abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33066018
Zo, een deeltje twee! Want drie jaar de avonden lezen in een topic, dat zou wel heel erg triest zijn.

Is het herlezen van de avonden iets te veel voor Uw schema? Herlees dan het 'integraal De Avonden lezen' topic, onder deze blauwe letters.
Hilariteit!

De originele OP
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:41 schreef corc het volgende:
HOEI BOEI!

Fok! herleest dit jaar �De Avonden� van G.K. (Simon) van het Reve!
Doe van 22 t/m 31 december mee in het �integraal (her)lezen van �De Avonden� van G.K. (Simon) van het Reve�-topique!

�De Avonden� van G.K. van het Reve is de eerste volwaardige roman die de volksschrijver afleverde, en het belangrijkste boek in de Nederlandse Literatuur. Het is klassiek geworden als de aangrijpende beschrijving van de saaiheid, die Nederland in de naoorlogse jaren beheerste. In Frits van Egters weerspiegelt zich de jeugd, die zijn leven ziet verlopen in zinloosheid, eentonigheid en eenzaamheid. Humor en de hoop dat er toch een hoger, groter Iets bestaat, houden hem op de been.

�Bij een langer aanhouden van deze gesteldheid loopt de geestelijke gezondheid van Reve ernstig gevaar!� - Godfried Bomans
�Van dit zeldzaam navrante slot, dat de gehele roman draagt, is geen denkbeeld te geven, men moet het gelezen hebben. Het behoort tot het aangrijpendste wat ik ooit onder ogen kreeg.� - Simon Vestdijk

Het boek beschrijft in tien hoofdstukken de laatste 10 dagen van het jaar. Het begint op 22 december in de vroege morgen als de held van het verhaal ontwaakt.
Om integraal mee te lezen houdt men zich aan de indeling van het boek, dus leest men een dag van Frits (= een hoofdstuk, +/- 20 pagina's) per dag. U bent klaar op oudejaarsavond. Tip: houdt een fles bessen-appelsap bij de hand!

Het boek is antiquarisch goed verkrijgbaar, voor elk budget (van E5,- voor een Bezige Bij-Pocket tot E 1000,- voor een gesigneerde eerste druk (AioloZ Leiden of Pergamon Bredevoort)

Heb je ook zin om een wintervertelling in de juiste sfeer te lezen? Om de saaiheid van een kerstvakantie met maximale intensiteit te ondergaan, en te herkennen in het boek dat je leest? Of wil je een cultureel gat plamuren? Lees dan dit jaar de avonden en post je bevindingen in dit topic!

Wat levert het op?
- Irriteer andere mensen met zeldzaam sarcastische humor
- Krijg inzicht in een ander tijdperk
- Wordt ontroerd door het aangrijpende relaas van een ziel in nood
- Herken andere avonden-lezers aan citaten ("het gaat slecht, maar verder gaat het goed")
- Troost je met de gedachte, dat het altijd nog erger kan
- Kom hier aan je obsessie met kaalheid!

Andere topics:
Special edition Avonden
Centraal de avonden
strip van de avonden
U bent welkom

... toch?
" there is nothing to not be amazed at "
pi_33066414
Echt zwak dat je je principes opzij zet voor Reve, corc.
pi_33066678
Liever dat toegeven dan onder een laffe kloon gewoon verder posten.

En Danny heeft me laatst een prachtig stoomstrijkijzer verkocht.
pi_33068256
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef corc het volgende:
Liever dat toegeven dan onder een laffe kloon gewoon verder posten.
Precies, dit is een erezaak. De familienaam staat op het spel.
quote:
En Danny heeft me laatst een prachtig stoomstrijkijzer verkocht.
Wat een veelzijdig man, ik zag hem laatst nog de straat vegen!
pi_33073462
Ik heb de aankoopbon, met zijn naam erop
En wie blijft er nu boos met een messcherpe vouw in zijn broek?

Maar leuk om hier weer eens te komen. Wat een belevenissen met dat kindermeisje, zo gebeurt er nog eens iets in het normaal zo rustige (ofwel: doodse, saaie en vergeten) literaire subforum.

Waarom zouden we in godsnaam eigenlijk dat belegen boek van die seniele oude homo herlezen als een van de eerste uitingen van nieuwe en spannende vormen van literatuur onder onze ogen ontstaat? Wie leest er nu over saaiheid als smeuige chicklit slechts een muisklik verwijderd is?
  woensdag 14 december 2005 @ 15:31:48 #6
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33073600
Tvp.

[ Bericht 91% gewijzigd door De-oneven-2 op 14-12-2005 15:45:37 ]
...dass wir fliegen.
pi_33076938
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:25 schreef corc het volgende:
Maar leuk om hier weer eens te komen. Wat een belevenissen met dat kindermeisje, zo gebeurt er nog eens iets in het normaal zo rustige (ofwel: doodse, saaie en vergeten) literaire subforum.
Subforum? Zitten we in een subforum? Dat klinkt alsof we rond een klein kampvuurtje zitten op de bodem van een ravijn, knieën opgetrokken, tandklapperend. TTK-forum mag de naam 'forum' niet eens dragen. Wat wordt er geforumeerd? Een losse greep uit een aantal TTK-topics onthult juist een minimum aan communicatie. Plaatjes posten, daar gaat het om. Of sullige zinnen ontleden, net doen of je kunstenaar bent, kliekjes, cabaret-topics die nooit verder dan 15 reacties komen. Dit is geen subforum, dit is een spookdorpje dat alleen nog op de kaart staat vanwege een overijverige cartograaf.
quote:
Waarom zouden we in godsnaam eigenlijk dat belegen boek van die seniele oude homo herlezen als een van de eerste uitingen van nieuwe en spannende vormen van literatuur onder onze ogen ontstaat? Wie leest er nu over saaiheid als smeuige chicklit slechts een muisklik verwijderd is?
Noodzaak, corc, noodzaak. Slechtgeschreven 'chicklit' is een modegril van dommige mensen die nergens voor durven staan. Staan zeg ik je, met de rug recht, kin omhoog: stáán! Stáán voor tijdloze monumenten, stáán voor de ogenschijnlijke niksigheid van De Avonden. Stáán zullen we. Met hoge en hardgesteven boorden moeten wij tegenwicht bieden aan die benen-wijd-lectuur van tegenwoordig. Ik heb een hekel aan 'chicklit', het is een nieuwe variant van een damesblad, maar dan voor vrouwen in de dertig die nog steeds niet weten hoe ze moeten leven en daarom gedienstig hun oor te luister leggen bij wat andere vrouwen - met matige schrijftalenten - hierover te vertellen hebben. 'Chicklit' gaat nergens over, het is een degeneratieve vorm van vereenzelviging. Chicklitlezeressen zijn schapen vermomt als hoeren. Subhumaan, verloren, behoeftig.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 14-12-2005 17:59:50 ]
  woensdag 14 december 2005 @ 17:56:24 #8
15869 gr8w8
Better by design.
pi_33076997
Maar, gaat men dit doen? En wie allemaal?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_33077209
Ik heb het boek nog nooit gelezen, wel bij nederlands gehad op school. Maar hoeveel pagina's heeft het boek?
pi_33077821
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:56 schreef gr8w8 het volgende:
Maar, gaat men dit doen?
Ja, natuurlijk. Doe je mee?
quote:
En wie allemaal?
Nou, ik geloof dat een paar mensen daar nog een beetje over aan het bakkeleien zijn. Maar ik doe mee, & in het vorige topic, onder die mooie blauwe letters in de OP, kun je lezen wie zich nog meer hebben aangemeld. Laten we tegen de tijd dat het de 22e is even een lijstje maken van de mensen die zich aan- dan wel afgemeld hebben, zodat niet meer iedere post hoeft te beginnen met: "Ik heb me niet aangemeld, maar..." of "Ik heb me wel aangemeld, en..."
  donderdag 15 december 2005 @ 00:05:08 #11
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_33089801
tvp
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
  donderdag 15 december 2005 @ 00:08:52 #12
15869 gr8w8
Better by design.
pi_33089936
Voorruit dan, morgenavond dat boek eens uit mijn kast plukken. Mijn kast die nog, geheel in sfeer, op mijn oude kamer in het ouderlijk huis staat, in een dorpje nabij de Strabrechtse heide.
  donderdag 15 december 2005 @ 02:05:53 #13
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_33092648
Zodiakk, vind je het goed als ik even door de vensters van de tijden toeschreeuw?

Ik dacht er, na je schrijven, zowaar eventjes over na om ook maar de Avonden te gaan lezen. Niet omdat het me nu zo'n bijzonder goed boek leek (naar mijn idee woorden goede boeken enkel in het Engels geschreven, omdat je in het Engels 'fuck you, you faggity fag' kan zeggen), maar uit principe!

Maar ja, principes hè, principes. Sorry.

Ik hoop dat ik je niet teleurgesteld heb.

[ Bericht 65% gewijzigd door JAM op 15-12-2005 02:36:25 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 december 2005 @ 13:28:29 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33100411
Zoals ik in het vorige topic al schreef, moet ik 'm maar gauw eens terugvorderen van mijn broer, dan wel een nieuw exemplaar aanschaffen.
Het is wel een aardige traditie verder.
pi_33101979
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:56 schreef gr8w8 het volgende:
Maar, gaat men dit doen? En wie allemaal?
Dit zijn de (aangemeldde) lezers van vorig jaar:

# Zodiakk
# Whiskers
# ir. Baboon
# keeper
# Gellius
# Seborik
# Frollo
# beeer (ja, helemaal beer. We zijn geen mietjes)
# aldostuta
# ASquare
# de-oneven-2
# Wolfje
# SlaatjeBla
# plunk
# gimme.shelter

En dit die van het jaar daarvoor:
# corc
# Troel
# SlaatjeBla
# zodiakk
# I.R.Baboon
# Isabeau
# Plunk
# beeer
# eenuitduizend
# Wolfje
# Koekepan

Dus ja, dat gaan we echt doen.
pi_33102029
Nou JAM, wat een geklieder! is dat nu nodig? Shampoo gewoon in het haar, is mijn devies.

En wat is er up met al die gewijzigde berichten? Zijn we erbarmelijke spellers of schamen we ons voor onze eerste ingevingen?
  donderdag 15 december 2005 @ 14:52:43 #17
15967 Frollo
pi_33102523
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:32 schreef corc het volgende:

En wat is er up met al die gewijzigde berichten? Zijn we erbarmelijke spellers of schamen we ons voor onze eerste ingevingen?
quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 14-12-2005 17:59 ]
Dat zal wel een PI behelsd hebben.
pi_33103025
Denk ik niet. Een zodiakk beheerst zijn posticonen met een angstwekkende perfectie. Zijn d's en t's, daarentegen...
Wittgenstein
pi_33103197
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:53 schreef zodiakk het volgende:

Noodzaak, corc, noodzaak. Slechtgeschreven 'chicklit' is een modegril van dommige mensen die nergens voor durven staan. Staan zeg ik je, met de rug recht, kin omhoog: stáán! Stáán voor tijdloze monumenten, stáán voor de ogenschijnlijke niksigheid van De Avonden. Stáán zullen we. Met hoge en hardgesteven boorden moeten wij tegenwicht bieden aan die benen-wijd-lectuur van tegenwoordig. Ik heb een hekel aan 'chicklit', het is een nieuwe variant van een damesblad, maar dan voor vrouwen in de dertig die nog steeds niet weten hoe ze moeten leven en daarom gedienstig hun oor te luister leggen bij wat andere vrouwen - met matige schrijftalenten - hierover te vertellen hebben. 'Chicklit' gaat nergens over, het is een degeneratieve vorm van vereenzelviging. Chicklitlezeressen zijn schapen vermomt als hoeren. Subhumaan, verloren, behoeftig.
Ach, modegril. Wie zijn wij om onze neus op te halen voor de tijdsgeest? Wie zijn wij om nukkige intellectualistische mannetjes te blijven tegenover de belofte van bloeiende meisjes met een baarlijke promiscuiteit? Wie zijn wij om ons intellect niet in te zetten om een leidend pad te vormen voor die verlorenen en behoeftigen (mits vrouw en onder de dertig, welteverstaan), als daarmee de weg naar geld en open-benencultuur open staat?

Ach, zonder gekheid, voorlopig blijf ik nog even trots staan met de kin omhoog, ik heb al genoeg geloofwaardigheid verloren door me hier na maanden weer te vertonen.

Maar eigenlijk ben nihilistisch genoeg om hoogstpersoonlijk uit ijdelheid en financieel gewin een bijdrage aan die degeneratieve vorm van vereenzelving te leveren. Een nieuwe chicklithit afleveren moet voor ons een makkie zijn (*Gorecki uit de CD-speler haalt en een ietshippige cultureel correcte 'blue note' verzamelaar aanzet*). Zullen we binnenkort afspreken bij Dudok om een beginnetje te maken met zo'n tijdschriftboek?

ps, die gesteven boorden zijn prima in orde, ik kan niet genoeg lof zingen van dat stoomstrijkijzer.

Gr8w8, hoe is het in Lierop?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:27:21 #20
15967 Frollo
pi_33103462
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:12 schreef Koekepan het volgende:
Denk ik niet. Een zodiakk beheerst zijn posticonen met een angstwekkende perfectie. Zijn d's en t's, daarentegen...
Mmm... Een posticonbeheersing waar ik nog iets van zou kunnen leren dus...
pi_33103526
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:27 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mmm... Een posticonbeheersing waar ik nog iets van zou kunnen leren dus...
Ja, maar da's niks om je voor te schamen hoor. Want wie niet?

(zodiakk had voor deze post ongetwijfeld precies het juiste posticoon geweten. Ik blijf steken op de lightbulb. .)
Wittgenstein
  donderdag 15 december 2005 @ 15:34:40 #22
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_33103683
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:04 schreef wlsandman het volgende:
Maar hoeveel pagina's heeft het boek?
Ligt aan het lettertype, mijne heeft 201 pagina's
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 17 december 2005 @ 02:24:12 #23
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33152928
Mijn versie heeft 8 CD's.

En het wilde plan om hem op m'n MP3speler te zetten gaat niet door want die doet ongeveer 2 uur met z'n batterijen. En bovendien denk ik dat de avonden-ervaring in het donker op mijn bank liggend toch beter tot z'n recht komt.

Tevens tvp.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33165296
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:53 schreef zodiakk het volgende:
Stáán zullen we. Met hoge en hardgesteven boorden moeten wij tegenwicht bieden aan die benen-wijd-lectuur van tegenwoordig.
Verdomd als het niet waar is.
En ik ga De avonden natuurlijk niet herlezen. Ben je mal.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_33165505
Oh, ik doe het ook wel weer, en hoe zit het met die 8 CD's, IR?
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:14:45 #26
15869 gr8w8
Better by design.
pi_33166143
Bah, boek vergeten mee te nemen van het ouderlijk huis.
pi_33170519
ik heb die audiobooks lekker in mp3
pi_33171633
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:40 schreef corc het volgende:
ik heb die audiobooks lekker in mp3
Zulke dingen moet je niet voor jezelf houden. Zoiets moet je delen. Sharen. Gmail? Een adresje? Een diskette die in Dudok van eigenaar kan wisselen?
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:46:41 #29
11923 I.R.Baboon
pi_33175459
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:50 schreef Seborik het volgende:
Oh, ik doe het ook wel weer, en hoe zit het met die 8 CD's, IR?
De heer R. V. moet ze nog steeds naar me toesturen.

Maar goed, ik lees dat de heer corc ze al op mp3 heeft, dus wellicht is het makkelijker als hij een ingenieus verspreidingssysteem ontwikkelt.
pi_33191630
ow, nu doe ik het zelf ook, zo'n 100% wijziging.

[ Bericht 100% gewijzigd door corc op 18-12-2005 15:49:19 ]
pi_33289625
Als ik zo ga slapen zet ik de kachel uit, opdat het lekker koud is morgenochtend om 5.45 als ik de huiskamer instrompel om het eerste hoofdstuk te lezen.

Ik heb de laatste tijd wel steeds bizardere dromen, zal dat een teken zijn ik mentaal helemaal klaar ben voor deze beproeving?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:02:10 #32
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33289759
Het is een teken dat je mentale gesteldheid achteruit gaat, keeper.
En dat lijkt me voor het lezen van 'De Avonden' een prima ontwikkeling, inderdaad.
...dass wir fliegen.
pi_33294069
Het is hier nu heel erg warm in huis, misschien moet ik vannacht een raampje openzetten om 's ochtends te kunnen vernikkelen.
pi_33294298
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:45 schreef corc het volgende:
Het is hier nu heel erg warm in huis, misschien moet ik vannacht een raampje openzetten om 's ochtends te kunnen vernikkelen.
pi_33295382
Zodiakk, doe jij nu mee of niet? Ik ga volgende week snowboarden, maar ik neem het boek voor de zekerheid maar mee. Morgen hoofdstuk 1 lijkt me heel fijn, maar ik weet niet hoe lang ik het volhoud.

Of ik zet die mp3's op de hoofdtelefoon, natuurlijk. Vet cool heftige 'jumps' maken terwijl Reve's speekselrijke stem draden trekt in mijn gehoorgang alsof die bejaarde seniele zak mijn oren uitlikt.
  donderdag 22 december 2005 @ 00:30:55 #36
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33295441
Ging jij vorig jaar ( - nu ja, of het jaar daarvoor. Dat houd ik allemaal niet zo bij - )
ook niet snowboarden op het 'moment supreme', corc?
...dass wir fliegen.
pi_33296182
Jawel, maar in die tijd waren moderne middelen als audiobooks op mp3 en iPod's niet voorhanden. Toen ben ik gefinished door het ouderwets te lezen.
  donderdag 22 december 2005 @ 05:45:27 #38
11923 I.R.Baboon
pi_33298477
'Kwart voor zes', mompelde hij. 'het is nog nacht'.
  donderdag 22 december 2005 @ 05:47:15 #39
11923 I.R.Baboon
pi_33298480
En nu ga ik me weer omdraaien en inslapen.
pi_33299079
Nou, het is geen kwart voor zes, maar wel nog nacht.

Overigens fake ik dat hele snowboarden enzo, ik verzin hippe activiteiten op internet om de imagodeuk die 8 keer de Avonden lezen veroorzaakt te compenseren. In werkelijkeheid kom ik nooit mijn huis uit.
pi_33299279
Dat zijn mijn favoriete users. Way to go, corc!
Wittgenstein
  donderdag 22 december 2005 @ 09:51:41 #42
15967 Frollo
pi_33300545
I.R.Baboon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_33300639
Ik heb een plastic miniatuurkerstboompje en een USB-stick van 128mb gekregen van mijn werkgever. Ik voelde een sterke drang om mij in een lange en kleurrijke traditie te stellen.

De rest van de dag kan nog veel goedmaken.
pi_33300791
128 MB? Daar kun je net een postzegel op kwijt hè? .
Wittgenstein
pi_33301078
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:03 schreef Koekepan het volgende:
128 MB? Daar kun je net een postzegel op kwijt hè? .
128mb is eigenlijk nog optimistisch. Het was gewoon een spoel met 20 windingen met een paperclip ertussen en een LED-lampje.
pi_33304010
Corc, kan jij die mp3's nog verspreiden? Via Gmail of iets anders? Ben er namelijk altijd geinteresseerd in. En dan dalijk beginnen met het eerste hoofdstuk:)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_33304151
Ja, die mp3, zie mail.

Wij doen ons uiterste best om dit topic ook voor slechtzienden beschikbaar te maken. Binnenkort ook toegang met een CKV-bon!

[ Bericht 80% gewijzigd door corc op 22-12-2005 14:17:54 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 12:51:15 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33305216
quote:
Op donderdag 22 december 2005 05:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
'Kwart voor zes', mompelde hij. 'het is nog nacht'.
Speciaal voor opgestaan om te posten?

Heb er ook aan gedacht.... Maar vond het een beetje overdone
The End Times are wild
pi_33305302
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Speciaal voor opgestaan om te posten?

Heb er ook aan gedacht.... Maar vond het een beetje overdone
Ik vind het geniaal.

Overdone, tsssk.
Wittgenstein
  donderdag 22 december 2005 @ 13:21:32 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33306191
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:54 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik vind het geniaal.

Overdone, tsssk.
Ik vind het ook heel goed! Vandaar mijn:
Alleen om zelf nu mijn warme bedje ervoor te verlaten.
Maar nogmaals, laat onverlet mijn respect voor I.R.Baboon!
The End Times are wild
  donderdag 22 december 2005 @ 13:24:33 #51
15967 Frollo
pi_33306296
Ik vrees echter wel dat I.R. op zijn systeemklok heeft gekeken of het al kwart voor zes was, in plaats van op zijn lichtgevend horloge, dat aan een spijker hing, te kijken.
pi_33306392
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel goed! Vandaar mijn:
Alleen om zelf nu mijn warme bedje ervoor te verlaten.
Maar nogmaals, laat onverlet mijn respect voor I.R.Baboon!
. Goed om dat te lezen.

Ik vind het zoiets als je vader vermoorden om daarna eens lekker te gaan zitten voor Hamlet. Hulde.
Wittgenstein
pi_33307547
De helft van de dag is al voorbij en ik heb alleen maar zitten paljassen.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:33:07 #54
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_33314646
"Nu moest je maar eens weggaan."
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
  donderdag 22 december 2005 @ 18:06:25 #55
11923 I.R.Baboon
pi_33315535
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:51 schreef Frollo het volgende:
I.R.Baboon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb nogal een gehandicapt slaapritme door wat papers en zo, en was gistermiddag iets te hard het café in gedoken met een werkgroep, dus meteen naar bed toen ik thuiskwam,, en toen lag ik rond 5 uur wakker. En toen dacht ik 'als ik om 10 over half 6 nog wakker ben ga ik m'n bed uit, Reve opzetten en even op Fok! posten'.

En zo geschiedde.
pi_33316933
Nou, de "vereeniging tot vergroting van de beschikbaarheid van De Avonden van G.K. (Simon van het) Reve voor blinden, slechtzienden, analphabeten, vermoeiden en aardsluie leden van de 'moeten-we-dit-helemaal-zelluf-lezen?'-CKV generatie" heeft haar servers geopend, vanavond. Dus mocht je de 'volkseditie' nog willen, geef het even aan, dan mail ik je een ip.
pi_33317335
Corc, heel erg bedankt voor de link. Maar ik had een vraagje. Ik kom eerst wel de index in, maar ik kan niet in de map MP3 komen. Heb jij maybe een oplossing?
pi_33317627
Nee. Bij mij werkt het namelijk. En volgens mijn log ook.
quote:
12/22/2005 7:14:33 PM - fok (<jouwipstondhier>) > asked to change directory : 'E:\ -> E:\Mp3\' --> Access allowed.
Misschien een andere ftp-client? of misschien kun je ergens anders op het web FTP-hulp vinden?
pi_33318116
ben er al in. Dankjewel, hoop dat ik het red om alles te downloaden voor je server offline gaat.
pi_33318643
Nou, ik ook!
pi_33389634
'Toen hij smorgens om kwart voor acht wakker werd, dacht hij onmiddellijk: 'Het is eerste kerstdag.' Op de ramen zag hij geen bloemen. 'Misschien is het begonnen te dooien,' dacht hij, draaide zich om en sliep tot half negen door. 'Niet langer dan nog een half uur blijven liggen,' dacht hij, toen hij weer wakker was. Hij sliep echter weer in en ontwaakte pas om tien voor half tien, toen zijn moeder de deur opende en zei: 'Zou je niet opstaan? Ik ga de eieren koken.' Hij kwam half overeind, maar ging weer liggen en trok de dekens over zijn gezicht. Hij snoof de slaaplucht van zijn lichaam op en dacht: 'Zou iemand anders die lucht net zo ruiken als ik?' Het werd half elf. 'Nu moet ik eindelijk opstaan,' dacht hij.'

(Ja iets te vroeg maar ik ga geen uur zitten wachten he)
pi_33389686
Ok, nu dan wel.
Kwart voor acht.
pi_33390090
quote:
Op zondag 25 december 2005 07:45 schreef cioran63 het volgende:
Ok, nu dan wel.
Kwart voor acht.
Hulde.

Hoe gaat het verder met de De Avonden-lezers?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_33391284
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:20 schreef keeper het volgende:

Goed, maar verder gaat het slecht.
  zondag 25 december 2005 @ 12:41:25 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33392145
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:20 schreef keeper het volgende:

[..]

Hulde.

De kunst is natuurlijk om op schema te blijven. Dus niet alvast vooruitlezen.
Zodadelijk beginnen met 1e kerstdag.
The End Times are wild
pi_33392248
Eerste kerstdag is uit..tweede kerstdag morgen beginnen. Opmerkelijk om de dagen te lezen zoals ze echt zijn. Je krijgt een beetje overeenkomstige stemming.
  zondag 25 december 2005 @ 12:49:18 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33392314
Nu is het weer hier geweldig deze kerst. Gisterennacht was het zelfs mild te noemen, vandaag schijnt de zon volop (Bergen op Zoom, Noord-Brabant). Dát is dan net even anders.
The End Times are wild
pi_33401942
Op schema. Ik kan bijna niet geloven dat ik het gewoon weer doe...

De sfeer is hier volslagen anders dan in het boek, maar ik kom er steeds weer helemaal in. Kleine vergelijkbare ergernissen zijn er natuurlijk altijd wel te vinden.
pi_33408103
ff pissen
  maandag 26 december 2005 @ 03:05:48 #70
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33408180
quote:
Op maandag 26 december 2005 03:00 schreef cioran63 het volgende:
ff pissen
Mais oui...
.
...dass wir fliegen.
pi_33408212
Ja man, ik pis echt op de minuut synchroon.
  maandag 26 december 2005 @ 03:09:59 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33408227
Lastig wanneer dat dan om 03:00 is.
The End Times are wild
pi_33408233
Alles voor de kunst.
  maandag 26 december 2005 @ 03:12:16 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33408250
Wanneer je pissen als kunstuiting beschouwd...
The End Times are wild
pi_33408288
Nu ga ik even dromen over pissen in een warenhuis.
  maandag 26 december 2005 @ 03:16:02 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33408297
Kijk dát is dan weer ontopic
The End Times are wild
pi_33408333
Alles is hier heel precies on topic. Dat luistert echt heel nauw hoor.
  maandag 26 december 2005 @ 03:20:40 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33408341
Inderdaad. Verder is het hier een werkelijk stille nacht.
The End Times are wild
pi_33408344
Close reading, that's my middle name.
  maandag 26 december 2005 @ 03:24:12 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33408375
Nu heb ik vanavond, geheel tegen mijn gewoonte in, toch net té copieus gedineerd. Normaal gesproken ben ik nu diep in slaap. Lag nu al twee uren op mijn rug zonder de slaap te pakken.

Zijn die nachtelijke slowchat's om dit uur toch net ff anders dan wanneer je ze 's ochtends eens terugleest.
The End Times are wild
  maandag 26 december 2005 @ 03:37:32 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33408458
Deze avond is zeker verloren. Daar valt niks meer aan te veranderen.
The End Times are wild
  maandag 26 december 2005 @ 03:38:00 #82
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_33408461
Hallo! .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_33408682
Ik weet ervan. Ik ben op de hoogte. Probeer mij niks wijs te maken.
  maandag 26 december 2005 @ 12:15:12 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33411214
quote:
Op maandag 26 december 2005 03:10 schreef cioran63 het volgende:
Alles voor de kunst.
quote:
Op maandag 26 december 2005 03:12 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je pissen als kunstuiting beschouwd...
Nu moet ik tot mijn spijt bekennen dat ik vannacht niet scherp genoeg was om je toiletgang als kunst te erkennen.
Mijn excuses Cioran, en hulde voor wat je voor de kunst overhebt!
The End Times are wild
pi_33413663
Nou, geen punt hoor.
pi_33413727
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:03 schreef cioran63 het volgende:
Nou, geen punt hoor.
Je moest nu maar eens weggaan, cioran63.
pi_33415405
Vanavond richting Viktor. En vergeet niet: voor zevenen mag je niet aankomen. Tot vandaag was ik heel Viktor vergeten, een doodzonde. Net zo'n zonde als de kerstboom.
pi_33510795
En, hoe gaat het nu? Op schema?
pi_33519899
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:22 schreef corc het volgende:
En, hoe gaat het nu? Op schema?
Helaas. Mijn schema is helemaal overhoop. Ik heb één hoofdstuk gelezen en dat was het dan ook wel. Het komt nooit meer goed. Misschien volgend jaar weer!
pi_33550960
Ik heb het in drie dagen uitgelezen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:12:11 #91
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33550997
Ja, maar... dat is niet de bedoeling!
...dass wir fliegen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:15:30 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33551121
Ik ben er ook al klaar mee.
Wat zal ik nu morgen en overmorgen gaan doen?
Gelukkig heb ik nog een leuk feestje voor de boeg
The End Times are wild
pi_33551186
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, maar... dat is niet de bedoeling!
Ja zeg. Als we ons allemaal aan de bedoeling zouden houden zou het maar een saaie boel worden in den wereld.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:26:25 #94
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33551599
We zullen het nooit weten.
...dass wir fliegen.
pi_33552052
Bah, ik heb heel wat dagen gemist, maar dat probeer ik nog in te halen voordat het morgen is. Lang leve het visuele systeem.
pi_33560070
Ik kom aardig in de buurt, ik mis twee dagen, maar ik twijfel of ik nu nog verder zal gaan. Zet ik door morgen of niet?
pi_33588503
Iedereen al bessensap in huis? Ik zit iig op zaterdag na kerst (in de kroeg). Tja, ben gisteren pas begonnen
  zondag 1 januari 2006 @ 21:30:34 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33610471
"Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven"

The End Times are wild
pi_33622235
"Een opvatting die achting verdient maar desondanks - verwerpelijk"
pi_33689588
Ik ben verheugd, te lezen dat dit boek nog steeds door velen als een deugdelijke bron van verstrooiing en inspiratie wordt gezien.

Verder ben ik bang dat de taal uit De Avonden de mijne zodanig beïnvloed heeft, dat ik van die toon hoogstwaarschijnlijk tot mijn dood niet meer af kom.

Reve is een god in het diepst van mijn gedachten.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')