abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33048725
Her en der in het land zie je van die grote borden waar projecten aan de gang zijn en waarbij een Europese vlag te zien is met daarbij "Gefinancierd door de EU" of iets van die strekking. Nee, nu wordt ie lekker. Drukken ze in Brussel soms geld wat ze gratis en voor niets onze kant op sturen ofzo? Nee, tuurlijk niet, dat geld is keihard door de belastingbetaler betaald (het dubbele in het geval van Nederland). Zo lust ik er nog wel een paar. Waarom zien we dan geen nationale, provinciale en gemeentelijke vlaggen op borden "Mede door het rijk betaald" of "Mede door gemeente Enschede gefinancierd"? Nee, dat doen we weer niet natuurlijk, althans, het valt niet op of het is niet bedoeld als propaganda.

Stelling: er moet een verbod komen op "Door de EU gefinancierd project"-propaganda. Het is gewoon opium voor het volk zulke borden. Voortaan moeten ze vervangen worden: Door U betaald. Wel zo eerlijk.
pi_33049089
Ja, ach zo ken ik er nog wel een paar; ik wil ook een keer in een F-16 vliegen en met een Leopard tank schieten. Ik heb ze immers toch betaald.
Net als de BMW van mijn buurman; die is generaal bij de luchtmacht; dus ik heb meebetaald.

Je ondermijnt hiermee het beginsel van belasting; zoals jij het stelt zou je namelijk ook kunnen zeggen dat ik meer gebruik mag maken van een project waar zo'n bord bij staat dan mijn broer; omdat ik meer verdien. Bullshit natuurlijk.

Overigens weet ik in hier in de regio meerdere borden te staan waarop staat "dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de provincie Brabant."
Zo ook op de snelweg: "het ministerie van verkeer en waterstaat realiseert hier..."
clown hat-curly hair-smiley face
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:15:15 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33050423
Tja.... zo kunnen we op alles wel "door U betaald" neerzetten, want het perkje buiten je huis wordt ook bijgehouden van belastingeld. Overal maar een bordje neerzetten? "Het herbeplanten van de perkjes in de Herenstraat werd mogelijk gemaakt door UW GELD" en "Dit stoplicht heeft U BETAALD".

Ja, zo blijven we bezig natuurlijk
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33057859
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:15 schreef maartena het volgende:
Tja.... zo kunnen we op alles wel "door U betaald" neerzetten, want het perkje buiten je huis wordt ook bijgehouden van belastingeld. Overal maar een bordje neerzetten? "Het herbeplanten van de perkjes in de Herenstraat werd mogelijk gemaakt door UW GELD" en "Dit stoplicht heeft U BETAALD".

Precies, maar waarom moet de EU dat dan wel zonodig steeds melden?
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:59:43 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_33057960
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Precies, maar waarom moet de EU dat dan wel zonodig steeds melden?
Is dat een retorische vraag of snap je het echt niet? .
pi_33058332
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:15 schreef maartena het volgende:

Het staat er inderdaad wel, maar daar staat het meer als informatie. Bij die Europese onzin staat het meer ter propaganda.
  woensdag 14 december 2005 @ 00:24:09 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33060869
In Amerika zetten ze vaak een bordje "Your tax dollars at work" neer bij grote projecten zoals bruggenbouw, wegenverbreding, windmolenparken die gebouwd worden etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')