abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33162571
Nu ja, het is natuurlijk fijn dat je groots kunt worden volgens hen. Maar als zij daarmee bereiken dat je gaat twijfelen of dat je verlamd raakt van hun waarschijnlijk goedbedoelde opmerkingen zijn ze niet goed bezig. Heb je dit al met je leraren overlegd?

Weten zij wel welk effect ze op jou hebben?
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:49:06 #102
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33162589
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:41 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Schilderen alleen? Geen fotografie erbij ofzo?
fotografie is een aparte richting

Beeldende kunst is alles wat je zelf wil. Er worden je geen technieken aangeleerd. Ze gaan er van uit dat je dat jezelf aan kan leren als je dat wil (en dat ben ik ook met ze eens). Er is een metaalwerkplaats, en houtwerkplaats, AV-bewerking, keramiek, zeefdrukken. En als je voor een werk wat met fotografie wil doen kan je ook gewoon de fotografie afdeling binnen wandelen hoor, die helpen je ook gewoon.
Kortom, alles is mogenlijk

De laatste periode ben ik met film bezig geweest. Bevalt me enorm goed, maar ik mis het schilderen, dus dat heb ik nu weer opgepakt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_33162634
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

fotografie is een aparte richting

Beeldende kunst is alles wat je zelf wil. Er worden je geen technieken aangeleerd. Ze gaan er van uit dat je dat jezelf aan kan leren als je dat wil (en dat ben ik ook met ze eens). Er is een metaalwerkplaats, en houtwerkplaats, AV-bewerking, keramiek, zeefdrukken. En als je voor een werk wat met fotografie wil doen kan je ook gewoon de fotografie afdeling binnen wandelen hoor, die helpen je ook gewoon.
Kortom, alles is mogenlijk

De laatste periode ben ik met film bezig geweest. Bevalt me enorm goed, maar ik mis het schilderen, dus dat heb ik nu weer opgepakt
Ah, dat is dus hetzelfde als bij. Alleen bij autonoom heb je twee richtingen. En wil dus ook naar Media. Vormgeving zuigt.
pi_33162648
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:46 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Ik houd van jou.
Jij bent mosterd.
Ik houd van mosterd.

Voila.
Logisch ook.
pi_33162689
Waar zijn je studies van vandaag AR?
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:54:52 #106
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33162717
Maandag, woensdag en vrijdag.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:56:44 #107
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33162774
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik spuug op al die zogenaamde leraren van jou, AR.
Opkomende kunstenaars terug de grond in trappen; daar zijn ze goed voor!

Spuug!
Hte zijn goede mensen met goede bedoelingen hoor.
En ze willen je natuurlijk ook voorbereiden op een tijd na de academie. Dan zal je ook zelf je motivatie etc moeten vinden ondanks demotiverende kunstcriticie....
Het is maar hoe je er mee om gaat denk ik.

En ik ben hard op zoek naar een manier voor mezelf om er mee om te gaan...
Ik heb nu het idee in m'n hoofd dat ik me deze periode zelf ga beoordelen
Ik ga mezelf wel punten geven, op basis van de persoon die ik nu ben, en niet op basis van wat hun denken dat ik kan worden

De werken van dit 9-werken-per-week-project ga ik zelf stuk voor stuk beoordelen met een cijfer en eventuele opmerkingen. Want ergens schijn ik in mijn werken een hoge verwachting te scheppen die er bij de eindpresentatie niet uit komt. Nou, dan mogen hun zeggen waar die hoge verwachting geschept werd, en dan kan ik het vergelijken met mijn cijfer en opmerking over dat moment (aangezien ik nu zoveel werken ga maken kan ik een schilderij als een moment zien... dat is mijn opvatting iig). Wie weet komt er dan een aap uit de mouw...., of stront aan de knikker
pi_33162776
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maandag, woensdag en vrijdag.
Ik kan niet wachten!
pi_33162870
Ik speel toch nog een keer advocaat van de duivel, AR.

Als jij dit topic hebt geopend om die 9 werken van je zelf te beoordelen om zo uiteindelijk je conclusies te trekken, wat is dan onze rol?

Eigenlijk zijn wij er alleen voor dus, om zo nu en dan dit topic te openen en te kijken of jij je aan je gestelde aantallen houdt. Dat vind ik op zich best hoor, maar laat dat dan gewoon duidelijk zijn.
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:03:16 #110
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33162894
zucht, nou, ik heb weer genoeg gepraat al zeg ik het zelf
Ga nu ff Starsky en Hutch kijken de orginele tv serie natuurlijk, niet die slappe film

pi_33162909
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
zucht, nou, ik heb weer genoeg gepraat al zeg ik het zelf
Ga nu ff Starsky en Hutch kijken de orginele tv serie natuurlijk, niet die slappe film

[afbeelding]
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:07:11 #112
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33162958
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:02 schreef Augustina het volgende:
Eigenlijk zijn wij er alleen voor dus, om zo nu en dan dit topic te openen en te kijken of jij je aan je gestelde aantallen houdt. Dat vind ik op zich best hoor, maar laat dat dan gewoon duidelijk zijn.
uit de OP:
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jullie mogen namelijk controleren of ik de afspraak met mezelf na kom. En zo niet dan geef me maar een flinke schop onder de kont!!!!
Wat was hier niet duidelijk aan dan?

Maar goed, met jullie opmerkingen en vragen hebben jullie natuurlijk wel invloed op mijn werk. Wat niet wil zeggen dat ik alles doe wat jullie willen. Maar sommige opmerkingen van jullie gaan over dingen waar ik zelf nog niet bij stil gestaan had. En het is dan altijd goed om even stil te staan en te zien of je er iets mee kan.
pi_33163170
Het is me nu geheel duidelijk, AR. Ik hoop dat het je op weg helpt.

En hoe zit het hiermee?
quote:
Nu ja, het is natuurlijk fijn dat je groots kunt worden volgens hen. Maar als zij daarmee bereiken dat je gaat twijfelen of dat je verlamd raakt van hun waarschijnlijk goedbedoelde opmerkingen zijn ze niet goed bezig. Heb je dit al met je leraren overlegd?

Weten zij wel welk effect ze op jou hebben?
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:14:50 #114
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33169672
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:17 schreef Augustina het volgende:
En hoe zit het hiermee?
Na m'n laatste beoordeling heb ik idd een gesprek met hun aangevraagt, en ook gekregen. Daar kwam ook het hele onder of overschatten verhaal naar voren. En sinds dien is de motivatie zoek. Lamgeslagen eigenlijk...
Afgelopen zaterdag heb ik dat ook gezegd, en gezegd dat ik weer wil gaan schilderen (met het idee eigenlijk; het maakt niet uit wat ik doe, ik kreeg toch weer een 6). Was wel oke dat ik wer geen schilderen, en over de motivatie zoek zijn werd niet veel gezegd eigenlijk. Iig niet dat ik me herinner
Wat wel gezegd werd is dat ik dan meer moet schilderen. Naja, dat deel past wel mooi in mijn plan iig...
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:43:27 #115
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_33175294
'Je moet meer gaan schilderen...'

En daar worden ze dan voor betaald, he...
...dass wir fliegen.
pi_33179346
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:14 schreef Automatic_Rock het volgende:

Na m'n laatste beoordeling heb ik idd een gesprek met hun aangevraagt, en ook gekregen. Daar kwam ook het hele onder of overschatten verhaal naar voren. En sinds dien is de motivatie zoek. Lamgeslagen eigenlijk...
Overschat worden kan funest zijn voor 't zelfvertrouwen, logisch. Je doet wat je kan, je legt de lat zo hoog als je kan, en dan bij de beoordeling toch te horen krijgen: leuk, maar 't had beter gekund...

't Zal wel een trucje zijn van die leraren. Psychologisch spelletje waarmee ze denken jou te helpen. Goed idee dus, dit topic. Gewoon je eigen weg gaan.
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_33180726
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:30 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Overschat worden kan funest zijn voor 't zelfvertrouwen, logisch. Je doet wat je kan, je legt de lat zo hoog als je kan, en dan bij de beoordeling toch te horen krijgen: leuk, maar 't had beter gekund...

't Zal wel een trucje zijn van die leraren. Psychologisch spelletje waarmee ze denken jou te helpen. Goed idee dus, dit topic. Gewoon je eigen weg gaan.
Het is maar een mening van die leraar.
pi_33185290
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:14 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag heb ik dat ook gezegd, en gezegd dat ik weer wil gaan schilderen (met het idee eigenlijk; het maakt niet uit wat ik doe, ik kreeg toch weer een 6). Was wel oke dat ik wer geen schilderen, en over de motivatie zoek zijn werd niet veel gezegd eigenlijk. Iig niet dat ik me herinner
Wat wel gezegd werd is dat ik dan meer moet schilderen. Naja, dat deel past wel mooi in mijn plan iig...
Toch zou ik nog eens met de leraren of de decaan/studiebegeleider gaan praten hoor. En ook zeggen dat je na het laatste gesprek je lamgeslagen voelde. Dat je motivatie zoek is.

Aan de bel trekken hoor. Ze zitten er voor jou en zij willen ook niks liever dan dat je afstudeert. Dat is ook in hun belang namelijk.

maandag 19 december 2005 @ 04:15:27 #119
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33210461
quote:
Op zondag 18 december 2005 11:32 schreef Augustina het volgende:

[..]

Toch zou ik nog eens met de leraren of de decaan/studiebegeleider gaan praten hoor. En ook zeggen dat je na het laatste gesprek je lamgeslagen voelde. Dat je motivatie zoek is.

Aan de bel trekken hoor. Ze zitten er voor jou en zij willen ook niks liever dan dat je afstudeert. Dat is ook in hun belang namelijk.

Heb ik toevallig afgelopen donderdag gedaan
pi_33210688
quote:
Op maandag 19 december 2005 04:15 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Heb ik toevallig afgelopen donderdag gedaan
En wat is er gezegd? Ik ga vandaag.
pi_33216934
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 15:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik spuug op al die zogenaamde leraren van jou, AR.
Opkomende kunstenaars terug de grond in trappen; daar zijn ze goed voor!

Spuug!
Automatic_Rock een opkomende kunstenaar noemen vind ik anders ook niet echt didactisch verantwoord.

Ik vind dit topic wel ontluisterend. Huiswerkcontrole? Werktips? Waar is het romantische beeld gebleven dat je schildert als je daar zin in hebt? Ik vraag me af of Automatic_Rock zich wil vereenzelvigen met De Kunstenaar, of met De Kunst. Als je jezelf niet kan motiveren om te schilderen dan kunnen anderen dat ook niet. In dat geval kan je je beter bezighouden met dingen waar je meer bevrediging en voldoening uithaalt, ook al is dat iets wat minder bewierookt wordt dan Kunstenaar.
pi_33218433
Tis trouwens maandag.
pi_33218604
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:47 schreef cioran63 het volgende:
Tis trouwens maandag.
Okee, dank je.
  maandag 19 december 2005 @ 16:05:10 #124
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_33218854
Het gaat vandaag niet lukken denk ik...
En woensdag ben ik sowieso de hele dag weg...

Ik schuif het allemaal maar een dagje op
  maandag 19 december 2005 @ 16:27:03 #125
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33219152
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het gaat vandaag niet lukken denk ik...
En woensdag ben ik sowieso de hele dag weg...

Ik schuif het allemaal maar een dagje op
Dan krijg je dus wel mooi een extra schop.

* Tha_Erik schopt en schopt nog een keer

Discipline .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')