Affijn, vanmiddag dus naar Zevenhuizen.
Na een half uur zoeken omdat de routeplanner een straat anders noemde
![]()
reed ik voorbij plaats delict.
![]()
Even keren op het smalle dijkweggetje, en vooral opletten dat ik niet compleet met de Fiero de sloot inschoof.
Vooral naar achteren is het zicht nagenoeg nul in die bak.. scary smal daar zeg.
Eenmaal bij het bedrijf aangekomen maakte alles een beetje verlaten indruk, maar er stond een woonhuis op het erf, dus liep daar naartoe, en belde aan.
Na 3 minuten had er nog niemand opengedaan, en na nog een keer bellen nam ik aan dat er niemand aanwezig was.
Dan maar mijn beltegoed opwaarderen (wilde net overstappen op een abbo
![]()
) en die man bellen .. ene nummer buiten gebruik
![]()
, en het andere nummer werd niet opgenomen, en ook geen voicemail.
Ondertussen zag ik iemand in het huis bewegen, dus ik snel weer aanbellen... werd niet open gedaan.
Opeens hoorde ik een stofzuiger dichterbij komen, en belde nogmaal aan.
Dit werd gehoord, want het apparaat ging uit, en er kwam voorzichtig iemand voor het raam staan.
Het raam ging een stukje open, en mevrouw zei tussen het kiertje door dat het bedrijfsgedeelte van iemand anders is, en zij er
niets mee te maken hebben.
Dan maar naar huis vertrekken, en een andere keer terugkomen.
Maar voor de Fok! MC nog wel even een piccie schieten door het raam.
![]()
Ik wilde net door de modder aan de achterkant van het pand lopen om dichterbij een piccie te schieten door het heldere raam toen er een dikke
autodealerwagentype het terrein opreed.
Dit bleek inderdaad de eigenaar.
![]()
(spion op het bedrijf
![]()
)
Na een korte kennismaking liep de man enthousiast naar de motor, en wilde hem met 1 druk op de knop starten.
Dood.
De Futura had al eerder gelopen, op het dijkje had de eigenaar (zonder motorrijbewijs) vorig week nog doodsangsten uitgestaan op het ding.
Verder deden ze hem wel vaker even starten omdat hij zo mooi liep. (
![]()
)
Na even zonder resultaat de accuaansluiting gezocht te hebben ging hij mij maar "even" aanduwen.
Aangezien het een grote vent is had ik er wel vertrouwen in.
Maar eenmaal op het dijkje bleken we niet boven de 2 kilometer uit te komen, en zelfs toen er nog iemand bij kwam helpen gingen we niet veel harder.
Slechte conditie die lui.
Ik ben terug naar het bedrijfsterrein in mijn uppie nog harder teruggerend met de motor aan de hand.
![]()
Alleen met een 2 cylinder aan de hand starten leek mij niet slim...
Eenmaal weer binnen opnieuw overal zoeken waar nou die accu op de motor verstopt is.
Ik gokte onder het zadel, maar nergens zagen we mogelijkheden om die los te krijgen.
Toen heb nog even gebeld met de motorzaak die aan de KLX heeft gewerkt, maar de goede man had nog nooit een Frituurtje in het wild gezien.
Daarna zijn we alternatieve plaatsen om de benodigde stroom voor het starten even een oppepper te geven.
Snel de voorkuip er aan een zijde afgehaald, en daar ben ik met een spanningszoekertje naar een strookkring gaan zoeken.
Die man wist niks, of wilde gewoon een beetje onwetend lijken.
Op een gegeven moment had ik wat gevonden, met draadjes stroom erop gezet, maar alleen maar een droge klik van het startrelais.
En hij loopt normaal zo idioot mooi
![]()
zei die man nog.
Daarna toch maar op zoek naar de accu, en na het lichtjes molesteren van het zadel zagen we ineens een haakslot met een kabel die naar voren liep.
In de kuip bleek dus een extra contactslot te zitten waar het zadel mee los gaat.
Direct kwam de accu tevoorschijn, dikke vrachtwagenaccu erop....... nietsz....snelladers... nog steeds noppes..
Om een lang verhaal kort te maken, nog de twee hoofdzekeringen bekeken, op zoek naar een aparte zekeringkast -bleek in de cockpit onder de toerenteller- allemaal gecontroleerd, nog geprobeerd te starten op de middenbok, op de zijstandaard, koppeling in, rem in, er gewoon op zittende en alles nog een keer in verschillende combinaties
![]()
.. alleen maar een klik van het startrelais.
Hij gaat hem laten nakijken door een motorfietsmonteur.
Moet vast een kleinigheidje zijn.
Dan weer kijken, en even rijden.
Leek me verder wel een aantrekkelijk ding, en maar
5.000 digitale kilometers.
En die stand is gecontroleerd door de verkopende verzekeringsmaatschappij.
2 uur leuk gespeeld daar.
En ik ga zeker nog een keer terug.