Dat is mijn grootste punt. Het niets doen van overheden.quote:Op maandag 12 december 2005 20:32 schreef Armalite het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de mens zich vanzelf aanpast aan de klimaatsveranderingen, dat kost helemaal niks.
Maar inderdaad snap ik ook helemaal niks van bv het biobrandstof beleid hier in Nederland. Het is schoner maar zeer gelimiteerd te gebruiken.
Ik zou ook graag in plaats van Groene stroom Kern-stroom kunnen kopen. Ook een stuk minder uitstoot dan olie en kolencentrales.
daarvoor is democratie...(groenlinks)quote:Op maandag 12 december 2005 20:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is mijn grootste punt. Het niets doen van overheden.
Maar die kunnen zo schreeuwen en ophef maken over hele pietlutige dingen.quote:Op maandag 12 december 2005 20:44 schreef Tybris het volgende:
[..]
daarvoor is democratie...(groenlinks)
Wel als er voldoende burgers zijn ja.. dan zullen ze wel moeten!quote:Op maandag 12 december 2005 20:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Maar die kunnen zo schreeuwen en ophef maken over hele pietlutige dingen.
Mensen kunnen toch dingen eisen bij verkiezingen? Dan moeten ze wel, en niet aleen groenlinks. Ze luisteren allemaal toch zo goed naar de burger......
Precies,ik hoop dat er een partij of iemand is die er een thema van maakt. Ik denk dat namelijk mensen best willen als je er maar druk op uit oefent. Zonder druk doet dit kabinet iedergeval niks.quote:Op maandag 12 december 2005 21:17 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Wel als er voldoende burgers zijn ja.. dan zullen ze wel moeten!
Dat zou ik nou wel eens een keer bewezen willen zien.quote:Op maandag 12 december 2005 21:16 schreef Forno het volgende:
Dat we invloed hebben staat vast.
Daar heeft een paar jaar terug nog een Nederlander een nobelprijs voor gekregen. Het broeikaseffect bestaat.quote:Op maandag 12 december 2005 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zou ik nou wel eens een keer bewezen willen zien.
Zonder het broeikaseffect zouden wij hier niet zijn.quote:Op maandag 12 december 2005 21:57 schreef Tybris het volgende:
[..]
Daar heeft een paar jaar terug nog een Nederlander een nobelprijs voor gekregen. Het broeikaseffect bestaat.
1 nou danquote:Op maandag 12 december 2005 22:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zonder het broeikaseffect zouden wij hier niet zijn.
1 Volgens mij heeft het broeikaseffect niet veel van doen met de klimaatveranderingquote:Op maandag 12 december 2005 22:08 schreef Tybris het volgende:
[..]
1 nou dan
2 jajaa, ik bedoel de invloed van de mens op het broeikas effect (wat vaak zelf het broeikas effect wordt genoemd)
Het versterkt broeikas effect. dat is waar het om draait in de discussie.quote:Op maandag 12 december 2005 22:08 schreef Tybris het volgende:
[..]
1 nou dan
2 jajaa, ik bedoel de invloed van de mens op het broeikas effect (wat vaak zelf het broeikas effect wordt genoemd)
dat is interessant. misschien is het wel een breder fenomeen dan we tot nu toe aannamen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat Mars op dit moment ook aan het opwarmen is, maar ik kan je geen link geven. Ik weet het dus niet zeker.
Ik vind dat ook een zeer legitieme vraag. Zeker met alles wat je hoort over zonnevlekken en dergelijke....quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:45 schreef Scumbag__NL het volgende:
ja zeker, het wordt alleen nooit zo benaderd dat vind ik jammer terwijl het voor mij een hele logische vraagstelling is, hebben andere planeten ook last van opwarming?
Mogelijk. De invloed van de zon wordt niet genegeerd. Die zogenaamde klimaatverandering op Mars is gabseerd op een paar jaar en daar kunnen we dus weinig over zeggen. Mars heeft ook een heel ander systeem, met stofstormen, enzo. We weten heel goed wat de grootste oorzaak is van het versterkte broeikaseffect op aarde: de mens.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:42 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
dat is interessant. misschien is het wel een breder fenomeen dan we tot nu toe aannamen.
http://news.independent.co.uk/environment/article2099971.ecequote:Rising seas, caused by global warming, have for the first time washed an inhabited island off the face of the Earth. The obliteration of Lohachara island, in India's part of the Sundarbans where the Ganges and the Brahmaputra rivers empty into the Bay of Bengal, marks the moment when one of the most apocalyptic predictions of environmentalists and climate scientists has started coming true.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |