Dan blijft het dus van beide partijen onredelijk. Maar dan nog is het gewoon niet goed te keuren dat die Aussies onschuldige strandgangers die toevallig Arabisch zijn aanvallenquote:Op zondag 11 december 2005 15:38 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als ik het stuk van Callela lees, dan was het eerst 14 Arabieren tegen 3 aussies.
Daarna was het dus 5000 aussies tegen een paar arabieren.
Maar gangs uit Sydney wilde dit strand dus overnemen, en dat namen de 'normale' bezoekers dus niet. Die zijn nu terug gaan vechten tegen de gangs. Waarbij waarschijnlijk ook aardig wat onschuldigen zijn 'gepakt'.
Ja en dan had jij dus in een kamp gezetenquote:Op zondag 11 december 2005 15:47 schreef BennyNL het volgende:
[..]
jij zou een nsb;er in wo2 geweest zijn
jammer dat ik je niet kapot kan slaan
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 11 december 2005 16:07 schreef Vava het volgende:
[..]
Dan blijft het dus van beide partijen onredelijk. Maar dan nog is het gewoon niet goed te keuren dat die Aussies onschuldige strandgangers die toevallig Arabisch zijn aanvallen![]()
Okidoki.quote:Op zondag 11 december 2005 16:07 schreef knowall het volgende:
[..]
Hmm, ook dat vind ik nog steeds een ongewenste uitspraak. Maar je hebt volkomen gelijk verder hoor, jij bent een stuk genuanceerder dan menig ander in dit topic. Mijn eerste post in dit topic was dan ook niet zo zeer op jou gericht, het is dat jij de enige was die erop reageerde.
Onder het motto van "gelukkig hebben we de foto's nog"quote:Op zondag 11 december 2005 17:23 schreef Calella het volgende:
http://spaces.msn.com/mem(...)lbum_spaHandler=TWlj cm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdW xsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolder ID=cns!1p21rBB_N8CnYImdJqiLVu6g!1045&_c=PhotoAlbum &owner=1
Fotoreportage.
Samenvatting:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan goed begrijpen waarom mensen dit niet langer pikken. Dergelijk gedrag is ook niet bepaald zeldzaam in ons land.quote:Op zondag 11 december 2005 15:20 schreef Calella het volgende:
Dit was de aanleiding:
===============================================================================
en dan moeten ze gaan rellen en elke arabier molestreren ?? dat kan je wel goed begrijpen. dat zeiden de mensen ook tijdens 40-45 toen waren een andere soort bevolkingsgroep aan de beurtquote:Op zondag 11 december 2005 18:57 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen waarom mensen dit niet langer pikken. Dergelijk gedrag is ook niet bepaald zeldzaam in ons land.
in Sydney en de periode van toenquote:Op zondag 11 december 2005 19:02 schreef Sturmvogel het volgende:
Dus je gaat de joden vergelijken met de moslims?
In Sydney zijn ze ook zo arm als de Duitsers in de jaren 30-40 jaquote:Op zondag 11 december 2005 19:04 schreef Meki het volgende:
[..]
in Sydney en de periode van toen
het geeft hetzelfde feiten aan
de Australiers willen elke arabier molestreren![]()
dat heb ik ook niet gezegdquote:Op zondag 11 december 2005 19:05 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
In Sydney zijn ze ook zo arm als de Duitsers in de jaren 30-40 ja.
Je zou ook eens in je eigen hart kunnen kijken en je kunnen afvragen waarom dit soort van rellen kunnen ontstaan.quote:Op zondag 11 december 2005 19:00 schreef Meki het volgende:
[..]
en dan moeten ze gaan rellen en elke arabier molestreren ?? dat kan je wel goed begrijpen. dat zeiden de mensen ook tijdens 40-45 toen waren een andere soort bevolkingsgroep aan de beurt
quote:Op zondag 11 december 2005 19:07 schreef Sturmvogel het volgende:
Het is gewoon bijna beledigend voor slachtoffers van de holocaust om dergelijke rellen te vergelijken met de hetze jegens de joden anno '33-45(waarom je 40-45 aanhaalt snap ik ook al niet of misschien weet jij iets wat ik niet weet en worden er dagelijks moslims vergast in de speciaal daarvoor ingerichte vernietigingskampen). Begrijp je dat wel?
quote:Op zondag 11 december 2005 18:57 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen waarom mensen dit niet langer pikken. Dergelijk gedrag is ook niet bepaald zeldzaam in ons land.
Australiers hebben vandaag hun gedachten kenbaar gemaakt aan de buitenwereld. Het is schandalig dat er 5.000 mensen achter een bevolkingsgroep aanzit. zelfs de politie kan het niet aanquote:Op zondag 11 december 2005 19:08 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Je zou ook eens in je eigen hart kunnen kijken en je kunnen afvragen waarom dit soort van rellen kunnen ontstaan.
Die ene man die zegt "deze rellen zaten er al acht jaar aan te komen en nu is het gebeurd" en wijst op het onaangepaste gedrag van de Libanezen (blijkbaar voor Australiërs een beetje wat Marokkanen hier in Nederland zijn)...
Ik beschouw Australiërs als een modern volk dat probeert om niet racistisch te zijn of toch probeert om racistische gedachten niet in de praktijk om te zetten.
Maar als je acht jaar frustratie opkropt, dan is een kleine aanleiding soms genoeg om de vlam in de pan te laten slaan.
(En ja, diezelfde redenering hanteerde ik ook bij bv. de rellen in Frankrijk onlangs, waar het voornamelijk de moslims en Afrikanen waren die aan het rellen sloegen!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |