Daar ben ik het ook niet mee eens,quote:Op woensdag 14 december 2005 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Damn dat was toch de voornaamste reden toch om irak aan te vallen en nog meer mensen uit het midden oosten tegen hun schenen te schoppen, waar hier veel mensen voor die aanval waren omdat saddam zo stout was.![]()
Ik denk dat sommigen liever om die kern van de zaak heenstampenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wat zijn mensen eigenlijk achterlijk. In plaats van dat men het totale geweld veroordeeld, gaat men excuses zoeken ter rechtvaardiging van geweld. Geweld, en al helemaal tegen onschuldigen, is nooit te rechtvaardigen. Als iedereen dat nou eens zegt, dan hoeft er ook helemaal niet verdedigd of aangevallen te worden.
Hangt ervan af hoe je "aanpassen" wilt definiėren. Je mag bijvoorbeeld van elke ingezetene verwachten dat hij andermans lijf en goed respecteerd. Zoniet, dan volgt er straf.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:24 schreef nikk het volgende:
Ach, aanpassen of wegwezen vind ik eigenlijk niet eens zo'n gekke stellingname...
mensenrechten...dat is net zoiets als kindertijd en jeugd.... moderne westerse uitvindingen die heel soms ook te ver doorgedreven kunnen worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Decolleté, mijn beste man![]()
Ben het niet met je eens overigens. Tegen het schenden van mensenrechten moet altijd opgetreden worden. Het is te makkelijk en cultuurrelativistisch om dingen als opgehangen homo's af te doen met "ach ja, cultuur".
Fatima heeft daar namelijk de kans dat als ze braaf zonder tietgleuf en met chador en al gestenigd wordt omdat haar halfbroer cq. achterneef cq. echtgenoot haar verkracht en prostitueert. Omdat hij denkt dat ze vreemdgegaan is...
precies wat ik dacht bij de rellen in frankrijk en de manier waarop dat goedgepraat dacht te kunnen worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wat zijn mensen eigenlijk achterlijk. In plaats van dat men het totale geweld veroordeeld, gaat men excuses zoeken ter rechtvaardiging van geweld. Geweld, en al helemaal tegen onschuldigen, is nooit te rechtvaardigen. Als iedereen dat nou eens zegt, dan hoeft er ook helemaal niet verdedigd of aangevallen te worden.
Dat ze opkwamen voor de "lifesavers" die in elkaar gerost waren door Libanezen. Blijkbaar is het al heel lang gaande en was dat de druppel.quote:
Nee, sorry, is een besloten forum, kom je zo toch niet op.quote:kan je trouwens een link posten naar het topic.
Ik heb het ook niet over wat zuiver juridisch mogelijk is. Ik vind de gedachte dat mensen zich moeten aanpassen aan het land waarin ze wonen niet zo vreemd... Het viel me in de filmpjes op dat er tussen die blanke Australiers ook 'allochtonen' liepen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het op een gegeven moment spuugzat zijn en het Australierschap gaan verdedigen.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe je "aanpassen" wilt definiėren. Je mag bijvoorbeeld van elke ingezetene verwachten dat hij andermans lijf en goed respecteerd. Zoniet, dan volgt er straf.
Uitzetting kan juridisch gezien dan niet hardgemaakt worden, dus jouw credo hierboven is praktisch niet uitvoerbaar.
Maar je bereikt er niks mee!!quote:Op woensdag 14 december 2005 13:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het op een gegeven moment spuugzat zijn en het Australierschap gaan verdedigen.
Dat was het .....mooi woord ....nog mooir gezichtquote:
Wat heeft Israel hier mee te maken?quote:Op woensdag 14 december 2005 13:42 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Maar je bereikt er niks mee!!
Zie: Israėl.
Ruzie, wraak, etc.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat heeft Israel hier mee te maken?
Ik vind het persoonlijk niet te ver gaan om kanttekeningen te zetten bij de executie van een homo.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
mensenrechten...dat is net zoiets als kindertijd en jeugd.... moderne westerse uitvindingen die heel soms ook te ver doorgedreven kunnen worden.
Marteling is niet alleen naar westerse maatstavem wreed. Alles dat mensen traumatiseert is wreed. Dat is iets wat alle mensen(culturen) gemeen hebben.quote:De mens stemt nog altijd af van de aap (nu krijg ik ook de christenfundi's over me heen)
En de mens blijft een getrained beest..... dat blijkt letterlijk in australie nu.
En vboor beesten geld het recht van de sterkste. Kortom ben je in de minderheid/de zwakkere dan heb je op je rug te gaan liggen janken, te doen wat (het hoofd van) de troep zegt en doet en je aan te passen. Gaat bijvoorbeeld een wolf leeuw of dichter bij huis een aap, zich misdragen krijgt ie het heel zwaar.
En natuurlijk wreedheid is iets dat we menselijk gezien niet kunnen maken (naar onze westerse normen) Maar beesten hebben zich niet aan achterlijke regeltjes te houden en proberen een andere groep niet hun regels op te dringen. Chimps hebben per groep ook een heel ander sociaal gedrag. So be it.
Als zelfs in Australie problemen ontstaan... of all fucking places...quote:Op woensdag 14 december 2005 14:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een fijne denkwereld heb jij.
Ach...af en toe moet je wat tegengas tegen de knuffelcultuur geven. En dan nog...als nu die denktwereld gevoed wordt door de praktijk....is het dan nog fout?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een fijne denkwereld heb jij.
Doe dat maar op een normale manier. Op de man spelen en je verder beperken tot cynische onliners mag je best achterwege laten.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:15 schreef wonko het volgende:
[..]
Ach...af en toe moet je wat tegengas tegen de knuffelcultuur geven. En dan nog...als nu die denktwereld gevoed wordt door de praktijk....is het dan nog fout?
Je hebt gelijk. Het is heel normaal om te denken dat alle Arabieren genetisch gezien allemaal crimineel zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:15 schreef wonko het volgende:
[..]
Ach...af en toe moet je wat tegengas tegen de knuffelcultuur geven. En dan nog...als nu die denktwereld gevoed wordt door de praktijk....is het dan nog fout?
Yepquote:Op woensdag 14 december 2005 14:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is heel normaal om te denken dat alle Arabieren genetisch gezien allemaal crimineel zijn.
Kant tekeningen natuurlijk nietquote:Op woensdag 14 december 2005 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk niet te ver gaan om kanttekeningen te zetten bij de executie van een homo.
Met je eens beesten kennen "lijfstraffen" maar martellen is een menselijk "intelligente" praktijkquote:Marteling is niet alleen naar westerse maatstavem wreed. Alles dat mensen traumatiseert is wreed. Dat is iets wat alle mensen(culturen) gemeen hebben.
Het kan soms lekker zijn om bij te gruwelen (openbare executie, ogrish) en dan precies met dat in het achterhoofd. Huuuh wat naar.
Net zoals mannen besnijdenis een hygyenische (achterhaalde) noodzaak was en bovendien dingen zoals een te strakke voorhuid voorkwam. Ik bedoel als je wel eens zand in de duinen gehad hebt.... kan je je voorstellen dat het ingroeid....maar met de moderne hygiene is erop vooruit gegaan en dus is het meer traditie.quote:Zijn hele onderzoeken naar. Lieten ze verschillende etnische achtergronden naar filmpjes van een vrouwenbesnijdenis kijken ofzo. Reken maar dat de gezichtsuitdrukking verschoof bij iedereen naar "wat de neuk? au!!"
Je hebt gelijk...het is niet goed om af en toe botte kritiek te uiten. Dat moet met wortel en tak uitgeroeid worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:20 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Doe dat maar op een normale manier. Op de man spelen en je verder beperken tot cynische onliners mag je best achterwege laten.
edit: evenals ronduit racistische uitlatingen trouwens.
Bedoel je de (anglo-saxon) Australiėrs niet? Dat zij van misdadigers afstammen staat vast.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is heel normaal om te denken dat alle Arabieren genetisch gezien allemaal crimineel zijn.
Dat vind ik een ongelukkig gekozen voorbeeld. Zo'n reaktie zal je bij een blindedarmoperatie ook krijgen.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zijn hele onderzoeken naar. Lieten ze verschillende etnische achtergronden naar filmpjes van een vrouwenbesnijdenis kijken ofzo. Reken maar dat de gezichtsuitdrukking verschoof bij iedereen naar "wat de neuk? au!!"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |