over een klein maand gaan we passeren en hebben we een eigen huisje
Dus zijn we nu al druk bezig met inpakken, inpakken, (ik ga gelijk over en half om half wonen in het nieuwe huisje en bij mijn mams) nieuwe spullen uitzoeken en na aan het denken over inrichting en belangrijker hoe we de verbouwing aan kunnen pakken.
Ons stekkie wat we hebben gekocht (voormalig studentenoptrekje) kent strakkies het nodige onderhoud wat gedaan moet gaan worden, het dak is aan vervanging toe, idem voor de kozijnen. We gaan riolering aanleggen, de wc verplaatsen, een nieuwe keuken komt er in en we willen een normale afvoer in de douche (niet eentje met een pijpje het plaatsje op
![]()
) Kortom genoeg te doen.
En voordat er om foto's geroepen gaat worden, zal ik daar maar gelijk ffies gehoor aan geven.
Hier moet het allemaal gaan gebeuren
![]()
Woonkamer:
Deze is genomen vanaf de plek waar wij de keuken willen gaan plaatsen. Nu nog een mini-slaapkamertje
![]()
naast het raam (zie vorige foto) in de woonkamer genomen
![]()
Totaal met de plek van de nieuwe keuken is het 21m2 groot
![]()
Boven:
Dit wordt het hokkie van de jongste. (6m2)
![]()
En dit die van de oudste (9m2)
![]()
Het fokhok:
Vanuit de deur rechts:
![]()
en links:
![]()
Beneden zit het douchehok, let op het afvoerpijpje
![]()
Dat komt dus gewoon met een gat in de muur uit op ons minituintje
![]()
En de huidige keuken. Op de foto zie je ook de bewuste muur die er dus uitgaat en waarschter wij de nieuwe keuken willen hebben. Was onmogelijk dat hokje op de foto te krijgen (is ook maar 5,5m2)
![]()
Afgelopen donderdag hebben we bij Mandemakers de keuken uitgezocht.
Foto's heb ik niet, maar op hun site staat gelukkig iets soortgelijks, alleen wij hebben een flink wat kleinere keuken besteld dan de afgebeelde.
![]()
Wij hebben alleen gekozen voor een (niet egaal) zwart werkblad van composiet. en geen inbouwfornuis/kookplaat maar gewoon mijn boretti
Zodra we de sleutel hebben komen ze hem nogmaals inmeten en begin april mogen we hem dan verwachten. voor die tijd moeten we breken, breken,muren bekleden en de vloeren egaliseren en zorgen dat die bekleed zijn. waterleidingen aanleggen, afvoeren maken en zorgen voor elektriciteit.
KOmen we eigenlijk gelijk bij het eerste probleem aan, de vloer. Het liefst zou ik daar plvuizen willen hebben. Maar hoe moeten we dat in godsnaam aan gaan pakken. Een alternatief mogen gewoon tegels zijn. Maar de ondervloer is alles behalve egaal. en dus van hout.
Iemand ervaringen met toch op hout plavuizen of tegels leggen ? Uit de verschillende sites begrijp ik dat het wel mogelijk moet zijn, maar ik blijf een beetje 'bang'
[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:31:04 ]