abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33035376
over een klein maand gaan we passeren en hebben we een eigen huisje
Dus zijn we nu al druk bezig met inpakken, inpakken, (ik ga gelijk over en half om half wonen in het nieuwe huisje en bij mijn mams) nieuwe spullen uitzoeken en na aan het denken over inrichting en belangrijker hoe we de verbouwing aan kunnen pakken.

Ons stekkie wat we hebben gekocht (voormalig studentenoptrekje) kent strakkies het nodige onderhoud wat gedaan moet gaan worden, het dak is aan vervanging toe, idem voor de kozijnen. We gaan riolering aanleggen, de wc verplaatsen, een nieuwe keuken komt er in en we willen een normale afvoer in de douche (niet eentje met een pijpje het plaatsje op ) Kortom genoeg te doen.

En voordat er om foto's geroepen gaat worden, zal ik daar maar gelijk ffies gehoor aan geven.

Hier moet het allemaal gaan gebeuren

Woonkamer:
Deze is genomen vanaf de plek waar wij de keuken willen gaan plaatsen. Nu nog een mini-slaapkamertje

naast het raam (zie vorige foto) in de woonkamer genomen

Totaal met de plek van de nieuwe keuken is het 21m2 groot

Boven:
Dit wordt het hokkie van de jongste. (6m2)

En dit die van de oudste (9m2)

Het fokhok:
Vanuit de deur rechts:

en links:

Beneden zit het douchehok, let op het afvoerpijpje

Dat komt dus gewoon met een gat in de muur uit op ons minituintje

En de huidige keuken. Op de foto zie je ook de bewuste muur die er dus uitgaat en waarschter wij de nieuwe keuken willen hebben. Was onmogelijk dat hokje op de foto te krijgen (is ook maar 5,5m2)

Afgelopen donderdag hebben we bij Mandemakers de keuken uitgezocht.
Foto's heb ik niet, maar op hun site staat gelukkig iets soortgelijks, alleen wij hebben een flink wat kleinere keuken besteld dan de afgebeelde.

Wij hebben alleen gekozen voor een (niet egaal) zwart werkblad van composiet. en geen inbouwfornuis/kookplaat maar gewoon mijn boretti

Zodra we de sleutel hebben komen ze hem nogmaals inmeten en begin april mogen we hem dan verwachten. voor die tijd moeten we breken, breken,muren bekleden en de vloeren egaliseren en zorgen dat die bekleed zijn. waterleidingen aanleggen, afvoeren maken en zorgen voor elektriciteit.

KOmen we eigenlijk gelijk bij het eerste probleem aan, de vloer. Het liefst zou ik daar plvuizen willen hebben. Maar hoe moeten we dat in godsnaam aan gaan pakken. Een alternatief mogen gewoon tegels zijn. Maar de ondervloer is alles behalve egaal. en dus van hout.

Iemand ervaringen met toch op hout plavuizen of tegels leggen ? Uit de verschillende sites begrijp ik dat het wel mogelijk moet zijn, maar ik blijf een beetje 'bang'

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:31:04 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:05:47 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33035392
Succes met je nieuwe woning. En leuke foto's.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33035395
quote:
ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
pi_33035397
quote:
met deze woning valt weinig te pimpen Het is een klein krotje wat de meesten nog geen blik waardig gunt.

edit:

megumi: tnx.
pi_33035764
Wat een schattig huis! Gefeliciteerd en voor straks heel veel succes met de verbouwing!
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:31:48 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33035776
Succes, wordt dit net zo'n project als de legendarische badkamer van Lucille?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33035802
succes met je nieuwe woning.
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
pi_33035845
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Nu maar hopen dat je niet teveel hoeft te verbouwen!
we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
pi_33036325
He, wat leuk!
Succes met de verbouwing en houd ons op de hoogte
pi_33036400
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
pi_33036469
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef Kleintje het volgende:
Leuk huis, ziet er schattig klein uit.
Maar.... gaan jullie niet slapen? Zie geen slaapkamer voor jullie...
wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
pi_33036530
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:39 schreef knorretje het volgende:

[..]

we schatten een maandje of 2-3 bezig te zijn met verbouwen en opknappen. Dus valt enigzins mee als ik zo om me heen hoor
Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33036579
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:28 schreef knorretje het volgende:

[..]

wij slapen in het fokhokje, en als dat uiteindelijk toch niet past net als nu gewoon weer op de slaapbank in de woonkamer.
Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_33036702
Succes met het opknappen van je nieuwe huisje
Plaats meteen ook een "verboden fietsen te plaatsen"-bordje bij het raam aan de voorkant
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_33036740
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:07 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja ?? en daar kan ik telkens de verbouwing updaten en mijn vragen stellen ?? lezen! Dit is gewoon het zoveelste private verbouwingstopic.
Tsja, jij bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je hier op fok doet, daar ben je dan ook vrouw van de baas voor. Hoeft verder niemand het met je eens te zijn.
geen
pi_33036804
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Maandje of 2 - 3?
Hoop dat jullie veel hulp krijgen dan
Voor de rest vind ik het een leuk huis, en wat een heerlijke ruime keuken hebben jullie in gedachten.
Succes!
Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Bedstee idee?
Dus gewoon een soort kast inbouwen, en in die kast dus een bed.
Hebben vrienden van mij gedaan in een berghokje op zolder (als logeerbed), en staat best leuk.
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:56:22 #19
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_33036961
Wat een vreselijk lief huisje Wordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_33037046
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:01:16 #21
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_33037050
inderdaad een leuk huis!! Ben benieuwd hoe het gaat worden..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_33037154
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:48 schreef knorretje het volgende:

[..]

Hmm danny werkt gewoon overdag, en tot nu toe niet echt hulp kunnen vinden, mijn vader komt zo nu en dan in de avond uren helpen en dan ben ikke er nog
Zijn er geen mensen van Fok, die een goede daad willen verrichten, handig zijn,en in de buurt wonen dan?
Gewoon proberen.
quote:
we hebben nu een slaapbank dus als er echt geen bed in past in dat hokje, den ik niet dat we de moeite gaan nemen om een kast ofzo te bouwen in de woonkamer of waar dan ook maar gewoon die weer benutten.
Die keuze is natuurlijk aan jullie zelf.
pi_33037724
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Kleintje het volgende:
Het is een schattig huis, maar ik persoonlijk was ook voor een groter huis gegaan gezien deze nu al aan de kleine kant is.
Maar ik hoop dat jullie er optimaal gelukkig in worden en ik zal de verbouwing gaan volgen!
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:56 schreef Sprookjesbos het volgende:
Wat een vreselijk lief huisje Wordt een aardige klus zo te zien.
Wellicht een stomme vraag, maar waarom koop je een huis wat nu eigenlijk al te klein voor het gezin is?
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruit iedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:58:04 #24
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_33038134
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:38 schreef knorretje het volgende:
het is in onze ogen groot hoor, we slapen nu met zijn allen in de woonkamer, dus we gaan er flink op vooruit iedereeen heb een eigen plekkie, en we hebben zelfs een klein buitenplaatsje
daarnaast wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he
Daar zie je maar weer eens aan hoe relatief ruimte is
Vooral voor kinderen is het idd belangrijk dat ze een "eigen" plekje hebben. Ach, en als jullie toch een eigen slaapkamer wensen kun je altijd het buitenplaatsje nog serre maken toch?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_33038160
Dat is helemaal waar, daar ben ik het mee eens Knorretje.
En ik weet nog van de verhalen dat jullie nu echt een poppenhuisje hebben.
Dus je gaat er dan zeker op vooruit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')