De bedoeling is vermoedelijk te impliceren dat de bijbel en torah níet heilig zijn, en de koran natuurlijk wel. Mischien dat chrtistenen er verstandig aan doen hun boekjes voortaan ook te voorzien van een bijvoegelijk naamwoord, of meerdere zelfs. Zo van ''de heiliger dan de koran Bijbel''.quote:Op zondag 18 december 2005 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
net zoals elke keer je 'mohamed' noemt je vrede zij met hem (in alle talen) moet vermelden. maar natuurlijk is indoctrinatie ver te zoeken.
''Voortaan?''quote:Op zondag 18 december 2005 16:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De bedoeling is vermoedelijk te impliceren dat de bijbel en torah níet heilig zijn, en de koran natuurlijk wel. Mischien dat chrtistenen er verstandig aan doen hun boekjes voortaan ook te voorzien van een bijvoegelijk naamwoord, of meerdere zelfs. Zo van ''de heiliger dan de koran Bijbel''.
Kenne we lache![]()
quote:Opmerkingen Ahmadinejad goedgepraat
De recente opmerkingen van de Iraanse president Ahmadinejad over Israël zijn een "wetenschappelijke discussie".
Daarin past het "ongefundeerde antwoord van Europa" niet, zei de woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken zondag.
"Dit is een wetenschappelijke discussie en er zijn afwijkende standpunten, die echter al van tevoren te berde zijn gebracht. Voor het ongefundeerde Europese antwoord is geen plaats in een beschaafde wereld", aldus de woordvoerder. Het antwoord van 'de Europeanen' is volgens hem nogal emotioneel en verre van logisch en "het laat hun blinde en eenzijdige steun aan de Zionisten zien".
Volgens de woordvoerder tonen de Europeanen gebrek aan tolerantie ten opzichte van standpunten waarmee zij het niet eens zijn.
Ahmadinejad noemde de Holocaust (de Jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) woensdag een "mythe". De Joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de Iraanse president. Eerder riep Ahmadinejad al internationaal protest op met zijn uitspraak dat Israël van de kaart moet worden geveegd.
Ahmadinejad zei zondag dat hij zijn land beschouwt als de koploper van de 'echte islam'. "De islam is het enige middel voor de redding van de mensheid met Iran als koploper in de wereld en de vaandeldrager van de echte islam", zei hij tijdens een ontmoeting met studenten in Teheran. Hij vindt dat de "Iraanse natie nu een grote verantwoordelijkheid heeft en een missie om een islamitische samenleving in te richten die kan dienen als voorbeeld voor de hele wereld."
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=7879
Verdomd, als het niet waar isquote:
Saddam was ''the dude''. Die hadden ze rustig mogen laten zitten wat mij betreft;quote:Op zondag 18 december 2005 17:46
schreef Fonkmeistah het volgende:
De oorlog tegen Iran is net als de oorlog tegen Irak al jaren geleden geplanned, Dus die komt er hoe dan ook
ongeacht wat de Iraanse president wel of niet zegt.
Niet verbazingwekkend dat weer datzelfde misselijkmakende tuig hier die oorlog weer komen propageren met
precies dezelfde leuzen als voor de oorlog tegen Irak.![]()
Die is bijna freudiaans.quote:Op zondag 18 december 2005 20:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De wereld kent genoeg serieuze problemen, laten we niet al te veel energie verspillen aan die psychiatrische patienten
Beschikte Iran maar over het militair inzicht van Macchiavelli, dan waren er veel minder moeilijkheden in die regio.quote:Op zondag 18 december 2005 20:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
bijna freudiaans, en helemaalMachiavelli
![]()
[afbeelding]
Die [img] tags zijn zo leuk.quote:Op zondag 18 december 2005 20:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
bijna freudiaans, en helemaalMachiavelli
![]()
[afbeelding]
Inzicht had hij wel, maar de praktijk was een probleem, géén gezag.quote:Op zondag 18 december 2005 20:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Beschikte Iran maar over het militair inzicht van Macchiavelli, dan waren er veel minder moeilijkheden in die regio.
Macchiavelli hechtte geen belang aan buskruit en geschut.quote:Op zondag 18 december 2005 20:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Inzicht had hij wel, maar de praktijk was een probleem, géén gezag.
Precies mijn gedachten.quote:Op zondag 18 december 2005 20:55 schreef Ringo het volgende:
Ik denk nog steeds dat Iran, als centraal gelegen, dominant, niet-Arabisch land met een zeer jonge bevolking die snakt naar bevrijding uit haar keurslijf, een zeer belangrijke rol KAN spelen in het liberaliseringsproces van de islam; maar als ik zie wat die president daar (wiens naam ik niet kan onthouden) voor streken uithaalt, vrees ik het ergste. Hij beroept zich op een islamitisch nationalisme dat juist gericht is TEGEN iedere vernieuwing. Als hij de Iraanse jeugd (70-80 % van de bevolking is onder de 30 jaar) weet te overtuigen van zijn woeste ideeën, wordt het land vanzelf een politieke en militaire tijdbom.
Exact. Iran staat op het breekpunt van haar geschiedenis, en daarmee de geschiedenis van de gehele islamitische wereld. Vooralsnog weet ik niet hoe die Adjiemeblabla (quote:Op zondag 18 december 2005 21:50 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
Als Iran vanuit de praktijk de Ayatollahs omver zou werpen en daarmee zou zeggen: die islamitische revolutie heeft ons ipv het paradijs alleen maar ellende gebracht, dan is dat de doodsteek voor de praatjes van de Bin Ladens en Mohammed Bouyeries overal ter wereld. Net zoals het in elkaar klappen van de Sovjet-Unie het einde van het communisme als reeel alternatief betekende.
In de US nog wel volgens mij. In NL niet.quote:Op zondag 18 december 2005 19:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Verdomd, als het niet waar isTis wel een oude bijbel, wordt dit nog steeds zo gedaan? ook in Nederland?
Mischien is dat juist wel wat ie wil, mischien beter gewoon negeren, dat land ligt toch al helemaal op z'n gat. Dit hittepetitje zal het niet lang maken, de binnenlandse problemen zullen hem vanzelf inhalen.quote:Op zondag 18 december 2005 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
"met een klap terug in de tijd".
jammer maar wel reden voor vooruitstrevende landen dit soort achterlijk geblaat links of rechts te laten liggen. laat het land maar eens met embargo's en zeer strenge controle op import bloeden vanwege hun idiote president. mondiaal graag, ieder normaal denkend land weet dat hij gestoord is.
Ik zal er wel teveel achterzoeken, maar ik vind het toch iets merkwaardigs. Waarom die bevestiging, als de bijbel (of koran) ''heilig'' is, dan wordt het een pleonasme. Of zouder er nog andere niet-heilige versies zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de US nog wel volgens mij. In NL niet.
Je weet wanneer religie het best gedijt. In tijden van dreiging, tijdens oorlogen, armoede, epidemieen, kortom wanneer het leven zelf onzekerder wordt. Andersom is ook waar. De ontkerkelijking van West Europa liep praktisch parallel met de stijgende welvaart. Als de nood minder hoog is gaan mensen vanzelf op zoek naar minder dwingende alternatieven.quote:Op zondag 18 december 2005 20:55 schreef Ringo het volgende:
Al met al is het toch een vreemde en tamelijk bedreigende situatie: Iran dat zich meer dan ooit profileert als islamitisch gidsland en met provocerende uitspraken over de holocaust 'Europa' uit de tent probeert te lokken. Alsof ze nog geen vijanden genoeg hebben.
Ik denk nog steeds dat Iran, als centraal gelegen, dominant, niet-Arabisch land met een zeer jonge bevolking die snakt naar bevrijding uit haar keurslijf, een zeer belangrijke rol KAN spelen in het liberaliseringsproces van de islam; maar als ik zie wat die president daar (wiens naam ik niet kan onthouden) voor streken uithaalt, vrees ik het ergste. Hij beroept zich op een islamitisch nationalisme dat juist gericht is TEGEN iedere vernieuwing. Als hij de Iraanse jeugd (70-80 % van de bevolking is onder de 30 jaar) weet te overtuigen van zijn woeste ideeën, wordt het land vanzelf een politieke en militaire tijdbom.
