abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32987117
quote:
SYDNEY - Op een strand bij de Australische stad Sydney zijn zondag rassenrellen uitgebroken. Naar schatting 5000 mensen vielen er strandgangers aan en bekogelden agenten en ambulancepersoneel, meldde de politie. Daarbij scandeerden ze racistische leuzen. De menigte had het vooral gemunt op mensen van Arabische afkomst.

De rellen volgden op een aanval vorige week op twee strandwachten. Met een campagne via sms-berichten werden inwoners van Cronulla opgeroepen hun strand te 'beschermen'. De berichten riepen 'Aussies' op wraak te nemen tegen 'Lebs en wogs', ofwel Libanezen en niet-Australiërs.

Telegraaf.nl

Is het daar ook onrustig . Ze vallen zonder enige reden de Libanezen aan

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32987190
Eigenlijk zijn de meeste Australiërs niet-Australiërs.

Dit zijn de échte Australiërs, als we de redenatie van die strandgangers volgen:
pi_32987279
quote:
Op zondag 11 december 2005 13:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Telegraaf.nl

Weet je niet, misschien zitten die allochtonen wel heel vervelend te doen. Kan het me alleen niet voorstellen in een land waar je 1000 km kan rijden zonder een mens tegen te komen
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32987307
quote:
Op zondag 11 december 2005 13:55 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Weet je niet, misschien zitten die allochtonen wel heel vervelend te doen. Kan het me alleen niet voorstellen in een land waar je 1000 km kan rijden zonder een mens tegen te komen
bedenken is makkelijk

maar ik ga uit van de feiten die de bron vermeldt
pi_32987336
Die arabieren zullen zich wel op het strand netzo gedragen zoals ze bij ons doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 11 december 2005 @ 13:59:28 #6
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_32987349
beetje jammer dat niet de echte aanleiding wordt vermeld op nu.nl en telegraaf.nl.

vooral jij meki, zou beter moeten weten als een sensatiekrant als de telegraaf wat schrijft.
Neerkomen wel!
pi_32987389
En in nederland gaat het niet los en in Australie wel omdat er een tijdje terug op bali volgens mij een hoop Aussies zijn weggeblazen door zo'n oegoeboegoe met explosieven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 11 december 2005 @ 14:01:26 #8
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32987396
Sinds wanneer zijn Libanezen en Arabieren een "ras"

In mijn ogen is het gewoon een groep mensen wat zich wel wist te gedragen nu klapjes geeft aan een groep wat zich niet weet te gedragen.

En ik bewonder de daadkracht van de Australiers, kan je van de Hollanders niet zeggen.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_32987438
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_32987442
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:01 schreef GSi het volgende:

In mijn ogen is het gewoon een groep mensen wat zich wel wist te gedragen nu klapjes geeft aan een groep wat niet weet te gedragen.

En ik bewonder de daadkracht van de Australiers, kan je van de Hollanders niet zeggen.
jij bewondert de rellen ??
pi_32987471
quote:
Op zondag 11 december 2005 13:59 schreef Freeflyer het volgende:
beetje jammer dat niet de echte aanleiding wordt vermeld op nu.nl en telegraaf.nl.

vooral jij meki, zou beter moeten weten als een sensatiekrant als de telegraaf wat schrijft.
jah en ik gebruik daarvan de bron en ik ga geen dingen bij bedenken
  zondag 11 december 2005 @ 14:04:49 #12
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32987481
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:03 schreef Meki het volgende:

[..]

jij bewondert de rellen ??
Bewonder jij het gedrag van de mensen die deze rellen aan zichzelf te danken hebben? Bewonder jij bomaanslagen? Terrorisme?

Ik vind het mooi dat de Aussies het niet pikken.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_32987617
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:04 schreef GSi het volgende:

[..]

Bewonder jij het gedrag van de mensen die deze rellen aan zichzelf te danken hebben? Bewonder jij bomaanslagen? Terrorisme?

Jij weet zo zeker dat die mensen die aangevallen werden terroristen zijn?
Hoe weet je dat ?
pi_32987681
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:03 schreef Calella het volgende:
[afbeelding]
Er is vast wel meer ?
pi_32987698
quote:

[..]

Heb jij mij horen zeggen dat ik bomaanslagen bewonder ??? Nee dat heb je niet gehoord
Jij geeft het toe dat je van rellen houdt en je juicht het toe ook
  zondag 11 december 2005 @ 14:14:00 #16
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32987705
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij weet zo zeker dat die mensen die aangevallen werden terroristen zijn?
Hoe weet je dat ?
Hoe weet jij dat alle Australiers die deze mensen aanvallen racistisch zijn? Of wil je soms weer het slachtoffer in bescherming nemen en net doen alsof er niks aan de hand is? Er is heus wel een aanleiding voor dit alles en de druppel die de emmer deed overlopen zal wel in een van de laatste dagen hebben plaatsgevonden.
pi_32987738
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:14 schreef GSi het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat alle Australiers die deze mensen aanvallen racistisch zijn? Of wil je soms weer het slachtoffer in bescherming nemen en net doen alsof er niks aan de hand is? Er is heus wel een aanleiding voor dit alles en de druppel die de emmer deed overlopen zal wel in een van de laatste dagen hebben plaatsgevonden.
kom met een bron en bedenk ze niet
pi_32987796
-edit: ongefundeerde generalisatie-

[ Bericht 44% gewijzigd door kLowJow op 11-12-2005 14:25:18 ]
  zondag 11 december 2005 @ 14:17:08 #19
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32987813
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Heb jij mij horen zeggen dat ik bomaanslagen bewonder ??? Nee dat heb je niet gehoord
Jij geeft het toe dat je van rellen houdt en je juicht het toe ook
Leg mij geen woorden in de mond. Mij heb je ook niet horen zeggen dat ik rellen bewonder. Jij kan het nu gewoon niet hebben dat je "soortgenootjes" klappen krijgen.

Het enige wat ik bewonder is dat de Australiers het niet pikken. Toen van Gogh in Nederland werd vermoord had ik ook rellen verwacht, maar dat kwam er niet van, omdat Hollanders daarvoor te schijterig zijn en een basisschool in de fik zetten zonder slachtoffers aan die kant noem ik geen rel.
  zondag 11 december 2005 @ 14:18:16 #20
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32987848
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:14 schreef Meki het volgende:

[..]

kom met een bron en bedenk ze niet
Zwak gelul.

Wat dacht je van bomaanslagen op Bali waar Australiers om zijn gekomen. Ik heb familie in Australie en die worden het geterroriseer van deze mensen ook spuugzat. Zelfs in Tasmanie.

En kom nou niet aan met "ze zijn niet allemaal zo" Als ze terugvechten zijn ze wel allemaal zo. En als je jezelf onschuldig voelt ren je weg van de gevechten en doe je er niet aan mee.

[ Bericht 38% gewijzigd door GSi op 11-12-2005 14:24:06 ]
pi_32987925
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:17 schreef GSi het volgende:

[..]

Leg mij geen woorden in de mond. Mij heb je ook niet horen zeggen dat ik rellen bewonder. Jij kan het nu gewoon niet hebben dat je "soortgenootjes" klappen krijgen.

Het enige wat ik bewonder is dat de Australiers het niet pikken. Toen van Gogh in Nederland werd vermoord had ik ook rellen verwacht, maar dat kwam er niet van, omdat Hollanders daarvoor te schijterig zijn en een basisschool in de fik zetten zonder slachtoffers aan die kant noem ik geen rel.
Jawel dat heb je zelf gezegd
ik ken geen soortgenootjes van mij in Australie , Jij wel ?

Wat pikken ze niet ?? - Ik zie geen enkele woord daarover in de OP en de Bron ?
ze pleegden wel aanslagen op scholen en Moskeeen . dat is erger dan rellen
quote:

In mijn ogen is het gewoon een groep mensen wat zich wel wist te gedragen BRON nu klapjes geeft aan een groep wat zich niet weet te gedragen.

Ha gepakt je bewondert ze wel de daadkracht van rellen
pi_32988011
quote:
Op zondag 11 december 2005 13:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Telegraaf.nl

quote:
De rellen volgden op een aanval vorige week op twee strandwachten
Dat is de reden dus blijkbaar. Groepje achterlijke (georganiseerde) relschoppers.

Het zou trouwens mooi zijn als men een keer normaal kan reageren. Het nieuwsbericht zegt niets over misdragingen van de aangevallen mensen. Ze worden, gelet op de oproep van de relschoppers, puur en alleen op basis van hun afkomst geselecteerd. Door vanalles over deze mensen te insinueren op basis van de beschikbare informatie maak je jezelf dus net als deze debielen schuldig aan racisme.
pi_32988012
quote:
Mob mentality shameful: Police Commissioner
The New South Wales Police Commissioner says he is ashamed at the mob mentality that has driven a racially-motivated rally at Sydney's Cronulla beach.
More than a dozen arrests have been made after several people of Middle Eastern appearance were abused and assaulted by members of the crowd.
Police removed others from the beach for their own protection, six people were treated for injuries.
The rally had been called in response to the assault of two lifeguards last weekend.
Commissioner Ken Moroney says an ambulance officer was attacked while transferring an injured person and the crowd turned on a woman because of her race.
"That woman was saved, literally saved by the police officers and those officers deserve my highest commendation for the way in which they went about their task," he said.
"The other equally offensive conduct today, the absolutely total un-Australian conduct today, was an attack on an ambulance.
"That has brought a higher level of shame to those involved in that level of attack and they deserve to be condemned in the highest possible terms," he said.
Commissioner Moroney says the attack on the ambulance officer is hypocritical given the rally was called in response to the assault of two lifeguards last weekend.
Bron
quote:
Cronulla mob attacks beachgoers
New South Wales Police say several people of Middle Eastern appearance were attacked by a mob at Sydney's Cronulla Beach today.
Earlier in the day thousands of people gathered at the beach in response to calls to retaliate for the bashing of two lifeguards a week ago.
Assistant Commissioner Mark Goodwin says several people were the victims of racial attacks.
"In terms of crowd swells against some people of Arabic extraction ... some of those people that have been targeted have been Australian-born people that attend this beach in a quiet and relaxing manner," he said.
Six people were taken into custody and four have been charged.
Assistant Commissioner Goodwin says the attacks are un-Australian.
"People of Middle Eastern background that have been seen in the Cronulla area, a swarm of crowd has approached those people to hurl foul abuse and disgusting language and a most un-Australian approach to the way that the crowd has behaved," he said.
Ambulance attacked

The Ambulance Service of NSW says one of its vehicles was attacked.
One ambulance officer was hit over the head with a glass bottle and another on board received lacerations.
The ambulance had been transporting six injured people.
Of those, one was taken to hospital in a serious but stable condition and the rest were treated for minor injuries in a secure location away from the crowds.
Police say two bottle shops were closed and a nearby club agreed not to let any more people in.
Earlier in the day the atmosphere had been party-like despite the large crowd, which some estimates say numbers 5,000 people.
That changed when a man of Middle Eastern appearance was chased into a hotel bistro.
Within a minute the hotel was surrounded by several thousand people screaming and chanting.
About a half an hour later a fight broke out across the road and police led away a man with a shirt over his head as the crowd lobbed beer cans at him.
Bron
quote:
Violence moves to Maroubra: reports
Cars have been vandalised and windows smashed in the eastern Sydney suburb of Maroubra following today's racially motivated rally at Cronulla Beach.
Thousands of people gathered at the beach on Sydney's south, where people of Middle Eastern appearance were shouted at and abused.
An ambulance was also attacked and more than 12 people were arrested.
The rally followed an attack on two lifeguards on the beach last weekend.
The violence has reportedly moved on to Maroubra where police have reported several incidents of property damage.
Bron
  zondag 11 december 2005 @ 14:26:03 #24
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32988058
quote:
Sydney's racist mob violence spreads

Race-fuelled violence spread through Sydney beachside suburbs after chanting mobs chased down and bashed people of Middle Eastern appearance and clashed with police at Cronulla Beach.

At least 12 people were arrested at the southern Sydney beachside suburb of Cronulla in a near-riot which erupted after text messages began circulating earlier this week among rival groups urging attacks on each other.

Despite a strong police presence at Cronulla, there were numerous assaults on people of Middle Eastern appearance and on an ambulance crew.

In an apparently-related attack later, a 23-year-old man was stabbed in the back outside a golf club at nearby Woolooware by what police described as a group of males of Mediterranean or Middle Eastern appearance.

About the same time, up to 50 carloads of youths smashed up over 100 cars with baseball bats and other weapons in the eastern beach suburb of Maroubra, in apparent retaliation for the Cronulla beatings.

Riot police were also called in to the beachside suburb of Brighton-le-Sands to control groups of brawling youths who had reportedly thrown projectiles at police.

But the trouble first flared at Cronulla, with mobs of youths chanting racist slogans and carrying Australian flags attacked youths of Middle Eastern appearance and turned on police who tried to control the violence.

Two paramedics were also injured as they tried to rescue a group of people from the Cronulla Surf Lifesaving Club, where they had fled to escape the violence.

The mob broke the ambulance vehicle's windows and kicked its doors as the paramedics tried to get the group out.

Police, who used capsicum spray and batons in their battle to subdue the rioters, were also pelted with beer bottles.

Some groups in the crowd, estimated to have peaked at 5,000, also stomped on and swarmed around police cars trying to move from one violent flare-up to the next.

Officers were forced to shut down some roads, which were littered with empty bottles as alcohol fuelled anger on the streets.

Premier Morris Iemma condemned those involved in the chaotic scenes, as NSW Police Commissioner Ken Moroney vowed to prosecute those who perpetuated the violence.

"I'm ashamed as a man and as the commissioner of police," Mr Moroney told reporters, describing mob mentality as un-Australian.

He said he was deeply disturbed by one incident which saw a young man and woman who "innocently walked into the crowd" set upon by rioters.

"She was literally saved by the police officers," he said.

"Clearly there has been a level of racial vilification ... and those who are found to behave this way will be prosecuted." Warning against further violence, Mr Moroney said police numbers would be increased if the unrest continued.

"I will provide the resources for however long it takes to bring peace and calm to the community," Mr Moroney said.

The trouble began with scuffles about midday (AEDT) after thousands of people, many carrying Australian flags and dressed in Australian shirts, rallied at the beach.

As the crowd moved along the beach and foreshore area, one man on the back of a ute began to shout "No more Lebs" - a chant picked up by the group around him.

Others in the crowd yelled "Aussie, Aussie, Aussie ... Oi, Oi, Oi".

Many had adorned their bodies with racist slogans. One shirtless teenager walked by, this message painted on his back: "It's time for a f****** war, so join the army of hardcore".

Within half an hour, reporters at the scene watched at least three young men of Middle Eastern appearance being singled out and chased, their clothes torn as they fled.

Two of the men took refuge at Northies Pub, where police were forced to form a cordon to stop the mob from going inside.

Not long afterwards, police rushed to Cronulla train station when a gang converged on it after receiving a text message saying a group of Lebanese people were trying to leave.

Police said the text message was wrong, but it sparked violent scenes as police swung their batons at the crowd trying to keep them out of the station.

NSW Police Assistant Commissioner Mark Goodwin labelled the violence "disgusting" saying people of ethnic backgrounds had been clear targets.

"What has been occurring on some fronts is that people of Middle Eastern backgrounds that have been seen in the Cronulla area - a swarm of the crowd has approached these people with vile abuse, in the most un-Australian way," Mr Goodwin said.

"We have a number of reports of persons that have been assaulted." The premier repeated his call for calm in the troubled community, which has been the scene of two violent incidents in the past week.

Authorities had expected the violence after the two incidents - an attack on two lifeguards last Sunday and a brawl later in the week in which youths turned on a media crew.

Soon afterwards, a series of text messages began circulating, encouraging members of two rival groups of beach users to attack each other.

One of the messages had urged "Aussies" to take revenge against "Lebs and wogs". Another urged locals to rally at a point on the beach to take retaliation against "Middle Eastern" gangs.

"I urge everyone in the community to back our police and respect the rule of law which is the bedrock of our Australian community," Mr Iemma said.

"We will do everything in our power to protect the right of all law abiding Australians and our life saving volunteers to use the beach in safety." Sydney's Islamic community blamed the violence on what it called racist and irresponsible sections of the media.

Islamic Friendship Association of Australia president Keysar Trad said the violence was "bound to happen" following racist rhetoric on Sydney talk back radio last week.

"Sections of the media took this issue far too far and one can only surmise that the way this issues was dealt with on talk back radio amounts to incitement," Mr Trad said.

He said the media had turned a common youth issue into an issue of ethnicity, and the racist chants at Cronulla showed people weren't acting rationally, but were "filled with hatred".

But NSW Opposition leader Peter Debnam laid the blame at Labor's feet, saying the state government had for years been in denial about the kind of violence and intimidation that regularly occurred in suburban Sydney.

"... the biggest problem for 10 years has been the government in denial about the violence and intimidation on the streets of Sydney. In any number of suburbs of Sydney you can see the same problems," he said.

He said Mr Iemma must restore police numbers in Sydney, and called on a harder line from officers.

"... we the community never want the police to say 'disperse'. Instead, police need to surround thugs, arrest them, charge them and lock them up." The violence forced some Cronulla businesses to temporarily close, despite the efforts of outnumbered police to stop the violence.

Two bottle shops closed their doors and a local pub refused to allow any more people in after police said alcohol was contributing to a dangerous situation.

Mounted police, the police dog squad and other specialist units were engulfed in the throng, as a police chopper hovered over the beach.

A heavy police presence was to remain on guard in the beach community overnight, amid concerns the unrest may flare again.

As he arrived at the scene earlier, the police commissioner was clearly shocked by what he saw.

"I just wonder how they even call themselves Australian," Mr Moroney said.
Bron: http://au.news.yahoo.com/051130/2/x0r0.html

Het woord racisme in de kop begrijp ik niet helemaal. Dat is te makkelijk en niet de oorzaak van de spanningen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 11 december 2005 @ 14:26:58 #25
131669 Archie.
de man van staal
pi_32988085
-edit: quote verwijderd bericht verwijderd-

Ze schijnen een aantal vrijwilligers van de life savers (soort strandwacht) te hebben aangevallen. Moet je vooral doen daar. Daarna sloeg de vlam in beetje de pan.

[ Bericht 9% gewijzigd door kLowJow op 11-12-2005 14:28:26 ]
pi_32988143
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:26 schreef Archie. het volgende:
-edit: quote verwijderd bericht verwijderd-

Ze schijnen een aantal vrijwilligers van de life savers (soort strandwacht) te hebben aangevallen. Moet je vooral doen daar. Daarna sloeg de vlam in beetje de pan.
Het lijkt me erg sterk dat "ze" dat hebben gedaan.
pi_32988144
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:14 schreef GSi het volgende:

[..]

Ik heb ook niets beweerd over racisme
En het is toch normaal om de slachtoffers in bescherming te nemen tegen de daders.?
Er zal wel een aanleiding zijn, want dat is meestal zo... het blijft natuurlijk onzin dat jij de slachtoffers in verband brengt met 'schuldig aan terrorisme' ..
Je kent die mensen helemaal niet...
  zondag 11 december 2005 @ 14:29:00 #28
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32988146
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Jawel dat heb je zelf gezegd
ik ken geen soortgenootjes van mij in Australie , Jij wel ?

Wat pikken ze niet ?? - Ik zie geen enkele woord daarover in de OP en de Bron ?
ze pleegden wel aanslagen op scholen en Moskeeen . dat is erger dan rellen
[..]

Ha gepakt je bewondert ze wel de daadkracht van rellen
"Jawel, dat heb je zelf gezegt"

Wil je een lollie? Bij Allah, wat een kinderachtige reply.

En een brandje in een school en een moskee waarbij geen doden vallen noem jij dus erger dan een bomaanslag waarbij veel doden vallen. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft? Maar voor mij is het duidelijk dat je nu in een hoekje zit te janken omdat je zielverwanten nu klappen krijgen.
  zondag 11 december 2005 @ 14:30:00 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32988172
quote:

In mijn ogen is het gewoon een groep mensen wat zich wel wist te gedragen nu klapjes geeft aan een groep wat zich niet weet te gedragen.
Alle Arabische strandgangers zijn terroristen of criminelen? Zo, dat wist ik niet..
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 11 december 2005 @ 14:30:20 #30
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32988185
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb ook niets beweerd over racisme
En het is toch normaal om de slachtoffers in bescherming te nemen tegen de daders.?
Er zal wel een aanleiding zijn, want dat is meestal zo... het blijft natuurlijk onzin dat jij de slachtoffers in verband brengt met 'schuldig aan terrorisme' ..
Je kent die mensen helemaal niet...
Je draait het om.

De Australiers zijn de slachtoffers en degen waar tegen ze vechten zijn de daders.
pi_32988202
@GSi: speel eens niet zo op de man en discussieer normaal.

@Meki: concentreer je op het onderwerp. Je hoeft niet overal op te reageren.
  zondag 11 december 2005 @ 14:30:55 #32
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32988205
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:18 schreef GSi het volgende:

[..]

Zwak gelul.

Wat dacht je van bomaanslagen op Bali waar Australiers om zijn gekomen. Ik heb familie in Australie en die worden het geterroriseer van deze mensen ook spuugzat. Zelfs in Tasmanie.

En kom nou niet aan met "ze zijn niet allemaal zo" Als ze terugvechten zijn ze wel allemaal zo. En als je jezelf onschuldig voelt ren je weg van de gevechten en doe je er niet aan mee.
Dit is wel de meest domme post die ik hier vandaag heb gelezen. Dus omdat indonesiers aanslagen gepleegd hebben in Bali waar Australiers bij omgekomen zijn is het terecht dat zij Arabieren aanvallen?

En je tweede alinea . Ok, dus als ik jou een veeg op je bek geef ren jij snel weg omdat je onschuldig bent? Daarbij waren de Aussies nogal in de overmacht, dus rennen had niet heel veel zin. Volgens de in de vorige post gequote krantenberichten moest de politie de Arabieren ontzetten.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 11 december 2005 @ 14:33:26 #33
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32988265
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Alle Arabische strandgangers zijn terroristen of criminelen? Zo, dat wist ik niet..
Nee, dat wist ik ook niet. Ik heb het toch over een groep mensen? In deze de groep die het verpest heeft voor de anderen die zich wel weten te gedragen en die nu dus klappen krijgen. Ik vind het zo zwak he, dat mensen de oorzaak van een rel niet willen zien of horen. Terwijl het er zo duidelijk bovenop ligt.

Maar goed, neem jij de zwakke Libanezen en Arabieren maar in bescherming. Ik sluit mij aan bij de sterkste.
pi_32988313
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:33 schreef GSi het volgende:

[..]

Nee, dat wist ik ook niet. Ik heb het toch over een groep mensen? In deze de groep die het verpest heeft voor de anderen die zich wel weten te gedragen en die nu dus klappen krijgen. Ik vind het zo zwak he, dat mensen de oorzaak van een rel niet willen zien of horen. Terwijl het er zo duidelijk bovenop ligt.

Maar goed, neem jij de zwakke Libanezen en Arabieren maar in bescherming. Ik sluit mij aan bij de sterkste.
die graag willen rellen
pi_32988334
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:30 schreef GSi het volgende:

[..]

Je draait het om.

De Australiers zijn de slachtoffers en degen waar tegen ze vechten zijn de daders.
Je weet helemaal niks over die strandgangers.
Je hoort dat ze arabisch zouden zijn en dat vind je al voldoende om toe te juichen dat ze in elkaar worden geslagen.
Smerige redenering heb je ..
  zondag 11 december 2005 @ 14:36:25 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32988345
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:30 schreef GSi het volgende:

Alsof ik naar een videoboodschap van Bin Laden zit te kijken, zo dogmatisch en generaliserend is deze opmerking.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 11 december 2005 @ 14:37:56 #37
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32988390
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:33 schreef GSi het volgende:

[..]

De echte held toont zijn ruggegraat Je had het waarschijnlijk fantastisch gedaan in '40-'45...

Maar goed, kan ik hier uit opmaken dat als de Islamitische extremisten sterker worden dan die arme australiers, jij zonder enige moeite van kamp veranderd en een overtuigt mini-terroristje wordt?

Salaam aleykum, mijn vriend
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 11 december 2005 @ 14:41:08 #38
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32988475
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:37 schreef D1 het volgende:

[..]

De echte held toont zijn ruggegraat Je had het waarschijnlijk fantastisch gedaan in '40-'45...

Maar goed, kan ik hier uit opmaken dat als de Islamitische extremisten sterker worden dan die arme australiers, jij zonder enige moeite van kamp veranderd en een overtuigt mini-terroristje wordt?

Salaam aleykum, mijn vriend
Je snapt het niet. Met de sterkste bedoel ik de mensen waaraan ik mij het meest kan relateren. In deze de Australiers. Mijn eigen "soortgenoten" als je het zo wil zeggen, omdat ik dus roots heb in Australie en dus de kant kies van de mijnen.
  zondag 11 december 2005 @ 14:41:08 #39
131669 Archie.
de man van staal
pi_32988476
Gelukkig is het in Nederland maar drie keer paar jaar strandweer, anders had je op Zandvoort anno 2005 ook een leuke speelgrond voor knokpartijen tussen Lonsdale-tokkies en vervelende kutmarokkaantjes.
pi_32988511
Als ik het zo inschat gedraagt een groep Australiërs van Arabische afkomst zich niet passelijk, waarop een groep Australiërs van Europese afkomst besluit daar wat aan proberen te doen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_32988530
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:41 schreef Archie. het volgende:
Gelukkig is het in Nederland maar drie keer paar jaar strandweer, anders had je op Zandvoort anno 2005 ook een leuke speelgrond voor knokpartijen tussen Lonsdale-tokkies en Tokkies .
  zondag 11 december 2005 @ 14:43:53 #42
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32988545
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:41 schreef GSi het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Met de sterkste bedoel ik de mensen waaraan ik mij het meest kan relateren. In deze de Australiers. Mijn eigen "soortgenoten" als je het zo wil zeggen, omdat ik dus roots heb in Australie en dus de kant kies van de mijnen.
Fout of goed, jij kiest de kant alvast... Is te bewonderen...
pi_32988560
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Je kan wel zwaaien, maar het is wel zo.
  FOK!fotograaf zondag 11 december 2005 @ 14:48:23 #44
73911 ultra_ivo
pi_32988677
quote:

[..]

En jouw definitei van 'mijnen' is dus op basis van huidskleur?
pi_32988692
quote:

[..]

maar kun je me nu eindelijk uitleggen wat de mensen op het strand die niets kwaads in hun zin hadden nu eigenlijk gedaan hebben om door die aussies mishandeld te worden want ik snap dat niet ( of is het door hun uiterlijk dat iedereen die niet blank is maar klappen moet krijgen ) ?
  zondag 11 december 2005 @ 14:58:02 #46
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32988953
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En jouw definitei van 'mijnen' is dus op basis van huidskleur?
Heeft totaal niks met huidskleur te maken. Ik ben geen racist. Het heeft wel met cultuur/gedrag te maken. Iedereen waarmee ik samen door 1 deur kan is mijn vriend.
pi_32989174
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:58 schreef GSi het volgende:

[..]

Heeft totaal niks met huidskleur te maken. Ik ben geen racist. Het heeft wel met cultuur/gedrag te maken. Iedereen waarmee ik samen door 1 deur kan is mijn vriend.
vreemd , je bent geen racist ( zeg je ) maar je vindt het wel ok dat die aussies racistische leuzen roepen
ja hoor , klinkt heel geloofwaardig
  zondag 11 december 2005 @ 15:10:47 #48
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32989267
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:07 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

vreemd , je bent geen racist ( zeg je ) maar je vindt het wel ok dat die aussies racistische leuzen roepen
ja hoor , klinkt heel geloofwaardig
Het is wel een trend hier op Fok om anderen woorden in de mond te leggen die ze nooit gezegd hebben.

Vieze manier van discussieren.
  zondag 11 december 2005 @ 15:11:23 #49
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_32989284
quote:

[..]

wat een ongelofelijk domme post.

Ten eerste, als je het zo wilt spelen, dan moeten de aboriginals al die blanken van het eiland aftrappen (want het is allemaal gevangeneninteelt uit het verleden).

Ten tweede, hoe ontzettend dom moet je wel zijn om een bomaanslag ergens aan de andere kant van de wereld in de schoenen te schuiven van mensen aan de andere kant van de wereld.
Jij denkt net als een radicaal.
Of een radicale moslimfundamentalist die vindt alle westerlingen verderfelijk omdat Amerika zoveel slachtoffers maakt in het Midden-Oosten.
Hiermee geef jij dus aan dat je het ok vindt als iemand jou neerknalt om dezelfde reden als die achterlijke aussies (in dit geval op dat strand) dat met die mensen doen.
pi_32989299
edit

[ Bericht 24% gewijzigd door Calella op 11-12-2005 15:20:40 ]
pi_32989319
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:10 schreef GSi het volgende:

[..]

Het is wel een trend hier op Fok om anderen woorden in de mond te leggen die ze nooit gezegd hebben.

Jij vindt het schijnbaar ook okay dat die Aussies onschuldige strandgangers die toevallig van Arabische afkomst zijn in elkaar gaan rossen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32989359
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:10 schreef GSi het volgende:

[..]

ik zal de quote van Bluesdude nog eens aanhalen

Je weet helemaal niks over die strandgangers.
Je hoort dat ze arabisch zouden zijn en dat vind je al voldoende om toe te juichen dat ze in elkaar worden geslagen.
Smerige redenering heb je ..

vieze manier van redeneren heb jij inderdaad
  zondag 11 december 2005 @ 15:15:06 #53
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_32989395
De Daily Telegraph als bron.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 11 december 2005 @ 15:15:45 #54
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_32989417
Maar goed, het is geen publiek geheim dat een groot deel van de aussie's flink racistisch zijn.
(daarvoor moet je er toch ook echt geweest zijn)
pi_32989420
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:11 schreef Nyrem het volgende:

[..]

wat een ongelofelijk domme post.

Ten eerste, als je het zo wilt spelen, dan moeten de aboriginals al die blanken van het eiland aftrappen (want het is allemaal gevangeneninteelt uit het verleden).
Inderdaad, die blanken hebben dat land ook ingepikt van de Aboriginals.
Let's plant a tree
  zondag 11 december 2005 @ 15:19:48 #56
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32989537
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:12 schreef Vava het volgende:

[..]

Jij vindt het schijnbaar ook okay dat die Aussies onschuldige strandgangers die toevallig van Arabische afkomst zijn in elkaar gaan rossen
Onschuldig en zonder reden ..

Waar 2 vechten hebben 2 schuld en hier de ene partij wat meer dan de andere. Ik heb geen zin al jullie beweringen tegen mij te gaan zitten verdedigen.

Hier is het laatste wat ik hier over te zeggen heb.

Nu zijn het toevallig Arabieren die klappen krijgen. Als het een andere bevolkingsgroep was geweest had dat voor mij niks uit gemaakt. Als je het in een land voor jezelf verkloot heeft dat consequenties. Boontje komt om zijn loontje.
pi_32989577
Dit was de aanleiding:

===============================================================================

Get off our beach. This is our beach. We own it.

These are the fighting words a group of thugs spoke to three North Cronulla surf lifesavers before bashing them on a sunny Sunday afternoon.

The attack has disgusted Sutherland Shire residents and surf lifesavers who volunteer their time to protect the lives of beachgoers.

Cronulla locals say in the past three years a large influx of youths have travelled from Sydney’s west to the beachside to intimidate beachgoers and start fights.

During the October long weekend, police were called to North Cronulla three times over several hours to defuse a large-scale stand-off between and visiting gangs and locals.

Surf Lifesaving Sydney rescue services manager Stephen Leahy said it was common for Middle Eastern men from western Sydney to taunt Cronulla surf lifesavers by stealing their equipment, making idle threats and kicking balls at them.

Some regular Cronulla beachgoers said that the behaviour of Middle Eastern groups was so offensive, they opted to travel to other beaches instead.

Clare Mooney and Kristie Keith, both 21, of Campbelltown said they had been visiting Cronulla for years but were now planning to travel to Wollongong for a peaceful beach outing. After spending yesterday at Cronulla, they said they were sick of being covered with sand while almost being hit by youths playing football over their heads.

“We said we’ll go back to Wollongong next week so we don’t have to put up with these yobbos,” Ms Mooney said.

The latest incident occurred at 3pm on Sunday when three lifesavers, aged 15, 19 and 20, were walking from the beach to the surf club at the end of their shift.

They were approached by four men of Middle Eastern appearance, aged in their late teens or early 20s, who initiated a verbal confrontation.

One of the men king-hit the 19-year-old, who fell back and struck a metal picket fence, sustaining a cut and being knocked unconscious.

Eight to 10 other men then joined the original four.

Some of these men tried to stop the fight but others continued bashing the lifeguards.

The 20-year-old suffered facial bruising and a damaged jaw and the 15-year-old suffered bruising to the face.

Bron: http://www.amren.com/mtne(...)ght_for_cronulla.php
pi_32989596
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:19 schreef GSi het volgende:

[..]

Onschuldig en zonder reden..

Waar 2 vechten hebben 2 schuld en hier de ene partij wat meer dan de andere. Ik heb geen zin al jullie beweringen tegen mij te gaan zitten verdedigen.

Nu zijn het toevallig Arabieren die klappen krijgen. Als het een andere bevolkingsgroep was geweest had dat voor mij niks uit gemaakt. Als je het in een land voor jezelf verkloot heeft dat consequenties. Boontje komt om zijn loontje.
gebrek aan argumenten doen je besluiten niet verder te discussieren
nou , tot ziens dan maar
  zondag 11 december 2005 @ 15:24:02 #59
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32989670
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:21 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

gebrek aan argumenten doen je besluiten niet verder te discussieren
nou , tot ziens dan maar
Gebrek aan waardige discussie partners zal je bedoelen. Het enige wat jij doet is mensen woorden in de mond leggen om zo mij als racist te kunnen bestempelen. Dat gaat je echt niet lukken ventje.
pi_32989733
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:19 schreef GSi het volgende:

[..]

Onschuldig en zonder reden ..

Had dan op zijn minst slechts 2 Aussies tegen die 2 Libanezen laten vechten, dan was het nog enigszins redelijk geweest.
Let's plant a tree
pi_32989879
Belachelijk dat er mensen zijn die deze daad proberen goed te praten. Het laat maar weer eens duidelijk zien hoeveel extremisten er op FOK! rondlopen, die zo zeer door de media gehersenspoeld zijn, dat ze niet eens meer in staat zijn om zelf logisch na te denken. Schande.

Cynisch echter, dat dit dezelfde mensen zijn die verontwaardigd reageren als een moslim het in zijn bolle hoofd haalt om een terrorischte daad goed te keuren "omdat het Westen de Islam onderdrukt" (of iets in die trant).

Dan staan diezelfde lui op hun achterste poten om zo hard mogelijk te roepen dat het een schande is.

Laat ik nu dan maar eens roepen dat het een schande is dat er mensen zijn die deze racistische daad goedkeuren en goedpraten. Schande!
pi_32989952
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:24 schreef GSi het volgende:

[..]

Gebrek aan waardige discussie partners zal je bedoelen. Het enige wat jij doet is mensen woorden in de mond leggen om zo mij als racist te kunnen bestempelen. Dat gaat je echt niet lukken ventje.
ow , je bent er nog ? komt dat even mooi uit
als je naar boven scrollt zie je een quote van Bluesdude die ik aanhaalde .
ik was alleen benieuwd wat je daarop te zeggen hebt ( en ook of ik nog antwoord krijg )
want als je mensen aanvalt om hun uiterlijk of huidskleur is dat racisme , jij keurt dat blijkbaar goed
  zondag 11 december 2005 @ 15:38:54 #63
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990095
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:26 schreef Vava het volgende:

[..]

Had dan op zijn minst slechts 2 Aussies tegen die 2 Libanezen laten vechten, dan was het nog enigszins redelijk geweest.
Als ik het stuk van Callela lees, dan was het eerst 14 Arabieren tegen 3 aussies.

Daarna was het dus 5000 aussies tegen een paar arabieren.

Maar gangs uit Sydney wilde dit strand dus overnemen, en dat namen de 'normale' bezoekers dus niet. Die zijn nu terug gaan vechten tegen de gangs. Waarbij waarschijnlijk ook aardig wat onschuldigen zijn 'gepakt'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knarf op 11-12-2005 15:57:09 ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 11 december 2005 @ 15:40:23 #64
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32990139
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:34 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

ow , je bent er nog ? komt dat even mooi uit
als je naar boven scrollt zie je een quote van Bluesdude die ik aanhaalde .
ik was alleen benieuwd wat je daarop te zeggen hebt ( en ook of ik nog antwoord krijg )
want als je mensen aanvalt om hun uiterlijk of huidskleur is dat racisme , jij keurt dat blijkbaar goed
De aanleiding van dit alles was ook racisme. Arabieren wilde het strand overnemen, dat werd niet gepikt.
pi_32990248
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:32 schreef knowall het volgende:
Belachelijk dat er mensen zijn die deze daad proberen goed te praten. Het laat maar weer eens duidelijk zien hoeveel extremisten er op FOK! rondlopen, die zo zeer door de media gehersenspoeld zijn, dat ze niet eens meer in staat zijn om zelf logisch na te denken. Schande.

Cynisch echter, dat dit dezelfde mensen zijn die verontwaardigd reageren als een moslim het in zijn bolle hoofd haalt om een terrorischte daad goed te keuren "omdat het Westen de Islam onderdrukt" (of iets in die trant).

Dan staan diezelfde lui op hun achterste poten om zo hard mogelijk te roepen dat het een schande is.

Laat ik nu dan maar eens roepen dat het een schande is dat er mensen zijn die deze racistische daad goedkeuren en goedpraten. Schande!
Goedkeuren? Neen. Er zijn onschuldige burgers geschopt en geslagen.

Totaal onbegrijpelijk? Neen. IQ-lozen namen het recht in eigen hand, omdat de overheid er niks aan doet.
pi_32990321
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:44 schreef Calella het volgende:

[..]

Goedkeuren? Neen. Er zijn onschuldige burgers geschopt en geslagen.
Ik zie hier anders users deze daad wel degelijk goedkeuren en goedpraten in dit topic.
quote:
Totaal onbegrijpelijk? Neen. IQ-lozen namen het recht in eigen hand, omdat de overheid er niks aan doet.
En dus sla je maar willekeurige jongens in elkaar die toevallig hetzelfde uiterlijk, en allicht dezelfde afkomst, hebben? Tjongejonge, waar hebben we het over zeg. Een duidelijker schoolvoorbeeld van een verwerpelijke racistische daad kan ik zo snel niet bedenken.

Exact volgens jouw gedachtengang worden er terroristische aanslagen gepleegd. "Amerikanen vallen zomaar een land binnen, en doden daar Islamitische burgers, dus is het begrijpelijk als ik mij met een gekaapt vliegtuig in een Amerikaanse wolkenkrabber een weg boor".
  zondag 11 december 2005 @ 15:47:45 #67
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32990346
quote:

jij zou een nsb;er in wo2 geweest zijn

jammer dat ik je niet kapot kan slaan
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  zondag 11 december 2005 @ 15:48:41 #68
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32990364
Een bomaanslag in Sidney mag ik bij deze dan ook verheerlijken!
pi_32990461
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:46 schreef knowall het volgende:

[..]

Ik zie hier anders users deze daad wel degelijk goedkeuren en goedpraten in dit topic.
[..]

En dus sla je maar willekeurige jongens in elkaar die toevallig hetzelfde uiterlijk, en allicht dezelfde afkomst, hebben? Tjongejonge, waar hebben we het over zeg. Een duidelijker schoolvoorbeeld van een verwerpelijke racistische daad kan ik zo snel niet bedenken.

Exact volgens jouw gedachtengang worden er terroristische aanslagen gepleegd. "Amerikanen vallen zomaar een land binnen, en doden daar Islamitische burgers, dus is het begrijpelijk als ik mij met een gekaapt vliegtuig in een Amerikaanse wolkenkrabber een weg boor".
Ik gaf juist aan dat het willekeurig in elkaar slaan van mensen met een 'Arabisch' uiterlijk een debiele actie is.

9/11 was overigens voor de invasies in Afghanistan en Irak.
pi_32990479
Mijn landje AUSTRALIE
pi_32990547
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:52 schreef Calella het volgende:

[..]

Ik gaf juist aan dat het willekeurig in elkaar slaan van mensen met een 'Arabisch' uiterlijk een debiele actie is.

9/11 was overigens voor de invasies in Afghanistan en Irak.
En tegelijkertijd noem je de daden begrijpelijk. Make up your mind.

Daarvoor had Amerika ook al voldoende andere daden verricht die kwaad bloed kunnen zetten bij bepaalde mensen. Maargoed, je snapt vast wel het punt dat ik probeerde te maken.
pi_32990578
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:55 schreef knowall het volgende:

[..]

En tegelijkertijd noem je de daden begrijpelijk. Make up your mind.
Ik vind het begrijpelijk dat IQ-lozen zo reageren. Dat is iets anders dan het goedkeuren.
quote:
Daarvoor had Amerika ook al voldoende andere daden verricht die kwaad bloed kunnen zetten bij bepaalde mensen.
Israel steunen is inderdaad een doodzonde voor sommigen.
pi_32990683
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:56 schreef Calella het volgende:

[..]

Ik vind het begrijpelijk dat IQ-lozen zo reageren. Dat is iets anders dan het goedkeuren.
Dat is inderdaad eerder goedpraten. Ongeveer hetzelfde als "Het is inderdaad heel kwalijk dat er terroristische aanslagen op Amerika gepleegd worden, echter Amerika vroeg er zelf ook wel wat om".
pi_32990794
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:00 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat is inderdaad eerder goedpraten. Ongeveer hetzelfde als "Het is inderdaad heel kwalijk dat er terroristische aanslagen op Amerika gepleegd worden, echter Amerika vroeg er zelf ook wel wat om".
Nee.

Het is hetzelfde als: Het is inderdaad heel kwalijk dat er terroristische aanslagen op Amerika gepleegd worden, maar dat is wel te verwachten van IQ-lozen.
pi_32990933
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:03 schreef Calella het volgende:

[..]

Nee.

Het is hetzelfde als: Het is inderdaad heel kwalijk dat er terroristische aanslagen op Amerika gepleegd worden, maar dat is wel te verwachten van IQ-lozen.
Hmm, ook dat vind ik nog steeds een ongewenste uitspraak. Maar je hebt volkomen gelijk verder hoor, jij bent een stuk genuanceerder dan menig ander in dit topic. Mijn eerste post in dit topic was dan ook niet zo zeer op jou gericht, het is dat jij de enige was die erop reageerde.
pi_32990934
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:38 schreef Knarf het volgende:

[..]

Als ik het stuk van Callela lees, dan was het eerst 14 Arabieren tegen 3 aussies.

Daarna was het dus 5000 aussies tegen een paar arabieren.

Maar gangs uit Sydney wilde dit strand dus overnemen, en dat namen de 'normale' bezoekers dus niet. Die zijn nu terug gaan vechten tegen de gangs. Waarbij waarschijnlijk ook aardig wat onschuldigen zijn 'gepakt'.
Dan blijft het dus van beide partijen onredelijk. Maar dan nog is het gewoon niet goed te keuren dat die Aussies onschuldige strandgangers die toevallig Arabisch zijn aanvallen
Let's plant a tree
  zondag 11 december 2005 @ 16:10:01 #77
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32990988
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:47 schreef BennyNL het volgende:

[..]

jij zou een nsb;er in wo2 geweest zijn

jammer dat ik je niet kapot kan slaan
Ja en dan had jij dus in een kamp gezeten

Komop zeg Te pas en te onpas mensen bestempelen als NSB-er en racist. Mss moet je es lezen wat ik typ verderop in het topic en nadenken voor dat je wat zegt is mss ook een idee?
  zondag 11 december 2005 @ 16:12:06 #78
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32991037
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:07 schreef Vava het volgende:

[..]

Dan blijft het dus van beide partijen onredelijk. Maar dan nog is het gewoon niet goed te keuren dat die Aussies onschuldige strandgangers die toevallig Arabisch zijn aanvallen
Ben ik helemaal met je eens.
Ik mis alleen wel in alle reply's dat er dus wel twee partijen zijn, met heel wat onschuldigen in het midden. (De strandgangers en lifeguards en de arabieren die er niets mee te maken hebben.)
pi_32991809
http://spaces.msn.com/mem(...)lbum_spaHandler=TWlj cm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdW xsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolder ID=cns!1p21rBB_N8CnYImdJqiLVu6g!1045&_c=PhotoAlbum &owner=1

Fotoreportage.

Samenvatting:

pi_32991922
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:07 schreef knowall het volgende:

[..]

Hmm, ook dat vind ik nog steeds een ongewenste uitspraak. Maar je hebt volkomen gelijk verder hoor, jij bent een stuk genuanceerder dan menig ander in dit topic. Mijn eerste post in dit topic was dan ook niet zo zeer op jou gericht, het is dat jij de enige was die erop reageerde.
Okidoki.
  zondag 11 december 2005 @ 17:31:42 #81
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32992005
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:23 schreef Calella het volgende:
http://spaces.msn.com/mem(...)lbum_spaHandler=TWlj cm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdW xsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolder ID=cns!1p21rBB_N8CnYImdJqiLVu6g!1045&_c=PhotoAlbum &owner=1

Fotoreportage.

Samenvatting:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Onder het motto van "gelukkig hebben we de foto's nog"
pi_32992118
Hun australie?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32992816
Het is nu onrustig in Sydney
pi_32993257
pi_32993367
The day began as a show of solidarity with thousands of locals draping themselves in Australian flags and calling for peace in their beachside suburb.

Up to 150 police, including the dog squad and the PolAir helicopter, were positioned to cope with the 5000-strong crowd.

But as the beer flowed into the afternoon, the huge crowd became violent, roaming the streets in search of a target for their anger.

The threats had been made since two volunteer lifesavers were bashed eight days ago - and yesterday, they were looking to get square.

Those youths of Middle Eastern descent who did venture to Cronulla became victims of mob violence.

Police rescued the victims of the bashings and rushed them to safety through the front entrance of the local Northies pub.

"What the Lebs did last week was low and it's time we showed a bit of pride towards where we live," Luke O'Brien, a volunteer lifesaver said.

Another local, Peter, said the huge show of force yesterday had been "coming for five or six years".

"Our girls can't get from the water to their towels without being threatened by these maggots," he said.

In one of the early outbreaks of violence, a teenager of Middle Eastern descent was chased from the beach-side park across the road to side park across the road to Northies by a mob of hundreds.

He was assaulted before seeking refuge inside the hotel.

A hotel security guard said he had seen the victim with two other young males and a young woman earlier in the day and they were not causing trouble.

Later, another man was trapped against the back of a ute and bashed in the back before a police officer stepped in.

Shortly before 3pm, word spread among thousands of youths that a Lebanese gang was arriving at Cronulla train station.

Some of the mob entered the train station and jumped on a train, where they proceeded to search for anyone of Middle Eastern appearance.

They found two males and began bashing them before police intervened, using batons as they dragged the youths off the train and formed a human shield around the station.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit somt het wel zo'n beetje op. Belachelijke ongecontroleerde agressie tegen iedereen die er "Arabisch" uitziet na jaren van opgekropte woede.
pi_32993542
w000w, die vent op dat ene plaatje heeft veel haar, ik zie bijna z'n huid niet meer joh

OT:
Het zat er dus al een tijdje aan te komen. Ze hebben groot gelijk als die libanezen echt zo brutaal zijn als die ene man zei ( dat de vrouwen daar niet uit het water kunnen komen zonder worden uitgesjouwd ). Maar dan nog vind ik niet dat ze willekeurige slachtoffers moeten pakken, pak dan gewoon de mensen die zulke dingen doen toch? En ja, alcohol he ..

Maar toch vind ik het goed dat ze wat terug doen..

Dan vind ik het hier nog serieus meevallen met de buitenlanders toch?

Die lui zijn ook nationalistisch zeg, dat wist ik echt niet. Tattoos van de Aus. vlag, petjes van australie, vlaggen.. alles! Dat zie je hier niet
pi_32993621
Lang leve Australië. Een verdomd netjes land, want dankzij de strenge immigratie- en toerismeregels nog een vrij puur en veilig land is. Beetje jammer van de aborigi's, maar we kunnen niet alles meehebben . Als ik kon kiezen tussen het laffe Nederland en het warme eb daadkrachtige Australië zat ik er zo .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32993829
==============================================================
Two girls of Middle Eastern descent were the next victims. As they walked along the street another group of teenage girls pushed them to the ground and assaulted them.

The baying crowd erupted again, this time with calls of "cat fight" and "kill the Leb b......".

Police parted the crowd and pulled the girls out, rushing them through a side entrance of Northies Hotel

===================================================================

[ Bericht 9% gewijzigd door Calella op 11-12-2005 19:16:20 ]
pi_32993882
pi_32993984
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:20 schreef Calella het volgende:
Dit was de aanleiding:

===============================================================================
Ik kan goed begrijpen waarom mensen dit niet langer pikken. Dergelijk gedrag is ook niet bepaald zeldzaam in ons land.
  zondag 11 december 2005 @ 18:59:32 #91
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32994052
Één grote knokpartij, en het is gelijk wereldnieuws. Vroegâh werd er nog veelvuldig geknokt om knikkers.
pi_32994069
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:57 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Ik kan goed begrijpen waarom mensen dit niet langer pikken. Dergelijk gedrag is ook niet bepaald zeldzaam in ons land.
en dan moeten ze gaan rellen en elke arabier molestreren ?? dat kan je wel goed begrijpen. dat zeiden de mensen ook tijdens 40-45 toen waren een andere soort bevolkingsgroep aan de beurt
pi_32994134
Dus je gaat de joden vergelijken met de moslims?
pi_32994202
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:02 schreef Sturmvogel het volgende:
Dus je gaat de joden vergelijken met de moslims?
in Sydney en de periode van toen
het geeft hetzelfde feiten aan

de Australiers willen elke arabier molestreren
pi_32994237
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:04 schreef Meki het volgende:

[..]

in Sydney en de periode van toen
het geeft hetzelfde feiten aan

de Australiers willen elke arabier molestreren
In Sydney zijn ze ook zo arm als de Duitsers in de jaren 30-40 ja .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32994275
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:05 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

In Sydney zijn ze ook zo arm als de Duitsers in de jaren 30-40 ja .
dat heb ik ook niet gezegd
pi_32994292
Het is gewoon bijna beledigend voor slachtoffers van de holocaust om dergelijke rellen te vergelijken met de hetze jegens de joden anno '33-45(waarom je 40-45 aanhaalt snap ik ook al niet of misschien weet jij iets wat ik niet weet en worden er dagelijks moslims vergast in de speciaal daarvoor ingerichte vernietigingskampen). Begrijp je dat wel?
  zondag 11 december 2005 @ 19:08:05 #98
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32994299
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:00 schreef Meki het volgende:

[..]

en dan moeten ze gaan rellen en elke arabier molestreren ?? dat kan je wel goed begrijpen. dat zeiden de mensen ook tijdens 40-45 toen waren een andere soort bevolkingsgroep aan de beurt
Je zou ook eens in je eigen hart kunnen kijken en je kunnen afvragen waarom dit soort van rellen kunnen ontstaan.

Die ene man die zegt "deze rellen zaten er al acht jaar aan te komen en nu is het gebeurd" en wijst op het onaangepaste gedrag van de Libanezen (blijkbaar voor Australiërs een beetje wat Marokkanen hier in Nederland zijn)...

Ik beschouw Australiërs als een modern volk dat probeert om niet racistisch te zijn of toch probeert om racistische gedachten niet in de praktijk om te zetten.

Maar als je acht jaar frustratie opkropt, dan is een kleine aanleiding soms genoeg om de vlam in de pan te laten slaan.

(En ja, diezelfde redenering hanteerde ik ook bij bv. de rellen in Frankrijk onlangs, waar het voornamelijk de moslims en Afrikanen waren die aan het rellen sloegen!)
---verdwijnt---
pi_32994442
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:07 schreef Sturmvogel het volgende:
Het is gewoon bijna beledigend voor slachtoffers van de holocaust om dergelijke rellen te vergelijken met de hetze jegens de joden anno '33-45(waarom je 40-45 aanhaalt snap ik ook al niet of misschien weet jij iets wat ik niet weet en worden er dagelijks moslims vergast in de speciaal daarvoor ingerichte vernietigingskampen). Begrijp je dat wel?
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:57 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Dit kan ik niet goed begrijpen. Elke mens met een Arabische uiterlijk moet vrezen voor zijn leven omdat er 5.000 mensen achter hem zitten . en jij begrijpt dat .

En ik gaf je een andere voorbeeld - en ja als jij dat ziet als een belediging . ik zie dat als een voorbeeld want jij weet niet wat er in Australie gebeurt ? nietwaar ?
pi_32994514
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:08 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Je zou ook eens in je eigen hart kunnen kijken en je kunnen afvragen waarom dit soort van rellen kunnen ontstaan.

Die ene man die zegt "deze rellen zaten er al acht jaar aan te komen en nu is het gebeurd" en wijst op het onaangepaste gedrag van de Libanezen (blijkbaar voor Australiërs een beetje wat Marokkanen hier in Nederland zijn)...

Ik beschouw Australiërs als een modern volk dat probeert om niet racistisch te zijn of toch probeert om racistische gedachten niet in de praktijk om te zetten.
Maar als je acht jaar frustratie opkropt, dan is een kleine aanleiding soms genoeg om de vlam in de pan te laten slaan.

(En ja, diezelfde redenering hanteerde ik ook bij bv. de rellen in Frankrijk onlangs, waar het voornamelijk de moslims en Afrikanen waren die aan het rellen sloegen!)
Australiers hebben vandaag hun gedachten kenbaar gemaakt aan de buitenwereld. Het is schandalig dat er 5.000 mensen achter een bevolkingsgroep aanzit. zelfs de politie kan het niet aan

het is nu de tweede dag van rellen in Sydney
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')