als er sprake is van een wolk betekent het dat er vocht uit de atmosfeer condenseert. met andere woorden, het verzadigingspunt van de lucht is dan bereikt, er kan dan niks meer verdampen. de pis zal dus in ieder geval niet verdampen.quote:op woensdag 14 december 2005 13:08 schreef pberends het volgende:
een niet alledaagse vraag in wfl, maar wel een serieuze. wat gebeurt er als je vanuit een vliegtuig (van de achterkant van een hercules ofzo) op wolken pist? valt de pis gewoon naar beneden door de wolken, of veroorzaak je dan een wolkenbreuk (met zure regen), of wordt de pis opgenomen in de wolken of is er nog een andere mogelijkheid?
pas bij -12 bestaat een wolk uit ijs dus dat zal lang niet altijd het geval zijn.quote:op woensdag 14 december 2005 13:08 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
de druppels bevriezen.
vergelijk het volume van een wolk eens met die van je blaas.quote:op woensdag 14 december 2005 13:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
dan krijg je gele regen/sneeuw/hagel
quote:op woensdag 14 december 2005 13:14 schreef sizzler het volgende:
leuke vraag!
stuur hem op naar de nationale wetenschaps quiz!
ik als kind heb dat wel eens gedaanquote:op woensdag 14 december 2005 17:36 schreef snarky het volgende:
en je moet maar hopen dat het geen onweerwolk is, want ik weet niet of je ooit tegen schrikdraad hebt aangepist.
en paar gele drupeltjes/vlokjes/hagelstenen dan?quote:op woensdag 14 december 2005 13:15 schreef steijn het volgende:
[..]
vergelijk het volume van een wolk eens met die van je blaas.
kan je die ergens online bekijken?quote:op woensdag 14 december 2005 13:14 schreef sizzler het volgende:
leuke vraag!
stuur hem op naar de nationale wetenschaps quiz!
ik denk dat we van een vlucht vlakboven een wolk moeten uitgaan. het gaat om het effect van die pis op de wolk en andersom. maakt niet uit wat voor wolk.quote:op woensdag 14 december 2005 13:14 schreef steijn het volgende:
[..]
pas bij -12 bestaat een wolk uit ijs dus dat zal lang niet altijd het geval zijn.hangt van de hoogte van het vliegtuig af, de hoogte van de wolk en het seizoen.
afhankelijk van de wolk, geef ik doffy de punten voor het goede antwoordquote:op woensdag 14 december 2005 13:16 schreef doffy het volgende:
volgens mij zou je er een bui mee kunnen veroorzaken, als je door een "topzware wolk" heen pist. dit omdat de druppels kunnen dienen als condensatiekernen en zo een reactie in gang zetten.
maar ik ben geen meteoroloog, dus misschien is het flauwekul
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |