abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2005 @ 18:41:20 #1
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_32993606
In deel 1 van dit deel werden leuke foto's gepost, die niet direct in een ander topic thuishoorden en die een leuke fotografische indruk gaven van het weekend van users. Het vorige deel zit nog niet geheel vol, maar omdat er inmiddels een hoop dode links inzitten heb ik maar even een nieuwe versie opgestart.
Ik begin met wat foto's van mijn weekend, of beter gezegd van mijn zaterdagmorgen.
Door mist en vorst was er een mooi landschap ontstaan.

1/ Sheep in the mist

2/ Paardjes aan het kleumen

3/ Witte hei

4/ Braamblaadjes

5/ Heel soms was er een ijl zonnetje te zien.

6/ Maar echt krachtig genoeg om de boel te laten dooien was die zon niet.

7/ Tot hij later op de dag wat feller werd.
Life is what you make it.
  zondag 11 december 2005 @ 19:05:51 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32994239
Heel mooi!
Ik ben echt gek op dit soort foto's
Ikzelf woon én in de stad, én ik kan niet fotograferen

Ik ben eigenlijk op zoek naar een mooie foto met een grote boom als een eik o.i.d. erop, waar de bladeren vanaf zijn en je heel goed de kleine takjes aan de uiteinden van de takken kunt zien.
Dit omdat we dit graag zouden willen laten graveren op de grafsteen voor mijn vader.
Heb al aardig veel gezocht op google enzo, maar kan niet echt een hele mooie duidelijke foto vinden.
Misschien dat het hier in Fotografie lukt?
Anders open ik wel ene nieuw topicje, maar het zou erg gaaf zijn als het lukt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 11 december 2005 @ 19:24:30 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_32994809
Ik heb het in ieder geval niet bij de serie van dit weekend zitten, maar ik zal mijn archief er eens op naspitten. De melding kan in dit forum sowieso geen kwaad, wellicht is iemand bereid er even op uit te gaan om de gewenste foto te schieten. Op welke termijn moeten jullie het hebben?

edit:
Zoiets?
  zondag 11 december 2005 @ 19:42:35 #4
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32995434
BBQ-kip, er staan hier best wel eikebomen in de buurt, wil je een hele boom of juist een deel waar je de tak dus goed ziet splitsen? Ik kan het altijd proberen.

Schanulleke, erop uit gaan in de jou loont de moeite dus. De foto's geven de koude dag goed weer.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 11 december 2005 @ 19:49:24 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32995649
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:24 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb het in ieder geval niet bij de serie van dit weekend zitten, maar ik zal mijn archief er eens op naspitten. De melding kan in dit forum sowieso geen kwaad, wellicht is iemand bereid er even op uit te gaan om de gewenste foto te schieten. Op welke termijn moeten jullie het hebben?

edit:
Zoiets?
Het heeft niet echt haast, de rest van het graf moet "nog vol" zeg maar
Het is een algemeen graf en daar gaan er 3 in en mijn vader is de eerste, de steen komt dus ook vooraan te liggen, dus dat is wel heel erg mooi

Ik bedoel eigenlijk meer zo'n mooie grote eik die mooi rond loopt, zoiets, maar dan zonder dat "hekje" er omheen en zonder de blaadjes aan de boom, dus puur alleen de boom:

Ik zal vanavond nog even meer zoeken, maar tof dat jullie meehlepen in ieder geval
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 11 december 2005 @ 19:52:13 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32995742
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:42 schreef pea4fun het volgende:
BBQ-kip, er staan hier best wel eikebomen in de buurt, wil je een hele boom of juist een deel waar je de tak dus goed ziet splitsen? Ik kan het altijd proberen.
Nou, ik weet niet precies of het technisch mogelijk is om de hele boom erop te krijgen, maar dat zou ik wle het mooist vinden. Dat in een van de hoeken van de steen die boom staat gegraveerd
Maar een stuk van de tak (met die kleine takjes heel duidelijk zichtbaar) zou ook erg mooi zijn, dit als alternatief voor "de hele boom".

Nogmaals, heel tof van jullie
  zondag 11 december 2005 @ 20:02:13 #7
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32996097
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:52 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet precies of het technisch mogelijk is om de hele boom erop te krijgen, maar dat zou ik wle het mooist vinden. Dat in een van de hoeken van de steen die boom staat gegraveerd
Maar een stuk van de tak (met die kleine takjes heel duidelijk zichtbaar) zou ook erg mooi zijn, dit als alternatief voor "de hele boom".

Ik ga kijken of ik een dergelijke boom kan vinden zonder "rotzooi" eromheen
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_33001256
Lekker koud en mistig Schanulleke, brrr... Fijne platen.

Dit weekend was er zaterdagavond vuurwerk in Weesp. Slotfeest ter gelegenheid van 650 jaar stadsrechten.

1.

2.

3.
  zondag 11 december 2005 @ 23:15:49 #9
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33002514
Leuke platen ook ArjanB! Had je hier al ervaring mee of was dit de eerste keer dat je vuurwerk fotografeerde?
pi_33024532
Thanks. Heb afgelopen zomer tijdens Sail ook het vuurwerk gefotografeerd en wist nu al een beetje wat en hoe ik het wilde doen. Desondanks ging er nog aardig wat de prullenbak in.
Heb de draadontspanner gebruikt, cam op statief. Gebruik genaakt van de Tv-mode op de cam, sluitertijden variërend tussen 2 en 5 seconden op iso 100.
  maandag 12 december 2005 @ 22:13:50 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33028876
Ik had wat foto's vrijdag nacht gemaakt... technisch gezien weekend

de Bob te Noordwijk:

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 14 december 2005 @ 21:30:11 #12
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_33083721
Schanulluke

Ik vind 2 en 3 er het mooist uit komen. Vooral op die paarden komt het weer goed over. Misschien had ik het paardje iets strakker gekaderd.

--------

Weekendje Gent:

1.

2.

3.

4.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_33213915
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:52 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

ik zal ook eens voor je kijken
-edit- die drie sterretjes onde mijn post he.. de 1e 2: 1e is link naar mijn site, 2e naar mijn deviantart. heb ik wel een aantal mooie foto's opstaan van een boom ( op de punt van een kribbe in de IJssel) ik heb geloof ik alle foto's nog op groot formaat, dus als je iets mooi vind, roep maar
dag
pi_33215322
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:30 schreef PS het volgende:
Schanulluke

Ik vind 2 en 3 er het mooist uit komen. Vooral op die paarden komt het weer goed over. Misschien had ik het paardje iets strakker gekaderd.

--------

Weekendje Gent:

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]
Mooie foto's hoor #3 is wat mij betreft de mooiste/beste, ik zou alleen de kraan in het water nog eventjes weg shoppen, dat is net jammer nu.

Vandaag of morgen kom ik ook met foto's, het landschap was gisteren erg mooi met dat kleine beetje sneeuw
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33217593
Firday night @ club Panama Amsterdam:

1:

2:

3:

Ralph
  maandag 19 december 2005 @ 15:53:13 #16
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33218585
Nice pics! Maak je die nou door met je mooie DSLR rond te lopen en echt de fotograaf uit te hangen (betaald misschien zelfs wel?), of ga je gewoon uit en heb je dan een compact bij je?
pi_33219020
You are right Schanulleke, I had a DSLR. I must be very difficult to get pleasant results with a compact.
(yep, I was paid)

Da frog
pi_33231603
Mijn foto's van afgelopen zondag.
Het had een klein beetje gesneeuwd, het was erg mooi buiten Meteen een mooie gelegenheid om mijn polarisatiefiltertje uit te testen. Ik merk wel veel verschil, maar toch zijn de luchten nog niet helemaal zoals ik ze zou willen..

#1:

#2:

#3:

#4:

#5:

#6:

#7:

#8:

#9:

#10:

#11:

#12:

#13 Lijnen :

#14:

#15:

#16:

Commentaar altijd welkom uiteraard

Er is verder vrij weinig bewerkt aan de foto's, alleen wat gecropt waar nodig en een beetje met levels/contrast gespeeld.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33232213
Ik heb dit weekend eindelijk een beetje gespeeld met het bewerken van foto's. Ik was voorstander van foto's laten zoals ze gemaakt zijn, maar je kunt toch wel erg leuke dingen doen!

Hier een foto die ik afgelopen weekend heb gemaakt en bewerkt:
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_33232521
@Elefes; met de pola-filter moet je in een hoek van ongeveer 90 graden gaan staan tov de zon. Dan krijg je het beste resultaat. Als je je lucht toch heftiger wilt hebben, dan kun je eens gaan nadenken over ND-graduele filters.

Met name #3 is erg fraai trouwens De rest mist een duidelijk onderwerp voor mij of vind ik niet interessant genoeg Bij #4 had je misschien die huizen uit beeld kunnen halen door wat verder door te lopen. Ik vind ze enigzins storen.

@Blinky: probeerde je hier een abstracte foto neer te zetten of had je een specifiek onderwerp in gedachten Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet echt zie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33232686
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:39 schreef PdeHoog het volgende:
@Blinky: probeerde je hier een abstracte foto neer te zetten of had je een specifiek onderwerp in gedachten Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet echt zie
Ik wilde in de eerste instantie de aandacht richten op het blaadje dat daar verloren in het hek verstrengeld hing. Toen ik er een filter overheen deed vond ik het meer een zwartgallig effect hebben: de kleuren (blauwig, zwart), het hek (afsluiting) en het blaadje (eenzaam) maar de foto op zich straalt (in mijn ogen dan) toch iets van warmte uit, door de schittering van het gaas van het hek wat ik naar voren heb willen laten komen....
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_33233030
Helaas is het blaadje te donker om het goed te kunnen onderscheiden Volgende keer moet je een iets lichtere achtergrond zoeken Komt het geheel wat beter tot uitdrukking

Wat ook nog wel eens zou kunnen helpen is het openzetten van je diafragma (kleinst mogelijke waarde).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 21 december 2005 @ 12:51:13 #23
15524 PS
pi_33271279
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:20 schreef Elefes het volgende:
Mooie foto's hoor #3 is wat mij betreft de mooiste/beste, ik zou alleen de kraan in het water nog eventjes weg shoppen, dat is net jammer nu.
Haha ik had hem wel uit de lucht gesoept, water was me nog niet opgevallen
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:14 schreef Elefes het volgende:
Mijn foto's van afgelopen zondag.
Het had een klein beetje gesneeuwd, het was erg mooi buiten Meteen een mooie gelegenheid om mijn polarisatiefiltertje uit te testen. Ik merk wel veel verschil, maar toch zijn de luchten nog niet helemaal zoals ik ze zou willen..
Ik vind 3 en 11 het mooist. Die geven een echt lekker winter sfeertje weer.
pi_33359561

Ik vind die bomen (rare vormen hebben ze eigenlijk) naast die hoogspanningsmasten wel leuk.
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:10:25 #25
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33364806
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 00:16 schreef Endtroducing het volgende:
[afbeelding]

Ik vind die bomen (rare vormen hebben ze eigenlijk) naast die hoogspanningsmasten wel leuk.
Ik zit me suf te zoeken naar de foto waarnaar je verwijst, maar kom er nu pas achter dat je in je eigen post een foto hebt die niet inlaadt. Misschien moet je de link repareren?
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:20:35 #26
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33364865

Tot nu toe
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_33365048
Wat is het, waar is het.. is de foto bewerkt? Gave kleurtjes :-D
pi_33365339
Nice Robertje En MM-Luna, da's Gouda volgens mij
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:44:35 #29
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33365989
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:09 schreef PdeHoog het volgende:
Nice Robertje En MM-Luna, da's Gouda volgens mij
"goudafisheyed.jpg"

Mooie foto Robertje
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:09:28 #30
15524 PS
pi_33367989
Strakke kleurtjes Robertje
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:31:12 #31
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33369951
Dat is Gouda...tot vanavond kan je daar terecht voor dit kunststuk. Bedankt voor de complimenten
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:11:28 #32
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_33371108

Nog een visoog van Gouda.
pi_33420705
Aangezien 2e Kerstdag gezien wordt als een zondag, is het vandaag feitelijk nog weekend. En vanmorgen vroeg was het allemaal nog best mooi .

klik hier voor meer...

.
pi_33423237
Again a new party this weekend.... It was called 'Naughty', what and Xmas party !!

more :http://killerfrog.demon.nl/blog...

dinsdag 27 december 2005 @ 08:21:44 #35
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33431987
@ Robertje: Mooie foto's! Leuk dat ze zulke projecties doen. De foto's komen niet zo heel erg vervormd over voor een fisheye, mooi ingezet dus!. (ik ken Gouda niet, dus misschien zit het hem daarin)
@ Macrotough: Een mooie winterdag, dat straalt er goed vanaf. Zijn het duinen in de kuststreek of is het Veluwe? Op foto #3 zie je daar nou damp of opwaaiend zand?
@ digitalfrog: Again nice pictures, but the link you give reveals some rather explicit pop-ups (even with mozilla and pop-up blocker active) that are not according to the Fok-policy. Maybe you should revise that.
pi_33432755
Wow, I hate popoups. Must be one of the random banners that played a trick on me. Thanks for letting me know, I will find which one does the damage and get rid of it !
Ralph
pi_33433661
De tweede vind ik erg mooi Macrothough, vooral op grote resolutie denk ik!

Robertje: de kleuren vind ik echt mooi, en de fish-eye doet het lekker bij deze foto's

digitalfrog: geweldige party pics maak je. Erg aparte kleuren, leuke composities, gewoon goed
pi_33451840
@Schanullke: De foto's zijn inderdaad genomen op de veluwe, Kootwijkerzand om precies te zijn. Het was ook wel iets frisser dan verwacht. Ik moest wel vroeg gaan, want het is volgens mij wel een geliefd 2e kerstdag wandel gebied .
Wat je op de laatste foto ziet is damp, er lag daar vochtige, donkere aarde. Ik denk dat die iets sneller warm werd in het zonlicht. Zorgde wel voor een aardige sfeerverhogend effect .

@Elefes: Bedankt, ik vond 'm zelf ook geslaagd . Denk ook wel dat ik 'm groot af laat drukken, de verkleining doet 'm in ieder geval geen recht.
pi_33454782
Ik ben gister ook nog even op pad geweest:

pi_33455083
Mooi PdeHoog
De eerste vind ik wat minder (wat "saai"), en de laatste had ik nog iets dichterbij genomen, maar verder mooi
  woensdag 28 december 2005 @ 08:01:23 #41
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33461861
Gisteren was voor mij ook nog weekend. In Friesland had het flink gesneeuwd!
1

2

3

4
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33461879
Mooie plaatjes hoor!!! ik ga zo ook maar weer ff wat schieten!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 28 december 2005 @ 21:26:19 #43
15524 PS
pi_33483558
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben gister ook nog even op pad geweest:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind die derde het mooist met de geringe scherpdiepte en de focus op die zwammen. Die 1ste vind ik nogal gewoontjes, die tweede komt donker over maar kan ook mijn scherm zijn. Die laatste heeft wat aparts, misschien had het beeld iets meer gevuld mogen worden met groen, maar goed het is winter dus daar kun je weinig aan doen.
quote:
Op woensdag 28 december 2005 08:01 schreef Puckzzz het volgende:
Gisteren was voor mij ook nog weekend. In Friesland had het flink gesneeuwd!
1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]
Ik vind die derde het tofst, die volle laag sneeuw, geeft een lekkere sfeer weer met het hekje dat zo schuin door het beeld loopt.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:31:56 #44
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34052748
Ik ben vandaag een lange wandeling door de stad gaan maken en heb mijn nieuwe 10-20 mm objectief eens vrolijk uitgeprobeerd. Hier een paar resultaten:
1/ Museumplein

2/ van Gogh Museum

3/ Schaatsen bij het Rijks

4/ Onderdoorgang bij het Max Euweplein

5/ Tulpen uit Amsterdam
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:46:24 #45
9791 janhu
Wij zijn slechts sterrenstof..
pi_34058074
#4 van het max euweplein is erg fraai!

Eindhoven had vandaag op de Karpendonkse Hoeve een mooie zonsondergang.
Life is a whim of several billion cells to be you for a while. - Anonymous
pi_34060728
Leuke foto's Schanulleke Je had bij die laatste de tulpen nog iets meer in beeld kunnen brengen, zodat je de gebouwen op de voorgrond iets minder in de focus had gehad. De achtergrond van die foto vind ik erg mooi.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:49:28 #47
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_34067998
foto's van een stuk slechtere kwalitijd
maar wou het toch even vastleggen en flitsen was geen suc-6 met al die reflectie jasjes.
statief was een optie geweest maar was al blij dat ik mijn camera naar buiten had genomen
mocht ook niet meer naar binnen dus kon hem niet halen

dit is dus het pand meteeen naast ons
dus ook ons huis stonk naar de rook (is gelukkig al redelijk weg )
en was dus poetsen vandaag om wat roet weg te krijgen op sommige plaatsen
werden gister dus tegen 2:00 ongeveer het huis uit gehaald door wat jongeren die van stappen terug kwamen.
maar tegen 3:00 konden we het huis weer in eff opwarmen. was best koud buiten
katten in angst etc. erg leuke nacht gehad dus
hopelijk is deze nacht beter

(oorzaak was een uitfikkende meterkast)

nog wat foto's op fotoalbum van mijn site
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 15 januari 2006 @ 01:16:33 #48
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34071019
Voor jou dus duidelijk een iets minder mooi weekend!
Wel leuk dat je er in ieder geval foto's van hebt.
Enneh, trusten.
pi_34079220
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:16 schreef Schanulleke het volgende:
Voor jou dus duidelijk een iets minder mooi weekend!
Wel leuk dat je er in ieder geval foto's van hebt.
Enneh, trusten.
Inderdaad.
Ik hoop dat je vannacht een wat betere nacht hebt gehad, Blackbully

Vanochtend eventjes op pad geweest met mijn moeder (die het fotograferen ook leuk vindt ).
Een paar van de resultaten (ook in het "verbeter mijn foto" topic staan er een paar):

#1:

#2:

#3:

#4:
  zondag 15 januari 2006 @ 19:37:29 #50
15524 PS
pi_34095035
Ik vind 1 en 4 erg strak Elefes. Mooie winterplaatjes.

Net voordat me batterij zei dat ie leeg ging:

pi_34126251
Afgelopen weekend in de duinen...
  maandag 16 januari 2006 @ 17:00:12 #52
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34126324
Lekkere koude plaatjes allemaal hoor!
pi_34611888

pi_34616025
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:40 schreef EchnaDarr het volgende:
Ijspret op de vennen
Misschien gewoon wat fotootjes posten We hebben tenslotte geen zin om door te klikken
pi_34617154
Sorry, wist niet dat dat hier "Not done" was

maandag 30 januari 2006 @ 16:51:10 #58
81996 Bond
License to kill
pi_34617238
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:48 schreef EchnaDarr het volgende:
[afbeelding]
heb je haar telefoonnummer?

Mooie foto's (kan er helaas weinig over zeggen geen expert enzo )
Geen commentaar
pi_34618734
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Bond het volgende:

[..]

heb je haar telefoonnummer?
Helaas niet. Vind ik zelf ook best jammer.
pi_34621798
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:37 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Helaas niet. Vind ik zelf ook best jammer.
Je weet dat je niet zomaar foto's van wildvreemden mag nemen en deze ongevraagd op internet plaatsen...?
  maandag 30 januari 2006 @ 21:13:08 #61
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34627146
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 januari 2006 @ 21:26:34 #62
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_34627804
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:13 schreef Dos37 het volgende:
[afbeelding]
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_34628059
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:11 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Je weet dat je niet zomaar foto's van wildvreemden mag nemen en deze ongevraagd op internet plaatsen...?
Diegene die herkenbaar zijn, zijn van de foto's en hun "publicatie" op de hoogte.

Echter, als ik foto's maak ga ik niet elk leuk uitziende jonge dame om telefoonnummer vragen. Dan kan ik net zo goed ophouden met foto's maken.
pi_34628559
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:11 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk wel dat dat wel mag he Je mag iedereen fotograferen en publiceren. Als men een goeie reden heeft om niet vertoond te worden (zoals bekende personen en zo), dan mag je de foto niet publiceren. In alle andere gevallen mag het wel.
quote:
In de auteurswet staat daarover dat het publiceren van foto's die niet in opdracht van de geportretteerde zijn gemaakt verboden is als de persoon in kwestie een 'redelijk belang' heeft tegen publicatie.

Dat 'redelijke belang' heeft vooral te maken met een inbreuk op de privé-sfeer, zoals bij het koninklijke filmpje. Te denken valt bijvoorbeeld ook aan naaktfoto's of manipuleerde beelden. "Niet alleen het beeld zelf, maar ook de context waarin het staat is erg belangrijk," zegt Bruinhof.
bron

Het is natuurlijk wel fatsoenlijk om even toestemming te vragen.
pi_34630724

Gemaakt bij het Delfse Hout, afgelopen zaterdag.
Met dank aan PdeHoog voor de mooie locatie
pi_34630766
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Blinky het volgende:
[afbeelding]
Gemaakt bij het Delfse Hout, afgelopen zaterdag.
Met dank aan PdeHoog voor de mooie locatie
Psssst.... Post hier je foto's van dit mooie weekend deel 2

Enneh...je saturatie een tikkie terugdraaien kan geen kwaad denk ik
pi_34631448
En een soortgelijke als die van PdeHoog:
pi_34631532
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
Enneh...je saturatie een tikkie terugdraaien kan geen kwaad denk ik
euh...
ik ga binnenkort die cursus doen... hopenlijk weet ik dan wat dat is
En die andere foto's van jou zijn erg mooi!
pi_34631602
Netjes Blinkster. Leuk he, zo'n macrostand
pi_34631640
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:46 schreef Blinky het volgende:

[..]

euh...
ik ga binnenkort die cursus doen... hopenlijk weet ik dan wat dat is
En die andere foto's van jou zijn erg mooi!
Dat heeft niets met fotografie te maken maar meer met PS

edit: deze had ik ook nog Had ik alleen al in het SC-topic gedumpt

Lang leve het polarisatiefilter
pi_34632053

En de laatste voor nu even
Met dank aan PdeHoog voor hij-weet-wel-wat
pi_34632090
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
Netjes Blinkster. Leuk he, zo'n macrostand
My favorite
pi_34632113
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:58 schreef Blinky het volgende:
[afbeelding]
En de laatste voor nu even
Met dank aan PdeHoog voor hij-weet-wel-wat

Die is echt fraai geworden ik word wel veel bedankt hoor
pi_34632189
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die is echt fraai geworden ik word wel veel bedankt hoor
Jij hebt eraan meegewerkt!
En je hebt ons gesponsord met appeltaart!
pi_34633094
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:30 schreef Elefes het volgende:
Vanochtend eventjes op pad geweest met mijn moeder (die het fotograferen ook leuk vindt ).
Een paar van de resultaten (ook in het "verbeter mijn foto" topic staan er een paar):

Mooi!
pi_34634986
ik zie aantallen foto's tegen de zon in gemaakt... is dit niet extreem slecht voor je camera?
<hr>
pi_34635213
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik zie aantallen foto's tegen de zon in gemaakt... is dit niet extreem slecht voor je camera?
nee, wel voor je huid...
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34635402
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:07 schreef lostminds het volgende:

[..]

nee, wel voor je huid...
ik doelde meer op de sensor die een optater krijgt van zo'n sterke lichtbron.
<hr>
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:31:07 #79
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34635885
1/
2/
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:59:48 #80
15524 PS
pi_34662572
Mooi zwammen blinky! Pola filter PdeHoog of was die lucht gewoon zo strak blauw?
Mooi effect zo met die zwam van onder Schanulleke.

pi_34663041
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:59 schreef PS het volgende:
Pola filter PdeHoog of was die lucht gewoon zo strak blauw?
Pola-filter En dan recht omhoog
pi_34664018
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:37 schreef digitalfrog het volgende:
[afbeelding]
Ik vind jouw party-fotografie echt mooi Lekkere kleuren, lekker scherp, mooie poses; het lijkt net of je er middenin staat.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:19 schreef Blinky het volgende:

[..]

Mooi!
Tnx
pi_34732447
Net foto's gemaakt bij een voetbalwedstrijd Weer eens wat anders dan de natuurfoto's die ik hier allemaal zie

pi_34755926

In de categorie van de foto hierboven past deze ook wel. Deze foto hebben we gister gemaakt bij PSV A1 tegen Eindhoven. Ik ben nog aan het oefenen met focussen, timen lukt al best aardig
pi_34770466
01.

02.

03.

04.

05
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_34771279
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:39 schreef -CRASH- het volgende:
01.
[afbeelding]

02.
[afbeelding]
Mooie foto's, maar waar was het dit weekend zulk weer?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:33:19 #87
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34777120
Ik heb dit weekend eigenlijk (fotografisch) geen klap uitgevoerd.
Ik kwam alleen op zaterdagmorgen een hele mooie oude autobus tegen die helaas in een niet fotogenieke omgeving was gezet. Vandaar maar even detail.
pi_34780128
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Mooie foto\'s, maar waar was het dit weekend zulk weer?
Hier wel in limburg.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_34781284

klik voor de grote versie.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_34783269
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef SuzukiSwift het volgende:
[[url=http://members.home.nl/rbaumans/images/Panorama4klein.jpg]afbeelding][/url]

Nice Pano....
En de lokatie is
pi_34783424
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef SuzukiSwift het volgende:
[[url=http://members.home.nl/rbaumans/images/Panorama4klein.jpg]afbeelding][/url]

heb je photoshop?
moet je dit voor de grap eens doen
IMAGE > ADJUSTMENTS > AUTO LEVELS
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34806733
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:56 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Nice Pano....
En de lokatie is
Kerkrade, Dentgenbacherweg
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:05 schreef lostminds het volgende:

[..]

heb je photoshop?
moet je dit voor de grap eens doen
IMAGE > ADJUSTMENTS > AUTO LEVELS
Bedankt!! Ben nog niet zo lang bezig met fotografie. Vooral mijn photoshop kennis laat te wensen over... resultaat:
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:50:45 #93
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_34809781
Mooie pano
Vooral de verbeterede versie.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_34810865
Dank U!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:43:48 #95
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_34816981
zoow dat scheelt wel idd
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_35010163
Saturday Night....

zondag 12 februari 2006 @ 23:09:05 #97
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35020118
Dat ziet er weer een stuk wilder uit dan mijn weekend Ralph!
Het hoogtepunt voor mij was een hele rustige wandeling door allerlei boerenvelden in het Reestdal, in het oosten des lands, die ik gisteren maakte met mijn vrouw.
1/ Doorkijkje

2/ Hopen molshopen onderweg

3/ Het beekje zelf.

4/ Doorkijkje bij vennetje in bos.
pi_35021440
#2 is very nice, maybe a darker sky would be even better ?

and yeah, it was a wild weekend, and nice countryside pictures help to relax after all that -)

Ralph
  maandag 13 februari 2006 @ 12:49:06 #99
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35032447
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:43 schreef digitalfrog het volgende:
#2 is very nice, maybe a darker sky would be even better ?
Het zou wel helpen, het was nu contrastloze, uitgebeten grijze massa.
Ik ben alleen nog niet zo handig met Photoshop en weet niet hoe ik dat zou moeten aanpakken. Misschien dat ik dit in een later stadium nog doe.
pi_35355357
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')