissen is zo minimaal, dat ik er verschillende bij moet nemen om te kunnen tippen aan de dekking van VGZ. Dan zou het al bij al een paar tientjes duurder uitvallen, ondanks de korting.
Die is op zich best aantrekkelijk voor de basis verzekering, maar bij de aanvullende verzekeringen is hij best duur. Zo zijn de aanvullende verzekeringen van Menzis via www.kiesbasisverzekering.nl een stuk lagerquote:Op zondag 1 januari 2006 21:00 schreef Martijnos het volgende:
[..]
Waarom stap je dan niet over naar de collectiviteit van United consumers? Is ook bij Vgz en je krijgt dan korting. Ik heb deze ook genomenhttp://www.unitedconsumers.com/
Dit zouden de verzekeraars onderling toch moeten regelen zodat de nieuwe verzekeraar niet ook afschrijft... Anyone?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:37 schreef meami het volgende:
Ik ben geswitched van verzekeraar. Ik heb dat mijn oude verzekeraar laten weten en heb dus daar mijn verzekering opgezegd, maar ze hebben evengoed 109 euro afgeschreven![]()
Gewoon storneren (incasso terugdraaien bij je bank)quote:Op maandag 2 januari 2006 11:37 schreef meami het volgende:
Ik ben geswitched van verzekeraar. Ik heb dat mijn oude verzekeraar laten weten en heb dus daar mijn verzekering opgezegd, maar ze hebben evengoed 109 euro afgeschreven![]()
Dankje!quote:Op maandag 2 januari 2006 11:42 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Gewoon storneren (incasso terugdraaien bij je bank)
Indien u het aanbod voor 16 december 2005 hebt ontvangen, zult u
automatisch een zorgverzekering volgens het aanbod - dus ook bij de in
het aanbod aangegeven zorgverzekeraar - krijgen.
U kunt die "automatische zorgverzekering" wel weer tot 1 maart 2006
met terugwerkende kracht opzeggen. U krijgt dan uw premies terug en u
heeft tot 1 mei 2006
Iets zegt me dat het best druk is en dat het één en ander best wat vertraging op kan lopen. Zelf dus maar even storneren.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit zouden de verzekeraars onderling toch moeten regelen zodat de nieuwe verzekeraar niet ook afschrijft... Anyone?
Ik heb 'n pasje van United Consumers, wist niet dat die als collectief polissen onderbrengen bij VGZ. Bedankt voor de tip, ik ga eens informeren.quote:Op zondag 1 januari 2006 21:00 schreef Martijnos het volgende:
[..]
Waarom stap je dan niet over naar de collectiviteit van United consumers? Is ook bij Vgz en je krijgt dan korting. Ik heb deze ook genomenhttp://www.unitedconsumers.com/
Het is best raar inderdaad, want van de verzekeraar die ik op het oog heb heb ik nog niet eens een officieel aanbod ontvangen, en is nog niet eens antwoord op mijn vragen, wat de doorslag gaat geven of ik bij hen een verzekering wil afsluiten of niet..quote:Op maandag 2 januari 2006 11:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Let op, dit geldt ook als je nog niet voor 1 januari een andere verzekeraar hebt gekozen.
Je hebt potdorie nauwelijks tijd gehad om een andere verzekeraar te kiezen en dan zou je nu ineens iets door je strot geduwd krijgen wat je misschien niet eens wilt! Dat kan natuurlijk niet...
Jup, laten liggen dus die acceptgiro's, of storneer de automatische incasso bij je bank!quote:Op maandag 2 januari 2006 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is best raar inderdaad, want van de verzekeraar die ik op het oog heb heb ik nog niet eens een officieel aanbod ontvangen, en is nog niet eens antwoord op mijn vragen, wat de doorslag gaat geven of ik bij hen een verzekering wil afsluiten of niet..
Hoe zit dat met claims.. Die komen nu toch bij mijn vorgie verzekeraar terecht.. Wat gaat daar precies mee gebeuren?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:53 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jup, laten liggen dus die acceptgiro's, of storneer de automatische incasso bij je bank!
En dan kan je nog rustig kijken bij wie je verzekerd wilt zijn.
Ondertussen ben je gewoon verzekerd: zodra je je keuze hebt gemaakt, ben je met terugwerkende kracht per 1 januari verzekerd bij de mij. van je keuze (of de datum die jij kiest, 1 feb kan natuurlijk ook).
Hangt ervanaf welke datum jij gaat invullen op het formulier van je nieuwe verzekering (datum per wanneer jij de nieuwe verzekering in wilt laten gaan).quote:Op maandag 2 januari 2006 11:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe zit dat met claims.. Die komen nu toch bij mijn vorgie verzekeraar terecht.. Wat gaat daar precies mee gebeuren?
Ok.. Dus als ik nu iets in moet dienen, kan ik, mocht ik overstappen, beter een latere datum dan 1-1 invullen, en dus niet storneren?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hangt ervanaf welke datum jij gaat invullen op het formulier van je nieuwe verzekering (datum per wanneer jij de nieuwe verzekering in wilt laten gaan).
Ik heb 1 januari ingevuld bij mijn nieuwe mij.
Ook al is mijn aanvraag NU nog niet verwerkt, hij zal dat met terugwerkende kracht per 1 januari zijn dus als ik na vandaag naar de dokter moet dan zal ik de nota indienen bij mijn nieuwe verzekeraar.
Kun je doen, maar ikzelf doe dat niet, want de premie van mijn 'nieuwe' verzekering is veel lager dan het aanbod van mijn 'oude' verzekering.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.. Dus als ik nu iets in moet dienen, kan ik, mocht ik overstappen, beter een latere datum dan 1-1 invullen, en dus niet storneren?
Je kunt kiezen, je krijgt het verschil wel terug als je het hogere bedrag betaalt.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Mijn situatie: ik ben bij mijn oude verzekeraar gebleven, heb echter wel een goedkoper pakket genomen als dat zij mij toebedeeld hadden. Heb dit vandaag besloten en doe het ook vandaag op de bus. Dit allemaal per 1 jan.
Als ik nu deze maand een acceptgiro krijg van het hogere bedrag, moet ik dit nu ook betalen of wachten op een andere acceptgiro?
Het blijkt dus niet zo te zijn.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nieuw recept, begin december. Lijkt me dat dat dus geboekt wordt op 2005, dus je oude verzekering.
Oh, ok. Ik begrijp dat je het recept thuis had en er vandaag mee naar de apotheek bent gegaan?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het blijkt dus niet zo te zijn.
De datum van invoer is bepalend, en het wordt op mijn nieuwe verzekering geboekt (Zelfde verzekeraar omdat ik nog geen verzekeraar heb gekozen). Als ik een andere verzekeraar kies wordt het met terugwerkende kracht op die verzekering geboekt.
Klopt.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik begrijp dat je het recept thuis had en er vandaag mee naar de apotheek bent gegaan?
Het is geen recept van mijn huisarts, vandaar dat het dus niet automatisch gaat.quote:In mijn geval faxt de huisarts het recept rechtstreeks naar de apotheek, dus dan hadden ze het daar nog vorig jaar ingevoerd.
Specialist controleert, huisarts schrijft voor. Het gaat kennelijk overal weer anders.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:03 schreef Alicey het volgende:
(...)
Het is geen recept van mijn huisarts, vandaar dat het dus niet automatisch gaat.
Het ligt denk ik ook aan het geval. In dit geval is het iets waar een huisarts de kennis niet voor in huis heeft, dus lijkt het mij niet geheel onlogisch dat de behandeld specialist ook voorschrijft.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Specialist controleert, huisarts schrijft voor. Het gaat kennelijk overal weer anders.
M'n huisarts schrijft ook maar voor wat de specialist hem per brief bericht.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het ligt denk ik ook aan het geval. In dit geval is het iets waar een huisarts de kennis niet voor in huis heeft, dus lijkt het mij niet geheel onlogisch dat de behandeld specialist ook voorschrijft.
Ok, klinkt een beetje als omweg, maar uiteindelijk is het misschien wel weer makkelijk omdat je er zelf geen omkijken naar hebt op die manier.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
M'n huisarts schrijft ook maar voor wat de specialist hem per brief bericht.
Dat geldt toch voor elke verzekering, dat het maar voor 1 jaar is, en daarna de condities aangepast kunnen worden?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:26 schreef amaranta het volgende:
Over collectieve zorgverzekeringen.
Ik kreeg een brief van de vakbond, en daar stond in dat veel van deze verzekeringen maar voor 1 jaar zijn. EN dat er na dat jaar weer opnieuw wordt gekenen en dat je dan dus genaaid kan worden.
maw, kijk even goed voor HOE lang dat duurt.
Ikzelf blijf verzekerd bij VGZ, echter zonder eigen risico.
ja het kwam er op neer dat de zorgverzekering die zij aanboden ( de vakbond dus) voor 3 jaar was vastgelegd.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor elke verzekering, dat het maar voor 1 jaar is, en daarna de condities aangepast kunnen worden?
Premies mogen jaarlijks worden aangepast, volgens mij. Maar als je eenmaal bent geaccepteerd voor je aanvullende pakketten, mogen ze de condities daarvoor volgens mij niet zomaar gaan aanpassen (zo van 'u claimt nogal veel, we gooien voor u de premie een tientje omhoog').quote:Op maandag 2 januari 2006 13:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor elke verzekering, dat het maar voor 1 jaar is, en daarna de condities aangepast kunnen worden?
Iemand die het verschil en wat je het beste kan kiezen kan uitleggen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:24 schreef dyna18 het volgende:
Ik snap het nog niet helemaal. Kan iemand nou uitleggen wat de voor en nadelen van een naturapolis tegenover een restitutiepolis zijn? Mijn werkgever heeft collectief afgesloten dat we zelf nog kunnen kiezen, maar er zit wel E 65 / jaar aan verschil tussen.
In de praktijk gaan sommige dingen bij restitutie ook gewoon via de verzekeraar. Ook kun je een nota indienen bij de verzekeraar met het verzoek die te betalen. Je hoeft dus neit altijd voor te schieten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:17 schreef NITROHOSS het volgende:
Restitutie= Bonnetjes inleveren.. jij schiet voor verzekering betaalt jou.
Natura = Verzekeraar krijgt en betaalt rekening
Restitutie= zelf kiezen
Natura = kiezen uit een lijst van zorgaanbieders
Nee, zolang je geen verzekeraar kiest ben je bij je huidige verzekeraar verzekerd volgens het aanbod dat die verzekeraar vorig jaar gedaan heeft. Je betaalt dus de nieuwe premie, en de kans is groot dat het ook al is afgeschreven.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:00 schreef dady het volgende:
Ik heb even een vraagje voor me moeder. Ik vertelde haar dat ze tot april de tijd had om een nieuwe zorgverzkering te kiezen, maar het is toch wel zo dat je nu in januari al de prijs betaald van het nieuwe zorgstelsel dus rond de 90 euro, of betaal je eerst nog de oude premies?
Let op: ze heeft tot 1 maart de tijd, niet tot april.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:00 schreef dady het volgende:
Ik heb even een vraagje voor me moeder. Ik vertelde haar dat ze tot april de tijd had om een nieuwe zorgverzkering te kiezen, maar het is toch wel zo dat je nu in januari al de prijs betaald van het nieuwe zorgstelsel dus rond de 90 euro, of betaal je eerst nog de oude premies?
Je hebt nog even de tijd, en nee je hoeft niet de premie te betalen van je huidige zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:00 schreef dady het volgende:
Ik mocht bij mijn nieuwe verzekeraar ook geen uitgebreid tandpakket aanvragen zonder meer....ik moest dan aantonen dat ik in de afgelopen 13 maanden een tandarts heb bezocht.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:32 schreef amaranta het volgende:
Oke, ik heb ook een vraag.
Klopt het dat een verzerekaar je tot 1 maart aan moet nemen, ongeacht de verzekeringsvorm die je kiest?
Ik belde net dus met VGZ, dat ik van mijn basistand een luxetand wil laten maken, zegt de telefoonjuf dat ik een medische keuring moet ondergaan daarvoor.
HEeft zij gelijk?
mijn probleemquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik mocht bij mijn nieuwe verzekeraar ook geen uitgebreid tandpakket aanvragen zonder meer....ik moest dan aantonen dat ik in de afgelopen 13 maanden een tandarts heb bezocht.
Je moet natuurlijk 'gesaneerd' zijn (anders zou ie mooi zijn, krijg je lekker alles vergoed als je 10 jaar niet bent geweest en je dus een vermogen kwijt zou zijn bij de oude verzekeraar).
Ik zag de bui al hangen en heb in oktober mijn mond al laten verbouwen, ik was nl. al 4 jaar niet meer bij de tandarts geweest. Alles nog vergoed.
Nu alles weer gefixed is, kon ik dus een goedkope aanvullende tandartsverzekering kiezen bij mijn nieuwe verzekeraar.
De verzekeraar moet jou alleen accepteren voor de basisverzekering, niet voor aanvullende verzekeringen!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
mijn probleem
ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts en heb een enorm slecht gebit... ik maak dus veel kosten...
Als ik die medische keuring dus moet ondergaan, kan ik fluiten naar een uitgebreide tandartsverzekering.
EN ik wil een uitgebreide om al die kosten te kunnen dekken.
En ik dacht dus, dat ze tot 1 maart iedereen zonder pardon aan moesten nemen.
hebben ze ook gecaan, echter hebben zij van de tandartsverzekering (die voorheen niet bestond)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
De verzekeraar moet jou alleen accepteren voor de basisverzekering, niet voor aanvullende verzekeringen!
NB: je huidige verzekeraar, die je in december een aanbod heeft gedaan voor de nieuwe zorgverzekering, moet jou wel accepteren met hetzelfde pakket als je voorheen had met de bijbehorende aanvullende verzekeringen.
De aanvullende pakketten van '05 en '06 zijn gelijk, ook de tandheelkundige selectie gold vorig jaar al en die is gewoon gehandhaafd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
hebben ze ook gecaan, echter hebben zij van de tandartsverzekering (die voorheen niet bestond)
een gewone tandartsverzekering gedaan.
Maar nu wil ik de luxere en moet ik ineens met fotos op de proppen komen en weet ik veel wat...
Ik had vorig jaar de tandheelkundige zorg in de aanvullende verzekering zitten. Nu is dat apart en kun je uit 2 verzerkeringen kiezen voor je tanden. Basis tand en luxe tand.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
De aanvullende pakketten van '05 en '06 zijn gelijk, ook de tandheelkundige selectie gold vorig jaar al en die is gewoon gehandhaafd.
Zorg en Zekerheid is redelijk duur met zijn premies. Ga eens rustig vergelijken op de hiervoor genoemde sites en kijk of je wat goedkopers kan vinden.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zit nu bij zorg en zekerheid, en betaal dus 112,75
ik krijg 23 euro zorgtoeslag
en betaalde eerst altijd rond de 50 euro.
ik ga er dus bijna 30 euro op achteruit??
dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Je netto-loon gaat omhoog.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zit nu bij zorg en zekerheid, en betaal dus 112,75
ik krijg 23 euro zorgtoeslag
en betaalde eerst altijd rond de 50 euro.
ik ga er dus bijna 30 euro op achteruit??
dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |