abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33036847
quote:
SAN FRANCISCO - Gouverneur Arnold Schwarzenegger van Californië heeft het verzoek om gratie van de ter dood veroordeelde bendeleider Stanley 'Tookie' Williams afgewezen. Daarmee is het vrijwel zeker dat Williams, die veroordeeld is wegens de moord op vier mensen in 1979, vlak na middernacht op dinsdag, ongeveer 09.00 uur Nederlandse tijd, een dodelijke injectie krijgt toegediend.
Inmiddels 09:50 hier in Nederland.
Tookie Williams is inmiddels naar de Eeuwige jachtvelden.
Terecht?
pi_33036930
Ja.
pi_33036936
Zeker terecht
Hij heeft nooit de namen van de andere bendeleden opgegeven, we kunnen allemaal het heilige boontje immiteren.

Het nadeel van de doodstraf is dat ze onomkeerbaar is: Gilfourd 4 / Birmingham 6 zijn goede voorbeelden hoe het fout kan gaan

Maar zelfs dan (financiaal gezien):
Als je iemand onterecht voor 20 jaar opsluit krijgt de staat (=belasting betaler) een rekening voor de kiezen: Eeerst kost het bijna 300 euri per dag om hem/har achter slot en grendel te houden en van zeiljachtjes en een eigen cafee te voorzien, daarna gaan ze (terecht) compensatie claimen.

Hennep daarentegen is milleuvriendelijk kost geen geld en kan ook nog Xmaal gerecycled worden.
Alhoewel nabestaanden van slachroffers mischien wel een paar centimeter als aandenken willen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33036947
Ik denk het wel.
Het is onbelangrijk of iemand in zijn cel een ander mens wordt. De daden die de man achter zijn naam heeft staan, worden er daardoor niet minder door.

Voor deze daden is hij toentertijd veroordeelt en nu dan ook geexecuteerd.

Dat hij 1 van zijn boekjes ook heeft opgedragen aan anderen moordenaars , geeft niet echt blijk van een gelouterde persoonlijkheid.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:57:59 #5
20741 generalist
Watch me do it!
pi_33036995
Ethisch gezien onwenselijk.
Sociaal gezien volkomen begrijpelijk.

De oprichter van een bijzonder bloedige bende welke met 'bendeoorlogen' rijk geworden is van de handel in drugs en daarmee een verantwoordelijkheid draagt in het verpauperen van de voorsteden in de USA. No problem dat de man als voorbeeld nu ten onder gegaan is.
Zijn mooie berouw is heel leuk, maar ik snap best waarom er geen gratie verleend is
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_33037062
, hij heeft ook goede dingen gedaan de laatste jaren maar toch is dat spuitje terecht...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_33037086
Spuitje...hennep moetje gebruiken, da's milleu vriendelijker
pi_33037340
Ik ben te allen tijde tegen de doodstraf. Dus ook in dit geval.
Maar ja, hij is inmiddels geëxecuteerd (12:35 pm plaatselijke tijd).
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:24:15 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33037450
Goede zaak!
censuur :O
pi_33037537
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:03 schreef desiredbard het volgende:
Spuitje...hennep moetje gebruiken, da's milleu vriendelijker
Hoezo
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:30:46 #11
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33037585
hij is in de laatste jaren veel verandert, ik had hem gewoon levenslang laten zitten ipv doodstraf..
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33037618
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hij is in de laatste jaren veel verandert, ik had hem gewoon levenslang laten zitten ipv doodstraf..
Dat kunnen zijn slachtoffers helaas niet zeggen. Die zijn ook dood, en hadden nooit "kans" om te veranderen. Terechte execute imo.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:34:17 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_33037645
Mensen die berouw tonen hoeven voor mij geen doodstraf meer te krijgen, dan is levenslang ook goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33037670
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:34 schreef speknek het volgende:
Mensen die berouw tonen hoeven voor mij geen doodstraf meer te krijgen, dan is levenslang ook goed.
en hoe wil je dat een beetje objectief meten?
pi_33037713
Wat vinden de nabestaanden van z'n slachtoffers er trouwens van?
pi_33037751
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat vinden de nabestaanden van z'n slachtoffers er trouwens van?
Die waren bij de executie aanwezig.
Zij zijn voor de doodstraf. Dus ook in dit geval.
pi_33037777
levenslang kost de gemeenschap teveel
Dit soort vuil heeft de gemeenschap genoeg gekost

Opgeruimd staat netjes
pi_33037788
Waarom zit zo iemand eigenlijk eerst zo lang in de dodencel?
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:40:54 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_33037791
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:35 schreef CANARIS het volgende:
en hoe wil je dat een beetje objectief meten?
Niet. Alhoewel boeken schrijven een redelijke indicatie is. Het gaat me ook minder om de persoon, maar meer het effect op de maatschappij. Criminelen die berouw tonen herinneren ons eraan dat criminaliteit slecht is. Of het gemeend is of niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33037815
Tegen de doodstraf, dus ja: jammer. Zonde, zelfs.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33037834
Zouden ze nou steeds dezelfde naalden gebruiken? Bang voor ziektes hoeven ze namelijk niet te zijn.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33037836
Nog even om wie het hier eigenlijk gaat.

.....Knip...While at this location, Williams left the other men and returned with a .22 caliber handgun, which he also put in the station wagon. (TT 2117-2118). Williams then told Coward, Darryl and Sims they should go to Pomona. In response, Coward and Sims entered the Cadillac, Williams and Darryl entered the station wagon, and both cars traveled on the freeway toward Pomona. (TT 2118-2119).

The four men exited the freeway near Whittier Boulevard. (TT 2186). They drove to a Stop-N-Go market and, at Williams' direction, Darryl and Sims entered the store to commit a robbery. At the time, Darryl was armed with the .22 caliber handgun. (TT 2117-2218; Tony Sims' Parole Hearing Dated July 17, 1997).

Johnny Garcia Escapes Death
The clerk at the Stop-N-Go market, Johnny Garcia, had just finished mopping the floor when he observed a station wagon and four black men at the door to the market. (TT 2046-2048). Two of the men entered the market. (TT 2048). One of the men went down an aisle while the other approached Garcia.
The man that approached Garcia asked for a cigarette. Garcia gave the man a cigarette and lit it for him. After approximately three to four minutes, both men left the market without carrying out the planned robbery. (TT 2049-2050).

He Would Show Them How
Williams became upset that Darryl and Sims did not commit the robbery. Williams told the men that they would find another place to rob. Williams said that at the next location all of them would go inside and he would show them how to commit a robbery.
Coward and Sims then followed Williams and Darryl to the 7-Eleven market located at 10437 Whittier Boulevard. (TT 2186). The store clerk, twenty-six year old Albert Lewis Owens, was sweeping the store parking lot. (TT 2146).

Albert Owens Killed
When Darryl and Sims entered the 7-Eleven, Owens put the broom and dust pan down and followed them into the store. Williams and Coward followed Owens into the store. (TT 2146-2152). As Darryl and Sims walked to the counter area to take money from the register, Williams walked behind Owens and told him "shut up and keep walking." (TT 2154). While pointing a shotgun at Owens' back, Williams directed him to a back storage room. (TT 2154).
Once inside the storage room, Williams, at gunpoint, ordered Owens to "lay down, mother f*****." Williams then chambered a round into the shotgun. Williams then fired the round into the security monitor. Williams then chambered a second round and fired the round into Owens' back as he lay face down on the floor of the storage room. Williams then fired again into Owens' back. (TT 2162).

Near Contact Wound
Both of the shotgun wounds were fatal. (TT 2086). The pathologist who conducted the autopsy on Owens testified that the end of the barrel was "very close" to Owens' body when he was shot. One of the two wounds was described as ". . . a near contact wound." (TT 2078).
After Williams murdered Owens, he, Darryl, Coward and Sims fled in the two cars and returned home to Los Angeles. The robbery netted them approximately $120.00. (TT 2280).

'Killing All White People'
Once back in Los Angeles, Williams asked if anyone wanted to get something to eat. When Sims asked Williams why he shot Owens, Williams said he "didn't want to leave any witnesses." Williams also said he killed Owens "because he was white and he was killing all white people." (TT 2189, 2193).
Later that same day, Williams bragged to his brother Wayne about killing Owens. Williams said, "you should have heard the way he sounded when I shot him." Williams then made gurgling or growling noises and laughed hysterically about Owens' death. (TT 2195-2197).
pi_33037848
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:40 schreef desiredbard het volgende:
levenslang kost de gemeenschap teveel
Dit soort vuil heeft de gemeenschap genoeg gekost

Opgeruimd staat netjes
Niet iedereen die levenslang krijgt in Amerika krijgt de doodstraf.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:48:19 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33037943
Face down, 2 keer in zijn rug schieten. God wat een lief mannetje. Berouw of niet, ik vind dit nou niet de eerste de beste die gratie zou verdienen.
pi_33037957
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:43 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Na zo'n verhaal kun je toch niet anders meer dan concluderen dat de straf terecht is geweest, dacht ik zo.
Ben benieuwd hoe Snoop Dogg heeft proberen te betogen dat het schrijven van een aantal boeken een daad als deze minder erg maakt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')