Gevaarlijk.![]()
Tja, zo rond 1500. Hij hechte ook meer aan het idee dat een Leider/Prins gesteund werd door zijn mensen. En terecht. Zie het Byzantijnse rijk.quote:Op zondag 18 december 2005 21:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Macchiavelli hechtte geen belang aan buskruit en geschut.
ook dat werd geroepen in de aanloop naar de Irak oorlog en zoals bleek totaal onzinnig omdat Irak noch kernwapens noch de faciliteiten noch de plannen had. net zoals Iran nu die overigens volledige medewerking verleend aan het IAEA.quote:Op zondag 18 december 2005 20:01 schreef Godslasteraar het volgende:Iran ontdoen van de mogelijkheid kernwapens te verkrijgen is daarentegen een zonder meer noodzakelijk. En alstublieft ook meteen Pakistan ontdoen van zijn wapens, moet mogelijk zijn.
hoe denk jij dat de overige wereld zal reageren als iran israel nuked?quote:Op maandag 19 december 2005 00:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
ook dat werd geroepen in de aanloop naar de Irak oorlog en zoals bleek totaal onzinnig omdat Irak noch kernwapens noch de faciliteiten noch de plannen had. net zoals Iran nu die overigens volledige medewerking verleend aan het IAEA.
Pakistan heeft zojuist gemeld Iran te verdedigen in geval van Amerikaanse aggressie![]()
Voor mijn beurt: dan hebben we de spreekwoordelijke poppen aan het dansen.quote:Op maandag 19 december 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoe denk jij dat de overige wereld zal reageren als iran israel nuked?
Dat is nogal een nutteloze vraagstelling aangezien Iran geen nukes heeft.quote:Op maandag 19 december 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:hoe denk jij dat de overige wereld zal reageren als iran israel nuked?
mijn 'doom scenario' was gewoon een vraag. maar houd jij ook rekening met de realiteit?quote:Op maandag 19 december 2005 00:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Dat is nogal een nutteloze vraagstelling aangezien Iran geen nukes heeft.
Bovendien zal een land als Iran ze nooit gebruiken omdat ze dan verzekerd zijn van een massale nucleare tegenaanval van zowel Israel als de VS..
Jouw "doom scenario" is dus komplete flauwekul
de realiteit is dat Israel de oorlog tegen Iran heeft geplanned, Israel de iraanse energie centrale wil bombarderen, Israel hun leger in paraatheid heeft gebracht voor een oorlog tegen Iran.quote:Op maandag 19 december 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:mijn 'doom scenario' was gewoon een vraag. maar houd jij ook rekening met de realiteit?
Zoveel onzin in één post kom je niet gauw tegen.quote:Op maandag 19 december 2005 01:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
de realiteit is dat Israel de oorlog tegen Iran heeft geplanned, Israel de iraanse energie centrale wil bombarderen, Israel hun leger in paraatheid heeft gebracht voor een oorlog tegen Iran.
Kortom. ISRAEL IS DE AGGRESSOR
mocht na dat bombardement op die Iraanse energiecentrale en mogelijke meltdown en radiatie vervuiling iemand besluiten die gunst ( het forceren van de derde wereld oorlog ) te retourneren door een atoombom op Tel Aviv dan is dat hun fokking verdiende loon en een flink deel van de wereld zal dat toejuichen.
Let wel dat ook Putin onlangs zichzelf tot de verdediger van de Islamitische landen heeft verklaard.
De vraag aan jou is, wil je dat de joden het zover laten komen ?
projectie..quote:Op maandag 19 december 2005 01:15 schreef Pracissor het volgende:
Zoveel onzin in één post kom je niet gauw tegen.
Iran dat zijn raketten met "dood aan Israël" spandoeken paradeert is niet agressief bezig zeker.quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
Bovendien is je gezonde mening uitten niet vergelijkbaar met het plannen en voorbereiden van luchtbombardementen op civiele voorzieningen van een soevereigne staat. Kortom het is en blijft Israel die overduidelijk de Aggressor is.
Getuige je houding moet je de energie toevoer richting die anti-semitistische bron binnen in jou eens opschorten want je bent niets meer en minder dan wat je zelf loopt te verkondigen over Israël.quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
projectie..
Israel blijf ondanks alle schmoesjes in de wereld gewoon een illegale neo koloniale bezetting. De Aggressor dus.
Iraanse steun aan palestijns verzet is dus net zo gerechtvaard als engelse steun aan nederlands verzet tijdens duitse bezetting.
Bovendien is je gezonde mening uitten niet vergelijkbaar met het plannen en voorbereiden van luchtbombardementen op civiele voorzieningen van een soevereigne staat. Kortom het is en blijft Israel die overduidelijk de Aggressor is.
Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Iraanse steun aan palestijns verzet is dus net zo gerechtvaard als engelse steun aan nederlands verzet tijdens duitse bezetting.
Nee, dat is in de 1e plaats te danken aan de ayatollahs die met vervalsde verkiezingen een ultra-conservatief met 2 hersencellen als puppet aan de macht geholpen hebben.quote:Op zondag 18 december 2005 22:55 schreef NorthernStar het volgende:
de bevolking daar weer meer teruggrijpt naar het bekende, dwz een radicalere vorm van Islam, dan vijf à tien jaar terug. De roep om hervormingen verstompt en dat is in de eerste plaats te wijten aan "Axis of Evil" rethoriek en de militaire dreiging vanuit Washington.
Ik wil je op onwaarheiden berustte wereldbeeld niet te hard aanpakken, maar de Holocaust was wel degelijk een 100% westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van de Islamitische wereld/medemens. Hoogstens waren er 3 of 4 Moslims blij met de hoge straf die de Joden moesten betalen destijds, maar zo arrogant als het westen kan zijn, zo hard is het gevallen in de jaren 40-45, hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik dat het niet lang kan duren voordat Amerika hetzelfde verdiende lot ondergaat.quote:Op maandag 19 december 2005 07:28 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.
Die misselijkmakende lafheid is voor behouden aan de hoeders van de islam.
idd een westerse aangelegenheid. daarnaast waren hitler en zijn vriendjes ook slim om de hoocaust lange tijd verborgen te houden.quote:Op maandag 19 december 2005 08:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je op onwaarheiden berustte wereldbeeld niet te hard aanpakken, maar de Holocaust was wel degelijk een 100% westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van de Islamitische wereld/medemens. Hoogstens waren er 3 of 4 Moslims blij met de hoge straf die de Joden moesten betalen destijds, maar zo arrogant als het westen kan zijn, zo hard is het gevallen in de jaren 40-45, hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik dat het niet lang kan duren voordat Amerika hetzelfde verdiende lot ondergaat.²
.........quote:Op maandag 19 december 2005 08:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je op onwaarheiden berustte wereldbeeld niet te hard aanpakken, maar de Holocaust was wel degelijk een 100% westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van de Islamitische wereld/medemens. Hoogstens waren er 3 of 4 Moslims blij met de hoge straf die de Joden moesten betalen destijds, maar zo arrogant als het westen kan zijn, zo hard is het gevallen in de jaren 40-45, hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik dat het niet lang kan duren voordat Amerika hetzelfde verdiende lot ondergaat.²
De nederlaag van Hitler betekende ook de nederlaag van de conservatieven, en een, bloedige duur betaalde overwinning van de democratie en mensenrechten zoals verwoord in de algemene verklaring van de rechten van de mens.quote:The Nazis were at their most efficient in establishing a climate of fear and convincing average Germans that even chance criticisms would be picked up by the Gestapo's all-hearing ear. There was no such thing as a harmless joke. Schoolteachers, before grading essays, made sure to look over the main Nazi newspaper, fearful lest they criticize material that had been plagiarized from its articles.
Evans notes that the Gestapo, contrary to legend, was not made up of fanatical Nazis. Most of its members were career policemen who had joined the force during the Weimar period or even earlier. Of the 20,000 Gestapo officers serving in 1939, only about 3,000 belonged to the SS.
The Nazis tried to transform every aspect of German life, from music to sports to garden design. Brownshirts confronted women on the street wearing too much makeup- the new German woman was expected to rely on exercise to create a natural glow - and sometimes snatched cigarettes from their painted lips........
The Third Reich in Power, 1933-1939 - Richard J. Evans.
Onpopulaire beredenatie Tiesemans!quote:Op maandag 19 december 2005 02:46 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Getuige je houding moet je de energie toevoer richting die anti-semitistische bron binnen in jou eens opschorten want je bent niets meer en minder dan wat je zelf loopt te verkondigen over Israël.
Immers in de geschiedenis voor Christus, een (bewezen doormiddel van archeologische opgravingen o.a gouden munten ect.) koninkrijk geregeerd door een soevereine vorst,
om vervolgens honderden jaren later buit gemaakt te worden na verschillende oorlogen, door Arabieren die de boel op voorbedachte rade met moskeëen ontheiligen om vervolgens nog eens te gaan roepen dat het van hen is en was..
Welke 'slaven' denk jij dat de Egyptenaren misbruikte om hun 'wereldwonder' te bouwen ?...
Juistem het Joodse Volk.
En als onderdeel van Here God's belofte (te vinden in bijv de Bijbel) zou Hij hen naar een door Hem gekozen en beloofd land brengen. (Mozes)
Het is Immers Zijn wereld endus zondermeer Zijn midden-oosten..
En wie kan Hem tegenspreken hierin !
Vele eeuwen later word de belofte van een eigen land, waar Here God hun persoonlijk zal bewaken, notabene door een aantal van hun (eeuwige) 'vijanden" bewerktstelligd afkomstig uit het westen...
Hoezo is Here god niet allmachtig ?
Uit het beloofde Joods land na de tuchting van het volk met Zijn gunst gaat niemand met Joods bloed, tot aan de voleinding van de wereld tegen Zijn wil weg.
Vijanden hebben de belofte geprobeerd te vernietigen maar zijn met duizenden tegelijk neergeslagen ten rotting in de woestijn.
Het Jaloerse Iran zal z'n goddeloze tanden stukbijten op Zijn uitverkoren volk.
Evenals de niet erg bekende doch machtige "anti-joodse" lobby in de vorm van Rusland, China, Engeland en Frankrijk...
Nee hoe plank voor je kop hé fonk... Je lijkt Greta wel...
Zwart/wit-denken komt ook ergens vandaan. Zwart-wit denken wordt juist in dit conflict heel duidelijk opgelegd. "Alleen wij hebben recht op het Heilige Land, want God heeft het zelf gezegd".quote:Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Onpopulaire beredenatie Tiesemans!
Toch geloof ik er wel in.
![]()
Wat overigens bepaald beleid van de joden Israëlische regeringniet goedkeurt !!!
En de reactie van de palastijen Palestijnse onrustzaaiers ook niet!!!
[hoe begrijpelijk ook vanuit beide hun perspectief gezien]
met zwart/wit denken gaat iederen de fout in.
Het is gewoon de Christelijke variant van de fanatieke Moslim-gedachtengang.quote:Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Onpopulaire beredenatie Tiesemans!
Toch geloof ik er wel in.
![]()
quote:Het is Immers Zijn wereld endus zondermeer Zijn midden-oosten..
En wie kan Hem tegenspreken hierin !
quote:Het Jaloerse Iran zal z'n goddeloze tanden stukbijten op Zijn uitverkoren volk.
Ja, toen had het inderdaad zijn waarde nog allerminst bewezen.quote:
Wat heeft het Byzantijnse Rijk hiermee te maken?quote:Zie het Byzantijnse rijk.
Als er een goed voorbeeld is van een agressieve kolonialistische staat, is het Pakistan. Wees maar blij met het monsterverbond.quote:Op maandag 19 december 2005 00:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
Pakistan heeft zojuist gemeld Iran te verdedigen in geval van Amerikaanse aggressie![]()
Het lichtpuntje aan deze stelling van Pakistan, is dat de VS nu verzekerd zijn van de steun van de Bengalenquote:Op maandag 19 december 2005 15:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als er een goed voorbeeld is van een agressieve kolonialistische staat, is het Pakistan. Wees maar blij met het monsterverbond.
Waarom is het door katholieken opblazen van pubs vol jongeren in Birmingham, Guildford of Londen minder laf?quote:Op maandag 19 december 2005 07:28 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.
Die misselijkmakende lafheid is voor behouden aan de hoeders van de islam.
Net zo, alleen sprongen er lang niet zoveel katholieken in de bres om de wandaden van de IRA goed te praten.quote:Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef Doderok het volgende:
[..]
Waarom is het door katholieken opblazen van pubs vol jongeren in Birmingham, Guildford of Londen minder laf?
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45, hoeveel Joden zijn er wel niet aangegeven en verraden door hun "sympathieke" Hollandsche buurman in ruil voor een knijpkat van de bezetters? Wel 1000den! Daar zou ik niet zo trots op zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 09:51 schreef SpuitSnuit het volgende:
[..]
idd een westerse aangelegenheid. daarnaast waren hitler en zijn vriendjes ook slim om de holocaust lange tijd verborgen te houden.
Hoeveel joden wonen er nú nog in Marokko?quote:Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Marokko heeft ten minste wel degelijk echte bescherming gegeven aan de Joden, de Marokkanen waren niet om te kopen met een knijpkat, en de koning was ook niet gevlucht naar Engeland.
Meer dan er in nederland wonenquote:Op maandag 19 december 2005 22:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoeveel joden wonen er nú nog in Marokko?
En laten we het hier maar niet over de heldendaden van het Marokkaanse koningshuis hebben. Daar hebben ze in Marokko zelf een waarheidscommissie voor in het leven geroepen.
Ik denk dat het enthousiasme van veel juichende Palestijnen e.d. ook te verklaren is door een dergelijke gedachtengang.quote:Op maandag 19 december 2005 15:42 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Net zo, alleen sprongen er lang niet zoveel katholieken in de bres om de wandaden van de IRA goed te praten.
Edit: Er waren wel mensen die het geweld van de IRA wel goedpraatten, clubjes zoals het Ierland Komite, maar die deden dat niet uit religieuze overtuiging. Ze wilden gewoon graag Engeland zien verliezen. Diezelfde nuttige dwazen die je nu de koppensnellers in Irak ziet toejuichen. Ze delen de ideologie niet, maar zien alles en iedereen die tegen het westen vechten als OK.
Bron?quote:Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45, hoeveel Joden zijn er wel niet aangegeven en verraden door hun "sympathieke" Hollandsche buurman in ruil voor een knijpkat van de bezetters? Wel 1000den! Daar zou ik niet zo trots op zijn.
Doe eens een statistisch onderzoekje naar gedeporteerde joden, aangesloten leden aan de waffen SS, aanhang van de NSB, en het aantal aangesloten leden in de verzetsgroepen in verhouding tot het inwoneraantal in Nederland.quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bron?
Je kletst hier namelijk chronisch uit je nek, maar dat weet je zelf ook wel, he?
Die neutraliteit verloren we op 10 mei 1940quote:Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45.²
En nu dezelfde ideologie uit 40-45 aan de macht is in Iran en wapens ontwikkelt die in een middag doen wat de nazi's jaren kostte kiest BSB daar partij voor. Terwijl Nederland er net zo bij staat te kijken en mompelt over een scherpe veroordeling door de EU.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doe eens een statistisch onderzoekje naar gedeporteerde joden, aangesloten leden aan de waffen SS, aanhang van de NSB, en het aantal aangesloten leden in de verzetsgroepen in verhouding tot het inwoneraantal in Nederland.
Daaruit blijkt dat de Nederlandse rol tijdens WO-II ronduit twijfelachtig is te noemen.
Ofschoon BSB zijn stelling hier heel bot/grof (Theo van Gogh zou trots op hem zijn geweest) neerzet. Bevat zijn boodschap wel enige toegevoegde waarde.
Of wil je soms beweren dat Nederland heldhaftig verzet heeft geboden ten tijde van de bezetting ? Die rol lijkt me eerder weggelegd voor de Oost Europeese/Balkan landen.
Ik ben helemaal niet blij met de ontwikkelingen in Iran (zelfs verre van).quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:13 schreef CeeJee het volgende:
En nu dezelfde ideologie uit 40-45 aan de macht is in Iran en wapens ontwikkelt die in een middag doen wat de nazi's jaren kostte kiest BSB daar partij voor. Terwijl Nederland er net zo bij staat te kijken en mompelt over een scherpe veroordeling door de EU.
Daar heb je ook gelijk in. Daarvoor zei ik bewust dat je geen schone handen kunt houden in deze discussie. Probeer anders maar eens in Turkije openlijk te praten over de genocide op de Armeniers. En daar krijg je de kous in je nek. Uitspraken van sommige landen/mensen staan soms haaks op de realiteit. Alleen in het kader om middels geschiedvervalsing en populisme om hun eigen voetstuk op te poetsen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:42 schreef zoalshetis het volgende:
het bestaan van palestina ontkennen door een president is niet vergelijkbaar met de uitlatingen van deze iraanse president. mi.
Ik kan geen enkele objectieve reden bedenken waarom de Israelische grenzen in 1967 heiliger zijn dan de Vietnamese. Dat een hoop mensen er veel meer stennis over maken is een feit, maar dat is om hun eigen agenda's een hand te helpen, niet omdat het een uniek onovertroffen onrecht is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat een waardeloze vergelijking... Speelt wel iets meer dan een lap grond alleen. Water voorziening, volwaardig burgerschap, religie, internationale politiek omtrent het probleem... gevaarlijke mix.
na de oorlogen hebben de israelisch zich bufferzones toegeeigend. dat is heel normaal na een gewonnen oorlog. en na de eerste oorlog is nog twee keer gebleken dat het niet alleen normaal, maar ook zeer nuttig was.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:52 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele objectieve reden bedenken waarom de Israelische grenzen in 1967 heiliger zijn dan de Vietnamese. Dat een hoop mensen er veel meer stennis over maken is een feit, maar dat is om hun eigen agenda's een hand te helpen, niet omdat het een uniek onovertroffen onrecht is.
Hangt van de onderdrukking, slachtofferrol af. ? Of had je soms atoombommen op Ierland of op Spaans Baskenland willen gooien ?!?. Ik denk dat je beter de oplossing kunt zoeken en de bereidwilligheid dat mensen naast elkaar willen wonen. En wat dat laatste betreft heeft het hele conflict een resolute wending genomen door het plaatsten van die muur. Maar het doden van (onschuldige ?!) burgers lijkt me geen goede verstandhouding om de betrekkingen op een verdienstelijke manier voort te zetten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef CeeJee het volgende:
Na 1948 bestond Palestina inderdaad niet meer, het origineel Palestijns gebied was bezet door Israel, Egypte en Jordanie. Zuid-Vietnam bestaat ook niet meer, mag ik daar nu bussen voor opblazen of met atoombommen gooien ?
is dat zo?quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee is inderdaad niet vergelijkbaar maar beiden even verwerpelijk.
De suggestie van die man om Israel te verhuizen naar Duitsland of Oostenrijk vond ik dan wel weer aardig. Ondoenlijk maar daarom niet minder raak.
Niemand heeft zoveel problemen ermee wanneer de Armeense genocide door Turkije wordt ontkend als wanneer de Holocaust zou ontkend worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |