Mja ik zat ook te twijfelen. Uiteindelijk een kleine aanvulling genomen, eigenlijk alleen voor de uitgebreidere buitenlandzorg. Maja.. eigenlijk ook niet echt nodig. Was 6 pleuro meer.quote:Op maandag 26 december 2005 00:01 schreef thaleia het volgende:
Wie neemt er wel een aanvullende verzekering die niet over tand-toestanden gaat en waarom precies? Zie ik wellicht iets belangrijks over het hoofd?
Nou schat, ik zou zeggen, kijk zélf ff op de sites van die maatschappijen als je dat wil weten?quote:Op maandag 26 december 2005 13:47 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Maar ik vraag me nu dus af wat het verschil is tussen het volledige (en duurste) pakket van Geove/Menzis en het volledige pakket (en dus ook duurste) van ZilverenKruis.. iemand dit misschien al uitgezocht?
Kon toch zijn dat iemand dat al uitgezocht had? Dan hoef ik dat niet meer te doen.. of is dat nu zo raarquote:Op maandag 26 december 2005 13:51 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Nou schat, ik zou zeggen, kijk zélf ff op de sites van die maatschappijen als je dat wil weten?![]()
Jij vraagt een vergelijking tussen 2 maatschappijen en ook nog es bepaalde paketten. Er zijn iets van 30 maatschappijen. Ik weet niet of jij ooit kansberekening op school gehad hebt, maar de kans dat iemand juist die combinatie die jij wil weten heeft uitgezocht is ongeveer zo groot als de kans op een speld in een hooiberg. Maakt niet uit verder.quote:Op maandag 26 december 2005 14:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Kon toch zijn dat iemand dat al uitgezocht had? Dan hoef ik dat niet meer te doen.. of is dat nu zo raar![]()
Als dat niet het geval is ga ik heus zelf wel kijken hoor!
In de praktijk zul je niet snel zelf een chirurg kiezen, maar wel een bepaald ziekenhuis. Volgens mij is het meer dat bij een naturapolis een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen contracten heeft en met andere niet. Bij een contract worden de vergoedingen rechtstreeks met het ziekenhuis verrekend. Is het een ziekenhuis waarmee geen contract is, dan wil dat ook nog niet per se zeggen dat je dan de zorg niet vergoed zou krijgen. Wel kan de verzekeraar bij een naturapolis dan een lagere vergoeding geven. Verstandig om daar van tevoren naar te informeren.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:21 schreef Slofsky het volgende:
Volgens mij houdt de naturapolis in dat je de zorg krijgt toegewezen, je kan bijvoorbeeld niet een eigen chirurg kiezen. Bij de restitutiepolis is dit wel het geval, waardoor je dus meer betaalt.
Misschien even googelen op 'studentenverzekering'?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:37 schreef Slofsky het volgende:
Echt niemand?
Bij het VGZ heb je 'n jongerenverzekering voor mensen tot 27 jaar. Ik heb de polis eens vergeleken met andere polissen, onder andere polis waar mijn collectiviteit onder valt en niemand kan aan de basisverzekering van het VGZ met daarbij deze aanvullende verzekering tippen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:44 schreef Slofsky het volgende:
Mijn excuses, ben nooit echt een expert in het uitleggen. Weet iemand al iets over de befaamde studentenverzekering
?
Omdat je nog geen nieuwe verzekeraar hebt gekozen, ben je vanaf vandaag verzekerd volgens het aanbod dat je huidige verzekeraar je eind 2005 heeft gedaan. Dat aanbod zal zo dicht mogelijk benaderen hoe je tot nu toe altijd verzekerd was. Dus als je eerder je medicijnen niet hoefde voor te schieten, hoeft dat nu waarschijnlijk ook niet.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:26 schreef Alicey het volgende:
Ik heb nog geen keuze gemaakt voor mijn nieuwe zorgverzekeraar, maar moet morgen wel medicijnen ophalen (Ja, dat had ik eerder kunnen doen). Hoe gaat dat in zijn werk? Moet ik het nu zelf voorschieten, of gaat het rechtstreeks via mijn huidige verzekeraar?
Ok.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat je nog geen nieuwe verzekeraar hebt gekozen, ben je vanaf vandaag verzekerd volgens het aanbod dat je huidige verzekeraar je eind 2005 heeft gedaan. Dat aanbod zal zo dicht mogelijk benaderen hoe je tot nu toe altijd verzekerd was. Dus als je eerder je medicijnen niet hoefde voor te schieten, hoeft dat nu waarschijnlijk ook niet.
Tot 1 maart kun je nog kiezen voor een nieuwe verzekering/verzekeraar. Die verzekering gaat dan met terugwerkende kracht in vanaf vandaag.
Ik denk, ik hóóp dat het zonder rompslomp gaat (wie weet wat voor chaos het wordt...quote:Op zondag 1 januari 2006 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.Ik zie nu trouwens dat het eigenlijk niet het goede topic is om te vragen.
Ik had begrepen dat de premies verrekend worden tussen de verzekeraars onderling, mocht ik overstappen (Ik twijfel tussen mijn huidige verzekeraar en een collectieve verzekering, maar van die laatste wacht ik nog op antwoord op een paar vragen), en dat geldt dan neem ik aan ook voor uitgekeerde bedragen/claims?
Maargoed, ik begrijp dus dat ik waarsch. gewoon medicijnen kan ophalen zonder iets voor te hoeven schieten of administratieve rompslomp?
Het bestaat uit een herhaalrecept van begin November en een nieuw recept dat begin December is uitgeschreven. Dat herhaalrecept zal misschien idd onder de oude verzekering vallen, maar het nieuwe recept vraag ik me af..quote:Op zondag 1 januari 2006 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Maar wat ik me nog bedacht: die nieuwe medicijnen liggen al voor je klaar? Dan valt dat toch nog onder december, dus de oude situatie zou ik denken.
Nieuw recept, begin december. Lijkt me dat dat dus geboekt wordt op 2005, dus je oude verzekering.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het bestaat uit een herhaalrecept van begin November en een nieuw recept dat begin December is uitgeschreven. Dat herhaalrecept zal misschien idd onder de oude verzekering vallen, maar het nieuwe recept vraag ik me af..
Ok, dan zou het helemaal mooi opgelost zijn.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nieuw recept, begin december. Lijkt me dat dat dus geboekt wordt op 2005, dus je oude verzekering.
Waarom stap je dan niet over naar de collectiviteit van United consumers? Is ook bij Vgz en je krijgt dan korting. Ik heb deze ook genomenquote:Op zondag 1 januari 2006 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij het VGZ heb je 'n jongerenverzekering voor mensen tot 27 jaar. Ik heb de polis eens vergeleken met andere polissen, onder andere polis waar mijn collectiviteit onder valt en niemand kan aan de basisverzekering van het VGZ met daarbij deze aanvullende verzekering tippen.
Ik blijf dus lekker bij het VGZ. Bij de collectiviteit zou ik 10% korting krijgen op de ¤ 88,00 per maand en 15% korting op de aanvullende verzekering, maar de dekking van de aanvullende polissen is zo minimaal, dat ik er verschillende bij moet nemen om te kunnen tippen aan de dekking van VGZ. Dan zou het al bij al een paar tientjes duurder uitvallen, ondanks de korting.
Die is op zich best aantrekkelijk voor de basis verzekering, maar bij de aanvullende verzekeringen is hij best duur. Zo zijn de aanvullende verzekeringen van Menzis via www.kiesbasisverzekering.nl een stuk lagerquote:Op zondag 1 januari 2006 21:00 schreef Martijnos het volgende:
[..]
Waarom stap je dan niet over naar de collectiviteit van United consumers? Is ook bij Vgz en je krijgt dan korting. Ik heb deze ook genomenhttp://www.unitedconsumers.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |